Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pedigree?? frolic?? wat is er nou nog "slecht"
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Gelukkig dat je Rodi kon krijgen en dat het goed in de smaak is gevallen!
Ik zal als ik jou was echt overstappen op Rodi, voor jonge, groeiende honden veel beter dan brokken!
De spijsvertering van een hond is nog steeds hetzelfde als bij een wolf. Brokken worden eerst verhit tot boven de 100 graden (krokante brokken) en geperste tot 70 graden. Een wolf gaat ook niet eerst zijn eten koken, haha! Is dus niet zo goed voor honden. Je kan dan daarom ook beter voor geperste brokken kiezen i.p.v. krokante, daar is minder in verloren gegaan en heb je minder kans op een maagkanteling bij de hond. Geperste brokken zijn Prins, Cavom, Farmfood.
Pedigree, Bonzo, Frolic en ander goedkoop supermarkt, commercieel voer is slecht voor honden. Ze zullen er niet dood van gaan, maar op latere leeftijd kunnen ze erg veel last krijgen van de nieren etc, omdat er zoveel chemische rotzooi in zit.
Frolic is heel erg zout = dus slecht!!!
De duurdere merken hoef je minder van te voeren, dus is misschien niet eens zoveel duurder. Versvlees zoals Rodi is ook niet duurder dan een goede brok. Je hebt een klein hondje dus dan valt het zowiezo al mee!
Ik zal als ik jou was echt overstappen op Rodi, voor jonge, groeiende honden veel beter dan brokken!
De spijsvertering van een hond is nog steeds hetzelfde als bij een wolf. Brokken worden eerst verhit tot boven de 100 graden (krokante brokken) en geperste tot 70 graden. Een wolf gaat ook niet eerst zijn eten koken, haha! Is dus niet zo goed voor honden. Je kan dan daarom ook beter voor geperste brokken kiezen i.p.v. krokante, daar is minder in verloren gegaan en heb je minder kans op een maagkanteling bij de hond. Geperste brokken zijn Prins, Cavom, Farmfood.
Pedigree, Bonzo, Frolic en ander goedkoop supermarkt, commercieel voer is slecht voor honden. Ze zullen er niet dood van gaan, maar op latere leeftijd kunnen ze erg veel last krijgen van de nieren etc, omdat er zoveel chemische rotzooi in zit.
Frolic is heel erg zout = dus slecht!!!
De duurdere merken hoef je minder van te voeren, dus is misschien niet eens zoveel duurder. Versvlees zoals Rodi is ook niet duurder dan een goede brok. Je hebt een klein hondje dus dan valt het zowiezo al mee!

-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vond de prijs heel veel meevallen
maar moet wel even meer plek in de vriezer maken:) als ik er meer van wil opslaan.
volgende week moet ik naar terneuzen (das ongeveer een half uur rijden) daar hebben ze een winkel die ook snacks van rodi verkoopt, daar maar even kijken, want frolic vind hij lekker, maar hij heeft nog niet echt iets anders gehad, op de hondeschool 1keer van de instructeur een klein beetje rodi (weet niet precies wat het was, morgen eens vragen) en dat vond hij erg lekker:)
en als hij zijn brokken gehad heeft gaat hij eerst zijn bak leegdrinken. vanavond moest ik oppassen, daar hebben ze ook een hondje en die heeft nu beneful?? daar heeft hij een paar brokken van gegeten, en daarna veel gedronken.
morgen weer lekker rodi
en die brokken zal hij wel niet meer willen
, maar ja, als je rodi kan krijgen zou ik ook geen brokken eten
(vind het niet echt lekker ruiken, die rodi, maar dickie vind het geweldig ruiken hahaha)
groetjes brenda en dickie
maar moet wel even meer plek in de vriezer maken:) als ik er meer van wil opslaan.
