Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De trap af

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ach jee, sta je dan met je goeie gedrag :mrgreen:

Heb ik ook een keer gehad in Scheveningen, toen de lift stuk was. Uiteindelijk heb ik hem op schoot genomen (aangelijnd) en ben ik zittend de trap afgegaan.

Daarna dus wel alle puppies ook leren traplopen :smile: :smile: :smile:
(op verantwoorde leeftijd en manier dus :wink: )
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Alle grey's die wij gehad hebben gaan wel de trap op, maar niet er af!

greyhound-eigen? :denken:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zelf met Tosca de trap af lopen en hem de ruimte en kans geven om uit zichzelf te gaan.
Als hij erg hardnukkig is, riem eraan en zonder wat te zeggen hem meenemen. Ze moeten eenmaal het trukje even doorkrijgen :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Spriet schreef:Alle grey's die wij gehad hebben gaan wel de trap op, maar niet er af!

greyhound-eigen? :denken:
Dan hebben wij hier toch een groot probleem. :N:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

jidde schreef:Zelf met Tosca de trap af lopen en hem de ruimte en kans geven om uit zichzelf te gaan.
Als hij erg hardnukkig is, riem eraan en zonder wat te zeggen hem meenemen. Ze moeten eenmaal het trukje even doorkrijgen :mrgreen:
Zoals ik al eerder zegt maakt het geen reet uit of ik Tosca eerst laat gaan. En als hij niet wil krijg je hem dus echt niet aan de riem gewoon mee.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

En als je het echt niet voor elkaar krijgt zit er niets anders op om een liftstoel te laten instaleren :19: :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

M@ri@nne schreef:
Zoals ik al eerder zegt maakt het geen reet uit of ik Tosca eerst laat gaan. En als hij niet wil krijg je hem dus echt niet aan de riem gewoon mee.
En gewoon meetrekken (of ben ik dan gemeen :smile: ) Of tillen en halverwege neerzetten en voorkomen dat hij naar boven loopt :mrgreen: Dus dat hij naar beneden MOET lopen
M@ri@nne
Zeer actief

jidde schreef:
M@ri@nne schreef:
En gewoon meetrekken (of ben ik dan gemeen :smile: ) Of tillen en halverwege neerzetten en voorkomen dat hij naar boven loopt :mrgreen: Dus dat hij naar beneden MOET lopen
Meetrekken werkt dus niet. Zijn poten zijn lang en zitten dan in de weg. En daarbij is dat niet de manier in mijn ogen, vergroot je alleen maar de angst.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

En heb je nog geoefend?
M@ri@nne
Zeer actief

pooh schreef:En heb je nog geoefend?
Maurice heeft hem de trap af getild. Toen ik buiten liep en bij de spoorbrug kwam ging hij in verzet, trok achteruit en brak los. :eek: Rende de drukke weg een aantal keren over voor ik hem uiteindelijk weer te pakken kreeg. Met dank aan meewerkende omstanders. Ik durfde toen niet meer de situaties op te zoeken. Morgen eerst een tuigje kopen. Trap op ging net weer iets beter. Halverwege wou hij terug, deed 1 poging een tree omlaag te doen om vervolgens toch maar omhoog te gaan.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

M@ri@nne schreef:
Maurice heeft hem de trap af getild. Toen ik buiten liep en bij de spoorbrug kwam ging hij in verzet, trok achteruit en brak los. :eek: Rende de drukke weg een aantal keren over voor ik hem uiteindelijk weer te pakken kreeg. Met dank aan meewerkende omstanders. Ik durfde toen niet meer de situaties op te zoeken. Morgen eerst een tuigje kopen. Trap op ging net weer iets beter. Halverwege wou hij terug, deed 1 poging een tree omlaag te doen om vervolgens toch maar omhoog te gaan.
:eek: :eek: Tjezus mens :jank: o, wat een schrik dat hij losgebroken is, pfffff.

Nou morgen idd meteen een goed tuig kopen!!

