Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is jouw hond beschermend?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Bij mijn vorige werk heb ik daar wel eens over nagedacht wat er zou gebeuren als we overvallen werden. De honden waren namelijk altijd mee en op zo'n moment zou ik juist hopen dat ze niks doen. Zo'n gek zal maar zijn pistool trekken en je hond neerknallen :jank: nee dan heb ik liever dat ze braaf blijven zitten ik het geld geef en dat ze dan weer zonder ongevallen weggaan.....
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Nee Stapper niet, die gaat zelfs staan juichen als iemand me lastig valt, gezellig :smile:

Zara is een heel ander verhaal :mrgreen:
Er komt echt geen vreemde dichter dan een meter bij me in de buurt!
Ze gaat er direkt tussen staan, ook als er vreemde honden in mijn buurt komen.
Ze doet niets hoor, maar laat wel heel duidelijk merken dat ze de boel in de gaten houdt.

Ik ben ooit 1 keer lastig gevallen door een vent in het bos, op het moment dat hij mijn arm aanraakte hing Zara in zijn arm :roll:
Ik vraag me nog af wie er meer schrok, die vent of ik :smile:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Huts en Pien zeker, die wil je niet tegenkomen in het donker als je kwaad in de zin hebt (ook niet bij daglicht, trouwens :mrgreen: ) Ozzy weet ik niet en Deur.....tja.......
Laatst gewijzigd door Hutsje op 23 dec 2005 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

zeker weten behalve lancelot en naqui , de anderen lopen nu al om me heen in het bos als er een vreemde snuiter loopt.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn vorige hond Leah was zeker beschermend. Vooral in het donker. Als er dan iemand te dicht in mijn buurt kwam, ging ze half schuin voor me lopen en liet een heel zacht, maar heel diep gegrom horen. Chiva was altijd ook best waaks, maar nu niet meer. Bij Belle heb ik er nooit iets van gemerkt, tot gisteravond iemand mij recht tegemoet liep in het donker, daar begon zij behoorlijk tegen te blaffen. Catootje is niet beschermend, die zal eerder bescherming zoeken (maar misschien verandert dat nog).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ja, mijn honden voelen het heel goed aan als iemand kwaad in de zin heeft :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nee, mijn honden zijn banger alsdat ik ben. :denken: Kiki gaat wel blaffen, maar keurig vanachter mijn benen! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Van diesel weet ik het niet, hij heeft eens in het donker wel naast me lopen grommen tegen een voorbijganger die ik niet vertrouwde.
Puck is enorm alert en komt altijd bij me als ze iets niet vertrouwt.
Als ze los loopt komt ze naast me staan of lopen en aan de lijn gaat ze tussen mij en een andere persoon lopen. Dat is vooral in het donker.
De andere persoon hoeft trouwens maar iets van lieve woordjes te zeggen en madam wil knuffelen. :smile:
Je weet het pas als je echt iets meemaakt.
Ik maak niet van die spannende dingen mee.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

toen ik nog in duitsland woonde kon ik bij wijze van spreken de deur wel los laten , want wie er binnen kwam zou er zeker niet zomaar weer uit komen.
Die maakte eerst wel kennis met utah.
maar bij hem was het ook meer de agressie zelf als dat het zou zijn om mij te beschermen, hij had gewoon een gruwelijke hekel aan alles wat vreemd was, daar kon ie niet mee omgaan, dus schoot gelijk in de aanval.
bang was ik in die tijd niet als ik alleen was iig
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

M'n vorige hond Queenie was letterlijk en figuurlijk een held op witte sokjes.
En Rasie....... als ze al zou grommen dan zou dat uit angst zijn :mrgreen:
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tosca is sowieso bang voor vreemnde mensen en heeft tijd nodig om ze kennen te leren, dus die hapt sowieso :mrgreen:

En Tonnie is altijd heel vriendelijk naar mensen buiten maar als het donker/schemerig wordt mag/kan je haar niet meer aaien als vreemde!

Ik heb het ook overdag meegemaakt dat ik met de buurman stond te praten en er kwam iemand op mij af. Maar ik stond met mijn rug naar hem toe en Tonnie viel echt uit :N: haha dat was de voorzitter van de Hundefreunde Seckach waar we net lid van waren geworden :smile: nou hij heeft nu nog steeds respect voor mijn Tatrameisie haha
Dus ja Tonnie (Tatra) beschermt mij zeer zeker! Maar dat zit ook in het bloed, ze is een kuddebeschermer

En het huis kom je niet in als wij niet thuis zijn, ook als bekende! Zij maakt de dienst uit, de zwager van mijn vriend kwam wat ophalen en Tonnie was in de tuin en ik liep naar buiten toe, maar hij had het hek al open en Tonnie maakte even duidelijk dat ze dat niet accepteerde. Ik heb hem (überhaupt iemand) nog nooit zo snel het tuinhekje weer dicht zien doen!!! :smile: Helemaal verbaast was ie, hij zei nog maar ze kent me toch??!! Tja dat maakt niet uit voor een Tatra als de baas er niet is regelt hij de boel wel!! Geen zorgen.
Laatst gewijzigd door Melanie 74 op 23 dec 2005 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Keizer bijt. Mijn zusje is vaak de lul als we ruzie hebben :N: Die valt hij echt aan op zo'n moment.

Baloe weet ik niet, die rent eerder weg denk ik :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy zoekt bescherming bij mij maar gaat wel heel hard te keer en zal denk ik bijten als ze in het nauw wordt gebracht. Als ik gegrepen zou worden door een aanvaller zou Buffy denk ik op kleine afstand staan te grauwen en te blaffen en schijnuitvallen maken.

Anne
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ja, toevallig vanavond nog!
Ik liep met een aantal mensen op in het bos hier om de hoek, en dan maken we altijd de lange avondwandeling, elke avond om 19 uur.
Nebla begon opeens heel hard te blaffen bij een bosje en Bob en een jachthond gingen mee en liepen het bosje in..opeens horen we iemand schelden en vloeken..en onze honden komen terug bij ons.
Wij kijken met onze zaklantaarn en het is dus een stroper :devil:
Nebla en Bob bleven strak bij mij staan en hebben de hele terugweg op mijn hakken gelopen..terwijl ze normaal wel is het weiland oplopen oid, maar je voelde gewoon de spanning onder de honden..

Ook 1 x toen een kennis ( niet echt een snugger iemand) wou uitproberen of mijn honden echt waaks waren..(omdat ze altijd zo lief en sociaal overkomen en hij niet kon geloven dat een berner waaks is) hij ging aan mij schudden en ik waarschuwde hem al; doe dat nou niet, slaat nergens op en je brengt de honden alleen maar in verwardheid en agressie.. :roll:
Maar onverwachts toch doen!! :devil: Met als gevolg dat Nebla hem in de arm hing en Bob in zijn kuit greep..volgende dag kon hij naar de dokter voor een tetanusinj en zijn jas was helemaal gescheurd..
Ik heb 'm echt in zijn gezicht uitgelachen! 't Was zijn eigen schuld en hij was ook nog boos om zijn winkelhaak in de jas..

Laat ik het kort houden..hij heeft hier wel van geleerd :wink: :mrgreen:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Weet ik eigenlijk niet. We hebben beide honden er wel "op betrapt" dat ze zouden willen happen naar onze zoon als die weg probeert te lopen als ie ergens voor op z'n kop krijgt. Maar of ze me echt zouden helpen als er iets aan de hand is...
ashanti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ashanti »

:O: ja mijn honden beschermen het gezin heel erg dat zit in het ras boerboels,rottweiler voor ons zijn ze echt geweldig maar niet voor vreemden mensen :N:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cleo acht ik net als Martijn wel in staat te bijten of in ieder geval flink te dreigen. Dapper wordt denk ik echt heel giftig want die springt ook wel eens grommend op aan de riem als iemand dronken is. Dapper doet niet aan nep-grommen want hij is altijd serieus. :neenee:

Wuilus was heel erg beschermend en bij haar moest ik oppassen dat niet iemand per ongeluk dreigend overkwam. Mensen die ze heel goed kende mochten toch niks verkeerd doen wat soms een tikje link was.

Zo heeft ze een keer iemand gebeten die ze echt heel goed kende maar die ineens op de grond ging stampen naast mij omdat hij een of andere militaire pas nadeed in een dronken bui. Ze schoot op en beet ineens in zijn been :denken: Martijns vader stond ook een keer de deurmat aan te stampen maar gelukkig kon ze door de atrose niet in een flits opstaan en hem bijten :mrgreen: Minder, maar op straat was het altijd wel lekker omdat ze goed luisterde en dus kwam als ik riep terwijl ze zich op stond te winden om een dronkenlap of luidruchtig type :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

hoe komt het toch dat veel honden juist in het donker zo beschermend zijn ? Zit dat er van nature in, of breng je dat als baas over ?
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ursula zal in ieder geval bijten. van boe weet ik het niet. die heeft een enorme scheur maar kan soms erg held-op-sokkerig doen.
regina

Ongelezen bericht door regina »

Bibi wel zij is erg beschermend, van pablo weet ik het niet zeker, maar die is pas 11,5 maand, wel gaat ie heel groot staan als ie savonds iets ziet of hoort
Boeddy, de kleine terreur is savonds ook best alert
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, ik denk niet dat ik wat aan mijn meiden heb. Een paar maanden geleden had mijn man een late dienst en ik zat op de bank te lezen en de honden lagen lekker te maffen. Er was die dag een pakje voor nieuwe buren verder in de straat gebracht en plotseling stond er een vreemde vent in de kamer (de tuindeuren stonden open vanwege het mooie weer). De honden verroerden geen vin en bleven doorslapen en ik schrok me een hartverzwakking.
Bleek het de nieuwe buurman te zijn die, i.p.v. netjes aan de voordeur te bellen, even door de achtertuin kwam. :denken:
Dus waaks... nou niet bepaald :jank: !
Afbeelding
Janou
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Janou »

Als ik op straat zou worden overvallen/aangevallen vreet Butch die persoon helemaal op :N:
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Overdag zal er niet snel wat aan de hand zijn, toch moeten ze oppassen voor boris en paco. als iemand mij gaat bedreigen is het voor een volle 100% zeker dat boris degene aanvalt.

Schemering en donker dan is het heel erg oppassen voor vreemden. Boris vertrouwd dan niemand en blaft zodra hij nog maar wat ziet of hoort en op een mens lijkt. Niemand moet dan in mijn buurt komen. Paco zal dan aanvallen zodra ik bedreigd wordt en Bo gaat flink blaffen. Sem blijft gewoon lodderig staan :mrgreen:

Niemand heeft het nog geprobeert als ik met alle 4 loop :19: :smile: Wel een paar keer toen ik alleen met boris liep, maar dat zal hier niet snel meer gebeuren (tenzij men echt onbekend is). Tegenwoordig laten ze me in het donker met rust.

Boxers zijn grote schatten, maar ook zeer beschermend in het donker (dit was mijn vorige boxer ook HEEL erg)
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek is mijn grote waker en beschermer. Hij is er altijd voor me.
Jelka laat Jurek al het werk doen. :mrgreen:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Zoie schreef:hoe komt het toch dat veel honden juist in het donker zo beschermend zijn ? Zit dat er van nature in, of breng je dat als baas over ?
Misschien komt dat omdat de hond dan onzekerder is.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Zoie schreef:hoe komt het toch dat veel honden juist in het donker zo beschermend zijn ? Zit dat er van nature in, of breng je dat als baas over ?

Ik weet van de Tatra dat ze vaak alleen bij de kudde gelaten werden (of de herder sliep) en dat dan de stropers aktief werden zodat het minder op valt dan in het daglicht.
En tja waken doe je dag en nacht als hond zijnde ...!
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik denk wel dat Wolf het voor mij opneemt mocht dat nodig zijn.
Aan de andere kant heb ik soms het idee dat mocht er bij ons ingebroken worden, hij de sleutel van de kluis nog meegeeft, maar misschien schat ik hem wel heel verkeerd in.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Geen idee, ik doe niet anders bij Biène en Marouck als bij Nika.
Nika heeft het dus eigenlijk helemaal niet, Marouck is wel wat alerter in het donker en Biène heeft het tot nu toe het ergst.
Ik denk dus dat het wel te maken heeft met het karakter van de hond zelf, bij Biène lijkt het er van nature in te zitten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge schreef:
Geen idee, ik doe niet anders bij Biène en Marouck als bij Nika.
Nika heeft het dus eigenlijk helemaal niet, Marouck is wel wat alerter in het donker en Biène heeft het tot nu toe het ergst.
Ik denk dus dat het wel te maken heeft met het karakter van de hond zelf, bij Biène lijkt het er van nature in te zitten.
Bij Kaya maakt het volgens mij niet zoveel uit of het donker is of niet, maar Moritz reageert veel heftiger in het donker (enorm blaffen als we iemand tegenkomen).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
JohanTienen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door JohanTienen »

Ik denk dat Jacky ook zeer beschermd is. vroeger speelden we een spelletje, mijn moeder of mijn ex-vriendin sloeg me dan voor de grap, maar daar zijn we dus mee moeten stoppen. Ik denk als iemand serieus lastig valt en me aanraakt dat die prijs heeft. Ik heb 1 keer geweten dat hij op iemand zat te grommen en te blaffen dat niet normaal was. maar die persoon zat hellemaal ingepakt, in jas en pet en al.

Voor de rest, doet hij vrij lelijk als er iemand aanbelt, gisteren belde mijn ouders aan, mijn stiefvader ging voor het raam staan, toen deed die serieus lelijk, tot ze binnen waren. maar voor de rest, als hij iets hoort dat van buiten komt dat hij niet kan thuishalen, of soms zelfs op mijn muziek, dan gromt hij al.

Tis dus een lief beest, maar als het nodig is,pakt hij mijn problemen wel over :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”