Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WIE IS ER ALLEEN MET KERST?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

milou1986

Ongelezen bericht door milou1986 »

starfleet schreef:
mercedes2803 schreef:
De tip van Angel Eyes zou ik maar eens goed lezen..
Op Partyflock zitten wel aardig wat jonge meiden die ook moeder zijn.
Daar heeft ze ook zo mot :evil:

Anne

ik weet niet eens wat en waar het is!
milou1986

Angel-eyes schreef:
mercedes2803 schreef:

Rob..wat denk je...zou ze de vier resterende dagen nog volmaken?

Ik denk dat ze het wel kan volmaken, als ze zich maar niet gefrustreerd blijft, want het lijkt wel een grote schreeuw om aandacht nu, en dat is jammer want dat hoeft helemaal niet, we zijn juist allemaal zo begripvol naar haar.

ik weet dat ik het kan volhouden...
de rede dat ik gister zo was... mijn 1e dagt stoppen met roken!
ik hoop dat het een hoop verklaart!
en hierbij sorry

ik vraag niet om aandacht, echt niet!
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

milou1986 schreef:
starfleet schreef:
mercedes2803 schreef:
Daar heeft ze ook zo mot :evil:

Anne

ik weet niet eens wat en waar het is!

www.partyflock.nl daar hebben ze echt een heel forum voor alleenstaande mamma's en heel veel net als jou die heel jong zijn, ik weet niet of je er gelijk wat kan afspreken, maar je kan wel met die meiden praten over je problemen die bij het moederschap op jonge leeftijd komen kijken, ik zou het echt doen als ik jou was, want het is veel fijner om met een grote groep meiden te kletsen die alles herkennen wat je verteld :wink:
milou1986

mercedes2803 schreef: Ik geloof dat ik er maar mee ophoudt.
Je vliegt op de kast en zit ondertussen dus alweer uren achter de computer...uren die je ook gezellig in het zwembad kunt liggen met je zoontje...
Dus voor jouw zoontjes bestwil hou ik er voor vandaag maar weer mee op..Ik hoop dat je vanmiddag wat leuks gaat doen met hem in plaats van hier in de verdediging te schieten en ons te vertellen wat we moeten en niet moeten.

mijn zoontje is bij zijn vader!
dat weten jullie niet...
daarom zit ik nu uren achter de pc... anders voel ik me helemaal zo alleen zonder hond, zonder kindje en de katten spelen buiten...
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

milou1986 schreef:
mercedes2803 schreef: Ik geloof dat ik er maar mee ophoudt.
Je vliegt op de kast en zit ondertussen dus alweer uren achter de computer...uren die je ook gezellig in het zwembad kunt liggen met je zoontje...
Dus voor jouw zoontjes bestwil hou ik er voor vandaag maar weer mee op..Ik hoop dat je vanmiddag wat leuks gaat doen met hem in plaats van hier in de verdediging te schieten en ons te vertellen wat we moeten en niet moeten.
dat weten jullie niet...
daarom zit ik nu uren achter de pc... anders voel ik me helemaal zo alleen zonder hond, zonder kindje en de katten spelen buiten...
Hup meid...jas aan...naar buiten!
Het waait loeihard...lekker even een blokje rond.
Koop een reep chocola bij een tankstation en eet die op de terugweg naar huis lekker op...

En iedereen die je tegenkomt onderweg...daar zeg je "Hallo" tegen...

Zeker weten dat je je met een uur een stuk beter voelt!

Partyflock is echt een goed idee hoor.Even profiel aanmaken en zoek dan in het forum even naar topics van jonge moeders.
Of open zelf een topic in expressie/opinie/gevoelens (dat is een rubriek) of in in maatschappij (ook een rubriek)
Dan plaats je daar hetzelfde oproepje als hier.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

milou1986 schreef:
dat weten jullie niet...
Met een hond ben je eenzaam met de hond Milou en ook nog eens beperkt als je eens met de bus naar een stad wil gaan, eens iets anders zien. Ook als je straks weer gaat werken of leren, het liojkt misschien een oplossing voor nu, maar dat is het niet.