volgende week moet ik naar terneuzen (das ongeveer een half uur rijden) daar hebben ze een winkel die ook snacks van rodi verkoopt, daar maar even kijken, want frolic vind hij lekker, maar hij heeft nog niet echt iets anders gehad, op de hondeschool 1keer van de instructeur een klein beetje rodi (weet niet precies wat het was, morgen eens vragen) en dat vond hij erg lekker:)
en als hij zijn brokken gehad heeft gaat hij eerst zijn bak leegdrinken. vanavond moest ik oppassen, daar hebben ze ook een hondje en die heeft nu beneful?? daar heeft hij een paar brokken van gegeten, en daarna veel gedronken.
morgen weer lekker rodi
en die brokken zal hij wel niet meer willen
(vind het niet echt lekker ruiken, die rodi, maar dickie vind het geweldig ruiken hahaha)
- starfleet
- Erelid
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
vandaag even vlug langs de EDAH gelopen, daar hebben ze geen diepvriesprodukten voor honden. maar daar hadden ze wel rodi worst
thuis gekomen en zijn eten gegeven (rodi compleet rund en groenten en pens) hij begon weeral te springen naar de aanrecht en huppelde zo achter me aan naar zijn bak. heerlijk vind hij het.
daarna nog een stukje rodi worst, dat ging er wel in.
voor vanavond op de hondeschool maar stukjes worst klein maken, anders kreeg hij altijd frolic, en ik beloon hem nogal eens, omdat hij anders net doet of ik niet besta
dus dan is rodi vast beter.
en heb gekeken op de verpakking van pedigree, snacks, er zit echt heel vee eiwit in, en in rodi niet. als hij nou iets rustiger wordt krijgt hij helemaal niks meer van pedigree (of iets anders:) dan alleen maar rodi.
daarna nog een stukje rodi worst, dat ging er wel in.
voor vanavond op de hondeschool maar stukjes worst klein maken, anders kreeg hij altijd frolic, en ik beloon hem nogal eens, omdat hij anders net doet of ik niet besta
en heb gekeken op de verpakking van pedigree, snacks, er zit echt heel vee eiwit in, en in rodi niet. als hij nou iets rustiger wordt krijgt hij helemaal niks meer van pedigree (of iets anders:) dan alleen maar rodi.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
brenjomi schreef:ik zit me er echt in te verdiepen, lees er hier zoveel over dat het beter is voor je hond enzo:) dat ik toch begin te twijfelen.
ik ben op de site van carnibest aan het kijken. zal eens mailen of ik het hier in de buurt kan krijgen.
wel in st. willebrord en er staat bij: gratis thuis bezorgd, maar zo ver?? vast net niet:)
alvast bedankt.
groetjes
ik lever de Kvv van Bibi op zeeuws-vlaanderen. en binnenkort ook carnibest.
mocht je intresse hebben mail je maar effe.
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
heel de week al rodi, als ik zeg: eten. komt hij aangerend:) hij vind het echt heerlijk
bij de boerenbond hadden ze snoepjes van rodi, die vond hij ook erg lekker.
kan ik gewoon de hoeveelheid aanhouden die op de verpakking staat?? hoe doen jullie dat?? want hij weegt 7kilo en krijgt nu 4plakken (mag er volgens mij wel 5. want hij 8kilo mogen ze er 6) vind het zoveel lijken in zijn bakje??
hij eet het allemaal op, maar hij laat nooit iets van eten liggen (af en toe een koekje omdat het dan te hard is om te bijten omdat zijn tanden aan het wisselen zijn)
groetjes brenda en een hele tevreden dickie:)
kan ik gewoon de hoeveelheid aanhouden die op de verpakking staat?? hoe doen jullie dat?? want hij weegt 7kilo en krijgt nu 4plakken (mag er volgens mij wel 5. want hij 8kilo mogen ze er 6) vind het zoveel lijken in zijn bakje??
