Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schapen dood bijten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heb je mijn advies gelezen?
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Vee (of katten, kippen, ganzen, wild) opjagen en (dood)bijten is iets wat sommige honden nu eenmaal doen. Als je weet dat je een hond hebt met zulke driften dan neem je als eigenaar je verantwoordelijkheid. En nee, dat is niet laten 'inslapen'... Vind ik toch een behoorlijk absurde gedachtengang.

Wij hebben sinds kort een herplaatser die gefixeerd is op eenden. Ik weet niet of ik haar dat nog kan afleren. Het zijn vaak sterke driften. Daarbij, ze is 3 jaar en heeft gezworven dus jagen was waarschijnlijk overleven. Ik vind het absoluut geen probleem om haar aan te lijnen als ik langs het water loop.

Ik snap ook echt niet waarom het voor jou zo'n onoverkomelijk probleem is: je weet dat er vee loopt en je hebt een hond met jachtpassie, dus houdt je je hond aan een (stevige) riem/tuig als 'ie niet onder appel staat. Toch?
Afbeelding
annemarie_hond
Actief

Ongelezen bericht door annemarie_hond »

M@ri@nne schreef:
annemarie_hond schreef:
M@ri@nne schreef:
annemarie_hond schreef: Tuurlijk kan ik haar wel aan de riem houden maar ze was er waarschijnlijk toch vandoor gegaan omdat ze volledig door het lint ging normaal gesproken heb ik haar perfect onder controle, maar nu keek ze niet eens meer naar me, en dat verbaast me zo, want ze is anders heel erg op mij gericht.
gr.AnneMarie
Hoe kan ze er vandoor gaan als je haar aangelijnd hebt? :denken:
nou riemen kunnen kapot gaan los breken ze kan thuis over het hek heen komen noem maar op je zal ze de kost geven die dat zijn overkomen.
gr.AnneMarie
\

Wat een k*tsmoezen. :devil:
Tosca heeft dus ook een kast vermoord. Zij loopt in de buurt dus altijd aan de ketting. Die gaat niet kapot. :neenee:
Over een hek springen? Verhoog je het hek toch. :19:
Echt ik ga in deze een beetje ( :mrgreen: ) met Hilje mee. Je schuift alles aan de klant en komt met smoes na smoes.
Ik zal er een concentratie kamp van gaan maken maar je hebt blijkbaar nog noiit gahoord van een hond die wil uitbreken die kan uitbreken hoor nou ik wel.
en uit ervaring mee gemaakt. de natuur heeft een hele sterke drang .
en ook een ketting kan kapot gaan hoor. maar ik ga mij niet verder verdeigen want dat heeft geen zin ik heb om advies gevraagd en niet om veroordeeldt te worden en hier schiet ik niets mee op.dit is geen advies
AnneMarie
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

annemarie_hond schreef:
Marie-Josée schreef:Het is jou schuld en niet die van de hond. Dat natuurgebied was er al, je praat alsof dat ook de schuldige is.Ik vind het verschrikkelijk voor die schapen, ik hoop dat je er voortaan alles aan doet om je hond bij je te houden.Inslapen is een te makkelijke oplossing.
jezus jij denkt dat inslapen gemakkelijk is jij bent gek nee hoor inslapen is niet gemakkelijk
en ikheb het er ook verschrikkelijk moeilijk mee hoor. mocht je dat soms denken.
en geloof me ik weet zelf ook wel dat ik de schuldig ben dat hoef je me echt niet te vertellen. maar ik heb die schapen niet gezien ze stonden ongeveer 4 km bij mij vandaan. en het was wit op het land. dus ik ben ook fout maar ik heb het niet gezien anders was ik niet eens met mijn honden uit gegaan.
AnneMarie
Ik ben niet gek, heb alleen verschrikkelijk te doen met die schapen en moeite met het feit dat je je verontschuldigt omdat je in een natuurgebied woont. En je hond liep dus 4 km bij jou vandaan?
:eek: Zo ver lopen mijn jachthonden niet eens bij me vandaan.Die halen de 400 meter niet eens.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is natuurlijk belachelijk om hiervoor een hond in te laten slapen. Dat het idee alleen al bij je opkomt, is onbegrijpelijk.

Als jij wat dit betreft geen veiligheid kan garanderen, dan herplaats je de hond. Het excuus dat hij ook niet met katten en kippen kan, is onzin want kippen zijn in de meeste gezinnen niet aanwezig en ik denk dat 90% van de honden niet met katten kan en die worden ook (godzijdank) niet ingeslapen.

