Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Max leeftijd voor fokken.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ibizagirlke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ibizagirlke »

Wil jij der is op letten dat ik al uit mijn puberteit ben.
Ik laat niet op mijn kop zitten das nr 1 en nr 2 ik ben zwanger mss daardoor.
Maar de voornaamste reden is dat ik al heel wat verantwoording heb moeten afleggen en het mij stilletjes aan beu is.
Volgens mij ben ik niet de slechte maar een paar andere hier onder ons.
Ik zal bij deze nog is wat zeggen.
Wij mogen niet fokken met honden zonder stamboom omdat er al genoeg hondjes rondlopen zonder baasje.
Volledig mee akkoord.
Maar dan zou ik ook met honden MET stamboom niet fokken want das hetzelfde er zijn dan nog altijd veel honden op de wereld.
Allemaal grote mond maar er zijn hier veel die een hond willen met die stomme papieren en waarom??
Fokken?
Meer geld waart?
Meer standing zeker?
Velen zijn te min om een hondje uit het asiel te halen die mss niet raszuiver is en die al heel wat meegemaakt heeft waar je nog veel dingen moet mee doen enz.
Ofwel hebben ze het lef niet.
Awel ik heb asielhonden en ik voel me er zeker niet te min voor omdat ik geen stom papier heb.
Ik heb tenminste een thuis gegeven aan honden die het nodig hebben.
Ik veroordeel niemand echt waar daarom ben ik niet op dit forum gekomen!
Ik ben hierop gekomen om mijn liefde voor honden te delen met anderen en raad te vragen maar je zegt een klein zinnetje en jullie maken er een hele text van.
Voor mij is een hond een hond of die nu papieren heeft uit een asiel komt verkeerde of goede opvoeding kreeg, kreupel of een kampioen is dat maakt me niet uit ik wou juist mijn liefde delen.
Dus in godsnaam wat mankeren jullie????
En ik ben helemaal niet op mijn tenen getrapt!
Maar ik haat mensen die uit de hoogte doen en denken dat ze beter zijn of een ander.
Wat heb ik in godsnaam te winnen door hier te lopen zeiken over honden als ik niet van ze hou.
Een mens die niet van honden houdt en erover zou liegen enz.. zou toch niet op zo'n forum rond dweilen??
Mijn lief wou een nestje met zen maat zijn stafford daarom wat uitleg hierover en na het lezen van men contract wist ik dat het niet mocht en bij nader inzien wou ik het niet. Dit heb ik meermaals vertelt!!

Groetjes van een zwangere vrouw die niet op haar kop laat zeiken!
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
Boy men Boxerreu van 5 jaar
&
Gizmo men Staffordteef van 7jaar
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

En hoever ben je met je zwangerschap?? :wink:

Ik zou me niet zo druk maken als je zwanger bent, is niet goed voor de kleine............. :roll:
En geniet maar van je zwangerschap :ok:
Ibizagirlke
Vaste gebruiker

Bijna 12 weken en hopelijk is het ergste dan voorbij want ik ben er echt ziek van.
Men vriend zegt ook dak me niet zo druk moet maken het is echt erg de laatse tijd maar dit wou ik gewoon ff zeggen want ik kon er niet meer tegen.
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
&
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Ik wil ook even wat zeggen maar meer in algemene zin want ik vraag me af of ik het verhaal begrijp,haha :mrgreen:

Maar Ibizagirlke[help mijn toesten :wink: ] ik vind altijd wat de verantwoording afleggen betreft het altijd alleen jezelf aangaat!
En over het fokken met stamboom wil ik alleen kwijt dat als je echt van een ras houd je inziet waarom het zo belangrijk is maar daar zijn ook alvast meerdere topics over te vinden.
En wat betreft een herplaatser in huis nemen heeft ook niet per definitie met opperste dierenliefde te maken .
Mijn situatie laat het absoluut niet toe,ik heb al een kind wat heel veel aandacht nodig heeft en waardoor ik het niet goed acht om de roedel opnieuw "open te breken''met misschien alle nadelige gevolgen vandien.

