Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

linda82 schreef:Vind wel dat degene met die flauwe antwoorden wel snel over mijn woorden vallen. Waarom doen jullie dan? Dit is gewoon een beslissing die ik genomen heb en mijn mening is dat ik er goed aan doe. Maar daar gaat het ook helemaal niet om. Als jullie niet willen dat er met goede kruizingen wordt gefokt dan moet je daar maar tegen staken of zo misschien dat je er dan iets mee bereikt en ja ik wil best meedoen als het gaat om bijv. een wet tegen het fokken van honden die niet gezond zijn of zo want daar ben ik ook tegen. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn hier om mij aan te melden omdat ik graag van alles wil weten om zo nog beter voor mijn hondjes te zijn. Niet om afgekraakt te worden.
Er wordt inderdaad ook wat gedold, maar ik vind de andere antwoorden alles behalve flauw. Want je fokt het zoveelste nestje kruizingen. En geen oeps-nestje, nee je doet dit bewust.
En wat wil je dan nog weten om nog beter voor jouw hondjes te zijn? Want naar mijn bescheiden mening hoor je alles te weten voordat je ze op elkaar zet. Alles rond de dracht en geboorte (heb je b.v. al enig idee hoe lang het duurt voordat de puppen geboren worden?), maar ook alles over erfelijke aandoeningen die in de betreffende rassen zit.
Verder lijkt het mij ook erg zinnig om een back-up te zoeken. Dus iemand met ervaring met fokken en dan wel op de goede manier!

linda82 schreef:Ik wist toen ik Silky kreeg al wel aardig wat van honden maar nog niet op medisch gebied dus ik ben naar de huisarts geweest en heb gezengt dat ik van mijn honden graag wou weten of ze gezond waren doormiddel van een bloedonderzoek. Ik heb nadrukkelijk gezegt dat ik graag een nestje wou dus alles wat daar mee van doen was op bijv. afwijkingen wou ik weten. Ze hebben toen bloed afgenomen en mij telefonisch gemeld dat alles ok was en dat ik kon beginnen. Heb ik hier niet goed aan gedaan dan?? Of had ik nog meer testen moeten doen??

Groetjes Linda
Wat hebben ze dan d.m.v. dat bloedonderzoek onderzocht? Want sommige dingen kan je niet door bloedonderzoek achterhalen. Nog niet, aangezien je dan een dna-onderzoek zou moeten laten uitvoeren en nog van lang niet alles bekend is op welke genen de aandoening zit en bovendien sommige aandoeningen op verschillende genen kunnen zitten.
Verder is zo'n onderzoek duur en dus kan ik mij niet voorstellen dat je iets dergelijks hebt laten uitvoeren.
Afbeelding
poema
Actief

Ongelezen bericht door poema »

malinois schreef:is hd onderzoek tegenwoordig al mogelijk met bloedonderzoek? :eek: waarom betaal ik me dan altijd scheel aan de foto's? :19:
Ohhhhhhh maar dan wil ik ook het nummer van de DA want ik moet binnen nu een een jaar @ zwatjes laten rontgenen en als dat goedkoper kan graag.Wat kost dat eigenlijk die foto's Malinois
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ok nu even serieus.

Ben je op de hoogte bv van het feit dat zowel de Chihuahua als de York vaak last hebben van Pathella's? En door deze kruizing te doen, riskeer je dus een om pups op de wereld te laten komen, die rotte knieen hebben. Dat is slechts 1 van de problemen welke voorkomt bij beide rassen

Dat is dus iets wat onderzocht had moeten worden.
En wat hebben ze getest met het bloedonderzoek? Progesteron? Dat idee krijg ik namelijk, omdat je na het telefoontje kon beginnen met de dekking? Of beginnen met alles plannen?

