ik heb het eens een keer mee gemaakt met mijn loslopende honden, en op een behoorlijk breed pad met aangrenzend strook gras, ik liep daar met ringo en randy en ik kwam elke keer een bouvier tegen, die er niet langs durfde, ik liep dan gewoon door maar tja die boef steeds verder achteruit natuurlijk bazinnetje die zich rood stond te schreeuwen, en smeekte dat die hond er toch langs zou lopen, en mijn honden die dat beest niet aankeken
ik kwam dat zelfde mens ook weer eens tegen op onze training, randy liep er al een tijdje los tussen allemaal andere honden, tot dat ze mij ineens zag zitten, en randy had dat beest al een keer besnuffeld, niets gebeurt tot ze mij daar zag en volledig in paniek raakte, { LET OP JE HOND !!!! } was het motto van die club } rende naar hoofdtrainer die ik al tig jaar ken en hij mij ook, { ik kwam toen nog heel af en toe op die club } en liep net zo lang te dreinen dat ik randy vast moest maken,
{ weg lol voor randy } trainer zei later dat het nogal een paniek mens was, en tja wat moest die dan anders, ondanks dat iedereen {bijna behalve zij dus } had gezien dat randy gewoon even gesnuffeld had en door gelopen was. { dus tja van het motto was weinig over gebleven } maar tja de ene baas word daar echt op geleid en de andere komt daar om maar wat te doen ?? ik heb er profijt aan gehad, ik ben gedrilt door die trainer,
mocht het bij andere honden die dominant aan komen lopen, dan hou ik randy direct bij me {en lijn hem desnoods aan } maar omdat die dan erger word dan als ik hem gewoon bij me hou en onder commando zet,
ringo loopt zo-ie-zo weg of hij snuffelt even of hij negeert ze volledig, ringo is een hond uit duizende. lekker makkelijk in omgaan met andere honden, ik hoef me voor hem en met hem nooit zorgen te maken, of ze moeten het echt op hem voorzien hebben, dan loopt die weg, en als die achterna gezeten word loopt die nog harder, dan spreek ik de baas aan, dan geef ik hem een keus of zijn hond aanlijnen, of bij zich roepen of weglopen en zijn hond meenemen { wat mij inziens moeilijk is als een hond op "jacht " is} of ik laat randy los, en dan kan die een rode hond krijgen { niet echt randy bijt nooit door heb ik gemerkt } of hij kan zijn hond in "keulen" ophalen
jammer genoeg was dit voorval ook weer met een boef, ik heb er geen hekel aan, ook mijn honden niet, maar ik ben steeds het uiterste tegen gekomen