hij eet het allemaal op, maar hij laat nooit iets van eten liggen (af en toe een koekje omdat het dan te hard is om te bijten omdat zijn tanden aan het wisselen zijn)
-
Mauyak
Fijn dat hij nu zo lekker eet!Wat de hoeveelheid betreft vind ik het moeilijk om advies te geven.Mijn hondjes wegen 6,5 kilo en ik geef ze 2 Rodi plakken per dag,maar ze zijn wel volwassen.Een pup moet bijna twee maal zoveel eten.Ik zou er dan in ieder geval niet meer geven dan 4.En dan even aankijken of hij er niet te dik van word,want anders moet je een beetj minderen.Maar het is heel leuk om te lezen dan hij het zo graag eet,weer een blij hondje op ons forum!brenjomi schreef:heel de week al rodi, als ik zeg: eten. komt hij aangerend:) hij vind het echt heerlijk![]()
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
super dat ie het zo goed eetMauyak schreef:Fijn dat hij nu zo lekker eet!Wat de hoeveelheid betreft vind ik het moeilijk om advies te geven.Mijn hondjes wegen 6,5 kilo en ik geef ze 2 Rodi plakken per dag,maar ze zijn wel volwassen.Een pup moet bijna twee maal zoveel eten.Ik zou er dan in ieder geval niet meer geven dan 4.En dan even aankijken of hij er niet te dik van word,want anders moet je een beetj minderen.Maar het is heel leuk om te lezen dan hij het zo graag eet,weer een blij hondje op ons forum!brenjomi schreef:heel de week al rodi, als ik zeg: eten. komt hij aangerend:) hij vind het echt heerlijk![]()
groetjes brenda en een hele tevreden dickie:)![]()
![]()
zeker niet meer dan 4schijven.
en bij mijn honden maakt het niet uit hoeveel ik in het bakje doe of het nu 100 gr of een kilo is het gaat toch wel op.
dus let op dat je hem niet overvoert
-
Assie&Dessie
- Actief
- Mijn ras(sen): De Kangal
Ik geef mijn hondjes absoluut geen brokken.Bij mij krijgen ze voornamelijk AHV (www.ahv-breda.nl). Smuldier ,Rodi en Duck geef ik voor de afwisseling.
Mijn oudste was een heeele moeilijke eter(jongste vreet alles wat los en vat zit) maar eet nu altijd z'n bak glimmend leeg en is zelfs bijna 3 kilo aangekomen.Toen ik nog niet zo veel wist over kvv gaf ik mijn honden Cavom.
Mijn oudste lust geen hondenkoekies alleen die mergpijpjes van Markies vindt hij lekker.Die krijgen ze hier dus als beloning of gewoon een paar als tussendoortje.
Mijn oudste was een heeele moeilijke eter(jongste vreet alles wat los en vat zit) maar eet nu altijd z'n bak glimmend leeg en is zelfs bijna 3 kilo aangekomen.Toen ik nog niet zo veel wist over kvv gaf ik mijn honden Cavom.
Mijn oudste lust geen hondenkoekies alleen die mergpijpjes van Markies vindt hij lekker.Die krijgen ze hier dus als beloning of gewoon een paar als tussendoortje.

-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
vandaag even naar de AH geweest niet hier in het dorp. daar hadden zo ook andere rodi, dus gelijk een pak of 7 meegenomen (anders was het schap leeg
)
bij de kassa stond de vrouw voor me even stom te kijken want ik had bijna alleen rodi gekocht
alsof ik een huis vol honden heb
hij vind het heerlijk en poept veel minder.
een nicht van mijn vriend heeft een shitzu van 9maanden en die krijgt nu ook rodi. had het vertelt en ze had het ook geprobeerd, hij eet goed (brokken eet hij niet zo goed)
daarnet vertelde ze dat hij veel minder poept?? ik vertelde dat het kwam omdat ze veel meer verteren van KVV. ze vond het ideaal want anders moest hij zeker om de 4-5 uur poepen.
bij de kassa stond de vrouw voor me even stom te kijken want ik had bijna alleen rodi gekocht
hij vind het heerlijk en poept veel minder.
