Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kaukasische Owcharka

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Pola schreef:In de rasbeschrijving staat dat ze niet geschikt zijn als gezeldschapshond. De meeste fokkers zitten ook in Tsjechie en Polen, in Nederland zitten er (bijna?) geen.
nl worden de CAO'niet gefokt, deCO's wel

mol :8):
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mol schreef:
Wil de hond schreef:
Het gaat mii niet om de maat er zijn nog zat net zo grote of grotere honden.
En kijk is naar de kangal,zelfde soort hond zelfde taken,zie je ook vrij vaak.
En een boerboel of fila is in mijn ogen net zo geschikt als een CAO,CO.
Inderdaad, het is net zo belachelijk dat dit soort honden vrij aangeschaft, verkocht, weggegeven en gehouden mogen worden.

Ik zeg dus niet dat dit verboden zou moeten worden maar ik vind dit geen honden om zonder meer vrij op de markt en de openbare weg te laten circuleren.
beetje onzinnig sorry hoor maar de presse wordt ook gewoon verkocht,en de Ca De Bou ook en een Bullmastiff met het juiste karakter is ook niet voor iedereen maar daar wordt niks over gezegt.

Bij deze dan. :wink:

Er zijn natuurlijk nog veel meer rassen die niet zomaar onbelemmerd voor iedereen beschik- en fokbaar zouden mogen zijn.

Maar CAO, CO, Boerboel en meer honden van vergelijkbaar kaliber verdienen zeker speciale regelgeving, ook ter bescherming van deze rassen zelf tegen ongeschikte eigenaars.
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Mol schreef:
Wil de hond schreef:
Het gaat mii niet om de maat er zijn nog zat net zo grote of grotere honden.
En kijk is naar de kangal,zelfde soort hond zelfde taken,zie je ook vrij vaak.
En een boerboel of fila is in mijn ogen net zo geschikt als een CAO,CO.
Inderdaad, het is net zo belachelijk dat dit soort honden vrij aangeschaft, verkocht, weggegeven en gehouden mogen worden.

Ik zeg dus niet dat dit verboden zou moeten worden maar ik vind dit geen honden om zonder meer vrij op de markt en de openbare weg te laten circuleren.
beetje onzinnig sorry hoor maar de presse wordt ook gewoon verkocht,en de Ca De Bou ook en een Bullmastiff met het juiste karakter is ook niet voor iedereen maar daar wordt niks over gezegt.

Bij deze dan. :wink:

Er zijn natuurlijk nog veel meer rassen die niet zomaar onbelemmerd voor iedereen beschik- en fokbaar zouden mogen zijn.

Maar CAO, CO, Boerboel en meer honden van vergelijkbaar kaliber verdienen zeker speciale regelgeving, ook ter bescherming van deze rassen zelf tegen ongeschikte eigenaars.
ben ik volledg met je eens ik koop er volopig ook geen 1 zolang ik woon waar ik op dit moment woon.

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een lekker stukkie land zou prachtig zijn voor jullie met z´n allen. :wink:
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:Een lekker stukkie land zou prachtig zijn voor jullie met z´n allen. :wink:
precies, dat zou inderdaad echt wel werken, maar daarom zeg ik hier in de buurt neem ik er geen daar is het risico gewoon weg te groot voor, het zou best wel lukken hoor hou me tengoede, maar ik heb met alles wat ik nu heb lopen te weinig ruimte zou ik dit alles niet hebben dan zou het best goed gaan

Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Belangrijk is de baas bij dit soort rassen en de leefruimte wat ze nodig hebben.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Er staat een Kaukasische Owtcharka op dierenasiels.com........
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Ik vind het prachtige honden om te zien,maar niet voor het drukbevolkte Nederland..
Hier in Soest loopt er 1,en de baas kan hem niet eens onder controle houden,voor die "baas" is het denk ik meer een soort van statussymbool van kijk hoe apart ik ben met mijn hond :roll:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wij hebben ook een teef in het asiel, super hond...voor de juiste baas :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”