Maar waar ik nou zo nieuwsgierig naar ben, wat maakt jouw mixjes nou zo speciaal??? Waarom zijn ze zo bijzonder dat je perse de wereld wilt verblijden met nakomelingen van 13 uit een dozijn? Op Marktplaats staan namelijk zo wie zo 2 pagina's vol, namelijk met Chihuahuapup en Chihuahua kruizing pups.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Martijn schreef:
linda82 schreef:mijn hondjes zijn beide kruizingen van yorshire en chihuahua dus helemaal mixjes zijn het ook niet.
Dit moet je even uitleggen hoor. :denken:
4 halve maakt 2 hele

poeh zeg het was wel ingewikkeld ik heb erg lang moeten denken
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

poema schreef:
malinois schreef:is hd onderzoek tegenwoordig al mogelijk met bloedonderzoek? :eek: waarom betaal ik me dan altijd scheel aan de foto's? :19:
Ohhhhhhh maar dan wil ik ook het nummer van de DA want ik moet binnen nu een een jaar @ zwatjes laten rontgenen en als dat goedkoper kan graag.Wat kost dat eigenlijk die foto's Malinois
Om en nabij de 100 euro heb ik betaald... en dan komt het geld van de Raad van Beheer er eventueel nog bij als je hem officieel wil laten beoordelen. (de foto)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:En wat hebben ze getest met het bloedonderzoek? Progesteron? Dat idee krijg ik namelijk, omdat je na het telefoontje kon beginnen met de dekking? Of beginnen met alles plannen?
maar wat heb je daaraan qua gezondheid :19:
Maar waar ik nou zo nieuwsgierig naar ben, wat maakt jouw mixjes nou zo speciaal??? Waarom zijn ze zo bijzonder dat je perse de wereld wilt verblijden met nakomelingen van 13 uit een dozijn? Op Marktplaats staan namelijk zo wie zo 2 pagina's vol, namelijk met Chihuahuapup en Chihuahua kruizing pups.
daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

Ik ben zelf moeder van 2 kindjes en daar heb ik toen ook bewust voor gekozen. Ik heb toen ook niet alles gelezen en getest enz. wel veel gelezen maar zeker niet alles. Ik weet nog steeds niet alles en leer elke dag weer bij. Waarom moet dit volgens jullie dan zo anders met honden?? Er zijn ook mensen die naar mijn mening eigelijk helemaal beter niet kunnen beginnen aan kinderen. Juist die mensen wil ik dan helpen omdat ze het toch doen kan ik ze beter goed inlichten. Die verbied je dat toch ook niet? De pups gaan dan wel na 8-10 weken pas weg |(en soms wel later) Maar kinderen gaan ook een keer de deur uit. Eigelijk liggen die dus helemaal niet zover uit elkaar!

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

linda82 schreef:Ik ben zelf moeder van 2 kindjes en daar heb ik toen ook bewust voor gekozen. Ik heb toen ook niet alles gelezen en getest enz. wel veel gelezen maar zeker niet alles. Ik weet nog steeds niet alles en leer elke dag weer bij. Waarom moet dit volgens jullie dan zo anders met honden?? Er zijn ook mensen die naar mijn mening eigelijk helemaal beter niet kunnen beginnen aan kinderen. Juist die mensen wil ik dan helpen omdat ze het toch doen kan ik ze beter goed inlichten. Die verbied je dat toch ook niet? De pups gaan dan wel na 8-10 weken pas weg |(en soms wel later) Maar kinderen gaan ook een keer de deur uit. Eigelijk liggen die dus helemaal niet zover uit elkaar!

Groetjes Linda
je moet geen appels met peren vergelijken...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

linda82 schreef:Ik ben zelf moeder van 2 kindjes en daar heb ik toen ook bewust voor gekozen. Ik heb toen ook niet alles gelezen en getest enz. wel veel gelezen maar zeker niet alles. Ik weet nog steeds niet alles en leer elke dag weer bij. Waarom moet dit volgens jullie dan zo anders met honden?? Er zijn ook mensen die naar mijn mening eigelijk helemaal beter niet kunnen beginnen aan kinderen. Juist die mensen wil ik dan helpen omdat ze het toch doen kan ik ze beter goed inlichten. Die verbied je dat toch ook niet? De pups gaan dan wel na 8-10 weken pas weg |(en soms wel later) Maar kinderen gaan ook een keer de deur uit. Eigelijk liggen die dus helemaal niet zover uit elkaar!

