Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup blijft janken.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Mona begon in het begin ook s`nachts te janken als ze in de bench zat.
Ze wilde ook niet zindelijk worden en poepte de hele bench onder.
Achteraf bleek de benh te groot en heb ik een kleinere gekocht.
Mu jankt ze alleen als ze haa behoefte moet doen en ze poept ook niet meer in de grote bench.
Ze hield na een paar nachten gewoon op met piepen. Ik reageerde ook niet als ze begon te piepen. In het begin wel , maar toen werd het alleen maar erger.
Volgens mij kun je niet veel doen als alleen maar geduld hebben en het hondje geen uren in de bench opsluiten , maar het rustig opbouwen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Teckelgek schreef:En ik blijf van mening dat de vergelijking van een pup de eerste nacht in zijn nieuwe huis en autopech in de engste buurt van de stad niet opgaat. Ik ben dan in ieder geval liever die pup :mrgreen: .
Ik denk dat je je dan erg verkijkt op de beleving van een pup. Een jonge pup, eenzaam en alleen, gaat dood. Vanuit die drang roept hij de roedel. Als hij niet wordt gevonden is dat zijn einde. Klaar.
Dat is dus precies waarom een pup alleen piept, jankt of uiteindelijk gilt.
Daarom kweek je op die manier verlatingsangst, door pups te laten gillen. Ze voelen zich onmachtig en onzeker in het grote gevaar wat alleen zijn heet. Dat gevoel, die associatie kan blijven hangen en dus later voor problemen zorgen.
Zonde, jammer, niet doen. Een pup doorloopt verschillende ontwikkelingsstadia en hij wordt vanzelf met de tijd zelfstandiger en kan dan dus ook makkelijker alleen zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Eline, je hebt absoluut gelijk. Ik vond alleen die vergelijking van Martijn niet juist. Zoals jij het nu omschrijft is het idd heel duidelijk.
Ik heb trouwens het geluk gehad dat Jagger vanaf de eerste nacht stil was :mrgreen: . Nu nog zoekt hij heel regelmatig overdag zijn bench op.
Heb ik zo'n makkelijke pup :denken: .
Nee, ik weet het :idea: , ik heb het goed gedaan vanaf het begin :pffff: :pffff: :wink: .
Ari@ne

Martijn schreef:
Teckelgek schreef:Eline, je hebt absoluut gelijk. Ik vond alleen die vergelijking van Martijn niet juist.
Mijn.....god.

Besef je wel dat je hier al een week mee bezig bent? Een week!
Het wordt tijd voor een leven, schat.
Mijn...... god.
Besef je wel dat ik antwoordde op een posting van Eline vanochtend? Vanochtend!
En als jij met een leven regelmatig anderen afkatten bedoelt, nee, dan leef ik inderdaad niet, lieverd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef:Eline, je hebt absoluut gelijk. Ik vond alleen die vergelijking van Martijn niet juist. Zoals jij het nu omschrijft is het idd heel duidelijk.
Misschien moet je je minder blind staren op de zegswijze, maar meer richten op wat iemand probeert duidelijk te maken. Martijn en ik vinden namelijk precies hetzelfde. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ari@ne

Eline* schreef:
Teckelgek schreef:Eline, je hebt absoluut gelijk. Ik vond alleen die vergelijking van Martijn niet juist. Zoals jij het nu omschrijft is het idd heel duidelijk.
Misschien moet je je minder blind staren op de zegswijze, maar meer richten op wat iemand probeert duidelijk te maken. Martijn en ik vinden namelijk precies hetzelfde. :wink:
Dat kan wel zijn, maar iig kwam dat van jou duidelijker over.
Wat jullie vinden is dan niet belangrijk, daar gaat het niet om :neenee: .
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Teckelgek schreef:
Eline* schreef:
Jawel hoor, het gaat erom of je iets hebt aan het advies of niet. Ik heb wel 100 vragen gesteld toen Bram pup was. Ik ben ook weleens gekwetst geweest door sommige antwoorden, maar soms is dat ook nodig om je even bij de les te houden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef:
Eline* schreef:
Als het je niet gaat om wat iemand vindt, wat doe je dan in hemelsnaam op een forum en waarom maak je je dan zo druk? :80:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marjorie12
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marjorie12 »

Ik schrik ook niet af van zulke opmerkingen.