Dus stap nu iig van het idee 'inslapen' af!
Totale onzin om hiervoor een hond te doden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Buitenpost dat is niet ver hier vandaan!
Echt, als je besluit die hond wel in te willen laten slapen breng hem/haar dan aub hierheen!!!!

En dan eventjes over die schapen.
Wonen ook op het platteland, lopen hier rondom ons huis overal schapen, paarden, koeien, kippen e.d.
Mijn buuf heeft een xpodenco met enorm veel jachtdrift, die zit dus buiten ons weiland aan de lijn...en die komt ook absoluut niet los, ookal zien we geen schapen 1 2 3 lopen.... :wink:

Als je gewoon een stevige ketting koopt , breekt hij daar echt niet doorheen.
annemarie_hond
Actief

M@ri@nne schreef:
annemarie_hond schreef:
Marie-Josée schreef:Het is jou schuld en niet die van de hond. Dat natuurgebied was er al, je praat alsof dat ook de schuldige is.Ik vind het verschrikkelijk voor die schapen, ik hoop dat je er voortaan alles aan doet om je hond bij je te houden.Inslapen is een te makkelijke oplossing.
jezus jij denkt dat inslapen gemakkelijk is jij bent gek nee hoor inslapen is niet gemakkelijk
en ikheb het er ook verschrikkelijk moeilijk mee hoor. mocht je dat soms denken.
en geloof me ik weet zelf ook wel dat ik de schuldig ben dat hoef je me echt niet te vertellen. maar ik heb die schapen niet gezien ze stonden ongeveer 4 km bij mij vandaan. en het was wit op het land. dus ik ben ook fout maar ik heb het niet gezien anders was ik niet eens met mijn honden uit gegaan.
AnneMarie
Ik zou bijna medelijden met je krijgen. :roll:
Ware het niet dat je dus blijkbaar fokker/trimmer/trainer ben volgens je website en je hier doodleuk vraag of je je hond moet dood maken omdat jij je verantwoordelijkheid niet neemt. :evil:
wie heeft er over dat ik mijn verantwoodelijkheid niet neem wat is dat voor bullschit.
ik neem mijn verantwoordeijkheid echt wel maar ik wou gewoon advies hebben en dat is blijkvbaar te veel gevraagd want het enige wat jullie kunnen doen is veroordelen terwijl ik alleen maar een vraag stel en jullie gaan er al vanuit dat ik het gedaan heb.
nou jullie worden bedankt.
AnneMarie
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik zal de eerste zijn die het rot vindt voor de schapen en voor je hond en daarmee dus ook voor jou...
Maar je schuift en schuift en smoest en smoest...
Hou daar eens mee op en ga lekker naar bed...laat het even rustig bezinken en denk morgen nog eens helder na.
Je gaat je hond toch niet in laten slapen om dit?
Dan kun je je andere honden ook net zo goed meteen wegdoen want als die nou eens over een hek springen of zich uit een riem trekken?

Ja, zo kun je wel aan de gang blijven. ALS ze over een hek springe
ALS ze zich uit de lijn wurmen ALS ze toch een keer ontsnappen ALS er tohc een keer een deur losstaat...

GOED OPLETTEN!
Ik heb een hond die ik absoluut niet bij andere honden wil hebben...nachtmerrie nummer 1 is dan ook dta mijn lijn knapt, het tuigje waarin hij loopt knapt, de deur op een kier staat en hij weggaat, etc.
Het enigste dat je er aan kunt doen is GOED opletten en goed materiaal aanschaffen..

ALS er dan toch iets gebeurt dan heb je alles gedaan wat in je macht ligt.

Als "ALS" en 'OF" de enigste woorden zijn die nu bij je opkomen dan snap ik niet dat je met een stel herders in een natuurgebied woont.
Dan pak je de auto maar onder je kont en vlieg je maar naar het bos met je honden om ze daar te laten razen...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

annemarie_hond schreef:Ik zal er een concentratie kamp van gaan maken maar je hebt blijkbaar nog noiit gahoord van een hond die wil uitbreken die kan uitbreken hoor nou ik wel.
en ook een ketting kan kapot gaan hoor. maar ik ga mij niet verder verdeigen want dat heeft geen zin ik heb om advies gevraagd en niet om veroordeeldt te worden en hier schiet ik niets mee op.dit is geen advies
AnneMarie
Wat nou concentratiekamp?

