Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tamara en Bowie schreef:En als een alarmsysteem te duur is, kun je altijd een bordje kopen met een zeer gevaarlijk uitziende hond met "hier waak ik" erop, wellicht dat dat al genoeg helpt
en een blaffende bel
staff hoef je niet te nemen, die zijn erg mensvriendelijk en die vind je weinig met geldige stamboom in t asiel.
Tamara en Bowie schreef:En als een alarmsysteem te duur is, kun je altijd een bordje kopen met een zeer gevaarlijk uitziende hond met "hier waak ik" erop, wellicht dat dat al genoeg helpt
en een blaffende bel
staff hoef je niet te nemen, die zijn erg mensvriendelijk en die vind je weinig met geldige stamboom in t asiel.
marielle231 schreef:Even over dat 8 uur alleen zijn..
Moet dit elke dag is of is dit af en toe?
Zelf heb ik een rottweiler Erg leuke honden
en ook mijn beginnershond
Een rottweiler of iets in die geest iedere dag een keer of 4 die trappen op en af is DE manier om je hond snel naar de filisteinen te helpen.En het tillen van je hond 4 keer per dag doet hetzelfde met je rug.
8 uur alleen kan goed maar dan moet je de schade daarbuiten wel weer in halen. Minimale gemiddelde wandeltijd voor een rottweiler vind ik is 1,5 uur per dag. Minder tijd gaat hij dan waarschijnlijk omzetten in de herinrichting van je huis.
Een rottweiler of iets in die geest iedere dag een keer of 4 die trappen op en af is DE manier om je hond snel naar de filisteinen te helpen.En het tillen van je hond 4 keer per dag doet hetzelfde met je rug.
8 uur alleen kan goed maar dan moet je de schade daarbuiten wel weer in halen. Minimale gemiddelde wandeltijd voor een rottweiler vind ik is 1,5 uur per dag. Minder tijd gaat hij dan waarschijnlijk omzetten in de herinrichting van je huis.
We hebben simba gekocht toen we nog in een flat woonde zonder lift..
Ik heb hem dus tot 7/8 maand naar beneden getilt ik het geluk dat simba geen grote rottie is..
kan je zeggen dat is idd niet fijn..
En zou ook nooit meer een grote hond aanschaffen als ik in een flat woon zonder lift.
We zijn redelijk snel daarna verhuist naar een flat met lift
en dat is wel te doen natuurlijk.
Een pup denk je sowieso niet aan begrijp ik? Is in deze omstandigheden nl. niet aan te raden. Een oudere herplaatser (asiel) kan, kom je idd terecht in o.a. de herdergroep.
Mits een hond daarnaast meer dan genoeg beweging krijgt en ook op andere manieren zijn energie kwijt kan EN er aan gewend wordt/is, kunnnen ze 8 uur alleen zijn maar ideaal is het niet. Mee naar je werk, tussen de middag naar huis, uitlaatservice, oppas moet je toch overwegen en de mogelijkheden overdenken voordat je verder gaat denken.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
8 uur per dag moet kunnen, hier zitten ze als ik straks weer aan t werk ben ook zo lang alleen,
alleen daarbuiten is er wel iedere avond een lange wandeling (meer dan een uur/anderhalf uur met het hele spul), een aantal keer in de week (varierend van 1 tot 3 a 4 keer op de club en iedere avond thuis wel kleine dingetjes) trainen
de laatste 2 pups zijn gekomen toen ik werkte, maar daar had ik de ideale regeling dat ze gewoon mee mochten kantoor in, dus die heb ik daar eigenlijk zindelijk gemaakt (waren ze al zo goed als, alleen ff opletten was t belangrijkste) en geleerd alleen te blijven, nou moet ik zeggen dat ik daar dus wel heel veel mazzel mee heb gehad, zowel met t werk wat ik toen had, als met de omgeving waar zij zaten, ik kon nl lekker in de omgeving ook nog wandelen omdat er een parkje dichtbij zat
dus t kan (ook op een boven woning, onze eerste hond hadden we ook op een bovenwoning, maar voor de 2de kwam zijn we toch eerst verhuist naar een beneden woning), maar als je gewoon werkt en ze dus veel alleen zitten overdag, dan gaat wel bijna al je vrije tijd er in zitten, daar moet je wel rekening mee houden.....
We hebben simba gekocht toen we nog in een flat woonde zonder lift..
Ik heb hem dus tot 7/8 maand naar beneden getilt ik het geluk dat simba geen grote rottie is..
kan je zeggen dat is idd niet fijn..
En zou ook nooit meer een grote hond aanschaffen als ik in een flat woon zonder lift.
