Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juiste beslissing?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Re: Juiste beslissing?

Ongelezen bericht door Marja »

Hanneke2 schreef:
Marja schreef:
Hanneke2 schreef:
Sylvie schreef: Heb jij kinderen? Stel dat ie jouw kind zo trakteert. Al goed dat ik vrij groot ben. Tien cm kleiner en hij had me bij de keel gehad.
Ik snap wel dat je hier bevestiging komt zoeken dat je de goeie beslissing hebt genomen, maar dat is toch zinloos? Het is al gebeurd, en dan kunnen we er met z'n allen heel lang over gaan praten of het anders had gekund, maar dat verandert helemaal niks.
Misschien wil ze gewoon even haar verhaal kwijt!!
Nee, ze vraagt of het de juiste beslissing was.
ff tussen de regels doorlezen :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Pfffff, ingrijpend om mee te moeten maken dat je eigen hond bovenop je klapt.
Wat ik gedaan zou hebben...... ik weet het niet zeker. Ik denk niet dat ik hem meteen had laten inslapen maar eerst een Gedragstherapeute had ingeschakeld. Herplaatsen lijkt mij niet een goede optie.

Maar ondertussen zou ik al m'n vertrouwen kwijt zijn, en naast het werken met een GT aan de hond kost dat heel veel tijd om weer op te bouwen (als het al lukt). De hond zou bij mij denk ik voorlopig niet meer los komen en hem aaien zou ik nauwelijks meer durven.
Ik denk dat ik ontzettend in tweestrijd zou staan, enerzijds hou je van je hond en anderzijds vertrouw je hem voor geen meter meer. Ik heb werkelijk geen idee naar welke kant de balans op zou slaan.
Afbeelding
Sylvie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sylvie »

Aimee schreef:dit vind ik echt diep triest voor de hond!!!!
je gaat je hond dan toch niet gelijk euthenaseren zeg!

Ik vind het vreselijk dat je dit gedaan hebt,echt heel erg!
Het kan toch dat je hond dat niet prettig vind daar?
heb je niet goed op je hond gelet ofzo?je let toch op de signalen van je hond op zo'n moment????
sorry maar vind dit echt diep diep triest dat je om zoiets je hond euthenaseerd...Oke herplaatsen NO Problemo,maar je ontneemt een 1 jarige hond gewoon zijn leven :boos: :boos: :boos:
De hond vond het heel prettig hier. Ik denk dat weinig zo'n leven hebben. 3u per dag gaan wandelen, spelen, voeding, altijd iemand thuis, hij liep constant mee te 'helpen' in het huishouden, mocht altijd overal mee naartoe. Kortom, het was een hond die alle mogelijkheden kreeg om uit te groeien tot een evenwichtige hond. Maar hij duldde geen baas boven zich. Mijn vader is een man om schrik van te hebben, het uitzicht alleen al. Elke hond was onderdanig bij hem, deze niet. Heeft hem zelfs aangevallen als hij op de correctie werd gezet.

Er zegt iemand dat de Rex misschien schrik had als we aan bepaalde lichaamsdelen kwamen? Wel, dat is niet zo. Dat hebben we hem allemaal geleerd. Ik mocht zelfs aan z'n ballen komen. Op t moment dat ik z'n billen streelde, was ie zelfs m'n moeder likjes aan t geven. Dit is niet het gedrag van een hond die angst lijkt te hebben, lijkt me

Voor Rex hebben we al andere Mechelaars gehad, nooit problemen gekend.

Ik ben 25 jaar en heb verstand van dieren (heb altijd met jonge paarden en probleempaarden gewerkt en heb sinds jonge leeftijd honden)

Hij had m'n vader aangevallen, bij de minste correctie dreigde hij ons aan te vallen en nu dit.

De DA weet dat wij (vooral mijn pa dan) veel ervaring hebben met honden (mechelaars, groenendaler, kruising bouvier mechelaar), en zei dat zulke honden vaak 2 kanten hebben. Ze zijn enerzijds erg lief, maar anderzijds zeer onvoorspelbaar en gevaarlijk.

