Ik vertel alleen wat mij is opgevallen tijdens mijn vakanties. Ik heb verder helemaal geen verstand van het hondenleed in Spanje of wat voor land dan ook. Dus ik ga daar ook niet makkelijk over doen. Wat ik als toerist te zien krijg is natuurlijk ook niet echt representatief voor hoe een land met dieren om gaat.jacq1970 schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat wat ik nu lees me allemaal erg verbaasd, jullie doen erg makkelijk over het hondenleed in oa spanje .
Gedrag vertonen wat het meeste oplevert, toneel spelen en dat je nooit nare dingen ziet.
Nee natuurlijk niet maar jullie maken er helemaal iets van dan het niet erg is wat daar gebeurt.
Als je iets niet ziet wil het ook niet zeggen dat het niet gebeurt of omdat je het zelf niet gezien hebt dan het niet waar is...erg naief.
Als je in Spanje in de grote steden komt zie je waarschijnlijk ook geen galgo's die mishandelt zijn want de stedelingen vinden dat dit honden zijn voor achterlijke plattelanders en boeren en deze honden zijn uitschot noem maar op.
Echt niet elke spanjaard is slecht voor zijn hond dat weet iedereen maar of het alleen maar excessen zijn...ik heb daar sterke twijfels over.
Galgo's en podenco's zijn hele open honden en enthousiast van aard, zeer lief en trouw dus de bewering dat ze al eenkennig of teruggetrokken van aard zijn klopt niet in ieder geval niet bij de spaanse.
Jacqueline
Jacqueline
Groetjes Mark