Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan een hond zich sterker voelen en voordoen door de baas?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sacajawea
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sacajawea »

ik weet niet wat ik nu allemaal lees, van alles wat :denken: ,

ik heb het eens een keer mee gemaakt met mijn loslopende honden, en op een behoorlijk breed pad met aangrenzend strook gras, ik liep daar met ringo en randy en ik kwam elke keer een bouvier tegen, die er niet langs durfde, ik liep dan gewoon door maar tja die boef steeds verder achteruit natuurlijk bazinnetje die zich rood stond te schreeuwen, en smeekte dat die hond er toch langs zou lopen, en mijn honden die dat beest niet aankeken :pffff: en gewoon hem / haar negeerde, ik denk dat het een heleboel aan de begin bassis ligt, of je hond bang is voor andere honden,
ik kwam dat zelfde mens ook weer eens tegen op onze training, randy liep er al een tijdje los tussen allemaal andere honden, tot dat ze mij ineens zag zitten, en randy had dat beest al een keer besnuffeld, niets gebeurt tot ze mij daar zag en volledig in paniek raakte, { LET OP JE HOND !!!! } was het motto van die club } rende naar hoofdtrainer die ik al tig jaar ken en hij mij ook, { ik kwam toen nog heel af en toe op die club } en liep net zo lang te dreinen dat ik randy vast moest maken,
{ weg lol voor randy } trainer zei later dat het nogal een paniek mens was, en tja wat moest die dan anders, ondanks dat iedereen {bijna behalve zij dus } had gezien dat randy gewoon even gesnuffeld had en door gelopen was. { dus tja van het motto was weinig over gebleven } maar tja de ene baas word daar echt op geleid en de andere komt daar om maar wat te doen ?? ik heb er profijt aan gehad, ik ben gedrilt door die trainer, :smile: en zo kan ik het nu gelukig ook op mijn honden over brengen. streng maar rechtvaardig !!!!!!!

mocht het bij andere honden die dominant aan komen lopen, dan hou ik randy direct bij me {en lijn hem desnoods aan } maar omdat die dan erger word dan als ik hem gewoon bij me hou en onder commando zet,

ringo loopt zo-ie-zo weg of hij snuffelt even of hij negeert ze volledig, ringo is een hond uit duizende. lekker makkelijk in omgaan met andere honden, ik hoef me voor hem en met hem nooit zorgen te maken, of ze moeten het echt op hem voorzien hebben, dan loopt die weg, en als die achterna gezeten word loopt die nog harder, dan spreek ik de baas aan, dan geef ik hem een keus of zijn hond aanlijnen, of bij zich roepen of weglopen en zijn hond meenemen { wat mij inziens moeilijk is als een hond op "jacht " is} of ik laat randy los, en dan kan die een rode hond krijgen { niet echt randy bijt nooit door heb ik gemerkt } of hij kan zijn hond in "keulen" ophalen :smile:
jammer genoeg was dit voorval ook weer met een boef, ik heb er geen hekel aan, ook mijn honden niet, maar ik ben steeds het uiterste tegen gekomen :mrgreen:
Afbeelding

mensen blaffen, honden communiceren

groetjes van RANDY-RUNO-RINGO
Sacajawea
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Martijn schreef: Binnenkort wordt hij gecastreerd. Ik ben benieuwd of het dan anders wordt. Ik verwacht niet dat hij superaangepast wordt want hij is wat andere reuen betreft altijd al een probleem hond geweest en ik denk dat hij op zijn max zit wat aan geleerde beperkingen betreft. De motivatie heb ik er nooit uit kunnen klrijgen maar hij gaat in ieder geval niet meer obsessief rondrennen om een hond te vindenn die hij in elkaar kan slaan.
Ik ben ook wel benieuwd eerlijk gezegd. Mijn buurvrouw zit met een heel soortgelijk probleem en dubt nog steeds: castreren of niet.

Anne
regina

Ongelezen bericht door regina »

Ik heb oa een rottweilerreu van bijna 11 maanden, is zijn karakter to andere honden dan al aardig gevormd? nu is het zo dat als een andere hond naar hem snauwt, laatst nog een dwergschnauzer, hij hard naar mij toerent, hij hoeft zich natuurlijk niet op de kop te laten zitten, maar ik vind dit eigenlijk zaalig, een lekkere grote en vriendelijke sul, en hoop dus dat dat ook zo blijft, maar ik hoor van verschillende kanten dat als ie ouder word dit verandert, ik hoop van niet en dat ie gewoon zon lekkere vriendelijke sul blijft :wink:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Inge O schreef:naar mijn gevoel is daar niet één echt passend antwoord op te geven, omdat het per situatie en per hond zo kan verschillen. héél erg kan verschillen zelfs.
maar als de nood aan de man komt, als één van mijn honden echt wordt aangevallen (zoals ik in een ander topic over attack en een mechelse herder vertelde) dan zal die aanvallende hond het potverdorie geweten hebben ook.

ik vind het in zo'n situatie dan wél weer moeilijk om juist te reageren als die 'aanvaller' je hond al te pakken heeft - dan helpt roepen en brullen niet meer, integendeel, je eigen hond hoort je ook boos roepen dan, en kan dat opvatten als een straf voor hém :19: . en dat is dan ook weer het laatste wat ik wil in een geval waar mijn eigen hond niks anders doet dan zich wél verdedigen in een situatie die hij niet zelf heeft uitgelokt.
Ik denk inderdaad dat het per situatie en per hond verschilt. Als mijn hond aangevallen wordt, dan vind ik ook dat ik in moet grijpen en hem moet verdedigen. Vaak komt hij dan al naar me toe als hij merkt dat hij er niet tegen op kan. Maar als hij zelf degene is die ruzie zoekt, dan grijp ik ook wel in, maar dan pas ik er wel goed voor op dat hij mijn aanwezigheid niet als steun kan gebruiken. Dus dan speel ik een beetje met mijn reactie en zijn reactie daar weer op en laat het daar van af hangen of ik terug loop of door loop.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”