Heb ik ook een keer gehad in Scheveningen, toen de lift stuk was. Uiteindelijk heb ik hem op schoot genomen (aangelijnd) en ben ik zittend de trap afgegaan.
Daarna dus wel alle puppies ook leren traplopen
(op verantwoorde leeftijd en manier dus
Moderator: moderatorteam
Zoals ik al eerder zegt maakt het geen reet uit of ik Tosca eerst laat gaan. En als hij niet wil krijg je hem dus echt niet aan de riem gewoon mee.jidde schreef:Zelf met Tosca de trap af lopen en hem de ruimte en kans geven om uit zichzelf te gaan.
Als hij erg hardnukkig is, riem eraan en zonder wat te zeggen hem meenemen. Ze moeten eenmaal het trukje even doorkrijgen

En gewoon meetrekken (of ben ik dan gemeenM@ri@nne schreef:
Zoals ik al eerder zegt maakt het geen reet uit of ik Tosca eerst laat gaan. En als hij niet wil krijg je hem dus echt niet aan de riem gewoon mee.
Meetrekken werkt dus niet. Zijn poten zijn lang en zitten dan in de weg. En daarbij is dat niet de manier in mijn ogen, vergroot je alleen maar de angst.jidde schreef:En gewoon meetrekken (of ben ik dan gemeenM@ri@nne schreef:
Zoals ik al eerder zegt maakt het geen reet uit of ik Tosca eerst laat gaan. En als hij niet wil krijg je hem dus echt niet aan de riem gewoon mee.) Of tillen en halverwege neerzetten en voorkomen dat hij naar boven loopt
Dus dat hij naar beneden MOET lopen

Maurice heeft hem de trap af getild. Toen ik buiten liep en bij de spoorbrug kwam ging hij in verzet, trok achteruit en brak los.pooh schreef:En heb je nog geoefend?

M@ri@nne schreef:Maurice heeft hem de trap af getild. Toen ik buiten liep en bij de spoorbrug kwam ging hij in verzet, trok achteruit en brak los.pooh schreef:En heb je nog geoefend?Rende de drukke weg een aantal keren over voor ik hem uiteindelijk weer te pakken kreeg. Met dank aan meewerkende omstanders. Ik durfde toen niet meer de situaties op te zoeken. Morgen eerst een tuigje kopen. Trap op ging net weer iets beter. Halverwege wou hij terug, deed 1 poging een tree omlaag te doen om vervolgens toch maar omhoog te gaan.
Jezus, welke spoorbrug? Bij de Graafseweg toch niet :N:M@ri@nne schreef:Maurice heeft hem de trap af getild. Toen ik buiten liep en bij de spoorbrug kwam ging hij in verzet, trok achteruit en brak los.Rende de drukke weg een aantal keren over voor ik hem uiteindelijk weer te pakken kreeg. Met dank aan meewerkende omstanders. Ik durfde toen niet meer de situaties op te zoeken. Morgen eerst een tuigje kopen. Trap op ging net weer iets beter. Halverwege wou hij terug, deed 1 poging een tree omlaag te doen om vervolgens toch maar omhoog te gaan.
GelukkigMarion. schreef:Jezus, welke spoorbrug? Bij de Graafseweg toch niet :N:M@ri@nne schreef:Maurice heeft hem de trap af getild. Toen ik buiten liep en bij de spoorbrug kwam ging hij in verzet, trok achteruit en brak los.Rende de drukke weg een aantal keren over voor ik hem uiteindelijk weer te pakken kreeg. Met dank aan meewerkende omstanders. Ik durfde toen niet meer de situaties op te zoeken. Morgen eerst een tuigje kopen. Trap op ging net weer iets beter. Halverwege wou hij terug, deed 1 poging een tree omlaag te doen om vervolgens toch maar omhoog te gaan.
Hoewel de Anna-straat bijna net zo eng is. Jezus, engeltje op je rug meis. Gatverdamme!

Mens wat een schrik!M@ri@nne schreef:Maurice heeft hem de trap af getild. Toen ik buiten liep en bij de spoorbrug kwam ging hij in verzet, trok achteruit en brak los.pooh schreef:En heb je nog geoefend?Rende de drukke weg een aantal keren over voor ik hem uiteindelijk weer te pakken kreeg. Met dank aan meewerkende omstanders. Ik durfde toen niet meer de situaties op te zoeken. Morgen eerst een tuigje kopen. Trap op ging net weer iets beter. Halverwege wou hij terug, deed 1 poging een tree omlaag te doen om vervolgens toch maar omhoog te gaan.
Vreselijk. Maar alles is nog heel gelukkigM@ri@nne schreef:Heb Maurice moeten bellen om ons met de auto op te halen omdat ik toen aan de verkeerde kant van de brug stond.
Jullie trap stond al op mijn lijstje.Marion. schreef:Vreselijk. Maar alles is nog heel gelukkigM@ri@nne schreef:Heb Maurice moeten bellen om ons met de auto op te halen omdat ik toen aan de verkeerde kant van de brug stond.![]()
Daar vlakbij jou, naast het spoor, ingang Annastraat. Daar is een vreselijk onguur trappetje van zand (gaat naar de 'vlindertuin' ofzo :N: ). Zijn ze nu aan het werk, maar dat is misschien een trappetje waar je kunt beginnen?
En anders heeft die snackbar op de hoek ook een trappetje. Drie treden naar beneden naar een nog onguurder stukje grond
En "onze" trap? Drie betonnen treden? Lekker breed.

Loop je maar linksomM@ri@nne schreef:Jullie trap stond al op mijn lijstje.![]()
Alleen moet ik dan weer de brug over. :N:
Morgen eerts een tuigje en dan de trapen route.
Ik liep met Tosca en met Lotte die krampachtig een zeer grote steen vasthield die ze gevonden had.Marion. schreef:Loop je maar linksomM@ri@nne schreef:Jullie trap stond al op mijn lijstje.![]()
Morgen eerts een tuigje en dan de trapen route.![]()
Zijn ze ook nog bezig met de weg, dus daar zal niet veel rijden. Doe je aan het eind van je rondje een oefening trappen lopen.
Brrr, eng hoor. Je had Tosca ook nog bij je zeker? Zoek je wel een goed tuig waar hij niet uit kan dan? Strass-steentjes zijn even niet zo belangrijk

Echt dat kost je een paar jaar...basil schreef:bruutM@ri@nne schreef:Ik liep met Tosca en met Lotte die krampachtig een zeer grote steen vasthield die ze gevonden had.Marion. schreef:Loop je maar linksomM@ri@nne schreef:Jullie trap stond al op mijn lijstje.![]()
Morgen eerts een tuigje en dan de trapen route.![]()
Zijn ze ook nog bezig met de weg, dus daar zal niet veel rijden. Doe je aan het eind van je rondje een oefening trappen lopen.
Brrr, eng hoor. Je had Tosca ook nog bij je zeker? Zoek je wel een goed tuig waar hij niet uit kan dan? Strass-steentjes zijn even niet zo belangrijkToen ik brulde dat ze die moest loslaten begon ze accuut te huilen. En om Tico te roepen.
![]()
![]()
maar wat een ellende zegfijn dat hij weer terug is (ik herinner me nog zo'n losgebroken monster die net bij iemand was he caroline?
). een tuig is denk ik geen overbodige luxe nu