Anne
milou1986

basil schreef:een hond verandert daar niks aan. met een klein kind zit je hoe dan ook enorm vast. lekker buiten wandelen kan ook zonder hond. en natuurlijk is het met hond leuker, dat zal je mij niet anders horen beweren :mrgreen: maar die hond is er altijd... ook als je zoontje ziek is, ook als hij op bed ligt en hij toch nog uit moet 's ochtends en 's avonds, en ook als jij straks gaat werken. hoe doe je dat dan?

sochtends en savonds kan de hond gewoon uit... geen probleem... ik heb een (speciale) babyfoon met bereik van 4km, eigenlijk 5 maar je weet maar nooit)
Rob*
Zeer actief

milou1986 schreef:

sochtends en savonds kan de hond gewoon uit... geen probleem... ik heb een (speciale) babyfoon met bereik van 4km, eigenlijk 5 maar je weet maar nooit)

:sst:
milou1986

ik loop ook niet zover... ik was savonds 10 minuten onderweg en dan was ik weer thuis...
ik vond het ook altijd eng...
ik heb niet gezecht dt ik 4km loop maar zoveel bereik heeft dat ding!
starfleet
Erelid

milou1986 schreef:

Als je peutertje uit bed klimt, dan ben je niet snel genoeg. Een baby die lekker slaapt kan je misschien een kwartiertje alleen laten, maar een dreumes of peuter kan zich aardig in de nesten werken.

Als je pech hebt, melden je buren het ook nog bij de kinderbescherming dat je je kind regelmatig alleen laat.

Anne
Rob*
Zeer actief

milou1986 schreef:ik loop ook niet zover... ik was savonds 10 minuten onderweg en dan was ik weer thuis...
ik vond het ook altijd eng...
ik heb niet gezecht dt ik 4km loop maar zoveel bereik heeft dat ding!

Je wilt een hond, een labrador of golden....je laat hem in de ochtend voor je werk uit en 's avonds...en dan als je hem uitlaat 10 minuten?? jaaa....jaaaaaa :roll:
milou1986

Angel-eyes schreef:Je wilt een hond, een labrador of golden....je laat hem in de ochtend voor je werk uit en 's avonds...en dan als je hem uitlaat 10 minuten?? jaaa....jaaaaaa :roll:
ik werk niet!
ik ben de hele dag thuis!!!
als de kleine slaapt savonds dan gaat de hond 10 minuten uit!
sochtends > 15-20minuten! (dan is de kleine erbij)
rond half 1 > een uur, lekker de polder in! (ook als het regent)
rond 5 uur > een minuut of 20
en savonds heel laat nog die 10 minuten!

en als het lekker weer is dan loop ik naar het strand (1 uur heen en 1 uur terug!)
dat kan ik alleen doen met redelijk goed weer i.v.m. de kleine...

het ligt ook aan het weer enzo....
ik ben een keer de hele middag weggeweest... ging ik om 11 uur bepakt weg en was ik om 5 uur terug met een heel stuk minder bagage (eten en drinken was op)

dit was toen ik de hond nog had...
dat zal met de aankomende hond ook weer zijn!
Rob*
Zeer actief

milou1986 schreef:
Angel-eyes schreef:Je wilt een hond, een labrador of golden....je laat hem in de ochtend voor je werk uit en 's avonds...en dan als je hem uitlaat 10 minuten?? jaaa....jaaaaaa :roll:
ik werk niet!

en als het lekker weer is dan loop ik naar het strand (1 uur heen en 1 uur terug!)

ik ben een keer de hele middag weggeweest... ging ik om 11 uur bepakt weg en was ik om 5 uur terug met een heel stuk minder bagage (eten en drinken was op)

Ja maar er werd gevraag wat je ging doen als je werk had, je verteld dat je dan in de ochtend en avond kan wandelen met je hond, is allemaal prima, maar dan zeg je dat je 10 minuten met hem/haar gaat wandelen, dat is toch veel te kort, maar goed je hebt het nu beter uitgelegd :wink:
starfleet
Erelid

milou1986 schreef:
ik werk niet!
Blijf je je hele leven thuis zitten dan met je kindje in je huisje? Dan kan ik me voorstellen dat je gefrustreerd raakt.

Anne
milou1986

Angel-eyes schreef:
milou1986 schreef:
ik werk niet!

