mercedes2803 schreef:... en mijn vriend laat de televisie aanstaan morgen als hij weggaat.
Ik ben erg benieuwd hoe hij morgen reageert als ik thuiskom.
Ik laat het jullie weten!
Wel op Animal Planet zetten hoor
Ben benieuwd hoe het gaat morgen.
Moderator: moderatorteam
pooh schreef:
Wel op Animal Planet zetten hoor![]()
Ben benieuwd hoe het gaat morgen.
Voorruit...ik zal het vriendlief doorgeven dat ie hem op Animal planet zetMark-fryslan schreef:pooh schreef:
Wel op Animal Planet zetten hoor![]()
Ben benieuwd hoe het gaat morgen.Zekers belangrijk! Ben ook nieuwsgierig. Verwacht geen wonderen hoor in een dag.
Groetjes Mark
daar moet ik me echt even overheen zetten hoor....Sunnybunny schreef:Heb ik ook jáááren last van gehadmercedes2803 schreef: Ik heb me alvast geestelijk over het -apparaten-aan-terwijl-we-weg-zijn angst syndroom heengezet
Dank je voor het inzicht dat je hebt in dezen...Mark-fryslan schreef:Het belangrijkste is dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. Ik denk dat je dan veel meer zekerheid uitstraalt naar je hond. Je kunt honden niet voor de gek houden helaas. Dus je kan wel heel zeker doen in je gedrag maar als je van binnen twijfelt of paniek hebt dan voelt je hond dat zeker.
Het waken en achter je aanlopen kan voortkomen uit de onzekerheid. Maar ergens denk hij ook dat het zijn taak is om de roedel te verdedigen en bij elkaar te houden volgens mij. Deze taak is hem dan teveel en daarom raakt hij in de stress. Ik zou bij het verlaten van de kamer en weer binnenkomen doen alsof mijn neus bloed. Jij bepaald waar en wanneer je ergens bent en daarvoor hebt je geen "toestemming" van je hond nodig. (je bent immers de leider)
Je wilt graag dat het komen en gaan de normaalste zaak van de wereld is waar je hond zich helemaal niet druk over hoeft te maken. Dus gewoon wat meer even de hond alleen laten voor een paar minuutjes en er verder geen aandacht aan schenken als je weer de kamer inloopt.
Verder ben ik heel benieuwd hoe het nu verder gaat joh. Succes!
Groetjes Mark
Dank je wel voor je opbeurende woorden, Ellen.Ellen schreef:Hallo Mercedes,
Ik heb deze topic helemaal door gelezen en wil je even mijn complimenten geven !! Ik vind dat je het super doet !!
Ik ben zelf ook heel onzeker, heb nu mijn eerste hond, maar ik heb veel respect voor jouw geduld en zo.
Volgens mij doe je het hartstikke goed !!
Dat wilde ik even kwijt.
groet
Ellen
mercedes2803 schreef: Mijn vriend is daar makkelijker en stoicijnser in...het doet hem ook zeker wat hoor daar niet van, maar ik sta echt met pijn in mijn hart bij de auto (ook al blaft hij dan nog niet) als ik wegga.
Hij is van kwart voor twee tot kwart voor 5 alleen....
De duimen gaan hier nu al tekeer...
Ik snap wat je bedoeld met leiderschap en het gedrag van de baasjes.Mark-fryslan schreef:mercedes2803 schreef: Mijn vriend is daar makkelijker en stoicijnser in...het doet hem ook zeker wat hoor daar niet van, maar ik sta echt met pijn in mijn hart bij de auto (ook al blaft hij dan nog niet) als ik wegga.
Hij is van kwart voor twee tot kwart voor 5 alleen....
De duimen gaan hier nu al tekeer...
3 uurtjes mag toch echt geen probleem zijn. Zeker niet als je daarvoor een lekkere wandeling hebt gemaakt. Daar hoef je je dan echt niet schuldig over te voelen. Rimpel heeft het opperbest. Die pijn in je hart hoef je echt niet te voelen. Rimpel pakt dat vast op. Die voelt jou onrust. Niet echt leiders capaciteiten maar daar hadden we het al eerder over. Daaraan kan Rimpel geen steun ontlenen.
