Miep1972 schreef:jores schreef:Ik kan je de engelse springer spaniel aanraden. de reuen zijn enorme knuffeldozen, kunnen een paar uurtjes alleen. Willen graag 'werken" voor de baas (lees wil jou graag plezieren).
nadeel: ze komen graag vies thuis

Ook dit ras nemen we zeker mee in de mogelijkheden, iets kleiner volgens mij als de Heidewachtel, maar niet minder grappig om te zien. Echte poepie's vind ik het.
Heb mijn man ervan kunnen overtuigen dat 'hoe oren eruit zien' er niet meer toe doen als het echt jouw lieve kind is.
Je zegt:
Zijn niet eigenwijs, wandelen graag
Betekent dit dat ze toch wel redelijk goed luisteren naar commando's etc? Kun je ze dingen echt leren? En wandelen: veel of weinig?
En blijven ze bij je? of zijn het echte wegblijvers/lopers als ze iets ruiken/gevonden hebben?
En dan nog een vraag?:
De Field Spaniel is naastgelegen ras van de Engelse Springer, weet je misschien ook of dit eenzelfde soort hond is qua aard/karakter?
Hahahaha idd als zo'n poepie eenmaal in huis is, dan doen die oren niet meer ter zake.
de springer luistert goed, is makkelijk dingen te leren (onze Lance doet dingen op commando om het Paul (die een spierziekte heeft) te helpen)). Het is absoluut geen wegloper, houd je goed in de gaten. is wel super enthousiast als hij andere honden ziet, wil dan ook graag spelen. Ze blijven tot hoge leeftijd actief en speels. Ze jagen graag op vogeltjes. Kunnen prima bij konijnen (hebben die zelf ook gehad toen lance kwam). Ze zijn verzot op kinderen. Ze zijn superaanhankelijk, Lance meent dat hij schoothondje is hahahahaha.
Qua karakter weet ik weining van de fieldspaniel. Ik weet wel dat hij bij ons is afgevallen omdat er aortastenose bij kan voorkomen (een aandoening van het hart).
Een springerteef wordt gemiddeld een 50 Ã 51 cm hoog en een reu ongeveer 52 Ã 53 cm. Onze lance heeft te veel pokon gehad die is 55 cm
Oh ja en Lance loopt bijna altijd los van de lijn