een nicht van mijn vriend heeft een shitzu van 9maanden en die krijgt nu ook rodi. had het vertelt en ze had het ook geprobeerd, hij eet goed (brokken eet hij niet zo goed)
daarnet vertelde ze dat hij veel minder poept?? ik vertelde dat het kwam omdat ze veel meer verteren van KVV. ze vond het ideaal want anders moest hij zeker om de 4-5 uur poepen.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Mauyak
Dat had ik de eerste keer bij Carnibesttwinmamasilvia schreef:ik heb vorige week ook versvoer geprobeerd maar diesel eet het niet op en sleept het door de hele keuken. zijn snuithaar stinkt en ik moet zowat kotsen al ik het in zijn bak doe.
voorlopig nog maar Royal Canin hier zo.
maar sta niet negatief tegenover vers hoor.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij mijn honden is het zo, hoe meer het stinkt hoe lekkerder ze het vindentwinmamasilvia schreef:ik heb vorige week ook versvoer geprobeerd maar diesel eet het niet op en sleept het door de hele keuken. zijn snuithaar stinkt en ik moet zowat kotsen al ik het in zijn bak doe.
maar sta niet negatief tegenover vers hoor.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik weet hoe jullie erover denken maar ik moet ook in dit huis leven en ik zou niet weten waarom brokken dan niet goed zouden zijn. tuurlijk zijn er altijd betere dingen voor zowel de mens als de hond.Sennaruby schreef:Diesel is het niet gewend en weet niet goed wat hij ermee moet. Laat dit alsjeblieft geen reden zijn om weer terug te gaan naar brokkenEn die stank, tja... Het went en de gedachte dat het goed voor je hond is, maakt toch alles goed?!
ik heb jullie advies wel opgevold maar ik denk dat ik dan toch maar voor een betere brok kan kiezen en tussen eucaneuba en royal canin zat niet veel verschil heb ik me laten vertellen.
denk niet dat ik jullie raad links laat liggen ik heb het echt geprobeerd dit na het chatten met Francé baasje van Djinni.
Groetjes Silvia en Diesel
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,mercedes2803 schreef:Kijk eens op de sites van Carnibest en Energique.
Bij iedere dierenspeciaalzaak kunnen ze hier wel aankomen hoor.
Carnibest verkoopt niet iedere dierenwinkel, hoor. Daarvoor moet je bij de speciale verkooppunten zijn. Die kun je vinden op: www.carnibest.nl
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Brenda,brenjomi schreef:ik heb al op sites van rodi gekeken en nog een paar, maar hier in het zuid westen (west zeeuws vlaanderen, bijna belgie) zijn er geen verkoop punten.
Volgens mij zit er een Carnibest-verkooppunt in het westen van Brabant en die bezorgt, dacht ik, ook aan huis in Zeeuws Vlaanderen!
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,twinmamasilvia schreef:ik heb jullie advies wel opgevold maar ik denk dat ik dan toch maar voor een betere brok kan kiezen en tussen eucaneuba en royal canin zat niet veel verschil heb ik me laten vertellen.
Ik weet niet of ik Eukanuba en Royal Canin nu tot de betere brokken zou rekenen?
Groetjes, Karen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als je een brok wilt voeren voer dan s.v.p. géén Eukanuba!twinmamasilvia schreef: ik denk dat ik dan toch maar voor een betere brok kan kiezen en tussen eucaneuba en royal canin zat niet veel verschil heb ik me laten vertellen.
Klik eens op deze link http://www.peta.nl/feat/iams/ zodat je kunt zien waarom ik dat schrijf.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Marian,marian* schreef:Als je een brok wilt voeren voer dan s.v.p. géén Eukanuba!
Klik eens op deze link http://www.peta.nl/feat/iams/ zodat je kunt zien waarom ik dat schrijf.
Niet dat ik fan ben van Eukanuba, maar dit is allemaal inmiddels al zo achterhaald...
