Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
drachtige teef verliest veel groen slijm/ pups!
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- annicka
- Zeer actief
He, bedankt. Hoop doet leven. De dierenartsen hier geven het ook nog niet op.little action schreef:Nou ik heb dit dus ook met mijn bouvier teef gehad.
heeft ook pups verloren.
In de 6e week dus vanuit gegaan dat alles eruit kwam.
Maar nee hoor om de dag verloor ze een pup.
Vier in totaal toen niets meer DA piton gepoten om zeker te zijn dat alles weg zou zijn.
En met 8 weken zijn er twee pups levend geboren,na piton spuit nog 2 dus in totaal 4 levende pups.
Als ik dit schrijf zullen velen den dat kan niet ,maar echt het kan dus wel.
Ze zijn goed groot geworden niks geen problemen.
Ik wens je succes

Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- annicka
- Zeer actief
Even een update. De hele dag zoet geweest met van alles dus geen tijd gehad om eerder melding te maken.LongFields schreef:Hoe gaat het nu?

Vanmorgen zijn we met de moederhond naar de kliniek geweest om een echo te laten maken. Verbazing alom toen bleek dat er minimaal! nog 4 levende pups aanwezig waren. De hartjes waren zeer gedetailleerd te zien, kloppend en wel.
We hebben met de Dierenartsen afgesproken om het toch een kans te geven. Wel met penicilline, omdat de baarmoeder toch open is geweest en er dus infectie gevaar is.
We waren een uur thuis en de moederhond begon weer te persen waarna er een pupje geboren werd. Perfect gevormd en ontwikkeld voor deze duur van de dracht, ik schat het gewicht op een 110 gram. Wat me wel opviel is dat de placenta enorm was verkalkt. De pup die dus niet leefde is meegegaan naar de dierenarts om nagekeken te worden.
Vanaf dat deze pup geboren is is mamahond weer erg rustig, alert, absoluut geen indruk gevend dat er in de buik wat rommelt, eet, drinkt en lust nog steeds een koekje. We wachten maar weer af.
Zenuwslopend, deze toestand. Ik hou jullie op de hoogte. En ik ben er van overtuigd dat duimen helpt

- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- amelie
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- annicka
- Zeer actief
Zo, even jullie weer op de hoogte brengen. Het gaat goed, vandaag, met Christy. Ze is heel alert, eet goed, geen koorts, geen extreme uitvloeing en maakt een heel gewone indruk.
Na de pup van gisteren is er niets meer geboren.
Een van de dierenartsen wilde morgen misschien nog een echo maken , maar ik geloof niet dat dat verstandig is. Het brengt, omdat Christy op haar rug moet liggen, misschien te veel stress met zich mee. Bovendien hebben we vanavond zelf voor het eerst leven gevoeld!
Spannend, je wil het een kans geven maar weet o zo goed dat het ieder moment fout kan gaan.
Blijf alsjeblieft duimen..........tot nu toe helpt het
Na de pup van gisteren is er niets meer geboren.
Een van de dierenartsen wilde morgen misschien nog een echo maken , maar ik geloof niet dat dat verstandig is. Het brengt, omdat Christy op haar rug moet liggen, misschien te veel stress met zich mee. Bovendien hebben we vanavond zelf voor het eerst leven gevoeld!
Spannend, je wil het een kans geven maar weet o zo goed dat het ieder moment fout kan gaan.
Blijf alsjeblieft duimen..........tot nu toe helpt het

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- annicka
- Zeer actief
Echt wel! We hebben ook het idee dat haar buik toch groeit........dus de pups ook. Rare toestanden..........LongFields schreef:Gelukkig dat er niets meer geboren is. Ik blijf gewoon doorduimen hoor, zo lang als het nodig is!![]()
Het moet geweldig zijn geweest om het leven te voelen, helemaal na al die ellende van de afgelopen dagen.