Brrrrrr
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

M@ri@nne schreef:Maurice heeft hem de trap af getild. Toen ik buiten liep en bij de spoorbrug kwam ging hij in verzet, trok achteruit en brak los. :eek: Rende de drukke weg een aantal keren over voor ik hem uiteindelijk weer te pakken kreeg. Met dank aan meewerkende omstanders. Ik durfde toen niet meer de situaties op te zoeken. Morgen eerst een tuigje kopen. Trap op ging net weer iets beter. Halverwege wou hij terug, deed 1 poging een tree omlaag te doen om vervolgens toch maar omhoog te gaan.
Jezus, welke spoorbrug? Bij de Graafseweg toch niet :N:
Hoewel de Anna-straat bijna net zo eng is. Jezus, engeltje op je rug meis. Gatverdamme!
M@ri@nne
Zeer actief

Marion. schreef:
M@ri@nne schreef:Maurice heeft hem de trap af getild. Toen ik buiten liep en bij de spoorbrug kwam ging hij in verzet, trok achteruit en brak los. :eek: Rende de drukke weg een aantal keren over voor ik hem uiteindelijk weer te pakken kreeg. Met dank aan meewerkende omstanders. Ik durfde toen niet meer de situaties op te zoeken. Morgen eerst een tuigje kopen. Trap op ging net weer iets beter. Halverwege wou hij terug, deed 1 poging een tree omlaag te doen om vervolgens toch maar omhoog te gaan.
Jezus, welke spoorbrug? Bij de Graafseweg toch niet :N:
Hoewel de Anna-straat bijna net zo eng is. Jezus, engeltje op je rug meis. Gatverdamme!
Gelukkig :roll: die bij de Groenewoudseweg. Om een uur of 7 dus net geen spits meer.
Heb Maurice moeten bellen om ons met de auto op te halen omdat ik toen aan de verkeerde kant van de brug stond. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

M@ri@nne schreef:
Mens wat een schrik!

Morgen dat tuig ook met een extra lijntje vastmaken aan zijn halsband hoor, want een beetje soepele hond kan zich ook nog wel uit een tuig wurmen.

En wat een gemuts met die trap he? Misschien is hij helemaal geen trappen gewend en dan is dit wel erg eng natuurlijk, helemaal als je van die lange stelten hebt. :roll:

Ik ben natuurlijk een beetje mutserig, maar ik zou buiten alles wat eng is, inclusief enge trappen, voorlopig vermijden. Wel de hemel inprijzen als hij ergens van 1 of 2 treedjes afstapt, maar verder 'buiten' gewoon zo leuk mogelijk maken. Met een beetje geluk gaat hij 'buiten' dan zo leuk vinden dat hij die trap bij jou thuis in godsnaam dan maar afkomt als hij mee mag. En onderaan de trap standaard een feestje houden, met veel hoera en koekies, ongeacht of hij de trap afgedragen moest worden. De trap afgaan is eng, daar moet je iets geweldigs tegenover zetten. Denk ik. :19:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marion.

M@ri@nne schreef:Heb Maurice moeten bellen om ons met de auto op te halen omdat ik toen aan de verkeerde kant van de brug stond. :mrgreen:
Vreselijk. Maar alles is nog heel gelukkig :ok:

Daar vlakbij jou, naast het spoor, ingang Annastraat. Daar is een vreselijk onguur trappetje van zand (gaat naar de 'vlindertuin' ofzo :N: ). Zijn ze nu aan het werk, maar dat is misschien een trappetje waar je kunt beginnen?
En anders heeft die snackbar op de hoek ook een trappetje. Drie treden naar beneden naar een nog onguurder stukje grond :mrgreen:

En "onze" trap? Drie betonnen treden? Lekker breed.
M@ri@nne
Zeer actief

Marion. schreef:
M@ri@nne schreef:Heb Maurice moeten bellen om ons met de auto op te halen omdat ik toen aan de verkeerde kant van de brug stond. :mrgreen:
Vreselijk. Maar alles is nog heel gelukkig :ok:

Daar vlakbij jou, naast het spoor, ingang Annastraat. Daar is een vreselijk onguur trappetje van zand (gaat naar de 'vlindertuin' ofzo :N: ). Zijn ze nu aan het werk, maar dat is misschien een trappetje waar je kunt beginnen?
En anders heeft die snackbar op de hoek ook een trappetje. Drie treden naar beneden naar een nog onguurder stukje grond :mrgreen:

En "onze" trap? Drie betonnen treden? Lekker breed.
Jullie trap stond al op mijn lijstje. :wink:
Alleen moet ik dan weer de brug over. :N:
Morgen eerts een tuigje en dan de trapen route.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

M@ri@nne schreef:Jullie trap stond al op mijn lijstje. :wink:
Loop je maar linksom :pffff:
Zijn ze ook nog bezig met de weg, dus daar zal niet veel rijden. Doe je aan het eind van je rondje een oefening trappen lopen.

Brrr, eng hoor. Je had Tosca ook nog bij je zeker? Zoek je wel een goed tuig waar hij niet uit kan dan? Strass-steentjes zijn even niet zo belangrijk :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Marion. schreef:
Zijn ze ook nog bezig met de weg, dus daar zal niet veel rijden. Doe je aan het eind van je rondje een oefening trappen lopen.

