Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen als

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Zoek stok! schreef:
Abischa schreef: Loop ik met een grote paraplu als ik ze in de verte zie loop ik de andere kant op !
Loop je ook met die plu als het 30 graden is? Op zich wel een goed idee, honden zullen inderdaad schrikken als je die plu open doet.
Ja zeker !! Ik loop altijd met die grote plu het is even wennen maar nu weet ik niet beter .
De blikken op de gezichten van sommige mensen als je met zon en 30 graden buiten loopt met paraplu is komisch de reden waarom je met die plu loopt niet .

Maar in ons geval werkt het ik loop een stuk rustiger .
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:
En als het moet, kun je veel meer dan je denkt :wink:
He weet je nog die geile herder op Bowie? Nu ik jouw post zie, denk ik daar ineens weer aan. Die greep ik toen bij z'n nekvel om hem van Bowie af te halen. Zonder pardon en aarzelen, ook al gromde hij niet blij naar me. Ik kan het dus best wel.
Ja, dat klopt helemaal! Voordat ik er erg in had stond je er al naast, gaf een brul, pakte hem bij z'n nekvel, , en weg was 'ie!

Het was ook echt een instinctmatige handeling van je, niet over nadenken, meteen doen. Dat zijn denk ik ook de meest doelmatige reacties.
Die actie van me geeft me wel wat vertrouwen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Abischa schreef:
Maar in ons geval werkt het ik loop een stuk rustiger .
En daar gaat het om :pffff: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef: in paniek raken is nooit het slimste wat je kunt doen. Je fokt daar alleen maar de honden mee op.
Toen ik voor het eerst een gevecht meemaakte wist ik ook niet wat me overkwam, totdat je het vaker meemaakt waarbij je ook in moet grijpen....nu kijk ik altijd even wat er precies gebeurd, en wacht het moment af dat ik 1 van de honden goed kan grijpen.

:wink:
Het went wel, daar heb je gelijk in. De eerste keer was ik echt volledig in paniek, de tweede keer ging het al beter en de derde keer was ik behoorlijk effectief. Het waren dan wel eenzijdige gevechten (Bram was nog pup), maar toch :wink:
kun je nagaan hoe dat moet zijn als er een stuk of 8 honden mekaar in de haren vliegen.
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
Zoek stok! schreef:
estelle schreef: in paniek raken is nooit het slimste wat je kunt doen. Je fokt daar alleen maar de honden mee op.
Toen ik voor het eerst een gevecht meemaakte wist ik ook niet wat me overkwam, totdat je het vaker meemaakt waarbij je ook in moet grijpen....nu kijk ik altijd even wat er precies gebeurd, en wacht het moment af dat ik 1 van de honden goed kan grijpen.

Het went wel, daar heb je gelijk in. De eerste keer was ik echt volledig in paniek, de tweede keer ging het al beter en de derde keer was ik behoorlijk effectief. Het waren dan wel eenzijdige gevechten (Bram was nog pup), maar toch :wink:
kun je nagaan hoe dat moet zijn als er een stuk of 8 honden mekaar in de haren vliegen.
:eek: Euh, nee, dan kun je mij daarna ook afvoeren denk ik :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:
Zoek stok! schreef:

:eek: Euh, nee, dan kun je mij daarna ook afvoeren denk ik :mrgreen:
haha
Tsja wij hebben dat hier dus weleens een enkele keer.
Mijn reu staat bovenaan de hele roedel (11 honden) maar de reu onder hem probeert natuurlijk hogerop te komen. En afentoe is dat dus vechten tussen die twee...nou is dat niet zo erg alleen komen dan al die andere kutjes de 2 na hoogste reu te hulp en helpen dus mee de ranghoogste in elkaar te beuken...of een deel knokt met reu 1 mee en het andere deel knokt met reu 2 mee.
Erg gezellig. haha.

