Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gisteren op hart van NL

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

boxersien schreef:
Nee, je hebt een keuze. Je kan de politie ervan op de hoogte brengen en dan doen die het onderzoek. In die tijd (kan makkelijk maanden!! duren) moeten de honden in de kennel blijven en mogen er absoluut niet uit. Als de trage molen dan eindelijk gereageerd heeft dan mag de hond weg, of inslapen. Als je als asiel zeker weet dat het een pitt bull is dan gewoon laten inslapen. Gelukkig doen vele wel het termijn afwachten, stel je voor dat de eigenaar komt en het is een stiklief dier met papieren i.p.v een stiklief dier zonder papieren?
(zo heb ik het tenminste begrepen)
Nee, ook de schouwer die wij hebben zei dat de hond niet mocht worden herplaatst in Belgie. Dan zouden namelijk alle honden die b.v. in asiel Den Haag in de dodengang zitten makkelijk naar Belgie kunnen worden gebracht en dat willen ze juist tegen gaan.
Brigitte
Zeer actief

janus-powerrr schreef:
Brigitte schreef:
janus-powerrr schreef:weet jij dan toevallig ook of je de uitslag van die test kan opvragen bij het asiel?
Als de hond geschouwd is dan zal het asiel de nieuwe eigenaren een kopie moeten geven van het schouwingsrapport. Wij hebben ook een hond laten schouwen en de nieuwe eigenaren een kopie mee gegeven.
Oh dat kopie hebben ze niet gehad, ik zal morgen eens bellen om te vragen hoe het zit.
indien de hond niet is geschouwd(?) kun je dat dan zelf doen, of het asiel daar alsnog om vragen??
Ja, je kunt het alsnog vragen maar dan loop je nog altijd het risico dat de hond als Pitbullachtige wordt beschouwd. Ik heb mijn hond (American Bulldog) ook laten schouwen en heb daar dus ook de originele papieren van thuis liggen.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Brigitte schreef:
boxersien schreef:
Nee, je hebt een keuze. Je kan de politie ervan op de hoogte brengen en dan doen die het onderzoek. In die tijd (kan makkelijk maanden!! duren) moeten de honden in de kennel blijven en mogen er absoluut niet uit. Als de trage molen dan eindelijk gereageerd heeft dan mag de hond weg, of inslapen. Als je als asiel zeker weet dat het een pitt bull is dan gewoon laten inslapen. Gelukkig doen vele wel het termijn afwachten, stel je voor dat de eigenaar komt en het is een stiklief dier met papieren i.p.v een stiklief dier zonder papieren?
Nee, ook de schouwer die wij hebben zei dat de hond niet mocht worden herplaatst in Belgie. Dan zouden namelijk alle honden die b.v. in asiel Den Haag in de dodengang zitten makkelijk naar Belgie kunnen worden gebracht en dat willen ze juist tegen gaan.
Ik reageerde ook niet op een mening van het naar Belgie gaan. Ik bedoelde: meestal laten ze ze niet binnen drie dagen inslapen! :ok:
Brigitte
Zeer actief

boxersien schreef:
Brigitte schreef:
boxersien schreef:
Ik reageerde ook niet op een mening van het naar Belgie gaan. Ik bedoelde: meestal laten ze ze niet binnen drie dagen inslapen! :ok:
Oh sorry, had ik het verkeerd begrepen :wink:
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

toevallig woont bij mij in de straat een politie agent die een kruising amstaff bullterrier heeft en een andere kruising staf hij heeft veel begrip voor de eigenaren er is bij ons nog maar 1 hond af genomen en die is herplaatst omdat de eigenaar hem gek maakte
de politie agent is hoofds officier of zo dus hij heeft veel te zeggen maar dat is volgens mij ook ilegaal
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”