Ja maar er werd gevraag wat je ging doen als je werk had, je verteld dat je dan in de ochtend en avond kan wandelen met je hond, is allemaal prima, maar dan zeg je dat je 10 minuten met hem/haar gaat wandelen, dat is toch veel te kort, maar goed je hebt het nu beter uitgelegd :wink:

voorlopig zal ik nog heeeel wat jaartjes niet werken (ziektewet, kan en mag niet werken) dat heeft z'n rede!

en al zou ik werken dan is het niet zo dat ie alleen savonds laat en sochtends vroeg uitgelaten word hoor!

dus heb ik nu genoeg gezegt?
dan mogen jullie nu mijn leven verder gaan bepalen
Rob*
Zeer actief

milou1986 schreef:
Angel-eyes schreef:
milou1986 schreef:
ik werk niet!

voorlopig zal ik nog heeeel wat jaartjes niet werken (ziektewet, kan en mag niet werken) dat heeft z'n rede!

en al zou ik werken dan is het niet zo dat ie alleen savonds laat en sochtends vroeg uitgelaten word hoor!

dus heb ik nu genoeg gezegt?
dan mogen jullie nu mijn leven verder gaan bepalen

Nou geloof mij nou maar dat als wij je leven gingen bepalen dat iedereen je je huis uit trapte en dat je eens wat ging doen.
milou1986

basil schreef:oke, geen werk dus :wink: dat maakt het iets makkelijker. met de huidige regering zou ik er overigens niet op rekenen dat je voorlopig niet hoeft te werken :roll:

ik heb hier in mijn kastje de verklaringen van de dokter, gemeente, en zo'n speciale arts liggen en ik hoef minstens de komende jaren niet te werken! het mag niet! ook al zou ik graag willen (niet wit in ieder geval, zwart weten ze toch niet)
wat ik zwart doe oke dat is mooi meegenomen maar dat doe ik voornamenlijk allemaal thuis...(vouwen e.d. maar nu is het rustig...)

zo nu weten jullie alweer meer......... waarom ga ik er eigenlijk nog op in....
owja om mijn leven zelf te kunnen bepalen! en om uitleg te geven waar jullie eigenlijk niets mee te maken hebben!
maar omdat jullie er verkeerde dingen over zeggen omdat jullie er niets van af weten moet ik wel!
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

milou1986 schreef: voorlopig zal ik nog heeeel wat jaartjes niet werken (ziektewet, kan en mag niet werken) dat heeft z'n reden!
je kan toch maximaal twee jaar in de ziektewet zitten?
Rob*
Zeer actief

milou1986 schreef:
basil schreef:oke, geen werk dus :wink: dat maakt het iets makkelijker. met de huidige regering zou ik er overigens niet op rekenen dat je voorlopig niet hoeft te werken :roll:

ik heb hier in mijn kastje de verklaringen van de dokter, gemeente, en zo'n speciale arts liggen en ik hoef minstens de komende jaren niet te werken! het mag niet! ook al zou ik graag willen (niet wit in ieder geval, zwart weten ze toch niet)
wat ik zwart doe oke dat is mooi meegenomen maar dat doe ik voornamenlijk allemaal thuis...(vouwen e.d. maar nu is het rustig...)

zo nu weten jullie alweer meer......... waarom ga ik er eigenlijk nog op in....
owja om mijn leven zelf te kunnen bepalen! en om uitleg te geven waar jullie eigenlijk niets mee te maken hebben!
maar omdat jullie er verkeerde dingen over zeggen omdat jullie er niets van af weten moet ik wel!

Doktersverklaringen zeggen niks, als er weer een nieuwe wet komt dan wordt je gewoon weer gekeurd en kun je werken, je kan ook op je toetsenbord typen dus werken kun je altijd.
starfleet
Erelid

milou1986 schreef:
Je kan achter een computer zitten, je kan met een hond wandelen, je kan je kindje verzorgen. Het kan zijn dat je psychisch wat problemen hebt, maar ook daarmee blijf je niet jaren in de ziektewet, maar kom je in WAO en tegenwoordig en ook niet gemakkelijk.

Ik hoef de reden verder niet te weten, maar je banjert wel lekker over alle problemen heen je ziet alleen maar een gehoorzame ideale hond die alle problemen voor je weglikt.

Anne
mercedes2803
Zeer actief

Je geeft informatie die helemaal niet interessant en relevant is....
Wat interesseert het mij dat jij zwart werkt..
Lekker handig op een forum zetten! :ok:
En vriendelijk met je buren omgaan doe je ook al niet, dus sta niet raar te kijken als er een klikspaan tussen zit en je bent straks de pineut.

Hetzelfde straks met de hond...
Net wat er al gezegd is...laat jij je kindje maar eens iedere dag 10 minuten alleen...
Buren zien dat hoor.
En laat je hond maar eens een keer of 2 blaffen op een dag...dat horen buren ook...
Als je er dan 1 zeikerd tussen hebt zitten dan kan zo;n persoon je het behoorlijk zuur maken.