En ik snap je hormonale schommelingen en onrust,zometeen ga je gewoon lekker genieten :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ibizagirlke schreef: Allemaal grote mond maar er zijn hier veel die een hond willen met die stomme papieren en waarom??
omdat ik daarmee de geschiedenis ken van de voorouders en nog belangrijker de eventuele erfelijke gebreken.
Fokken?
misschien, als de hond een verbetering en aanwinst voor het ras is, niet omdat ik het zo'n leuke hond vind.
Meer geld waart?
nee. Een stamboomloze mechelaar is niet veel goedkoper dan een mechelaar met stamboom
Meer standing zeker?
heeft hij een bordje om z'n nek dan? ik heb een stamboom? :roll:
Velen zijn te min om een hondje uit het asiel te halen die mss niet raszuiver is en die al heel wat meegemaakt heeft waar je nog veel dingen moet mee doen enz.
Ofwel hebben ze het lef niet.
ook die heb ik. Met helaas veel problemen qua gezondheid en gedrag.
Die is niets meer of minder dan mijn stamboomhonden, ze zijn allemaal even belangrijk voor mij.
Ik heb tenminste een thuis gegeven aan honden die het nodig hebben.
heb je daarom een hond genomen?dan ben je zielig bezig als je een hond asielhond neemt om te laten zien hoe goed je bent.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ibizagirlke
Vaste gebruiker

ook die heb ik. Met helaas veel problemen qua gezondheid en gedrag.
Die is niets meer of minder dan mijn stamboomhonden, ze zijn allemaal even belangrijk voor mij.
Ik kan verstaan dat er honden zijn met problemen ma dat heb je ook met honden die wel een stamboom hebben.
Ik heb mijn Boxer al bijna 4jaar en die is nog nooit ziek geweest en nog geen enkel probleem gehad.
Dat heeft niks te maken of het een asiel hond of een stamboek hond is.
heb je daarom een hond genomen?dan ben je zielig bezig als je een hond asielhond neemt om te laten zien hoe goed je bent.
Euh heb ik ergens vermeld dat ik goed ben omdat ik asielhonden heb?
Een asielhond heeft het meer nodig dan een pup vind ik persoonlijk omdat
de meesten een pup nemen en denken dat asielhonden probleemhonden zijn.
Ok ik geef toe er zitten problemen bij mijn moeder haar Golden retriever asielhond geeft 4 keer gebeten moest elke keer genaaid worden.
Maar wie verwachte dit van een golden retriever niemand toch??
Maar volgens mij zitten er overal problemen niet alleen bij asielhonden ze zijn alleen iets ouder en je hebt er wat meer werk mee.[/quote]
asielhonden
&
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ibizagirlke schreef: Ik kan verstaan dat er honden zijn met problemen ma dat heb je ook met honden die wel een stamboom hebben.
Ik heb mijn Boxer al bijna 4jaar en die is nog nooit ziek geweest en nog geen enkel probleem gehad.
Dat heeft niks te maken of het een asiel hond of een stamboek hond is.
bij mijn stamboomhonden kan ik wel zien of het in de lijnen zit en of iets dus te verwachten is. Van mijn herplaatser weet ik helemaal niets dus kan ik ook niet weten of het hartprobleem erfelijk is of de andere problemen die hij heeft erfelijk zijn.
Voor hetzelfde geldt had z'n ouders zware hartproblemen maar vonden de eigenaren het toch zoooooo'n leuk hondje die zich toch echt moest voortplanten. :roll: DAT bedoel ik ermee.

Een asielhond heeft het meer nodig dan een pup vind ik persoonlijk omdat
de meesten een pup nemen en denken dat asielhonden probleemhonden zijn.
nee hoor dat denk ik helemaal niet, en dat zeg ik ook nergens maar ik vind ook niet dat een asielhond meer recht heeft op een baas dan een pup maar dat is een andere discussie. Natuurlijk kan ook een pup ziek worden of bepaalde gebreken krijgen, daar is het een dier voor.
Ok ik geef toe er zitten problemen bij mijn moeder haar Golden retriever asielhond geeft 4 keer gebeten moest elke keer genaaid worden.
Maar wie verwachte dit van een golden retriever niemand toch??
Maar volgens mij zitten er overal problemen niet alleen bij asielhonden ze zijn alleen iets ouder en je hebt er wat meer werk mee.

het is algemeen bekend dat ze doorgefokt zijn en bij iedere broodfokker als hete broodjes over de toonbank vliegen :roll: Dan kun je dergelijke problemen zeker verwachten.
En dat je meer werk hebt met een herplaatser vind ik onzin. Mijn herplaatser was tot op heden de makkelijkste hond die ik ooit gehad heb.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”