Maar inderdaad de manier waarop het af en toe overgebracht wordt is nogal rauw. En vooral voor een nieuwkomer is dat schrikken geblazen.

De bedoeling is hier wat op te steken en niet om elkaar af te gaan zeiken.

Dan kan je beter even naar zolder gaan en daar flink op een kussen gaan slaan. Ben je niemand tot last en het lucht voor jezelf ook op.
Groetjes Marjorie en Flame

Afbeelding
Marjorie12
Vaste gebruiker

Ik schrik ook niet af van zulke opmerkingen.

Maar inderdaad de manier waarop het af en toe overgebracht wordt is nogal rauw. En vooral voor een nieuwkomer is dat schrikken geblazen.

Dan kan je beter even naar zolder gaan en daar flink op een kussen gaan slaan. Ben je niemand tot last en het lucht voor jezelf ook op.

Afbeelding
Ari@ne

Marjorie12 schreef:

:smile: :smile: :smile: .
Maar wat te doen Marjorie als je geen zolder hebt :wink: .
Marjorie12
Vaste gebruiker

Misschien is het een karaktertrek van jezelf die je niet geaccepteerd hebt.

Tip kijk er naar en integreer het. Leeft een stuk makkelijker.

Niet iedereen doet het op jouw manier, maar dat hoeft nog niet te zijn dat je het dan verkeerd doet. Ieder mens doet het op zijn eigen manier en dat maakt het leven juist boeiend. Kunnen we van elkaar leren!!!!!!!!!!!!

Natuurlijk als je een puppie aanschaft moet je er alle zorg en aandacht aan besteden. Vind ik heel normaal.

Daarom ook heel belangrijk om naar een puppietraining te gaan. Daar leer je ook veel van en word je ook gecorrigeert op een normale en correcte manier.

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Joepie, en weer een psycholoog aanwezig. :smile:
Nou, Martijn, doe er je voordeel mee. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

MonaToetje schreef:Mona begon in het begin ook s`nachts te janken als ze in de bench zat.
Mu jankt ze alleen als ze haa behoefte moet doen en ze poept ook niet meer in de grote bench.
Ze hield na een paar nachten gewoon op met piepen. Ik reageerde ook niet als ze begon te piepen. In het begin wel , maar toen werd het alleen maar erger.
Volgens mij kun je niet veel doen als alleen maar geduld hebben en het hondje geen uren in de bench opsluiten , maar het rustig opbouwen.
Een bench gebruiken om je hond zindelijk te maken is helemáál van de zotte, en het hier ook nog zo trots al tip neerzetten :roll: Een kleinere bench kopen zodat ze in haar eigen stront kan gaan zitten als ze het niet meer kan ophouden? En dan zeggen dat dat heeft geholpen? En het gepiep voor het gemak maar negeren? In de trant van: niet reageren, want dan geef je hem zijn zin? Houd alsjeblieft je mond, je brengt mensen op foute ideeen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ari@ne

Sunnybunny schreef:
MonaToetje schreef:Mona begon in het begin ook s`nachts te janken als ze in de bench zat.
Een bench gebruiken om je hond zindelijk te maken is helemáál van de zotte, en het hier ook nog zo trots al tip neerzetten :roll: Een kleinere bench kopen zodat ze in haar eigen stront kan gaan zitten als ze het niet meer kan ophouden? En dan zeggen dat dat heeft geholpen? En het gepiep voor het gemak maar negeren? In de trant van: niet reageren, want dan geef je hem zijn zin? Houd alsjeblieft je mond, je brengt mensen op foute ideeen.
Volgens mij staat er niet dat MonaToetje de bench gebruikte om haar hond zindelijk te laten worden. Ik zie dat tenminste niet als een verband hier. De bench was te groot en het beestje voelde zich daar niet prettig, voelde de bench niet als zijn plek, dus poepte en plaste daarin. Er kwam een kleinere bench, en als ze piepte werd er gereageerd, dus logisch gevolg: Mona kreeg de aandacht die ze wilde en het werd alleen maar erger. Nu krijgt ze die aandacht niet meer en het is over en piept ze alleen als ze iets moet doen en ik neem aan dat ze er dan uitgehaald wordt en dat MonaToetje haar niet rustig in de bench laat plassen en poepen.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij bedoelt ze ongeveer dit.
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

starfleet schreef:
Teckelgek schreef:.
En idd, veel beginners worden afgeschrikt door de manier waarop hier soms gereageerd wordt. Jammer :19: .
Er is heel netjes gereageerd op topicstarter.

