Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets wat me verbaasde

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

jacq1970 schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat wat ik nu lees me allemaal erg verbaasd, jullie doen erg makkelijk over het hondenleed in oa spanje .
Gedrag vertonen wat het meeste oplevert, toneel spelen en dat je nooit nare dingen ziet.
Nee natuurlijk niet maar jullie maken er helemaal iets van dan het niet erg is wat daar gebeurt.
Als je iets niet ziet wil het ook niet zeggen dat het niet gebeurt of omdat je het zelf niet gezien hebt dan het niet waar is...erg naief.
Als je in Spanje in de grote steden komt zie je waarschijnlijk ook geen galgo's die mishandelt zijn want de stedelingen vinden dat dit honden zijn voor achterlijke plattelanders en boeren en deze honden zijn uitschot noem maar op.
Echt niet elke spanjaard is slecht voor zijn hond dat weet iedereen maar of het alleen maar excessen zijn...ik heb daar sterke twijfels over.
Galgo's en podenco's zijn hele open honden en enthousiast van aard, zeer lief en trouw dus de bewering dat ze al eenkennig of teruggetrokken van aard zijn klopt niet in ieder geval niet bij de spaanse.

Jacqueline

Jacqueline
Ik vertel alleen wat mij is opgevallen tijdens mijn vakanties. Ik heb verder helemaal geen verstand van het hondenleed in Spanje of wat voor land dan ook. Dus ik ga daar ook niet makkelijk over doen. Wat ik als toerist te zien krijg is natuurlijk ook niet echt representatief voor hoe een land met dieren om gaat.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Iets wat me verbaasde

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Martijn schreef: Ik denk trouwens dat je op dit moment alleen maar heel blij en trots moet zijn dat Lilo er kennelijk van overtuigd is dat jij haar nooit iets zal doen. Ze is nu nog volop bezig met leren om te gaan met haar nieuwe wereld en heeft daar dat vertrouwen bij nodig.
Wel zou ik, zonder te corrigeren, duidelijk leiding gaan geven zodat je niet op de achtergrond raakt.
Ja, die les heb ik met Jack wel geleerd nadat hij geopereerd was, toen was ik ook een tijdje wel erg toegeeflijk geweest en kreeg hij helemaal kapsones. :roll: Het heeft toen ook wel even geduurd voor hij weer een hele brave hond was. :mrgreen:

En Lilo heb ik vanavond tot mijn eigen verbazing even resoluut van de bank af moeten vegen. Ze ging geen centimeter opzij toen ik wilde gaan zitten, duwde gewoon harnekkig terug toen ik haar opzij wilde duwen. Ze was heel verbaasd dat ze een tel later opeens op de grond stond en eventjes niet meer op de bank mocht. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”