Zoek stok! schreef:De reden dat Marcel Bram niet riep, was omdat hij de hond niet kende. We hadden wel verhalen gehoord over een aanvallende herder (ja het was een herder, bij ons in de buurt lopen bijna alleen maar herders en labradors

), maar toen de hond de aanval inzette was het al te laat om Bram bij zich te roepen...vandaar.
Maar even het rampscenario he. Stel ik zie hem aankomen, ik roep Bram bij me (dat lukt inmiddels heel goed

) en ik lijn hem aan. Wat dan als die andere hond toch vol in de aanval gaat? Kan ik een herder fysiek aan?
De hond heeft een hele oude Drentse Patrijs half gemold en die baas is ook niet de lulligste.
Eerst even: getver wat rot!
Ik weet het als geen ander en het is echt niet leuk...voor jou niet en voor je hond al helemaal niet. Brammetje heeft verder niets? Gelukkig maar! Het is zo'n socialerd dat ie er wel weer bovenop komt hoor
Het baasje dat de hond niet aan wil lijnen is hier helaas ook bekend..en daar kun je dus geen ene ruk mee...
En ik wil je niet bang maken maar het scenario dat je hierboven schetst zou dus zomaar kunnen ja...
Dat gebeurde hier idem..
Ik vloog steil de andere kant uit met mijn aangelijnde Rimpel maar had ondertussen een hijgende, lip optrekkende en grommende mechelaar aan mijn reet hangen..
En dan kun je nog zo hard spurten...die hond haalt jou wel in hoor...
En dan klapte hij vol in Rimpel..
Tja...daar sta je dan...
Mevrouw die hond er met een paraplu afsloeg...
En de keer erna brak haar touw en vloog ie ook al in sneltreinvaart op ons af...Ik heb zo staan brullen en krijsen en mevrouw van de hond idem (plus dat ze als een havik en als vanuit een katapult op haar hond afvloog) dat ie halverwege toch weer rechtsomkeert maakte..
Maar of ik dat nou als tip moet geven?

Krijzen en brullen in de hoop dat ie toch afdruipt? Ik zou het weer doen hoor...omdat ik weet dat het effect KAN hebben...
Wat ik nu zou doen als er een hond op Rimpel wil klappen en ik zou het ook maar enigszins voor kunnen zijn?
Hem optillen..
Heel simpel...Het gaat tegen alle regels in en ik zie me al staan met Rimpel op mijn arm...maar ik weet wat het met mijn hond uithaalt als hij opp zijn flikker krijgt...ik weet dat ie niets terug doet en ik zit met de gebakken peren..
En dan brullen en krijsen dat die baas in een rotgang naar me toekomt en de blaffende etter bij mij weghaalt...
maar goed...eigenlijk heb je geen fluit aan mijn tips denk ik...
In zijn algemeenheid dan maar...
Bram roepen, aanlijnen en rechtsomkeert maken...
Hopen dat die hond niet alsnog op je afkomt.
En doet ie dat toch?
Zie bovenstaande....