Groetjes Linda
:eek: :sst:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Groetjes Linda
Je maakt je er nu wel heel makkelijk af met het vergelijk kinderen en honden :denken: :denken:
Dus jij vind het heel normaal dat je pups op de wereld laat komen, waar de nieuwe eigenaar misschien wel een bende centen aan kwijt zijn omdat ze het 1 en ander mankeren. :ok:

Maar je vraag waarmee je starte, geeft eigenlijk al aan hoe bar weinig je weet van het fenomeen fokken. Al koppelt de reu 20 x het geeft echt niet meer pups. En is ook niet erg. Maar dit had je makkelijk even kunnen googlen hoor. Zorg ook maar voor een spaarpotje voor een eventuele keizersnede. En dat je er iemand bij krijgt, die wel verstand heeft van fokken.
Afbeelding
poema
Actief

Groetjes Linda
Ben je nou een Doos of doe je Doos achtig het gaat er toch niet om dat je ze pas met 8 a 10 weken weg laat gaan het gaat er om dat je niet goed heb uitgezocht wat voor honden je weg doet of op de wereld zet wat als 1 van jou hondjes iets aan de pups meegeeft waardoor de pups met 4 5 6 maanden allemaal het loodje leggen ben ja dan blij of als je een pup wegdoet die HD heeft en het de nieuwe eigenaar 1000den euro's kost om het beesie weer een enigzins normaal leven te geven nog afgezien van de pijn die het beessie heeft daar wordt je dan als ("fokker") toch ook niet vrolijk van
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

M@ri@nne schreef:

Groetjes Linda
:eek: :sst:
Gooi het er maar uit hoor. :mrgreen:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
poema
Actief

ladybird schreef:

Groetjes Linda
Je maakt je er nu wel heel makkelijk af met het vergelijk kinderen en honden :denken: :denken:
Dus jij vind het heel normaal dat je pups op de wereld laat komen, waar de nieuwe eigenaar misschien wel een bende centen aan kwijt zijn omdat ze het 1 en ander mankeren. :ok:

Maar je vraag waarmee je starte, geeft eigenlijk al aan hoe bar weinig je weet van het fenomeen fokken. Al koppelt de reu 20 x het geeft echt niet meer pups. En is ook niet erg. Maar dit had je makkelijk even kunnen googlen hoor. Zorg ook maar voor een spaarpotje voor een eventuele keizersnede. En dat je er iemand bij krijgt, die wel verstand heeft van fokken.
Je was me voor terwijl ik aan het tikken was
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

poema schreef:

Groetjes Linda
Ben je nou een Doos of doe je Doos achtig het gaat er toch niet om dat je ze pas met 8 a 10 weken weg laat gaan het gaat er om dat je niet goed heb uitgezocht wat voor honden je weg doet of op de wereld zet wat als 1 van jou hondjes iets aan de pups meegeeft waardoor de pups met 4 5 6 maanden allemaal het loodje leggen ben ja dan blij of als je een pup wegdoet die HD heeft en het de nieuwe eigenaar 1000den euro's kost om het beesie weer een enigzins normaal leven te geven nog afgezien van de pijn die het beessie heeft daar wordt je dan als ("fokker") toch ook niet vrolijk van
Aanvulling: een eigenaar van zo'n pup kan een fokker aansprakelijk stellen en die kan dan meebetalen aan de kosten van de behandeling.
Dus buiten het geweten, kan ook de portemonee hiermee hard geraakt worden.
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

fokken jullie eigelijk zelf met honden?

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
M@ri@nne
Zeer actief

linda82 schreef:fokken jullie eigelijk zelf met honden?

Groetjes Linda
Nee dat laat ik aan kenners over.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Groetjes Linda
Maakt dat wat uit dan? :denken:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

zullen we dan maar met z'n allen duimen dat het beestje leeg blijft :mrgreen:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
poema
Actief

Groetjes Linda
Ik wil gaan fokken mat mijn Duitse Doggen maar voor dat dat zo ver is moet er zoals anderen je hier al verteld hebben een heleboel gebeuren
zoals:
HD foto's
ED foto's
Ogen moeten gechekt worden
Er moeten bloedonderzoeken op erfelijke dingen gedaan worden

Om er maar een paar te noemen
plus dat ik er echt een hele poos ovr heb gedaan voor ik mijn honden aanschafte dit ommdat ik de bloedlijnen en ziektes van voorouders goed wilde uitzoeken
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Groetjes Linda
hoezo?
wat doe je als van de 10 honden er 8 terugkomen, volwassen reuen en teven, die ziek zijn en waarvan de eigenaren van jouw geld eisen omdat ze daar recht op hebben? Waar laat je al die zieke honden (die elkaar misschien niet kunnen uitstaan) en waar haal je het geld vandaan?
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

Dat dacht ik al. Ik denk inderdaad dat dat wel uitmaakt want waarom zitten jullie dan onder het onderwerp fokken? Volgens mij zitten degene die zo antwoorden gewoon te wachten dat er weer iemand komt die in jullie ogen onverandwoordelijk fokt. Kinderachtig hoor!