En jouw herder trekt echt niet zoveel harder dan mijn bouvier hoor. En die krijgt haar ketting niet kapot getrokken.
Echt je smoezen worden steeds zwakker. Afbeelding
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
estelle

annemarie_hond schreef:Ik zal er een concentratie kamp van gaan maken maar je hebt blijkbaar nog noiit gahoord van een hond die wil uitbreken die kan uitbreken hoor nou ik wel.
AnneMarie
De mechel van de buuf breekt ook overal uit, die gaat door ramen heen als het moet. Spijtig voor het beestje maar die zit dus ook altijd vast, en zelfs op ons eigen erf en weiland zit ze aan de lijn.
Voor loslopen gaat ze mee naar een betrouwbaar losloopgebied, zonder al teveel prikkels.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

annemarie_hond schreef:Ik zal er een concentratie kamp van gaan maken
Doe dat :wink:
Over een hek dat hoog genoeg is komt geen enkele hond,dus ook jouw herders niet.
maar je hebt blijkbaar nog noiit gahoord van een hond die wil uitbreken die kan uitbreken hoor nou ik wel.
Dan maak je toch een stevigere kennel?

de natuur heeft een hele sterke drang .
Klopt.Maar zó sterk dat een hond over een heel hoog hek heen kan?
Dat maak je mij niet wijs hoor.
hier schiet ik niets mee op.dit is geen advies
AnneMarie
Nee, dat klopt.Het enige advies dat jij klaarblijkelijk wilt horen is dat je je hond moet laten inslapen maar daar ziet men hiet het nut niet zo van in zolang er nog andere mogelijkheden zijn zoals een muilkorf en een stevige riem.
En ook nog - onder strenge en kundige begeleiding - TT.
Laatst gewijzigd door marian* op 29 jan 2006 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mercedes2803
Zeer actief

Als je even op vorige klikt kun je zien dat er meteen adviezen gegeven werden en dat je die meteen verwierp met ALS en je weet maar nooit OF hij toch een keer ontsnapt of uitbreekt of dit of dat als dit als dat...

De haren vliegen bij de meesten overeind omdta je natuurlijk gedrag af zou willen straffen met de dood.
Dat het uberhaupt in je opkomt staat de meesten hier tegen denk ik...
annemarie_hond
Actief

mercedes2803 schreef:Ik zal de eerste zijn die het rot vindt voor de schapen en voor je hond en daarmee dus ook voor jou...
Maar je schuift en schuift en smoest en smoest...
Hou daar eens mee op en ga lekker naar bed...laat het even rustig bezinken en denk morgen nog eens helder na.
Je gaat je hond toch niet in laten slapen om dit?
Dan kun je je andere honden ook net zo goed meteen wegdoen want als die nou eens over een hek springen of zich uit een riem trekken?

Ja, zo kun je wel aan de gang blijven. ALS ze over een hek springe
ALS ze zich uit de lijn wurmen ALS ze toch een keer ontsnappen ALS er tohc een keer een deur losstaat...

GOED OPLETTEN!
Ik heb een hond die ik absoluut niet bij andere honden wil hebben...nachtmerrie nummer 1 is dan ook dta mijn lijn knapt, het tuigje waarin hij loopt knapt, de deur op een kier staat en hij weggaat, etc.
Het enigste dat je er aan kunt doen is GOED opletten en goed materiaal aanschaffen..

ALS er dan toch iets gebeurt dan heb je alles gedaan wat in je macht ligt.

Als "ALS" en 'OF" de enigste woorden zijn die nu bij je opkomen dan snap ik niet dat je met een stel herders in een natuurgebied woont.
Dan pak je de auto maar onder je kont en vlieg je maar naar het bos met je honden om ze daar te laten razen...
Ik had nog een hond bij en die luisterde direct toen ikhem riep en die heeft er verder nieteens naar omgekeken.
Ik heb 6 honden en die ander 5 lopen tussen de kippen en katten hier en dat gaat allemaal goed. en voor de goede orde als ik had gezien dat er schapen liepen was ik niet eens met mijn honden uit gegaan want ik weet als geen ander hier in dit gebied dat er vee loopt maar vanmorgen heb ik die schapen niet gezien.
en ja het is helemaal mijn fout, en ja ik neem het mezelf ook heel erg kwalijk.
maar genane zaken hebben geen keer(of hoe zeggen ze dat) maar er moet nu wel een oplossing komen.
gr.AnneMarie
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

annemarie_hond schreef:jezus jij denkt dat inslapen gemakkelijk is jij bent gek nee hoor inslapen is niet gemakkelijk
AnneMarie
Volgens mij heb jij in je hoofd al afscheid genomen van die hond.

Ik zou de hond aanbieden aan een asiel in een stad en erbij vertellen wat de problemen zijn. En dan hopen dat hij een prettig leven in een stadse omgeving krijgt.
Ik weet niet hoeveel honden je hebt (aan je onderschrift te zien een heleboel), maar ik zou ze allemaal inruilen voor een ras/soort dat/die minder gericht is op jagen en drijven, gezien de omgeving waar je woont.

