Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waar haal je een pup??
Moderator: moderatorteam
- tazzz
- Actief
- Mijn ras(sen): old englisch bulldog
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
De pup staat onderaan en accepteert dat als hij in huis komt, dus dat is geen probleem. Een nadeel van twee pups tegelijk wat nog niet genoemd is, is dat twee pups zich vaak richten op elkaar en veel minder op de eigenaar.tazzz schreef:
hoeveel tijd zou er dan tussen moeten zitten?
en juist dan krijg je toch vaak het probleem;''van ik ben hier eerder
dus jij luisterd maar naar mij''
Anne
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
De gemiddelde leeftijd van een Berner ligt op dit moment rond de 6 Ã 7 jaar.tazzz schreef:hmz
dat is idd niet erg oud....tog eens meenemen in
de overwegingen dan.
ga er tog wel vanuit als we een hond hebbe
dat ie tog wel jaar of 10 zeker bij ons blijft
(afgezien van ziektes,ongelukke en waar ik liever niet aan denk)
Als ik zo je berichtjes lees, zou ik me eerst eens goed in de rassen verdiepen voordat je een hondje aanschaft. Niet lullig bedoeld maar je komt me een beetje op me over alsof je dit nog niet hebt gedaan en ook nog niet weet waar je aan moet denken wat voor honden het zijn behalve het leuke uiterlijk

- johan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ik zou een dik jaar wachten tot hond 2 er is. Wij hebben twee honden en er zit een half jaar verschil tussen, en ik zal je vertellen, dat is veel werk, ook in de pubertijd.
Wat de Berner Sennen betreft, kijk goed uit.
Mijn droom is ooit ook weer een Berner, ik ben er thuis mee opgegroeid en onze hond mocht 13 jaar worden, nu is deze leeftijd veel lager. Er zitten ook vele slechte fokkers tussen.
Wat de Berner Sennen betreft, kijk goed uit.
Mijn droom is ooit ook weer een Berner, ik ben er thuis mee opgegroeid en onze hond mocht 13 jaar worden, nu is deze leeftijd veel lager. Er zitten ook vele slechte fokkers tussen.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Mocht je serieus over willen gaan op de aanschaf van een Rottweiler en je bent op zoek naar goede fokkers, dan kan je per pb bij mij informeren naar de fokker als je dit wilt.
Koop in ieder geval een Rottweiler mét stamboom (er is echt veel zooi in de fokkerswereld van de Rottweiler en voor een leek is het helemaal onbegonnen werk om bij een Rottweiler zonder stamboom nog de 'redelijke' tussenuit te vissen).
Let verder natuurlijk goed op de ouderdieren, hoe de pups erbij zitten (in huis), of ze schoon en vrolijk zijn, enz. enz.
Maar als je er eentje gevonden hebt die tegen die tijd pups krijgt, mag je gerust per pb bij mij informeren of het wat is of niet.
Verder verwijs ik je vwb de Rottweiler ook graag hiernaar (staan ook de verwachte nesten op en dekberichten): http://www.rottweiler.nl/
Koop in ieder geval een Rottweiler mét stamboom (er is echt veel zooi in de fokkerswereld van de Rottweiler en voor een leek is het helemaal onbegonnen werk om bij een Rottweiler zonder stamboom nog de 'redelijke' tussenuit te vissen).
Let verder natuurlijk goed op de ouderdieren, hoe de pups erbij zitten (in huis), of ze schoon en vrolijk zijn, enz. enz.
Maar als je er eentje gevonden hebt die tegen die tijd pups krijgt, mag je gerust per pb bij mij informeren of het wat is of niet.
Verder verwijs ik je vwb de Rottweiler ook graag hiernaar (staan ook de verwachte nesten op en dekberichten): http://www.rottweiler.nl/
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Msn?johan schreef:Waar heb jij Nederlands leren schrijven?tazzz schreef:hmz
de overwegingen dan.