Bedankt voor de meevoelende reacties.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

triestig en denk dat omdat je nu bevestiging vraagt je twijfelt.
niemand was erbij wij kunnen niet oordelen en ook de hond kan zijn kant van het verhaal niet meer doen .het is gebeurd je zult ermee moeten leren leven moest je zeker zijn dat het de enigste en beste oplossing was
zou je nu niet twijfelen.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

Heeeeeeeeeeeele kort door de bocht reactie

Wat doen heel veel honden als ze pijn hebben? Precies!

Weet je hoe zeer anaalklieren kunnen doen? Die kunnen al zeer doen alleen al als je er naar kijkt.

Voor deze hond is het te laat maar never nooit meer da spelen met je hond!

Arme hond!
Afbeelding
Sylvie
Vaste gebruiker

Dit was voor ons de enige oplossing. We hebben het met drie besloten (mijn pa, ma en ik). We hebben er geen spijt van, maar vinden het erg spijtig een prachtig dier op jonge leeftijd te moeten laten inslapen.
Deze beslissing is niet enkel gebaseerd op wat er gisteren gebeurd is, maar op meerdere feiten.

Wilde gewoon even m'n verhaal kwijt en heb er eigenlijk al spijt van. Mijn paarden hebben meer inlevingsvermogen..

Wat mij betreft mag hier een slotje op.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Weet je wat het is Sylvie, de meeste mensen hebben geen flauw benul van waar het over gaat in een situatie als die wat jullie beleefd hebben met Rex. Men kan zich niet voorstellen hoe zo´n hond is.

Daar komt nog bij dat de meeste mensen zwaar overstuur raken als ze het woord inslapen/afmaken horen. Ze vinden dat zo erg voor de hond dat ze onredelijk worden. Hierdoor vergeten ze bvb. dat de hond de enige is die nergens weet van heeft gehad en dat diens baasjes een vreselijk triest gebeuren hebben beleefd wat je niet zomaar verwerkt.

Als je over dit soort voorvallen wilt praten met andere hondenliefhebbers zul je altijd weer meemaken dat er vaak gereageerd wordt zoals dat hier ook weer is gebeurt. Vervelend, maar het hoort er gewoon bij.

Ik denk dat je heel blij mag zijn dat je geen spijt hebt van je beslissing, dat geeft aan dat je de voor jullie juiste beslissing hebt genomen. Natuurlijk, een spijtige beslissing, maar er zijn nu eenmaal honden waar helaas geen plaats voor is in onze wereld. Heel rot als je er zo eentje treft, zeker als het je eigen hond blijkt te zijn.

Probeer gewoon verder te leven zonder te lang en teveel rondjes te draaien rond dit thema, het is gegaan zoals het is moeten gaan.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Sylvie schreef:Dit was voor ons de enige oplossing. We hebben het met drie besloten (mijn pa, ma en ik). We hebben er geen spijt van, maar vinden het erg spijtig een prachtig dier op jonge leeftijd te moeten laten inslapen.
Deze beslissing is niet enkel gebaseerd op wat er gisteren gebeurd is, maar op meerdere feiten.

Wilde gewoon even m'n verhaal kwijt en heb er eigenlijk al spijt van. Mijn paarden hebben meer inlevingsvermogen..

Wat mij betreft mag hier een slotje op.
Je vraagt een reactie en als je niet die reactie krijg die je wil dan ben je gepikeerd? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Sylvie
Vaste gebruiker

Bedankt wil de hond.

Weet je wat het is? Het is een mislukking. En het is rot want ik geef dieren niet graag op. Heb hier thuis een merrie staan, die zwaar mishandeld geweest. Een gevaarlijk paard, met weinig of geen vertrouwen. kHeb haar nu 5 jaar en heb er al veel vooruitgang mee geboekt. Soms is ze toch nog heel angstig, maar dat paard zal me nooit willen doodslaan, hoe angstig ze ook is. Ze zal dreigen, kaarsrecht steigeren, maar ze zal zich niet achterover laten vallen. En dan weet ik dat ik daar moet ophouden met vragen en een stapje terug moet zetten. Geen probleem voor mij. Ik kan me perfect inleven in haar situatie omdat ik weet hoe mensen kunnen zijn.

