Volgens mij is het een combinatie van niet teveel willen betalen en snel die hond kunnen krijgen.
Mensen willen best een paar weekjes wachten op hun pup, maar geen maanden.
Waarom zou ik een half jaar op de wachtlijst gaan staan als ik een zelfde soort hondje morgen ook elders kan kopen? Dat idee dus...
Mijn ouders beloofden mijn zusje een hond als ze over zou gaan van 3 naar 4 MAVO. Die belofte durfden ze wel te doen, mijn zusje ging immers toch niet over.
Maar toen gebeurde wat ze niet verwacht hadden....zusje ging WEL over naar 4 MAVO. En er moest dus een hondje komen.
Geen boxer, dat wilden mijn ouders echt niet meer. Maar wat dan?
De krant werd opengeslagen, hier in Valkenswaard bleken pups te koop te zijn en op de fiets togen we dus daarnaartoe.
2 kleine harige hondjes in een glazen bak tentoongesteld.... paps "kende" de fokkers vanuit de bank waar hij werkte.... het hondje konden ze zelfs komen brengen (onze auto was toevallig stuk)... puppie werd "geleverd" met inentingspapieren, puppiepakket etc...
Diezelfde avond kwam Snoepie dus als cadeautje voor mijn zusje in huis.
Gekocht op een plek waar je beter geen hond kan kopen.

Maar ja....mijn zusje kreeg een hondje en wilde daar ook niet nog maanden op moeten wachten.
Danco kwam een jaar later. Gefokt door een particulier, mét stamboom, advertentie in de krant. Hebben we een week of 2 op moeten wachten voor we hem konden halen.
Nika, gefokt door een particulier, mét stamboom, doorverwezen daarnaartoe door een fokker (eigenaar dekreu). 5 weken op gewacht, verschillende keren naar Etten Leur gereden om haar te zien opgroeien maar achteraf niet goed genoeg opgelet op de medische testen van de ouderdieren (met name moeder, oma, overgrootoma....allen niet geröntgend).
Marouck, via internet fokker benadert voor informatie en daar uitgenodigd om eens te komen kijken en praten. Ik was verkocht toen ik die hummel zag, toen 3 weken oud. Dus 4 weken gewacht.
Biène, de enige hond waar ik letterlijk bij betrokken ben geweest vanaf het allereerste begin. Ik kreeg steeds de reuen doorgestuurd die op de lijst stonden om haar mama te dekken, wist als eerste de definitieve keuze van de reu, wist als eerste dat ze gedekt was, wist als eerste dat ze aan het bevallen was en ben bewerkt met foto's etc tot ik ja zei tegen het aanbod een pupje te krijgen, hahaha
Ben bij alles nauw betrokken geweest en dat vind ik toch wel heel leuk. Ben erbij geweest toen ze voor de allereerste keer geënt werd, ben erbij geweest toen ze getatoeëerd werd en zal er ook bij zijn als ze voor nageslacht zal zorgen...van keuze reu tot dekking tot bevalling