Inge O schreef:bijwerkingen op nieren en lever hoef je niet voor te vrezen : ze krijgt immers de hormonen die ze anders zelf zou aanmaken, dat is geen extra belasting. wel in tegendeel : die schildklierhormonen hebben echt een berg functies, wat jij ziet aan de buitenkant (depressie) is nog maar het topje van de ijsberg - fysiek kan ze er dus alleen maar op verbeteren

.
Fijn te weten Inge, merci voor de info.
Ik had al driftig zitten googelen en was niets tegengekomen, beschouwde dat dan maar als goed nieuws
Femmel schreef:Ik las trouwens ergens dat Raisa weleens Metacam krijgt voor haar poot? Weet je waardoor ze dan pijn heeft aan haar poot?
Als het om onbegrepen mank lopen gaat zou het kunnen zijn dat dat ook van de te trage schildklierwerking komt en heb je een kansje dat dat straks ook over is.
Bij het googelen ben ik dit ook tegengekomen ja, als een symptoom wat zou kunnen voorkomen! Dat wist ik dus helemaal niet.
Ja ze krijgt af en toe Metacam. Nou heeft Rais wel een probleem want een achterpoot/voet is in Spanje gebroken geweest en daar nooit behandeld. De voet is nu scheef gegroeid en op de foto's zijn botwoekeringen en beginnende arthrose boven de oude breuken geconstateerd.
Hier zie je het een beetje (linkerachterpoot) :
Die poot is dus een zwakke plek en zal altijd zo blijven. Maar mss had de trage schildklier er ook invloed op en wordt dat nu minder, dat zou heel fijn zijn!
De laatste weken liep ze weer slechter en ik overleg met de DA (voordat de uitslagen bekend waren) zou ik haar weer 10 dagen Metacam geven. Ze had het net 6 dagen gehad toen ik donderdag aan de Forthyron begon, ik ben met de Metacam opgehouden omdat ik de werking van Forthyron 'zuiver' wil zien.
Tamara en Bowie schreef:En misschien wel meer dan alleen de oude doordat de klachten bij haar minder worden waardoor ze zich een stuk lekkerder gaat voelen
Inge O schreef:]raisa heeft dus heel wat meer in haar mars dan je tot nu toe hebt kunnen zien, zij wordt dus alleen maar gelukkiger en beter, en jij dus ook
Daar dacht ik laatst ook aan ja....... miss wordt ze wel veel beter dan ik haar ooit gezien heb!
De eerste tijd hier was ze dus vrolijker en energieker dan de laatste maanden, terugkijkend begon het slechter te worden vanaf december. Maar wie weet ken ik m'n hondje nog helemaal niet, hihi!
En wie weet wordt b.v. haar vacht ook wat beter. Ik ken haar niet anders dan met een heel dun vachtje en totaal geen ondervacht, maar de pluim aan haar staart is ook minder geworden.
Ik KAN me vergissen hè, maar ik DENK te merken dat het nu al begint te werken want ze LIJKT wat energieker en vrolijker..........
Ik merkte het gister en vandaag tijdens wandelen : als zij wat achter liep omdat er gesnuffeld moest worden stopte ik de laatste tijd maar omdat ze geen sprintje meer trok om mij in te halen. En vandaag ineens weer wel! Ook liep ze wat energieker, niet zo sloffend met staart laaglaaglaag en d'r koppie bijna op de grond hangend. Ik werd bij thuiskomen uitbundiger begroet dan de laatste tijd en Chris ook.
Kan ook wishfull thinking van mij zijn natuurlijk

Het enige wat ik mezelf nu een beetje kwalijk neem is dat ik haar niet wat eerder heb laten testen. Maar ja, that's life.
Jeetje........... straks word ik nog helemaal gek van een speedy Rais! :N: Mag ik er zelf ook wel een pilletje bij nemen