Maar zoals Rex deed, nee, die hond wilde me doodbijten. Als hij me een verwittiging had gegeven, geen probleem. Maar een regelrechte aanval, om iemand zo hard mogelijk toe te takelen? Met zo'n hond kan je niet verder. Mijn moeder vertelde me net, dat hij haar vorige week ook had vastgehad, gewoon omdat ze een ruk aan de leiband gaf. Een hond die zo gesoigneerd werd en die zoveel aandacht kreeg, het minste wat je daarvan terug mag verwachten, is een beetje respect.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Sylvie, als je hebt meegemaakt wat jullie hebben meegemaakt is dat heel erg... Ik begrijp heel goed dat je met allerlei gevoelens zit en je je verhaal kwijt wilde en steun zoekt. De kans is groot dat je niet de reacties krijgt waar je op hoopt als je een dergelijk verhaal op een forum zet. Soms kom je dan van een koude kermis thuis...

Wat Wil de hond al aangaf: probeer ermee te leven en zet voor jezelf een slot erop...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Dit is dus wat ik zo naar vind aan herders,het onvoorspelbare wat ze vaak hebben.
Dit was dan een zelfverzekerde,maar de meeste die ik kende waren zenuwachtige angsthappertjes.
En een hond die mij zo zou aanvallen haalt de DA nog geeneens.
Je hebt het maximale eruit proberen te halen dit mocht helaas niet baten,veel sterkte hiermee.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

jullie hebben gedaan wat jullie het beste vonden. Dat moet je accepteren. Ik en niemand hier kan erover oordelen of het juist is of niet, waarom niet? niemand was erbij. Niemand weet hoe die hond aanviel en wat de achterliggende gedachte is. Ik oordeel er verder daarom ook niet over.

Als jullie vinden dat het goed is dan is het goed.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

heb alles nog eens heel rustig gelezen

ten eerste is er geen enkele hond die ZO maar bijt.
als hij je had willen doden dan kwam je er niet zo van af.
waarom heeft hij dan ook je moeder niet gebeten toen zij hem van je afhaalde ??
waarom moet je met twee zijn om zijn klieren na te zien ?? als hij vertrouwen heeft kan je dat helemaal alleen doen hoor.
omdat hij sleetje rijd denk je aan klieren kan ook wormen zijn , dus lege klieren gaan uitknijpen ??? :denken:
ik heb hoe langer hoe meer medelijden met de hond hoor
je zegt al 25 jaar ervaring tja en een hond is geen paard hoor;
train nu meer dan 30 jaar honden ,gelukkig voor mezelf en mijn honden heb ik de wetenschappelijke opvoeding die zo een 10 tal jaar geleden zijn intrede heeft gedaan gevolgd en heb me herschoold. IK kan nu zeggen dat ik de eerste 20 jaar wel trainde maar pas de laaste 10 jaar ervaring en begrip heb geleerd. je spreekt over fysieke correctie's daar gaf de hond toch al duidelijk dat jullie fout zaten :denken:
je had duidelijk nog geen band en geen vertrouwen van de hond.

een mechelaar met een verleden en als je weet waarom de meeste in het asiel geraken en toch doe je dan zo iets. ARME hond hoor.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wil de hond schreef:
Zoek stok! schreef:Dit is toch achteraf gelul, waarom wil je hier nu over discussieren?
Omdat het een nogal ingrijpend voorval is geweest waar ze enorm mee in haar maag zit, misschien? :roll:
Dan vraag je het toch vooraf? Iedereen gaat nu z'n mening geven en dat zou ook weleens extra pijn kunnen doen. Waarom zou je dat willen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sylvie
Vaste gebruiker

martine schreef:omdat hij sleetje rijd denk je aan klieren kan ook wormen zijn , dus lege klieren gaan uitknijpen ??? :denken:
Kben aan z'n poep niet eens aan geweest.
martine schreef: ik heb hoe langer hoe meer medelijden met de hond hoor
je zegt al 25 jaar ervaring tja en een hond is geen paard hoor
je moet s leren lezen. Kben 25 jaar.
klopt: een hond is geen paard: maar ze zijn wel vergelijkbaar in de omgang

martine schreef:
een mechelaar met een verleden en als je weet waarom de meeste in het asiel geraken en toch doe je dan zo iets. ARME hond hoor.
ik had misschien net zo gereageerd als jij hier een gelijkaardig verhaal neerzette. Toch hoop ik voor jou dat je het nooit moet meemaken.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