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- johan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik word oud denk ik. MSN is erg handig, maar wat is er mis met "normaal" Nederlands als je een serieuze vraag wilt stellen?DogDalton schreef:Msn?johan schreef:Waar heb jij Nederlands leren schrijven?tazzz schreef:hmz
de overwegingen dan.

- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Niet doen hoor, 2 pups tegelijk!
Er heeft een tijd geleden een hele serie artikelen in de "Onze Hond" gestaan over een gedragsdeskundige van honden (Peter Beekman) die 2 pups tegelijkertijd in huis heeft gehad en hier overduidelijk de nadelen van heeft ondervonden. Hij adviseert om dit dus niet te doen, en zal er zelf ook niet meer aan beginnen. De pups trekken enorm naar elkaar toe en zullen zich veel minder op jou richten dan wanneer je 1 pup in huis hebt. Ook nemen 2 pups heel gemakkelijk minder gewenst gedrag van elkaar over.
Ik zou minimaal 1 1/2 jaar wachten, liever nog 2 jaar, voordat een tweede pup bij de eerste hond kan komen. Na die 2 jaar heb je een aardig idee voor wat betreft het karakter van je eerste hond, zodat je je tweede pup aan dat karakter kunt aanpassen om zo eventuele onderlinge machtsproblemen zo veel mogelijk te voorkomen.
Het grote voordeel is ook nog eens, dat je volwassen hond je pup helpt opvoeden. De pup doet de andere hond in heel veel dingen na, hetgeen het aanleren van bijvoorbeeld gaan zitten bij de stoeprand en dat soort dingen enorm vergemakkelijkt.
Zelf zou ik nooit een pup van Marktplaats kopen, omdat er daar helaas heel erg veel kaf tussen het koren zit. Ik zou bij ongeacht welk ras je neemt in ieder geval een hond kiezen met stamboom, en waarbij de ouders en voorouders getest zijn op de bij dat ras voorkomende erfelijke afwijkingen. Je zult wat meer betalen voor zo'n pup, maar hebt dan ook meer zekerheid. Natuurlijk valt nooit te garanderen dat je hond nooit wat zal mankeren, maar bij een goede fokker kun je nog verhaal halen mocht er iets ernstigs mis blijken te zijn. De ervaring leert dat het bij Marktplaats (op een enkele uitzondering na) toch vaak zo is dat zodra het bedrag is betaald en de pup de deur van het geboortehuis verlaat, je verder in de kou staat wat betreft problemen en dergelijke.
Ik zou je via de rasverenigingen eerst verder verdiepen in het ras van je keuze, bezoek eens een tentoonstelling om daar met eigenaren/fokkers van het ras te praten en bekijk daar welk type hond je aanspreekt. Ga langs bij fokkers thuis en kijk of de honden zo zijn als jij van hen verwacht. Niets overhaast doen en ruim de tijd nemen om je te verdiepen en in te lezen in het ras, en je zult er later veel baat bij hebben.
Er heeft een tijd geleden een hele serie artikelen in de "Onze Hond" gestaan over een gedragsdeskundige van honden (Peter Beekman) die 2 pups tegelijkertijd in huis heeft gehad en hier overduidelijk de nadelen van heeft ondervonden. Hij adviseert om dit dus niet te doen, en zal er zelf ook niet meer aan beginnen. De pups trekken enorm naar elkaar toe en zullen zich veel minder op jou richten dan wanneer je 1 pup in huis hebt. Ook nemen 2 pups heel gemakkelijk minder gewenst gedrag van elkaar over.
Ik zou minimaal 1 1/2 jaar wachten, liever nog 2 jaar, voordat een tweede pup bij de eerste hond kan komen. Na die 2 jaar heb je een aardig idee voor wat betreft het karakter van je eerste hond, zodat je je tweede pup aan dat karakter kunt aanpassen om zo eventuele onderlinge machtsproblemen zo veel mogelijk te voorkomen.
Het grote voordeel is ook nog eens, dat je volwassen hond je pup helpt opvoeden. De pup doet de andere hond in heel veel dingen na, hetgeen het aanleren van bijvoorbeeld gaan zitten bij de stoeprand en dat soort dingen enorm vergemakkelijkt.
Zelf zou ik nooit een pup van Marktplaats kopen, omdat er daar helaas heel erg veel kaf tussen het koren zit. Ik zou bij ongeacht welk ras je neemt in ieder geval een hond kiezen met stamboom, en waarbij de ouders en voorouders getest zijn op de bij dat ras voorkomende erfelijke afwijkingen. Je zult wat meer betalen voor zo'n pup, maar hebt dan ook meer zekerheid. Natuurlijk valt nooit te garanderen dat je hond nooit wat zal mankeren, maar bij een goede fokker kun je nog verhaal halen mocht er iets ernstigs mis blijken te zijn. De ervaring leert dat het bij Marktplaats (op een enkele uitzondering na) toch vaak zo is dat zodra het bedrag is betaald en de pup de deur van het geboortehuis verlaat, je verder in de kou staat wat betreft problemen en dergelijke.
Ik zou je via de rasverenigingen eerst verder verdiepen in het ras van je keuze, bezoek eens een tentoonstelling om daar met eigenaren/fokkers van het ras te praten en bekijk daar welk type hond je aanspreekt. Ga langs bij fokkers thuis en kijk of de honden zo zijn als jij van hen verwacht. Niets overhaast doen en ruim de tijd nemen om je te verdiepen en in te lezen in het ras, en je zult er later veel baat bij hebben.
- tazzz
- Actief
- Mijn ras(sen): old englisch bulldog
tot zover allemaal heel erg bedankt voor julie tips ed
ten 2e is idd msn/sms taaltje wat ik geregeld gebruik
mijn excuses hiervoor als je er niet wijs uit word
(macht der gewoonte
btw jeugd??ben 29 )
de keus rottweiler is grotendeels gebaseerd op wat ik ervan weet
en veel mensen ken die er 1 hebben.
vind het geweldige honden om te zien en je kan er vele
kanten mee op qau africhten ed