Maar goed dat zijn eigen honden. Alhoewel dat ook link blijft met een jack russell ertussen.
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef: Mijn reu staat bovenaan de hele roedel (11 honden) maar de reu onder hem probeert natuurlijk hogerop te komen. En afentoe is dat dus vechten tussen die twee...nou is dat niet zo erg alleen komen dan al die andere kutjes de 2 na hoogste reu te hulp en helpen dus mee de ranghoogste in elkaar te beuken...of een deel knokt met reu 1 mee en het andere deel knokt met reu 2 mee.
Erg gezellig. haha.
Kom ik aan met m'n suffe vraag over 1 herder die ik in bedwang moet houden :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Zoek stok! schreef:
estelle schreef: Mijn reu staat bovenaan de hele roedel (11 honden) maar de reu onder hem probeert natuurlijk hogerop te komen. En afentoe is dat dus vechten tussen die twee...nou is dat niet zo erg alleen komen dan al die andere kutjes de 2 na hoogste reu te hulp en helpen dus mee de ranghoogste in elkaar te beuken...of een deel knokt met reu 1 mee en het andere deel knokt met reu 2 mee.
Erg gezellig. haha.
Kom ik aan met m'n suffe vraag over 1 herder die ik in bedwang moet houden :smile:
misschien zouden wij cursussen kunnen gaan geven 'hoe haal je vechtende honden uit elkaar' haha.

uhm klinkt nu ook wel weer alsof er hier elke dag slachtpartijen plaatsvinden haha.
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
misschien zouden wij cursussen kunnen gaan geven 'hoe haal je vechtende honden uit elkaar' haha.

uhm klinkt nu ook wel weer alsof er hier elke dag slachtpartijen plaatsvinden haha.
Is dat niet zo dan? :mrgreen:

Ik zal je vertellen dat er op de creche ook weleens wat gebeurt hoor. Brammetje probeert nu op te klimmen in de rangorde heb ik begrepen. De oudere reuen zijn het er nog niet helemaal mee eens :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:

Is dat niet zo dan? :mrgreen:

Ik zal je vertellen dat er op de creche ook weleens wat gebeurt hoor. Brammetje probeert nu op te klimmen in de rangorde heb ik begrepen. De oudere reuen zijn het er nog niet helemaal mee eens :wink:
kan ook bijna niet anders met honden die elkaar meerdere keren per week ontmoeten.
Zeker idd met jonge honden die op den duur denken toch wel heel wat te zijn.
Ik pas elke di en do op een labrador reutje. Die komt nu tegen het jaar aan en probeert ook e.a. Hij wordt nu dus ook regelmatig op zn plek gezet.
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef: kan ook bijna niet anders met honden die elkaar meerdere keren per week ontmoeten.
Ik pas elke di en do op een labrador reutje. Die komt nu tegen het jaar aan en probeert ook e.a. Hij wordt nu dus ook regelmatig op zn plek gezet.
Bram heeft nu alleen Takkie de tekkel nog boven zich, heb ik begrepen. Dat vind ik dan weer komisch. Er lopen daar hartstikke grote honden rond, maar Takkie is de baas :wink: Jammer dan Bram :mrgreen:

Doe je toch nog dagopvang?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Zoek stok! schreef:De reden dat Marcel Bram niet riep, was omdat hij de hond niet kende. We hadden wel verhalen gehoord over een aanvallende herder (ja het was een herder, bij ons in de buurt lopen bijna alleen maar herders en labradors :wink: ), maar toen de hond de aanval inzette was het al te laat om Bram bij zich te roepen...vandaar.

Maar even het rampscenario he. Stel ik zie hem aankomen, ik roep Bram bij me (dat lukt inmiddels heel goed :wink: ) en ik lijn hem aan. Wat dan als die andere hond toch vol in de aanval gaat? Kan ik een herder fysiek aan?

De hond heeft een hele oude Drentse Patrijs half gemold en die baas is ook niet de lulligste.
Eerst even: getver wat rot!
Ik weet het als geen ander en het is echt niet leuk...voor jou niet en voor je hond al helemaal niet. Brammetje heeft verder niets? Gelukkig maar! Het is zo'n socialerd dat ie er wel weer bovenop komt hoor :ok:

Het baasje dat de hond niet aan wil lijnen is hier helaas ook bekend..en daar kun je dus geen ene ruk mee...
En ik wil je niet bang maken maar het scenario dat je hierboven schetst zou dus zomaar kunnen ja...
Dat gebeurde hier idem..
Ik vloog steil de andere kant uit met mijn aangelijnde Rimpel maar had ondertussen een hijgende, lip optrekkende en grommende mechelaar aan mijn reet hangen..
En dan kun je nog zo hard spurten...die hond haalt jou wel in hoor...
En dan klapte hij vol in Rimpel..
Tja...daar sta je dan...
Mevrouw die hond er met een paraplu afsloeg...
En de keer erna brak haar touw en vloog ie ook al in sneltreinvaart op ons af...Ik heb zo staan brullen en krijsen en mevrouw van de hond idem (plus dat ze als een havik en als vanuit een katapult op haar hond afvloog) dat ie halverwege toch weer rechtsomkeert maakte..