In mijn ogen heb je het juiste gedaan. Ik heb het gelukkig nog nooit met een hond meegemaakt (ben altijd vanuit puppen begonnen) maar als een hond mij zo serieus aan zou vallen en dat ook niet de eerste keer was zou ik hem NOOIT meer vertrouwen. En ik zou het niet aandurven zo'n hond te herplaatsen, stel dat hij weer iemand verwond, of dat mensen hem dan verkeerd gaan behandelen?
Sterkte met het verwerken, het lijkt me in alle opzichten afschuwelijk!
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Als een hond mij (of iemand anders van het gezin) aanvliegt is het einde verhaal, het vertrouwen is dan weg..
Rex had kunnen grommen, en een snauw kunnen geven maar zoals jij omschrijft echt aanvliegen, zo'n hond zou ik ook niet durven herplaatsen!
Heel veel sterkte!
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Heel veel sterkte! Dit moet niet makkelijk zijn, zeker als je jezelf nog eens moet verdedigen ook.
'k Denk dat de meesten hier iets vergeten. Stél dat Rex nog bij haar was gebleven, dan jij enorm sterk moeten staan, wou je hem nog duidelijk maken dat jij de baas bent. Ik zou het niet kunnen, terug vertrouwen krijgen na zoiets mee te maken. En zonder vertrouwen te hebben in je hond (en je eigen veiligheid), kan je nooit goed handelen.

Ik weet niet wat ik jouw situatie gedaan zou hebben. 'k Hoop dat ik het nooit hoef mee te maken.
Sylvie
Vaste gebruiker

Martijn schreef:
Een hond nemen die je niet aankunt en hem vervolgens keihard in zijn anus te knijpen wel. Er zijn echt wel meer honden, hele lieve fijne honden, te vinden die dat ook niet pikken en waarom zouden ze ook?
Heb je ook maar iets gedaan om de hond het idee te geven dat hij het wel moet pikken?
Zou je eerst eens grondig willen lezen wat er staat, vooraleer je mening hier te ventileren?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sylvie, ik ben gisteren met mijn hond, Nelson naar de dokter geweest ivm ontstoken anaalklieren. Toen de dierenarts alleen al naar zijn billen keek raakte hij in paniek en begon om zich heen te happen.
Het is niet te vergelijken met de reactie van Rex, maar een hond kan uit angst voor pijn fel reageren en terecht. Als iemand mij zeer wil doen reageer ik ook niet leuk. Nelson is de liefste hond die ik ken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Sylvie
Vaste gebruiker

Eline* schreef:Sylvie, ik ben gisteren met mijn hond, Nelson naar de dokter geweest ivm ontstoken anaalklieren. Toen de dierenarts alleen al naar zijn billen keek raakte hij in paniek en begon om zich heen te happen.
Het is niet te vergelijken met de reactie van Rex, maar een hond kan uit angst voor pijn fel reageren en terecht.
Een hond bij een DA gedraagt zich heel anders dan een hond thuis. En hoe komt het dat ik hem de dag daarvoor gemakkelijk mocht borstelen rond de anus en gisteren niet eens z'n billen mocht aanraken?
Valt jouw hond je ook aan als je hem even op de correctie zet? Scheurt ie je broek van je lijf als je wil doorwandelen en als hij naar een andere hond wil?

@Martijn: hoe oud ben jij? :denken:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

greatdane schreef:Dit is dus wat ik zo naar vind aan herders,het onvoorspelbare wat ze vaak hebben.
Dit was dan een zelfverzekerde,maar de meeste die ik kende waren zenuwachtige angsthappertjes.
Je hebt het maximale eruit proberen te halen dit mocht helaas niet baten,veel sterkte hiermee.
Wat een idiote reactie jongen. Voor een herder moet je verstand van honden hebben. Heb je geen idee waar je mee bezig bent dan is een herder de hond die je op je fouten wijst. Misschien dat daar het probleem ligt?