Kinderbescherming op je dak
Politie aan de deur omdat je hond blaft (wat dan natuurlijk onzin is, want iedere hond blaft wel een keer...maar als iemand jouw een loer wil draaien dan verzinnen ze wel wat)
Iemand die het UWV opbelt dat je zwart zit te werken...

Ja....ik zou vooral zo doorgaan zoals je nu doet met je leven! :ok:
Vooral geen contact maken met de buren...
Dat zijn toch maar een stel Christelijke hoepels bij elkaar...

Als je ze eens nodig bent wil ik jou nog wel paniekerig zien kijken als er niemand thuis blijkt te zijn of niemand die met je mee kan rijden naar een ziekenhuis als er wat aan de hand is.
*wat ik overigens dan niet goedkeur, de grootste klootzak van een buurman kan bij mij aan de deur komen als bijvoorbeeld zijn vrouw accuut naar het ziekenhuis moet , maar zo is niet iedereen *

Ik denk dat jij nog nooit wat meegemaakt hebt waarbij je de hulp van je buren nodig was...
Ik hoop voor je dat je nooit met je handen in het haar komt te staan wanneer je ze echt nodig bent..
Ik weet dat goede buren echt een must zijn en fijn is het trouwens ook! Even een gezellig praatje maken op straat maakt je dag een stukje leuker hoor...probeer maar eens!!! :ok:
milou1986

sorry ik reageer toch weer even!!!!

- zwart werk kan niemand mij op betrappen tenzij ze het me zien doen!

- een hond hebben is niet verboden! (ik ben vrijgesteld voor hondenbelansting, klein inkomen)

- welke alleenstaande ouder met hond moet niet savonds de hond uitlaten??

- het zal allemaal wel... jullie blijven maar speculeren over hoe het bij mij zou gaan... kijk eerst naar je zelf voordat je over een ander oordeelt!
Rob*
Zeer actief

milou1986 schreef:sorry ik reageer toch weer even!!!!

En als je het op een openbaar forum zet, echt heel slim ben je niet he?

Je kan alles maar ontwijken, maar feit blijft dat je makkelijk werk kan doen, een kantoorfunctie kan makkelijk zo te zien :ok:
milou1986

Angel-eyes schreef:

Je kan alles maar ontwijken, maar feit blijft dat je makkelijk werk kan doen, een kantoorfunctie kan makkelijk zo te zien :ok:
moet je wel de opleiding ervoor hebben!
tegenwoordig heb je zelfs voor vuilnisman een opleiding nodig!

ik heb wel een diploma dierverzorging en een diploma veehouderij....
Rob*
Zeer actief

milou1986 schreef:
Angel-eyes schreef:

Nou dan ga je wat doen in de dierenverzorging....bij een asiel werken ofzo?
starfleet
Erelid

milou1986 schreef:

Het CIW kan bemiddelen en ook een opleiding bekostigen en ook de kinderopvang betalen. Ik heb jaren geleden een omscholing gedaan op die manier met een kind van 15 maanden. Nou kan ik me voorstellen dat kantoorwerk je niet zo aanspreekt, maar er is wel meer te vinden op gebied van honden en paarden. Maar ja, wordt ook allemaal moeilijk met een hond erbij, want kosten voor de opvang van een hond worden niet vergoed.

Je bent nog jong en na een jaartje thuiszitten zal er ook heus nog wel wat te vinden zijn, maar een hond leeft toch echt wel langer dan een jaar en het komt erop neer dat hij zodadelijk weer geherplaatst moet worden, dat kan je op je vingers natellen.

Anne
Rob*
Zeer actief

starfleet schreef:
milou1986 schreef:

Het CIW kan bemiddelen en ook een opleiding bekostigen en ook de kinderopvang betalen. Ik heb jaren geleden een omscholing gedaan op die manier met een kind van 15 maanden. Nou kan ik me voorstellen dat kantoorwerk je niet zo aanspreekt, maar er is wel meer te vinden op gebied van honden en paarden. Maar ja, wordt ook allemaal moeilijk met een hond erbij, want kosten voor de opvang van een hond worden niet vergoed.

Je bent nog jong en na een jaartje thuiszitten zal er ook heus nog wel wat te vinden zijn, maar een hond leeft toch echt wel langer dan een jaar en het komt erop neer dat hij zodadelijk weer geherplaatst moet worden, dat kan je op je vingers natellen.