Maar of ik dat nou als tip moet geven? :idea: Krijzen en brullen in de hoop dat ie toch afdruipt? Ik zou het weer doen hoor...omdat ik weet dat het effect KAN hebben...

Wat ik nu zou doen als er een hond op Rimpel wil klappen en ik zou het ook maar enigszins voor kunnen zijn?
Hem optillen..
Heel simpel...Het gaat tegen alle regels in en ik zie me al staan met Rimpel op mijn arm...maar ik weet wat het met mijn hond uithaalt als hij opp zijn flikker krijgt...ik weet dat ie niets terug doet en ik zit met de gebakken peren..
En dan brullen en krijsen dat die baas in een rotgang naar me toekomt en de blaffende etter bij mij weghaalt...

maar goed...eigenlijk heb je geen fluit aan mijn tips denk ik... :wink:

In zijn algemeenheid dan maar...
Bram roepen, aanlijnen en rechtsomkeert maken...
Hopen dat die hond niet alsnog op je afkomt.
En doet ie dat toch?
Zie bovenstaande....
estelle

Zoek stok! schreef:
estelle schreef: kan ook bijna niet anders met honden die elkaar meerdere keren per week ontmoeten.
Bram heeft nu alleen Takkie de tekkel nog boven zich, heb ik begrepen. Dat vind ik dan weer komisch. Er lopen daar hartstikke grote honden rond, maar Takkie is de baas :wink: Jammer dan Bram :mrgreen:

Doe je toch nog dagopvang?
Ach hier laat de jack russell van de buuf Ghaya (mijn Dh teef) over de grond kruipen als tie zin heeft.... :denken: :mrgreen:

Nee geen dagopvang meer.
Maar deze mevr. is gehandicapt en zat echt met dr handen in het haar. Toen ze bij ons kwam heeft ze ook gevraagd of we haar konden helpen met de opvoeding e.d.(ze zit in een rolstoel en heeft dus een lab. puppy) Dus vond ik een beetje lullig.
En het is een leuke hond en leuke mevrouw. vandaar.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou ja, eigenlijk is er genoeg gezegd :wink:

Bram aanlijnen, proberen de situatie te voorkomen, maar als de hond toch op Bram afstormt dan voor Bram gaan staan en je grootmaken en met een bulderende stem 'OPSODEMIETEREN' (of iets dergelijks :mrgreen: ) roepen.
Zeer overtuigend, alsof er geen andere mogelijkheid bestaat voor de hond.

Ik denk dat zeer weinig honden dan nog doorgaan.

Sterkte..... nare situatie :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He jakkes, wat naar. Arme Bram :hoi:

Verder kan ik ook niet meer zeggen dan al gezegd is; aanlijnen, weglopen, of die hond wegbrullen is het enige wat ik weleens doe en waarvan ik dus weet dat het werkt.

Je kan ook nog al van veraf gaan roepen of die baas zijn hond bij zich wil houden, maar tja, of dat gaat werken...
Anders verzin je zware besmettelijke kennelhoest bij Bram :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Loop je ook met die plu als het 30 graden is? Op zich wel een goed idee, honden zullen inderdaad schrikken als je die plu open doet.
Ik zeg: NIET met Hilje gaan praten. Gewoon niet met Hilje gaan praten :mrgreen: :smile:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik heb een keer een grote zware rubberen bal op de kop van een rotweiler gegooid die mijn hond aanvloog. Die hond was supervals en liep altijd los op het erf, hij had al drie honden gegrepen.
Het was echt een reflex, later vond ik het wel zielig, het beest kon wel een hersenschuddig hebben gehad :N:
Maar sindsdien kwam hij niet meer bij ons in de buurt maar ging op een afstand staan blaffen :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Loop je ook met die plu als het 30 graden is? Op zich wel een goed idee, honden zullen inderdaad schrikken als je die plu open doet.
Ik zeg: NIET met Hilje gaan praten. Gewoon niet met Hilje gaan praten :mrgreen: :smile:
Nee hier dan weer niet he :smile:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Mijn eerste ingeving is juist los laten volgen. Mocht de andere hond aanvallen heb je niet dat je door een verstrikte lijn de honden niet uit elkaar kan halen. Dat heb ik 1 keer meegemaakt en dat was niet echt handig....
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