En haalt de dierenarts niet eens? Wat een belachelijke uitspraak aangezien het misschien wel gewoon aan jezelf zou kunnen liggen als een hond je in je kladden bijt :denken: Een klein beetje respect en zelfreflexie is wel op zijn plaats als je zulke uitspraken doet. :piew:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Sylvie schreef:
Eline* schreef:Sylvie, ik ben gisteren met mijn hond, Nelson naar de dokter geweest ivm ontstoken anaalklieren. Toen de dierenarts alleen al naar zijn billen keek raakte hij in paniek en begon om zich heen te happen.
Het is niet te vergelijken met de reactie van Rex, maar een hond kan uit angst voor pijn fel reageren en terecht.
Een hond bij een DA gedraagt zich heel anders dan een hond thuis. En hoe komt het dat ik hem de dag daarvoor gemakkelijk mocht borstelen rond de anus en gisteren niet eens z'n billen mocht aanraken?
Valt jouw hond je ook aan als je hem even op de correctie zet? Scheurt ie je broek van je lijf als je wil doorwandelen en als hij naar een andere hond wil?

Misschien had de hond een ontsteking in zijn anaalklier die vreselijk pijn deed en mocht je daarom wel borstelen en nu niet aan zijn kont zitten? Misschien omdat hij vastgehouden werd en jullie helemaal niet vertrouwde?

Wat doet het ertoe dat hij er ineens niet meer tegen kon? Zijn reden is in ieder geval geen ondankbaarheid en als er gebeten wordt als je aan de riem rukt ed dan is het misschien een idee iemand erbij te halen aangezien er duidelijk iets verkeerd aan het gaan was tussen jullie en de hond.

Maar het maakt in principe zowiezo niets uit want de hond is al dood.

Of het de juiste beslissing was weet ik niet want ik kan niet in het hoofd van de hond kijken. Hij zal er best een reden voor gehad hebben anders dan ondankbaarheid. Dankbaar zijn omdat je uit het asiel gehaald bent en dan veranderen in de perfecte hond werkt zo niet bij honden helaas :19:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie is ook een lieve hond, maar ik zal nooit en te never zelf zijn anaalklieren gaan uitknijpen. Puur omdat ik weet dat hij dan even niet zo'n lieverdje is. Ik denk dat jullie een hele grote inschattingsfout hebben gemaakt door te besluiten 'eventjes' zijn klieren te willen legen en daarbij niet te kijken naar de reactie van je hond.
Ik vind het heel jammer dat jullie hond daar de dupe van is geworden, misschien dat hij bij iemand anders nog gelukkig oud had kunnen worden.
Sylvie
Vaste gebruiker

MARC_S schreef: Misschien had de hond een ontsteking in zijn anaalklier die vreselijk pijn deed en mocht je daarom wel borstelen en nu niet aan zijn kont zitten? Misschien omdat hij vastgehouden werd en jullie helemaal niet vertrouwde?
Ik ben niet aan z'n kont geweest! Hoeveel keer nog! En op t moment dat ik z'n billen streelde, was ie m'n moeder likjes aan t geven. Dus dat was een positief signaal. Mijn moeder hield hem gewoon vast, niet in bedwang ofzo, omdat we hem de mogelijkheid wilden geven om weg te trekken of om te gaan lopen als het hem niet aanstond.
MARC_S schreef: Wat doet het ertoe dat hij er ineens niet meer tegen kon? Zijn reden is in ieder geval geen ondankbaarheid en als er gebeten wordt als je aan de riem rukt ed dan is het misschien een idee iemand erbij te halen aangezien er duidelijk iets verkeerd aan het gaan was tussen jullie en de hond.

Maar het maakt in principe zowiezo niets uit want de hond is al dood.

Of het de juiste beslissing was weet ik niet want ik kan niet in het hoofd van de hond kijken. Hij zal er best een reden voor gehad hebben anders dan ondankbaarheid. Dankbaar zijn omdat je uit het asiel gehaald bent en dan veranderen in de perfecte hond werkt zo niet bij honden helaas :19:
Heb ik over dankbaarheid gesproken? NEEN, over respect! En dat is iets helemaal anders.
Leer lezen en stop ermee met me woorden in de mond te leggen, aub.
Aileen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!

Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998

Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

als ik in jullie schoenen stond had ik de hond niet laten inslapen. Ik ken je hond natuurlijk niet en daarom ook moeilijk om te zeggen wat ik gedaan zou hebben, waarschijnlijk had ik de hond niet laten inslapen.