ten 2e is idd msn/sms taaltje wat ik geregeld gebruik
mijn excuses hiervoor als je er niet wijs uit word
(macht der gewoonte

- starfleet
- Erelid
Ik denk wel dat je je handen eraan vol hebt om een Rottweilerpup op te voeden, dus zou ik echt eerst die Rotti nemen als dat je grote wens is, dan kan je daarna altijd nog zien of je een tweede hond wil. Twee pups opvoeden is drie keer zoveel werk als één pup opvoeden, je komt gewoon aandacht en tijd te kort. Kijk heb je het over twee King Charles Spaniels, dan is dat nog wat anders dan een Rottweiler en een Berner Sennepup tegelijk.tazzz schreef:
Anne
Ik heb zelf doggen en die mogen het eerste jaar zeker niet te veel beweging omdat ze zo verschrikkelijk hard groeien. Laat je ze teveel spelen of wandelen dan krijg je allerlei ellende. Mocht je toch een Berner Sennen willen of een ander ras wat rustig moet opgroeien dan zou ik met die hond beginnen en als die dan 1,5 jaar is dan een tweede kleinere erbij en niet andersom.
- Ursula
- Zeer actief
'k zou er geen twee tegelijk nemen als ik jou was.
Ik heb 't gedaan....... nooit meer!!!!!!!!!
Bloed, zweet en tranen en niet af en toe, maar regelmatig!!!
Ik zou 't nooit iemand adviseren!
Laat er lekker minimaal een jaartje tussen zitten of zo, dan heb je voor allebei genoeg tijd om ze fatsoenlijk op te voeden.
Ik heb 't gedaan....... nooit meer!!!!!!!!!
Bloed, zweet en tranen en niet af en toe, maar regelmatig!!!
Ik zou 't nooit iemand adviseren!
Laat er lekker minimaal een jaartje tussen zitten of zo, dan heb je voor allebei genoeg tijd om ze fatsoenlijk op te voeden.
Laatst gewijzigd door Ursula op 01 mar 2006 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is great with a Molosser by your side!!!