Niet te teerhartig doen, gun die hond(en) een prettig stadsleven, en niet een leven achter hoge hekken, met riemen en kettingen en eventueel muilkorven.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
estelle

om welke hond gaat het eigenlijk??

en een TT kun je idd ook overwegen.
Maar dan wel met echt kundig advies, misschien ( heel misschien hoor) kan ik je daar wel aan helpen.
Rami
Zeer actief

annemarie_hond schreef: ik neem mijn verantwoordeijkheid echt wel maar ik wou gewoon advies hebben en dat is blijkvbaar te veel gevraagd want het enige wat jullie kunnen doen is veroordelen terwijl ik alleen maar een vraag stel en jullie gaan er al vanuit dat ik het gedaan heb.
nou jullie worden bedankt.
AnneMarie

Sorry hoor, maar als je advies had willen krijgen had je niet zelf met dat 'inslapen' op de proppen moeten komen.
Je zit hier op een hondeforum, er is hier ontzettend veel kennis, ervaring en liefde voor honden aanwezig.
Denk je nu echt dat je met jouw probleem/vraagstelling het advies: 'niets meer aan te doen, laat maar afmaken' zou krijgen? :denken:
Laatst gewijzigd door Rami op 29 jan 2006 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
estelle

tekkel schreef:Ik zou de hond aanbieden aan een asiel in een stad en erbij vertellen wat de problemen zijn. En dan hopen dat hij een prettig leven in een stadse omgeving krijgt.
Ik weet niet hoeveel honden je hebt (aan je onderschrift te zien een heleboel), maar ik zou ze allemaal inruilen voor een ras/soort dat/die minder gericht is op jagen en drijven, gezien de omgeving waar je woont.
:denken: een herder kan prima op het platteland leven hoor zonder achter schapen e.d. aan te gaan.

En niks naar het asyl met dat beestje....zoals gezegd....breng hem dan maar hier!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Een fokker die zijn hond om zo'n reden in een asiel zou doen. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Een fokker die zijn hond om zo'n reden in een asiel zou doen. :roll:
ja, het lijkt wel een sick joke...
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Ja, er moet een oplossing komen, maar de inslaap-gedachte die jij meteen ten gehore brengt schiet de meesten hier in het verkeerde keelgat.
Nou hoef je morgen niet meteen een aannemer te laten komen om je hele erf te barricaderen met hoog hekwerk, maar begin eens met een lange looplijn (paarden leiband of zo) en een stevig tuig voor de hond.
Met een meter of 10 kan ie nog genoeg en dan moet je maar wat langer lopen voor zijn beweging...

Los laten lopen is gewoon geen optie meer..als hij niet onder appel staat als jij hem roept en hij er toch vandoor gaat richting schapen dan is de drift TE hoog bij hem...daar doe je niet gek veel aan denk ik persoonlijk.

Eerst maar eens even een nachtje rustig slapen...de schrik zit er natuurlijk goed in en laat nou eerst alles even wat zakken voordat er van alles door je hoofd heenraast.
Morgen een lange lijn en een tuig kopen en dan met een paar dagen eens goed uitdenken hoe je het verder aan gaat pakken.
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Aimee schreef:is een TT hetzelfde als een GT(gedragstherapeut) want dat zeg ik hier nou al twee keer dat ze iemand die hier Proffesioneel mee is opgeleid Moet inschakelen...

gr Aimee
nee :wink:
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Aimee schreef:oke....ben niet zo snugger :smile:
maar wat is het dn wel haha

gr Aimee
een TT is een teletact.. een halsband met een afstands bediening zeg maar , waar je correcties ( stroom stootjes) mee kunt geven op afstand
estelle

TT staat voor Teletac
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

yamie schreef:

gr Aimee
een TT is een teletact.. een halsband met een afstands bediening zeg maar , waar je correcties ( stroom stootjes) mee kunt geven op afstand
En die alleen gebruikt mag worden door iemand die weet wat ie doet met zo'n ding.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik vind dat je een hond die los loopt onder controle moet hebben,heb je dat niet,moet hij gewoon vast zitten.
Afbeelding
estelle

marian* schreef:
yamie schreef:

gr Aimee
En die alleen gebruikt mag worden door iemand die weet wat ie doet met zo'n ding.
dat is gelukkig al een aantal keer gezegd. :roll:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Hoi Annemarie,
Wat is er dan tegen de oplossing muilkorven of teletac?
Carmen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”