- Renske
- Zeer actief
Het leven te voelen in het drachtige buikje, dat zal inderdaad een fijn gevoel hebben gegeven. Verder denk ik inderdaad dat je er goed aan hebt gedaan om geen echo te laten maken. Je weet dat er nog pups in zitten, dus jullie zuillen allert blijven en de toestand goed in de gaten blijven houden. Verder brenkt een bezoekje aan de dierenarts toch stress met zich mee, dat zou juist kwaad kunnen in Christy haar toestand.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het kan hoor, het kan....annicka schreef:Echt wel! We hebben ook het idee dat haar buik toch groeit........dus de pups ook. Rare toestanden..........LongFields schreef:Gelukkig dat er niets meer geboren is. Ik blijf gewoon doorduimen hoor, zo lang als het nodig is!![]()
Het moet geweldig zijn geweest om het leven te voelen, helemaal na al die ellende van de afgelopen dagen.
ik zelf heb uit eigen ervaring eens een teef hier gehad, die begon op dag 53 te persen, ik denk dat kan toch niet... dus de da gebeld en nee dat kan niet, of althans de pups zullen niet levens vatbaar zijn, er werden twee dode pups geboren.. de da vond dat ik moest komen om de rest te laten halen, ik heb geweigerd.. de teef was oke....uiteindelijk op dag 54 nog 5 levende pups en ja het was een hele klus, maar ze hebben het allemaal gehaald, ik weet een ander verhaal als dat van jullie nu, maar hou hoop en ook al zijn er nu al pups gekomen... w8 nu af hoe het gaat, zodra de teef het moeilijk heeft moet je ingrijpen, maar zoalng zij angeeft dat het oke is, rustig afwachten......
- annicka
- Zeer actief
yamie schreef:het kan hoor, het kan....annicka schreef:Echt wel! We hebben ook het idee dat haar buik toch groeit........dus de pups ook. Rare toestanden..........LongFields schreef:Gelukkig dat er niets meer geboren is. Ik blijf gewoon doorduimen hoor, zo lang als het nodig is!![]()
ik zelf heb uit eigen ervaring eens een teef hier gehad, die begon op dag 53 te persen, ik denk dat kan toch niet... dus de da gebeld en nee dat kan niet, of althans de pups zullen niet levens vatbaar zijn, er werden twee dode pups geboren.. de da vond dat ik moest komen om de rest te laten halen, ik heb geweigerd.. de teef was oke....uiteindelijk op dag 54 nog 5 levende pups en ja het was een hele klus, maar ze hebben het allemaal gehaald, ik weet een ander verhaal als dat van jullie nu, maar hou hoop en ook al zijn er nu al pups gekomen... w8 nu af hoe het gaat, zodra de teef het moeilijk heeft moet je ingrijpen, maar zoalng zij angeeft dat het oke is, rustig afwachten......
Wat duurt dat lang, he dat wachten......................En Christy gaat boven alles, hoor

Wonderlijk dat dat toch allemaal kan.
Hoe heb je die pups grootgebracht, had je hogere temperaturen in de werpkist, voedde je bij? Alle tips hierover zijn welkom?

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
deze pups moesten uiteraard onder een warme lamp... daarbij heb ik idd bij gevoerd.. de pups waren nog zo klein, zo haarloos... ze konden het bijna niet op brengen om te drinken, daarbij snapte moederhond het ook niet zo goed, ze gaven niet de signalen die normale pups geven, ze hadden het volume niet om een schreeuw te kunnen geven wanneer mama op ze stond of lag ( per ongeluk he, dat kan) ze hadden de kracht niet om zelf om hoog te kruipen naar een tepel, dus vandaar het helpen, het bijvoeden, een week ong.annicka schreef:yamie schreef:het kan hoor, het kan....annicka schreef:Echt wel! We hebben ook het idee dat haar buik toch groeit........dus de pups ook. Rare toestanden..........LongFields schreef:Gelukkig dat er niets meer geboren is. Ik blijf gewoon doorduimen hoor, zo lang als het nodig is!![]()
Wat duurt dat lang, he dat wachten......................En Christy gaat boven alles, hoor![]()
Wonderlijk dat dat toch allemaal kan.
Hoe heb je die pups grootgebracht, had je hogere temperaturen in de werpkist, voedde je bij? Alle tips hierover zijn welkom?
- annicka
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- annicka
- Zeer actief
Hardstike bedankt!yamie schreef:met de fles... hoe lullig het ook klinkt.... ik ga niet voor een pup die zelf niet iets van levenkracht heeft, dus geen zonde oid hier...annicka schreef:Hoe heb je bijgevoerd? Fles, pipet, sonde? De warmtelamp is hier met pups altijd aanwezig en ook een warmteplaat........

- annicka
- Zeer actief
Tot nu toe is het rustig. Het is nu 2 dagen geleden dat ze de laatste pup verloren is. Ze heeft nog maar weinig afscheiding en voelt zich duidelijk goed. Ze eet als een bootwerker en je ziet haar buik nog steeds groeien.
Ook voelen we de pups bewegen.
Blijf duimen want het helpt!
Ook voelen we de pups bewegen.
Blijf duimen want het helpt!

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Renske
- Zeer actief
- annicka
- Zeer actief
- annicka
- Zeer actief
Even jullie weer op de hoogte brengen.
Vanavond naar de DA geweest nadat Christy vocht verloor. Er is een echo gemaakt waarop 3 sterk gegroeide en levende pups te zien waren. Ook zou de geboorte niet lang meer op zich laten wachten. Gelukkig maken ze nu wel een goede kans om het te redden. Vandaag is het de 55e dag.
Duimen jullie weer?
Vanavond naar de DA geweest nadat Christy vocht verloor. Er is een echo gemaakt waarop 3 sterk gegroeide en levende pups te zien waren. Ook zou de geboorte niet lang meer op zich laten wachten. Gelukkig maken ze nu wel een goede kans om het te redden. Vandaag is het de 55e dag.
Duimen jullie weer?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo