Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef plast als een reu!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ekennel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ekennel »

Inge O schreef:
dan heb ik weer vreemde honden, want hier markeren ze allemaal . en de ranghoogste heeft daarbij het laatste markeerwoord, dat wel - maar ze gaat verder ook geen enkele 'onderdaan' verbieden om te markeren hoor.
Jij bent toch neem ik aan de ranghoogste, en jij staat toch toe dat ze markeren. Of zie ik dat verkeerd. :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ekennel schreef:Ze plassen in één keer uit. Ik heb geen zin om bij iedere lantaarnpaal stil te staan. Vind het ook niet nodig, het kan immers anders. Als wij naar het strand gaan laat ik ze vlak bij huis bij een slootje plassen en poepen. daarna lopen wij het dorp door naar het strand. In het dorp mogen ze niet tegen struikjes oid plassen of hun behoefte doen. Als we bij het strandje zijn gaat de lijn eraf en mogen ze vrij spelen. En dan wordt er heus nog weleens geplast of gepoept. Het zijn geen robots uiteraard.

En dat een reu hoort te markeren is echt een misvatting. Alleen de ranghoogste markeert, niet iedere reu.

Maar goed zo doe ik het, wat een ander doet moet ie natuurlijk helemaal zelf weten.
Maar jouw reuen markeren dus wel als ze los zijn? Ik kan Moos ook prima verbieden om te markeren aan de lijn als ik gericht ergens naartoe loop met hem, en dus niet wandel vanwege de honden. Dan markeert hij niet, want dan loop ik in tempo door, en dat weet hij ook.
Alleen ik denk dus niet dat hij dan in 1 keer leegplast. Hij markeert verder niet meer omdat ik daar geen zin in heb. Ik vraag me ook af of jouw reuen dan in 1 keer leegplassen of dat ze gewoon wachten tot het strandje, of desnoods tot de volgende wandeling.
Ik laat Moos ook weleens snel even plassen als ik ergens meteen naar binnen moet. Dan plast hij een aardige straal, maar niet leeg. Zou ik hem losgooien op dat moment, dan heeft hij namelijk nog wel wat over om her en der te markeren. Alleen als we ergens direct naar binnen moeten dan moet hij dus wachten tot we weer buiten zijn.

Tenzij jouw reuen natuurlijk hurken. Als Moos hurkt in de tuin dan plast hij ook echt leeg :wink:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik heb momenteel een teef in de opvang die ook vaak met de poot omhoog plast. En die poot gaat echt heel hoog. :mrgreen:
Als de honden loslopen mogen ze zoveel markeren als ze willen. Maar als ik met ze aan de lijn loop, moeten ze gewoon redelijk meelopen. Ze hoeven niet strak naast me te lopen maar wel zonder trekken enzo. Niet dat mijn arm ineens uit zijn kom gerukt wordt omdat er weer één achter blijft omdat ie moet markeren. Dus zodra ik zie dat er een poot opgetild gaat worden, zeg ik 'doorlopen!!'.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

ekennel schreef:Inge O schreef:
dan heb ik weer vreemde honden, want hier markeren ze allemaal . en de ranghoogste heeft daarbij het laatste markeerwoord, dat wel - maar ze gaat verder ook geen enkele 'onderdaan' verbieden om te markeren hoor.
Jij bent toch neem ik aan de ranghoogste, en jij staat toch toe dat ze markeren. Of zie ik dat verkeerd. :denken:
Wat heeft dat nou toch met elkaar te maken?
Ik snap dat echt niet, ............
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”