- yeppe
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Helemaal mee ens, ik zou als ik voor een bepaald ras zou kiezen ruim van te voren al lid worden van de betreffende rasvereneging, gaan kijken op shows en ontmoetingsdagen, evenmenten etc van zo'n vereneging . Contacten leggen en kijken kijken , en heel goed luisteren.Marion. schreef:Begin dan maar met fokkers die aangesloten zijn bij de rasvereniging. Niet dat dat heilig is, maar dan begin je in elk geval een beetje veilig.tazzz schreef:maar wat is een betrouwbare fokker?
kijk bij een autogarage hangen er borden dat ze lid zijn van div
overheid instancies ed..maar dat is niet bij un fokker zo?!!
vind het vrij moeilijk...en moet er zeker een goed gevoel bij hebbe![]()
Marktplaats moet je maar gewoon vergeten, en 2 pups tegelijk ook.
Succes
Dogs and horses are our link to heaven
-
- Vaste gebruiker
Amai ze op dit forum wordt altijd maar kritiek gegeven.
Bestaat er erngens een school waar je moet leren omgaan met een ras??
Ik versta dat je iets moet kennen ja.
Maar ik was zot van de Stafford en de Boxer nou ik heb de honden en ik heb geen problemen. Ze luisteren (de Boxer iets minder als em buiten is)
En wete ik zou er gelijk nog een 3de bijhalen wat zen leeftijd is maakt me niet uit. Het kan stroef lopen maar met wat aandacht en correctie luisteren ze wel hoor.
Maar ik ben niet naar school geweest om het ras te leren en ik vind niet dat je een echte professional moet zijn hoor.
Het moest er ff uit
groetjes
Maar ik was zot van de Stafford en de Boxer nou ik heb de honden en ik heb geen problemen. Ze luisteren (de Boxer iets minder als em buiten is)
En wete ik zou er gelijk nog een 3de bijhalen wat zen leeftijd is maakt me niet uit. Het kan stroef lopen maar met wat aandacht en correctie luisteren ze wel hoor.
Maar ik ben niet naar school geweest om het ras te leren en ik vind niet dat je een echte professional moet zijn hoor.
Het moest er ff uit
groetjes
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
Boy men Boxerreu van 5 jaar
&
Gizmo men Staffordteef van 7jaar
asielhonden
&
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Ibizagirlke schreef:Amai ze op dit forum wordt altijd maar kritiek gegeven.
Het moest er ff uit
groetjes
Was dat maar zo

Enne t is geen kritiek, t zijn meningen en ervaringen van anderen , daar wordt toch om gevraagd............uit de vraagstelling blijkt gewoon dat er geen kaas is gegeten van wat dan ook

-
- Actief
Overdrijven is ook een vak!Ibizagirlke schreef:Amai ze op dit forum wordt altijd maar kritiek gegeven.
Het moest er ff uit
groetjes