Je loopt er zelf het risico mee dat rimpel de leiding op zich neemt en jou als zijn angstige puppy gaat zien die hij niet alleen wil laten. Klinkt wat overdreven misschien maar dit gedrag komt echt voor bij beschermende honden. Dan is het dus geen verlatingsangst maar stress omdat zijn roedeltje niet compleet is. Als dit in het geval van Rimpel ook zo is dan moeten jullie die taak van Rimpel overnemen. Rimpel hoeft dan alleen maar ontspannen op het huis te passen (als jullie weg zijn) en hoeft zich dus geen zorgen te maken over het feit dat de roedel niet compleet is.
Het wel of niet de huiskamer geven moet jezelf maar even proberen joh. Ik denk dat Rimpel behoefte heeft bij een vaste veilige slaapplek. Zeker voor die paar uurtjes mag dat geen probleem zijn. Ik laat Malou ook niet in de woonkamer als ik weg ben omdat deze uitkijkt op een drukke weg. Dan weet ik zeker dat ze gaat liggen waken en blaffen.
Nou joh ik hoor het wel weer hoe e.a. gaat. Maak je er niet zo druk om zou ik zeggen. Jullie zijn echt wel goed voor je hond en jullie hoeven je echt niet schuldig of rot te voelen omdat Rimpel een paar uurtjes per dag alleen moet zijn. Dat zit bijna elke hond en hij krijgt aandacht genoeg.
Groetjes Mark
Idd...laten het maar kleine stapjes zijn...die houden langer stand dan grote stappen heb ik weleens het gevoel.pooh schreef:Kleine stapjes vooruit zijn erg belangrijk!
Ben benieuwd naar de video tapes van Rimpel
Nou...filmpje ging niet door vandaagMark-fryslan schreef:He leuk om te lezen! Gefeliciteerd! Dat geeft de burger weer moed zullen we maar zeggen. Wacht vol spanning op het filmpje... Rimpel op de uitkijk, Rimpel aan het slapen, Rimpel aan het krabben, Rimpel aan de wandel
wordt vast lachen!
Groetjes mark
Ja joh geen idee. Maar denk wel in weken i.p.v. dagen. De ene dag zal beter gaan als de andere. Ik haal altijd het verhaal van de slak erbij die uit de put probeert te klimmen. Overdag 2 meter klimmen en in de nacht 1 meter terug zakken. Op een dag komt ie boven.mercedes2803 schreef:
Ik ben absoluut niet ongeduldig, maar hoe lang kan het duren voordat hij gewend is aan het weer in de huiskamer zitten?
Dit is nu de tweede dag..
Nou...ik baal even verder hoor...
Yep! En dat vind ik super van je!jojenny schreef:Nou hil..
we hebben afgesproken dat ik volgende week bij je kom zodat ie niet zo heel lang alleen is.
ik kom om 11 a 12 uur en dan zal ik me aan de voorschriften houden![]()
Hoop dat het allemaal goedkomt want dit is echt niet leuk voor rimpeltje.
Ik hou zeker vol hoor! Ik ben wel wat gewend, maar dit is zo vervelend voor hem..en vooral omdat ik er de vinger niet op kan leggen....Mark-fryslan schreef:Ja joh geen idee. Maar denk wel in weken i.p.v. dagen. De ene dag zal beter gaan als de andere. Ik haal altijd het verhaal van de slak erbij die uit de put probeert te klimmen. Overdag 2 meter klimmen en in de nacht 1 meter terug zakken. Op een dag komt ie boven.mercedes2803 schreef:
Ik ben absoluut niet ongeduldig, maar hoe lang kan het duren voordat hij gewend is aan het weer in de huiskamer zitten?
Dit is nu de tweede dag..
Nou...ik baal even verder hoor...
Malou heeft af en toe ook een terug val maar als ik nu de maand terug kijk is ze toch erg vooruit gegaan. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik vooruit ben gegaan en dat het Malou de nodige rust en stabiliteit heeft gegeven.
Nou vervelend joh maar wel volhouden.
Groetjes Mark
dank je! We doen zeker ons best...en blijven dat ook doen.Femia schreef:Ik houd er ook niet van om de tv aan te laten als ik weg ben. Wij hadden voor dit soort dingen altijd een radio op batterijen aan. Misschien een idee?
Jullie doen echt goed je best![]()
Pluimpje! Ik hoop dat alles goed komt!