Brrr, eng hoor. Je had Tosca ook nog bij je zeker? Zoek je wel een goed tuig waar hij niet uit kan dan? Strass-steentjes zijn even niet zo belangrijk :mrgreen:
Ik liep met Tosca en met Lotte die krampachtig een zeer grote steen vasthield die ze gevonden had. :roll: Toen ik brulde dat ze die moest loslaten begon ze accuut te huilen. En om Tico te roepen. :jank:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

basil schreef:
M@ri@nne schreef:
Marion. schreef:

Ik liep met Tosca en met Lotte die krampachtig een zeer grote steen vasthield die ze gevonden had. :roll: Toen ik brulde dat ze die moest loslaten begon ze accuut te huilen. En om Tico te roepen. :jank:
bruut :pffff: :mrgreen:
maar wat een ellende zeg :jank: fijn dat hij weer terug is (ik herinner me nog zo'n losgebroken monster die net bij iemand was he caroline? :mrgreen: ). een tuig is denk ik geen overbodige luxe nu :wink:
Echt dat kost je een paar jaar...
:N:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

basil schreef:kan ik me heel goed voorstellen :knuffel:
neem een borrel! :cheer: :cheer: (die dranksmiley moet terugkomen :boos: )
Nog 1? :eek: :smile:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

oooh, wat een narigheid.
Sta je daar met je liefdevolle huis, wil 'ie er niet in en uit.....
Bij mijn honden zou dat trouwens ook een probleem zijn.

Mijn perceel is van de zomer helemaal omheind, het is niet supergroot, een halve hectare,maar wel weer groot genoeg om lekker los wat te struinen en rond te rennen. heel kind vriendelijk want we hebben veel zand en hout en rotzooi :mrgreen: je bent bij deze uitgenodigt....
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Het kan best zijn dat Tico met die andere stenen trappen geen probleem heeft.

Hij is een keer de trap op gegaan, toen boven gebleven (trap vergeten) en moest naar beneden.
Jullie hebben donkere bekleding op de trap en dat is voor hem even een zwart gat.

Ik zie dat jullie boven aan de trap een gladde vloer hebben. Soms helpt het om daar een donker kleedje neer te leggen (althans dat doet het bij ons goed)
Niet een glad kleedje want dan glijden ze weer uit.

Anders vanavond traptraining, als Maurice hem naar beneden heeft gedragen... paar treden op, paar treden af.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Nou vanmorgen heeft Maurice hem naar beneden getild. Toen ben ik eerst op stap geweest voor een tuig. In het park even het tuig uitgetest en goed uitgelaten. En toen wezen oefenen. Buiten eerst op een brede trap geoefend. En waarempel hij pikt het snel op.
Toen een smallere trap. En ook dat ging vlot. De trap hier op heeft hij nog wat aanmoedigingen en snoepjes voor nodig. Af nog niet geprobeert want nu zijn we moe. Maar als ik kijk hoe snel hij dingen oppikt heb ik er weer het volste vertrouwen in. :cheer:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jippieeeeeeee :cheer: :cheer:

Het zou toch vreselijk triest zijn als het op zoiets stuk zou lopen, maar gelukkig ziet het daar niet naar uit.

En ja Moritz :N: hij was nog niet eens binnen geweest toen :jank: Ik deed de achterklep van de auto open en wilde de riem pakken en hij nam een grote sprong en rende keihard weg zo recht op een auto af :N: gelukkig zag de bestuurder het, maar Moritz was binnen 10 seconde volledig uit het oog.
Uren bloed, zweet en tranen later kregen we het verlossende telefoontje van de politie dat hij 8 km(!!) verderop gevonden was: iemand had op zijn riem kunnen staan. Toen was hij nog uitgebroken uit de politie auto, maar gelukkig voor er weer ingegaan.
Gods wat een drama was dat :cry:

Ik kan me dus voorstellen hoe je je hebt gevoeld toen hij uit zijn halsband ontsnapte :ugh: :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

M@ri@nne
Zeer actief

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Hij liep zo achter de snoepjes aan de trap af.

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

M@ri@nne schreef::cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Hij liep zo achter de snoepjes aan de trap af.

:cheer: :cheer: wat goed!! :cheer: :cheer:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jaaaaaaaaaaaaaaaa :cheer: :cheer: :cheer:
Jippieeeeeeee :cheer: :cheer: :cheer:

Wat een poepie :I: :I: :I:
Afbeelding
A good dog never dies...

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hoeraaaaaaa! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben superblij voor je! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”