**Tamara** schreef:Mijn eerste ingeving is juist los laten volgen. Mocht de andere hond aanvallen heb je niet dat je door een verstrikte lijn de honden niet uit elkaar kan halen. Dat heb ik 1 keer meegemaakt en dat was niet echt handig....
Als je je hond heel kort houdt kan dat volgens mij niet als je een gewone lijn gebruikt.

Anne
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Marion. schreef:
He! waar komt die nou vandaan :denken:

Ik heb geen Plu geadviseerd he :pffff:
Goed van mij toch! :19:

Ik heb gezegd..aanlijnen, weglopen en als dat niets wordt krijsen en brullen :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Nog even als aanvulling: een slipketting in je zak hebben als je Bram uitlaat en als het ooit eens voorkomt dat die herder weer op Bram wil duiken in een flits die ketting pakken, een flinke brul geven en met al je kracht die slipketting tegen hem (die hedder dus :wink: ) aansmijten, voor hij Bram te pakken heeft. Hoogstwaarschijnlijk gaat hedder er als de bekende haas vandoor. Zoniet, dan pas je de hierboven al genoemde aanpak toe.

En ja, ik zou mijn hond dus wel aanlijnen zodra ik het monster zou ontwaren, dat geeft meer kontrole over de hele situatie.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Hè gatsie, wat naar voor Bram.
En die baas lijkt idd wel niet helemaal lekker zeg.

Ik zou ook de hond aanlijnen en rechtsomkeert maken, beter voorkomen dan genezen.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wil de hond schreef:Nog even als aanvulling: een slipketting in je zak hebben als je Bram uitlaat en als het ooit eens voorkomt dat die herder weer op Bram wil duiken in een flits die ketting pakken, een flinke brul geven en met al je kracht die slipketting tegen hem (die hedder dus :wink: ) aansmijten, voor hij Bram te pakken heeft. Hoogstwaarschijnlijk gaat hedder er als de bekende haas vandoor. Zoniet, dan pas je de hierboven al genoemde aanpak toe.
Ik denk dat de meneer van de dierenwinkel me heel raar aankijkt als ik een slipketting koop, maar ik ga het toch maar doen :wink: Mijn (en dochters) eerste reactie is toch trappen als brullen niet zou werken (gelukkig nog niet meegemaakt) maar zoals ik het hier lees is dat niet slim, ik wil ook niet dat dochter een grote hond aan haar been heeft hangen.

Anne (ik weet dat maltezers ook aan benen kunnen hangen, maar dat vinden dochter en ik niet zo'n ramp)
Blue Rising Star
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue Rising Star »

Blijf vooral rustig als zoiets gebeurd, een paar trappen verkopen zou ik zeker wel doen, maar ga niet helemaal paniekeren en gillen. Daar worden beide honden alleen maar meer opgefokt van. Slipketting gooien heb ik zelf een beetje dubbel gevoel bij, dalijk komt het op de verkeerde terecht en heeft het nu echt wel zo'n zin??? Ik zou ook echt de politie bellen, het klinkt even stom, maar die hond mag daar helemaal niet los lopen, zeker niet als hij zo'n karakter heeft en de baas er helemaal niks aan doet! Er zullen toch ook wel andere mensen uit de buurt last van hebben? Laat ze allemaal lekker de politie bellen zodat de klacht serieus genomen wordt. Veel succes.
Groetjes, Sarah
Afbeelding
"Am Staffs with Attitude"
Rataplan
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Marion. schreef:
He! waar komt die nou vandaan :denken:

Ik heb geen Plu geadviseerd he :pffff:
Goed van mij toch! :19:

Ik heb gezegd..aanlijnen, weglopen en als dat niets wordt krijsen en brullen :mrgreen:
Toch vind ik een plu ook niet gek hoor als je die openklapt zodra de hond nadert, zal hem toch wel even achter zijn oren laten krabben. (figuurlijk)
Ik heb alleen nooit dat soort dingen bij me :denken: Ik kan de pomp van de kinderwagen wel gebruiken, ffft ffffft :mrgreen:
Hier in de buurt heb ik wel eens last van erfhonden gehad die dan op Rataplan willen klappen, die stamp en grom ik altijd zelf weg. Ik kom overtuigend over :mrgreen:
Maar als je Bram over een tuinhek kan zetten is ook prima natuurlijk, als je in een woonwijk woont met lage hekjes. Hier moet je je hond over een hek van 2 meter hoog met punten gooien :N: en je weet ook nooit wie er aan de andere kant staat :N: dus ik grom en stamp..........
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Zoek stok!
Zeer actief

Blue Rising Star schreef:Blijf vooral rustig als zoiets gebeurd, een paar trappen verkopen zou ik zeker wel doen, maar ga niet helemaal paniekeren en gillen. Daar worden beide honden alleen maar meer opgefokt van. Slipketting gooien heb ik zelf een beetje dubbel gevoel bij, dalijk komt het op de verkeerde terecht en heeft het nu echt wel zo'n zin??? Ik zou ook echt de politie bellen, het klinkt even stom, maar die hond mag daar helemaal niet los lopen, zeker niet als hij zo'n karakter heeft en de baas er helemaal niks aan doet! Er zullen toch ook wel andere mensen uit de buurt last van hebben? Laat ze allemaal lekker de politie bellen zodat de klacht serieus genomen wordt. Veel succes.
Ik ga eens even op m'n werk informeren of er mogelijkheden zijn. Er is gisteren natuurlijk niks gebeurd waardoor ik aangifte kan doen of uberhaupt de politie kan inschakelen. Voordat het mis ging, had Marcel ingegrepen. Ik weet wel dat er vorig jaar echt nare dingen zijn gebeurd, misschien is de politie er toen wel bij geweest. Die man hebben wij namelijk het hele jaar niet gezien. Wellicht denkt hij dat het nu wel weer kan :roll:

Ik ben overigens niet zo weg van de politie inschakelen met dit soort dingen. De hond plus baas kom ik zelden tegen en dan los ik het liever zelf op. De hond heeft zich gisteren niet tegen Marcel gekeerd toen hij een schop kreeg, dus ik ga er vanuit dat hij ook door mij weg te jagen is.

Slipketting is genoteerd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Terminator schreef:Ik kan de pomp van de kinderwagen wel gebruiken, ffft ffffft
:N: :N: :N:
Zoek stok!
Zeer actief

Rataplan schreef: Maar als je Bram over een tuinhek kan zetten is ook prima natuurlijk, als je in een woonwijk woont met lage hekjes. Hier moet je je hond over een hek van 2 meter hoog met punten gooien :N: en je weet ook nooit wie er aan de andere kant staat :N: dus ik grom en stamp..........
Bedoel je mijn Bram? Het hek aan de Kromme Rijn is hoger dan ik ben, ik zou Bram dan wel heel hard weg moeten gooien. En daarnaast krijg ik hem dan van m'n leven niet meer terug.

Aanvalsplan is klaar in m'n hoofd: als ik genoeg tijd heb, draai ik om en loop ik terug waar ik vandaag kwam. Is het daarvoor te laat, dan roep ik Bram bij me en lijn hem aan (korte riem). Ik roep naar de eigenaar dat hij z'n hond moet aanlijnen. Doet hij dat niet en komt de hond aanstormen, dan ga ik voor Bram staan en brul de hond weg. Werkt dat niet, dan gooi ik iets naar de hond toe of grijp ik hem vast in z'n nekvel en schreeuw tegen de eigenaar dat hij *%^*% z'n hond bij zich moet houden.

En dan ga ik naar huis en bel m'n vriendje dat ik heeeeel erg geschrokken ben :mrgreen:

Maarreuh...ik hoop nu vooral dat het niet nodig is en dat we gewoon lekker kunnen wandelen! Bedankt voor jullie tips.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rataplan
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Terminator schreef:Ik kan de pomp van de kinderwagen wel gebruiken, ffft ffffft
:N: :N: :N:
Ja Wil, stoere mamma hoor :pffff: Terminator :S:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”