Anne
toch begrijp ik wel wat ze hiermee bedoeld hoor, jullie vliegen best snel de pan uit. Hier ben ik dan nog maar een beginner maar op bokt zit ik al vanaf 2002 en ik heb geleerd dat ik tegenwoordig eerst tot 10 tel dan een ander topic open, en als ik daarna nog steeds boos ben dan probeer ik het voorzichtig te beantwoorden.

Niet iedereen bedoelt dingen heel verkeerd, maar op schrift komt het snel zo bot over. En mensen die iets plaatsen, die willen graag leren. We heten niet allemaal martin gaus natuurlijk. Ik ben hier ook gekomen om te leren en dat hoop ik dan ook nog veel van jullie te doen.
Liefs Esther

Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Teckelgek schreef:
Sunnybunny schreef:
Volgens mij staat er niet dat MonaToetje de bench gebruikte om haar hond zindelijk te laten worden. Ik zie dat tenminste niet als een verband hier. De bench was te groot en het beestje voelde zich daar niet prettig, voelde de bench niet als zijn plek, dus poepte en plaste daarin. Er kwam een kleinere bench, en als ze piepte werd er gereageerd, dus logisch gevolg: Mona kreeg de aandacht die ze wilde en het werd alleen maar erger. Nu krijgt ze die aandacht niet meer en het is over en piept ze alleen als ze iets moet doen en ik neem aan dat ze er dan uitgehaald wordt en dat MonaToetje haar niet rustig in de bench laat plassen en poepen.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij bedoelt ze ongeveer dit.
Je hebt een rijke fantasie. Het is helaas algemeen bekend dat jan en alleman de bench gebruikt voor de zindelijkheidstraining. Poept ie nog? Hup, een kleinere bench in dan is het snel over....Natuurlijk is het dan snel over, een hond, of pup in dit geval, zal het proberen op te houden tot het bijna zijn oren uitkomt om het maar niet in zijn eigen nest te hoeven doen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ari@ne

Martijn schreef:
Roelfien schreef:Joepie, en weer een psycholoog aanwezig. :smile:
Wijze lessen van een tekkelmuts die bang voor confrontatie is. :roll:
Vind je het erg als ik er geen energie in stop?
Waarom zet je die teckelmutsen niet in de negeerstand? Er loopt op het moment een topic waarin je kunt lezen dat meer mensen hier dat doen bij personen die altijd k*t opmerkingen maken tegen dezelfde medeforummers.
Daarvan ben jij er ook één, en ook compleet zonder reden :19: .
In ieder geval draai ik nadat ik dit gepost heb de knop wat betreft ene Martin om. Ben erachter gekomen dat jij alleen maar iets van je laat horen als je lekker kunt trappen. Doehoei :zwaai :zwaai .
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Teckelgek schreef:
Martijn schreef:
Waarom zet je die teckelmutsen niet in de negeerstand? Er loopt op het moment een topic waarin je kunt lezen dat meer mensen hier dat doen bij personen die altijd k*t opmerkingen maken tegen dezelfde medeforummers.
In ieder geval draai ik nadat ik dit gepost heb de knop wat betreft ene Martin om. Ben erachter gekomen dat jij alleen maar iets van je laat horen als je lekker kunt trappen. Doehoei :zwaai :zwaai .
Whooohoooo...nu wil ik toch even Martijn verdedigen :wink:

Martijn laat zeker niet alleen van zich horen om te trappen.

Als je in de topics van gedrag en opvoeding gaat kijken kun je zien dat je ook ontzettend veel van Martijn kunt leren.
Ik heb heel veel van hem opgestoken door topics te lezen waar hij ontzettend goed dingen neer kan zetten, uit kan leggen en waar ik veel aan heb gehad en nu nog......je kunt heel veel dingen terugzoeken.
Ari@ne

Marie-José schreef:
Teckelgek schreef:
Martijn schreef:
Whooohoooo...nu wil ik toch even Martijn verdedigen :wink:

Martijn laat zeker niet alleen van zich horen om te trappen.