Hij vraagt zelf de mening van de forumleden en de een geeft deze nou eenmaal ongezoutener dan de ander, moet je maar tegen kunnen als je op een forum komt hoor.
Ik heb zelf een rottweilerreu die dit weekend 2 jaar wordt.
Bij ons komt er volgend jaar pas een teefje bij, omdat we dan zeker weten dat zijn karakter stabiel is.
Voordat wij besloten om een Rottweiler te nemen, zijn we eerst bij mensen langs geweest die er een hadden (bijv onze DA-assistente), boekjes gehaald, site van het NRC bekeken, fora opgezocht en ga zo maar door.
Toen we wisten dat het een hond was die qua karakter ed. aansloot op wat wij dachten en wilden, zijn we fokkers gaan bellen.
Uiteindelijk kwamen we bij de fokker terecht van Diablo en zijn daar langs geweest.
Toen pas was het definitief voor ons dat het een rottweiler werd!
En nee je hoeft er niet voor naar een school of wat dan ook, maar het is wel handig als je van te voren weet wat je in huis haalt.
Als meer mensen zich verdiepen in het ras wat ze in huis willen halen, zouden de asielen minder vol zitten en zou er in mijn ogen ook geen broodfok bestaan.
Mijn advies aan tazzz is, koop een hond met stamboom, je weet veel meer over de hond en veel beter begeleidt.
Ja een stamboomhond is duurder in aanschaf, maar het zal je vaak een hoop ellende besparen, want je wil niet weten wat er kan gebeuren als je een hondje bij een broodfokker vandaan haalt!
Neem niet 2 pups tegelijk, zorg dat er zeker 1 jaar tussen zit, het liefst nog langer.
Het zal echt niet zomaar vechten worden als er een pup bijkomt, deze kent op dat moment zijn plaats en naderhand regelen de honden zelf hun rangorde wel.
En jij bent er op dat moment ook nog om het niet uit de hand te laten lopen.
Ik stel je hetzelfde voor als Caroline, ook mij mag je een pb sturen over fokkers.
Maar wees alsjeblieft slim...
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
de mensen spreken hier uit eigen ervaring. Mijn hond is ook ooit de eerste geweest maar toen wist ik er best wel veel van en had al veel gedaan met andere honden van kennissen. Dat wil niet zeggen dat alles perfect is gegaan en 5 honden verder gaat nog steeds niet alles perfect gelukkig, daar blijf je mens voor en geen robot. Maar je leert elke keer iets en ik ben van mening dat je je wel MOET verdiepen in het wezen hond en in het ras dat je wil VOOR je een hond gaat kopen.Ibizagirlke schreef:Amai ze op dit forum wordt altijd maar kritiek gegeven.
Het moest er ff uit
groetjes

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
welnee het is helemaal niet belangrijk te weten wat je met welk ras in huis haalt en ach 2 pups tegelijk doen joh met een beetje corrigeren luisteren ze wel.Ibizagirlke schreef:Amai ze op dit forum wordt altijd maar kritiek gegeven.
Het moest er ff uit
groetjes
tip zoek eens op wat de definitie van het woord kritiek is voordat je het gebruikt

pff sommige mensen worden ook echt niet gehinderd door ook maar enige vorm van verstand

-
- Actief
Hoi,
@ Ibizagirlke: niks van aantrekken hoor, ze reageren hier zo als ze een Belg zien, heb ik zelf ook ondervonden
En aan Tazz: Ik zou ook zeker geen 2 pups tegelijk nemen, 1 is al werk genoeg, geloof me maar. Wij hebben zelf een rottweilerpup van 6 maand inmiddels al en de eerste weken waren vooral moeilijk voor ons.
Lees veel boeken over het ras maar geloof ook niet alles wat ze vertellen want je komt toch bedrogen uit kan ik je zeggen.
En ga vooral voor een pup met stamboom, het is belangrijjk om te weten wie de ouders en voorouders zijn van je pup.
groetjes
@ Ibizagirlke: niks van aantrekken hoor, ze reageren hier zo als ze een Belg zien, heb ik zelf ook ondervonden

En aan Tazz: Ik zou ook zeker geen 2 pups tegelijk nemen, 1 is al werk genoeg, geloof me maar. Wij hebben zelf een rottweilerpup van 6 maand inmiddels al en de eerste weken waren vooral moeilijk voor ons.
Lees veel boeken over het ras maar geloof ook niet alles wat ze vertellen want je komt toch bedrogen uit kan ik je zeggen.
En ga vooral voor een pup met stamboom, het is belangrijjk om te weten wie de ouders en voorouders zijn van je pup.
groetjes

- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
HEERLIJK die vooroordelenMarion. schreef:Begin dan maar met fokkers die aangesloten zijn bij de rasvereniging. Niet dat dat heilig is, maar dan begin je in elk geval een beetje veilig.tazzz schreef:maar wat is een betrouwbare fokker?
Marktplaats moet je maar gewoon vergeten, en 2 pups tegelijk ook.

Ik ken ook honden die van een goede fokker afkomen waar wel wat mis mee is.