We zijn redelijk snel daarna verhuist naar een flat met lift
en dat is wel te doen natuurlijk.
razzgul schreef:Zo'n woning/appartement ga ik dus over 2 a 3 mnd betrekken in (en nu komt t) een sinds kort niet zo veilige buurt. Het is zeker geen met asociale sjonnie's en mohammed's volgepakte getto, eerder een elitaire buurt (naar a'damse begrippen) maar helaas hebben ongewenst volk van overbekende etniciteit (pas) sinds kort er hun brood gevonden.
Ik vind dit niet allemaal rijmen met elkaar. Een elitaire buurt waar je zó bang bent ondanks je krachtsporttraining, dat je kost wat het kost een hond moet nemen? En je wilt niet vertellen in welke buurt dit is?
Waarom blijf je dan niet wonen waar je nu woont? Als ik op deze wijze zou moeten verhuizen dan zou ik me toch even achter de oren krabben
Beste Razzgul...toch knap, dat een wetenschapelijk poster zo verkeerd over kan komen, zal de kloof 'wetenschappelijke wereld' versus 'werkelijke wereld' wel zijn.
Over je hondenwens; ik krijg het flauwe vermoeden dat je in de Diamantbuurt gaan wonen, klopt dat? Afgezien van de vraag of dat werkelijk een onveilige buurt is, ik werk daar en vind het tamelijk meevallen, vraag ik me ook af of jouw reden om een hond te nemen legitiem is. Een waakhond neem je doorgaans, althans dat is mijn mening, om een erf, een groot huis of een terrein te bewaken. Een waakhond neem je niet op driehoog achter in een drukke stad omdat je liever wilt dat je Marrokkaanse medemens op afstand blijft. Want is dat laatste je doel, geloof me, dan kan je gerust af met een hond van minder imposant formaat. In de stad is het handiger, sociaal wenselijker en voor jezelf ook prettiger wanneer je een hond hebt die niet het voornemen heeft om jou met hand en tand te bewaken...Ik zelf woon wel al jaren, met alle plezier 'deep down in west', het ghetto zoals jij het noemt, tussen de volkeren die jij liever niet in je verpauperde elitewijk tegenkomt. Ik kan prima 's avonds over straat, zelfs zonder honden. Ik merk inderdaad dat mijn allochtone medemens liefst een blokje omloopt voor mijn 5 kg wegende Teckel; voor mij goede reden om een praatje aan te knopen, te laten zien dat dat niet zo is. En voor je het weet, heb je een heel leuk buurtcontact en totaal geen reden meer om en luid blaffende waakhond aan te schaffen.
Laatst gewijzigd door Geer op 31 okt 2005 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
wij wonen in een stacaravan en hebben 3 honden het gaat allemaal , de woonruimte maakt niet zo veel uit als ze maar genoeg vrijheid en beweging hebben en dus niet de hele dag alleen thuis zitten, elke dag 8 uur alleen vind ik veel , voor mensen die werken worden 8 uur meestal wel wat langer en 's nachts zitten ze ook 8 uur alleen dat zijn 16uur op een dag dat je hond alleen is!!!!!!!!!!
razzgul schreef: Het is zeker geen met asociale sjonnie's en mohammed's volgepakte getto, eerder een elitaire buurt (naar a'damse begrippen) maar helaas hebben ongewenst volk van overbekende etniciteit (pas) sinds kort er hun brood gevonden.
razzgul schreef: Het is zeker geen met asociale sjonnie's en mohammed's volgepakte getto, eerder een elitaire buurt (naar a'damse begrippen) maar helaas hebben ongewenst volk van overbekende etniciteit (pas) sinds kort er hun brood gevonden.
Zou hij hier studenten mee bedoelen ...?
Haha, nou, als -volgens eigen zeggen- poster op politiek wetenschappelijke fora vrees ik eerder dat hij zelf net student af is Overigens vind ik dat wel vrij zorgelijk; jezelf propageren als wetenschappelijk onderlegde politieke (bijna)elitebuurtbewoner, die zich volgens eigen zeggen taalkundig en pragmatisch amper kan verlagen tot het discussieniveau op een hondenforum, en tegelijkertijd de sociale plank zo schromelijk misslaan. Een "Uberwaker" willen tegen bepaalde bevolkingsgroepen...ik vind het regelrechte raciale paranoia. Niet alleen bepaalde (mensen)rassen hebben vaak onterecht een verkeerde naam; doordat een kleine groep het verpest voor de massa. Ik kan me ineens weer levendig indenken waarom ik bepaalde hondenrassen niet zo ziet zitten; namelijk omdat een gedeelte van de eigenaren, waaronder Razzgul zich met grote trots mag scharen, een hond nemen met de verkeerde beweegreden en het zo verpesten voor het gehele ras.