We hebben 3 honden en 1 van de 3 toont ook vaak zo'n gedrag.
Hij komt van een broodfokker, 11 weken oud, terwijl de dierenarts schatte dat hij 16 weken oud was.
Hij heeft van jongs af aan, sinds we hem hebben een bijt-gedrag!
Het is een ontzettend lieve hond, die redelijk goed luistert maar hij heeft ons al vaker gebeten!!!
Hij bijt als we hem corrigeer, hem kammen, op de plekken komen wat hij niet prettig vindt (als het pijn doet dan, zo niet).
Dan nog laten we hem niet inslapen :roll:
Een hond bijt niet zomaar!!! ik zou, als ik in jullie schoenen stond eerst grondig uitzoeken WAAROM een hond zo gedraagd DAN kan je alsnog beslissen of je de hond wilt laten inslapen!
We weten waarom onze hond zo reageert, en waar we op moeten letten als zoiets gebeurdt! Omdat we dat weten en er rekening mee houden krijgen we er een leukere hond voor terug. Hij bijt veel minder snel hoewel we natuurlijk altijd moeten opletten bij bepaalde situaties enz.
Het heeft een tijdje geduurd (een paar jaar) maar het gaat alleen maar beter met onze hond en hij is inmiddels al bijna 8 jaar.

Maar goed, ik ken jouw hond niet en kan het zo ook niet zomaar zegge wat ik gedaan zou hebben.
Iig veel sterkte!
Afbeelding
Sylvie
Vaste gebruiker

@Aileen: Ken jij het verschil tussen een beet en een aanval?
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

MARC_S schreef:
greatdane schreef:Dit is dus wat ik zo naar vind aan herders,het onvoorspelbare wat ze vaak hebben.
Wat een idiote reactie jongen. Voor een herder moet je verstand van honden hebben. Heb je geen idee waar je mee bezig bent dan is een herder de hond die je op je fouten wijst. Misschien dat daar het probleem ligt?

En haalt de dierenarts niet eens? Wat een belachelijke uitspraak aangezien het misschien wel gewoon aan jezelf zou kunnen liggen als een hond je in je kladden bijt :denken: Een klein beetje respect en zelfreflexie is wel op zijn plaats als je zulke uitspraken doet. :piew:
Ik hoef geen verstand van herders te hebben hier in mijn huis zal er nooit 1 komen.
Mijn oom heeft overigens 2 groenendaelers die perfect luisteren(agility,africhting)maar dan nog het merendeel zijn gewoon neuroten/angsthappers.
En belachelijk,tja.
Als een hond me in me in me kladden bijt door eigen toedoen,ok.
We hadden vroeger thuis ook een bouvier waar je niet aan de poten mocht komen en daar heb ik ook regelmatig een hap door gekregen,maar een hond die me gericht aanvalt,nee helaas die redt de DA niet als het aan mij ligt.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Sylvie schreef:Ik ben niet aan z'n kont geweest! Hoeveel keer nog! En op t moment dat ik z'n billen streelde, was ie m'n moeder likjes aan t geven. Dus dat was een positief signaal.
Weet je dat zeker dat dat zo positief is?
Laika toonde bij de diereanrts pijn door te smakken en uiteindelijk te likken.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sylvie schreef:

Dan waren er dus meer signalen dat het niet goed zat tussen jullie en de hond. Het is jammerlijk dat het zo is gelopen. Zo zie je toch hoe belangrijk het is tijdig signalen serieus te nemen en daarop aktie te ondernemen.
Ik heb zelf het gevoel dat het gedrag van de hond echt verkeerd is geinterpreteerd.
Ik heb je berichtjes eens zitten naneuzen, maar hij plaste bv nog als een teefje. Dat is haast niet te combineren met een superdominante hond. Die piest namelijk echt wel met zijn poot zo hoog mogelijk.
Ik denk dat Rex een erg gestresste nerveuze wat bange hond was, die winst heeft gehaald met een grote mond en daar dus in is gegroeid met als einde dit.
Triest, voor jullie en niet in de laatste plaats voor de hond.
Missers van honden staan nooit op zich. Er is altijd een proces aan vooraf gegaan. Geen hond wordt verknipt geboren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”