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

ladybird schreef:
jores schreef:

goh dan ben ik toch eens benieuwd welke erfelijke afwijkingen getest zijn met dat bloedonderzoek
Vast HD en pathella :idea:

Mag ik het adres van die da?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Groetjes Linda
verkoop jij je kinderen ook met 8 weken?
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

En dat de honden ziek zijn kan in ieder nest gebeuren ja ok de kans bij een stamboomhond is kleiner dat is waar maar de kans is er altijd.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
M@ri@nne
Zeer actief

linda82 schreef:Dat dacht ik al. Ik denk inderdaad dat dat wel uitmaakt want waarom zitten jullie dan onder het onderwerp fokken? Volgens mij zitten degene die zo antwoorden gewoon te wachten dat er weer iemand komt die in jullie ogen onverandwoordelijk fokt. Kinderachtig hoor!

Groetjes Linda
Omdat wij begaan zijn met de honden die door onzorvuldig fokken op de wereld komen? :idea:
Weet je wat kinderachtig is? Een nestje fokken want mijn hondjes zijn zo leuk dat ik hun leven en die van de toekomstige pups op het spel zet. Want je gunt toch iedereen zo'n hondje? :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Groetjes Linda
Er is nogal een ethisch verschil tussen het krijgen van kinderen en het fokken van honden.
Mensen hebben iha zelf de wens om, meestal met een specifieke partner, kinderen te krijgen.
Honden hebben zelf die specifieke wens niet. Dat betekent dat wij keuzes kunnen maken die er voor zorgen dat er alleen maar zo gezond mogelijke honden, en alleen dié honden die niet alleen maar bijdragen aan het gigantische overschot dat er al is, gefokt worden.

En zou je nu eindelijk eens willen antwoorden op de vraag of je dat stuk al gelezen hebt of niet? Het is je een keer of 4 a 5 gevraagd nu, en het is nu net precies bedoeld voor dit soort situaties. Het merendeel van de vragen die je nu stelt wordt erin beantwoord.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda82 schreef:Dat dacht ik al. Ik denk inderdaad dat dat wel uitmaakt want waarom zitten jullie dan onder het onderwerp fokken? Volgens mij zitten degene die zo antwoorden gewoon te wachten dat er weer iemand komt die in jullie ogen onverandwoordelijk fokt. Kinderachtig hoor!

Groetjes Linda
Ik ben geen fokker nee!
als ik al zou fokken doe ik dat alleen onder begeleiding van iemand die er verstand van heeft dus al jaren GOED fokt.
Daarnaast zullen al mijn honden getest zijn op erfelijke ziektes. En dat wil ik ook van de reu.
Mijn honden hebben een stamboom waardoor ik generaties terug kan kijken met alle eventuele erfelijke gebreken van dien.
Het zullen niet (omdat het kosten bespaart) honden van mezelf zijn (reu en teef) ik wil de beste reu bij m'n teef en dat is niet per definitie mijn eigen reu.
Het is de combinatie waar ik naar kijk niet naar hoe lief en leuk mijn honden wel niet zijn.
nog meer???
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Groetjes Linda

ik ben fokker hoor :mrgreen:

ach er is al heel veel gezegt waar ik het mee eens ben dan val ik in herhaling. :wink:
maar even goed wil ik ook wel effe zeggen dat je een doos bent hoor :smile2:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda82 schreef:En dat de honden ziek zijn kan in ieder nest gebeuren ja ok de kans bij een stamboomhond is kleiner dat is waar maar de kans is er altijd.

Groetjes Linda
ik weet tot generaties terug de honden en de gezondheid hiervan. Jij ook?
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

Malinois: Das een beetje een dom antwoord want dat zal betekenen dat er geen enkele pup verkocht zou mogen worden uit jou antwoord omdat ze al zo vroeg verkocht worden. Kinderen blijven langer ja maar ze gaan een keer de deur uit en dan weet je ook niet wie iemand precies is. Een moeder die ziek is of gehandicapten in de familie heeft kiest toch ook vaak voor kinderen? Of mag dat dan ook niet omdat er meer kans is dat de kinderen dan iets hebben?

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”