Als je in de topics van gedrag en opvoeding gaat kijken kun je zien dat je ook ontzettend veel van Martijn kunt leren.
Ik heb heel veel van hem opgestoken door topics te lezen waar hij ontzettend goed dingen neer kan zetten, uit kan leggen en waar ik veel aan heb gehad en nu nog......je kunt heel veel dingen terugzoeken.
Dat klopt zeker Marie-José. Ik bedoel ook niet dat hij altijd alleen dàn maar van zich laat horen, ik bedoel dat hij het altijd op dezelfde personen gemunt heeft. Misschien niet duidelijk genoeg geschreven, dat kan zijn. In ieder geval ( en ik heb een heleboel teruggelezen ) komt er naar mij en nog een paar anderen nooit een goed of zelfs maar normaal woord uit. En dat vind ik :19: en onnodig.
Marjorie12
Vaste gebruiker

Boeiend Martijn.

Ik zie dat je aan het invullen bent.

"Moet ik dat als eretitel zien of ben jij degene die hier mij opzoekt" zijn jouw woorden. Dat heet invullen en komen uit jouw mond. Heb je op een volwassen manier gevraagd of dit klopt? Nee dus dat weet je niet dat is jouw manier van kijken en weet je niet of een ander dat ook doet.

Ik merk op dat je laf en fatsoensrakker niet op prijs stelt en dat je haren hier van over eind gaat. Dat is een goed teken want dat deel heb je van jezelf weggecijferd. Je wil dit deel van jezelf niet zien. Dit heet de schaduwkanten van de mens. Heel boeiend. Weer een leermoment en gratis tip. Ga er maar eens naar kijken of dit klopt.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Marjorie12 schreef:Boeiend Martijn.

Ik zie dat je aan het invullen bent.

"Moet ik dat als eretitel zien of ben jij degene die hier mij opzoekt" zijn jouw woorden. Dat heet invullen en komen uit jouw mond. Heb je op een volwassen manier gevraagd of dit klopt? Nee dus dat weet je niet dat is jouw manier van kijken en weet je niet of een ander dat ook doet.

Ik merk op dat je laf en fatsoensrakker niet op prijs stelt en dat je haren hier van over eind gaat. Dat is een goed teken want dat deel heb je van jezelf weggecijferd. Je wil dit deel van jezelf niet zien. Dit heet de schaduwkanten van de mens. Heel boeiend. Weer een leermoment en gratis tip. Ga er maar eens naar kijken of dit klopt.

Wahahahhhaaaaaa, nou Martijn, bof jij even..... :wink: . Zomaar gratis tips............... :mrgreen:

Daar zat je vast net op te wachten......... :smile2:
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ik proef een beetje stokerij :pffff:
Liefs Esther

Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

essiedepessie schreef:Ik proef een beetje stokerij :pffff:

:pop:
MJ
Zeer actief

Baily schreef:

Colaatje erbij,Ria? :mrgreen:
essiedepessie
Vaste gebruiker

Marie-José schreef:
Baily schreef:

:idea: Kijk nu word ik blind, ik had je verward met de vorige echte psychologe in dit topic :19:
Liefs Esther

Afbeelding
MJ
Zeer actief

essiedepessie schreef:
Marie-José schreef:
Baily schreef:

:idea: Kijk nu word ik blind, ik had je verward met de vorige echte psychologe in dit topic :19:
Pardon? Wie? Ikke??? Afbeelding
Wabedoellie precies? :mrgreen:
(Grapje tussendoor mag ook wel kunnen,toch? :wink:)
essiedepessie
Vaste gebruiker

Gelukkig wel!! :cheer:

Ben toch wel benieuwd of de TS al een oplossing heeft gevonden..
Liefs Esther

Afbeelding
MJ
Zeer actief

essiedepessie schreef:Gelukkig wel!! :cheer:
Misschien ben ik nu wel heel dom,hoor :wink:
Maar dan snap ik nog je vorige opmerking niet zo goed.
essiedepessie
Vaste gebruiker

dat een grapje tussen door moet kunnen.
Liefs Esther

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”