Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voeding met glucosamine?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik had ook een te dikke hond (kilo of 2). Zij krijgt 100 gram brokken, Frankies nog wat light. Hierna gaat ze over op German Shepherd van RC. 's avonds krijgt ze duck/carnibest/pens. Daardoorheen Glucobest.
Ze is nu prachtig op gewicht! En ze loopt nog als een trein (ze is bijna 10 jaar)
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nee, zwemmen in de winter is voor een hond met arthrose geen goed idee. Maar jammer dat hij het niet leuk vindt, voor in de zomer zou het goed voor zijn bespiering zijn.

Ik kan natuurlijk niet goed beoordelen hoe ernstig Dennis kreupel loopt, maar wandel je niet een beetje kort met hem? Wat je schrijft over je 4x wandelen en het aantal minuten vind ik erg kort klinken.
Je moet natuurlijk een balans vinden tussen je hond beweging geven maar niet overbelasten. Maar blijven bewegen is dus ook heel belangrijk om de spieren op pijl te houden.
Afbeelding
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Natas. schreef:
Nee, zwemmen in de winter is voor een hond met arthrose geen goed idee. Maar jammer dat hij het niet leuk vindt, voor in de zomer zou het goed voor zijn bespiering zijn.

Ik kan natuurlijk niet goed beoordelen hoe ernstig Dennis kreupel loopt, maar wandel je niet een beetje kort met hem? Wat je schrijft over je 4x wandelen en het aantal minuten vind ik erg kort klinken.
Je moet natuurlijk een balans vinden tussen je hond beweging geven maar niet overbelasten. Maar blijven bewegen is dus ook heel belangrijk om de spieren op pijl te houden.
Je merkt aan t lopen van Dennis dat ie mak loopt met de rechtervoorpoot en ik merk dat ie toch wel moe wordt van het mank lopen vandaar ook dat ik de wandeltijd wat ingekort hebt en ook op advies van de DA die me adviseerde geen lange wandelingen te maken met Dennis. Wel is t zo dat ik met Dennis altijd naar het park ging voordat er sprake was van Artrosen en dan liep ik het hele park door met hem en was een 3 kwartier met hem aan t wandelen(in zomer t water in)spelen e.d. Totdat de problemen begonnen met de 1e verschijnselen van Artrose bij Dennis toen heb ik de tijd wat ingekort. Ik weet dat t belangrijk is dat ie in beweging blijft om zijn spieren op pijl te houden.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”