- starfleet
- Erelid
Wie zijn de ouders van je hond en hoe zijn de lijnen. Hoe is het karakter van de ouderdieren, komt er HD voor, zijn de ouders getest? Hoeveel nestjes heeft de teef gehad?Lance schreef:
HEERLIJK die vooroordelenMijn hondje komt ook van Marktplaats af. Het is een heerlijk, lief en GEZOND hondje. Wat zegt dit nou??
Anne
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zullen heus ook goede fokkers zijn die daar adverteren, maar veel zullen het er niet zijn in ieder geval.Lance schreef:HEERLIJK die vooroordelenMarion. schreef:Begin dan maar met fokkers die aangesloten zijn bij de rasvereniging. Niet dat dat heilig is, maar dan begin je in elk geval een beetje veilig.tazzz schreef:maar wat is een betrouwbare fokker?
Marktplaats moet je maar gewoon vergeten, en 2 pups tegelijk ook.Mijn hondje komt ook van Marktplaats af. Het is een heerlijk, lief en GEZOND hondje. Wat zegt dit nou??
Je kan niet alle mensen die daar adverteren over 1 kam scheren, maar het meerendeel is gewoon bagger.
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Wil je dat van mijn hond weten??starfleet schreef:Wie zijn de ouders van je hond en hoe zijn de lijnen. Hoe is het karakter van de ouderdieren, komt er HD voor, zijn de ouders getest? Hoeveel nestjes heeft de teef gehad?Lance schreef:
HEERLIJK die vooroordelenMijn hondje komt ook van Marktplaats af. Het is een heerlijk, lief en GEZOND hondje. Wat zegt dit nou??
Anne

-
- Vaste gebruiker
djeezes kvoel me net in een kleuterklas.
Lees mijn berichtje nog is amal opnieuw!!!!
Ik zei dat ik akkoord ben dat je iets moet weten van het ras maar dat ik niet zou gaan blokken om een proffesional te zijn.
Jullie doen je wel zo voor.
Moet ik me nu slecht voelen omdat ik geen wandelende encyclopedie ben?
Ja hallo
Als gulder pijst dak een hele pak boeken ga kopen en van buiten leren eer ik een hond koop awel merci ze hoe ver zit je dan niet.
Ik ben het beu men mond te houden hier.
En (kweet niet meer wie) ik gebruik het woord kritiek wanneer ik wil want jullie hebben niks anders dan kritiek sinds ik hier zit.
Mijn honden hebben het niet slecht anders zou het asiel of de dierenarts wel al iets hebben gezegd en daarbij ik heb niet voor niks als vrijwilliger in het asiel gewerkt hoor.
Jullie zijn beter of een ander he awel proficiat jullie verdienen de nobelprijs!
Man man ik verdoe men tijd hier.
Ik zei dat ik akkoord ben dat je iets moet weten van het ras maar dat ik niet zou gaan blokken om een proffesional te zijn.
Ja hallo
Als gulder pijst dak een hele pak boeken ga kopen en van buiten leren eer ik een hond koop awel merci ze hoe ver zit je dan niet.
En (kweet niet meer wie) ik gebruik het woord kritiek wanneer ik wil want jullie hebben niks anders dan kritiek sinds ik hier zit.
Mijn honden hebben het niet slecht anders zou het asiel of de dierenarts wel al iets hebben gezegd en daarbij ik heb niet voor niks als vrijwilliger in het asiel gewerkt hoor.
Jullie zijn beter of een ander he awel proficiat jullie verdienen de nobelprijs!
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
&
asielhonden
&
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
yep.Lance schreef:Wil je dat van mijn hond weten??starfleet schreef:Wie zijn de ouders van je hond en hoe zijn de lijnen. Hoe is het karakter van de ouderdieren, komt er HD voor, zijn de ouders getest? Hoeveel nestjes heeft de teef gehad?Lance schreef:
Anne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ibizagirlke schreef:djeezes kvoel me net in een kleuterklas.
Ja hallo