Anne

Tegenwoordig geeft het CWI geen geld meer voor opleiding, je komt in een reintegratie-traject terecht(wat werkelijk om te gillen is) en die bepalen of je een opleiding nodig hebt, zien hun dat je dat echt nodig hebt dan kunnen ze het overwegen, feit is alleen dat die reintegratie-bureaus vaak aan hun zelf denken omdat het CWI hun betaald dus houden ze je liever werkloos.

Maar er is wel degelijk heel veel mogelijk als je maar wilt, en dat is het punt Minou die wil niet zo graag, ze is gewoon heel lui en daarom zit ze nu zo in de ellende.
mercedes2803
Zeer actief

- een hond hebben is niet verboden! (ik ben vrijgesteld voor hondenbelansting, klein inkomen)

- welke alleenstaande ouder met hond moet niet savonds de hond uitlaten??

- het zal allemaal wel... jullie blijven maar speculeren over hoe het bij mij zou gaan... kijk eerst naar je zelf voordat je over een ander oordeelt!
tjonge jonge...jij snapt de hele context van mijn bericht niet he?!
Ik waarschuw je alleen maar...
Je moet leren lezen geloof ik en begrijp nou eens dat ik oprecht wel met je meeleef...
Maar dat je in deze situatie zit heb je grotendeels aan je zelf te danken.
Ik probeer je adviezen te geven waardoor het wat gemakkelijker wordt voor je.

Maak nou contact met die buren want zolang jij met een sjagerijnig kop buiten loopt maak je geen vrienden en met jouw instelling eerder vijanden dan vrienden...

Ik wil alleen maar zeggen dat er maar 1 buurvrouw tussen hoeft te zitten die jij een paar keer te vaak minderwaardig aankijkt omdat ze 6 keer per week in de kerk zit...deze mevrouw voelt zich vervolgens gekrenkt tot op het bot en denkt aan manieren waarop ze je het leven zuur kan maken...

- kinderbescherming bellen omdat je je hond laat lopen en je kindje alleen in bed ligt...voor mijn part verzint ze er een verhaal bij...
Kinderbescherming neemt het zekere voor het onzekere en komt toch maar eens bij je kijken hoe het zit.
- Politie bellen dat je hond de heleeeeeee dag blaft (terwijl hij misschien 1 keer blaft...maar bewijs jij maar eens dat hij 1 keer blaft en niet de hele dag)
- UWV bellen dat ze je in de huiskamer heeft zien zitten werken (voor mijn part zat je een toiletrol in elkaar te knutselen voor je zoontje met wat wol en gekleurd papier, als mevrouw belt en zegt dat je zwart werkt ligt de bewijslast bij JOU als ze komen controleren)

DAT WAS DUS DE HELE OPZET VAN MIJN BERICHT!

Maak het jezelf nou niet zo moeilijk...zorg dat je die buren te vriend houdt...er is niks ergers dan vervelende buren die het idee opvatten om jouw het leven zuur te maken...
Vraag maar eens hier op het forum..
Er zijn er zat die oorlog met hun buren hebben...om lullig kleine dingen...maar leuker wordt het er niet op.
starfleet
Erelid

Angel-eyes schreef:
Maar er is wel degelijk heel veel mogelijk als je maar wilt, en dat is het punt Minou die wil niet zo graag, ze is gewoon heel lui en daarom zit ze nu zo in de ellende.
Er zit in ieder geval een hoop "ja maar" in en "het is me allemaal overkomen".

Anne
milou1986

starfleet schreef:
milou1986 schreef:

Anne

tegenwoordig word een opleiding niet meer betaald door gemeente en cwi, daar heb ik allang navraag naar gedaan (ik zit al 2 jaar thuis)!!
hoeveel mensen werken en hebben een hond?
mijn ouders fokte honden... er waren er op een gegevemoment 12 en allebei mijn ouders werkte!!!

maar ik stop nu... ik loop me alleen te ergere met al die speculatie's van jullie! Jullie kennen mij niet (gelukkig voor mij) en jullie weten niet hoe en waar ik woon, wat ik wel en niet heb enz.... dus bepaal eerst je eigen leven en bemoei je niet met mijn leven ook al zijn het "goedbedoelde" adviezen! ik vroeg niet om een advies maar om iemand die gezellig met kerst wilt gaan wandelen ofzo!!
bewaar je adviezen voor als ik advies vraag (maar dat zal ik hier niet doen, dan ga ik wel naar de training of naar een erkend iemand!) en begin nou niet ook hierover.... ik heb noooooooit om jullie "adviezen" gevraagt!
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”