Groetjes, Karen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
http://www.peta.nl/feat/iams/Scooby schreef:Hoi Marian,marian* schreef:Als je een brok wilt voeren voer dan s.v.p. géén Eukanuba!
Niet dat ik fan ben van Eukanuba, maar dit is allemaal inmiddels al zo achterhaald...
Lees vooral het stukje onderaan eens.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Marian,marian* schreef:http://www.peta.nl/feat/iams/Scooby schreef:Hoi Marian,marian* schreef:Als je een brok wilt voeren voer dan s.v.p. géén Eukanuba!
Lees vooral het stukje onderaan eens.
Ja, ik ken de verhalen.
Groetjes, Karen
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
binnenkort heb ik een verkooppunt op zeeuws-vlaanderen van Bibi en carnibest.Scooby schreef:Hoi Brenda,brenjomi schreef:ik heb al op sites van rodi gekeken en nog een paar, maar hier in het zuid westen (west zeeuws vlaanderen, bijna belgie) zijn er geen verkoop punten.
Volgens mij zit er een Carnibest-verkooppunt in het westen van Brabant en die bezorgt, dacht ik, ook aan huis in Zeeuws Vlaanderen!
dus mail maar ik kan ook bezorgen
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zal eens gaan kijken voor bibi of carnibest. is rodi veel duurder??
vandaag weer even naar de AH geweest (moest in het dorp zijn waar ze die hebben) heb nu 21pakken rodi liggen dus die moeten eerst op
bij ons in de c1000 betaal ik 1,19 voor een pak rodi (rund en groenten) en bij de AH 95cent!!!! :N: dat scheelt 24cent behoorlijk veel vind ik en bij de AH hebben ze ook pens en hart.
dickie smult vrolijk verder.
hij krijgt nu 3plakken op een dag.
vandaag weer even naar de AH geweest (moest in het dorp zijn waar ze die hebben) heb nu 21pakken rodi liggen dus die moeten eerst op
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

-
Mauyak
€ 0,95 voor de Rodi is echt goedkoop!!!Ik betaal € 1,04 per pakje van 400 gram.Carnibest kost ongeveer € 2,95 per kilo.Het nadeel is dat als je een kleine hond hebt,dat het worsten zijn van 1 kilo.Je moet het dus zelf in porties snijden.Er zijn ook wel verpakkingen van 500 en 250 gram,maar die zijn in verhouding erg duur.Ik denk dus dat je voor Dickie beter uit bent met Rodi,en ook de schijven zijn wat makkelijker en je kunt de smaken eens afwisselen doe ik ook.Fijn dat het zo goed gaat he?Leuke foto trouwens van Dickie,is het een teckeltje?brenjomi schreef:ik zal eens gaan kijken voor bibi of carnibest. is rodi veel duurder??
vandaag weer even naar de AH geweest (moest in het dorp zijn waar ze die hebben) heb nu 21pakken rodi liggen dus die moeten eerst opbij ons in de c1000 betaal ik 1,19 voor een pak rodi (rund en groenten) en bij de AH 95cent!!!! :N: dat scheelt 24cent behoorlijk veel vind ik en bij de AH hebben ze ook pens en hart.
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ha! Nog zo'n slachtoffer dat van die keurige Energique overging op de CarnibestMauyak schreef:Dat had ik de eerste keer bij Carnibesttwinmamasilvia schreef:ik heb vorige week ook versvoer geprobeerd maar diesel eet het niet op en sleept het door de hele keuken. zijn snuithaar stinkt en ik moet zowat kotsen al ik het in zijn bak doe.
maar sta niet negatief tegenover vers hoor.Dat vond ik zo smerig ruiken.Want ik was Energique gewent en dat ruikt nauwelijks.Inmiddels voer ik alweer een paar maanden Rodi,want dat bevalt toch het beste van alle KVV's.
Ik moest er ook enorm aan wennen...wat een ranzige rommel om te zien :N:
Maar inmiddels klaai ik er gerust met mijn handen in als ik het uit de rol haal...