smiddags 1.30 tot 2.30
savonds verschilt maar meestal na negenen
Moderator: moderatorteam
Ik kan ook niet blij zijn, ik zie de dozen alweer bij het asiel staanpooh schreef:Ik kan er niet blij van worden eerlijk gezegd..
Daarnaast begrijp ik niet dat mensen altijd zomaar geloven dat ze pupjes kwijt kunnen aan mensen die dat zomaar roepen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik dat al gehoord heb, maar dat is wel een van de slechtste redenen om te fokken in mijn ogen.
Stel nou...je zit dalijk met 6 pups en je vindt geen kopers. De mensen van de club haken af om wat voor een reden dan ook. Hoe ga je dan baasjes voor de pups vinden?
Waarom dan geen MAGtest? Ik heb hele andere redenen om te fokken, ik doe dat zeker niet voor de leuk, maar goed. Ik vraag me dan ook wat de redenen zijn als je zelf geen pup aanhoudt, dan blijft toch eigenlijk alleen de financiele kant over?regina schreef:Ze is gerontgend, en die fotos zijn doorgestuurd naar orthopeed, en haar gedrag ja ze is fel tegen vreemden en in huis en tuin is ze errrg waaks, buiten is ze sociaal naar reuen en teven die ze kent, vreemde teven vind ze niks, en dan moet ik ook goed oletten,
en dan de vraag waarom, ja ik vind het hartstikke leuk, net zoals degene die met stamboom fokken, anders doe je het niet.

En als mensen nou ook nog eens verantwoord en weloverwogen gaan fokken met de benodigde tests, onderzoeken en papieren, dan zijn er over 20 jaar ook nog rottiesregina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties
En dit is in 1 zinnetje gezegd, waar het precies allemaal over gaatTamara en Bowie schreef:En als mensen nou ook nog eens verantwoord en weloverwogen gaan fokken met de benodigde tests, onderzoeken en papieren, dan zijn er over 20 jaar ook nog rottiesregina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties
en als ze dan al die problemen eruit kunnen halen met de gewrichten, wat er ooit toch is ingeslopen dan gaan ze nog langer meeMarion. schreef:En dit is in 1 zinnetje gezegd, waar het precies allemaal over gaatTamara en Bowie schreef:En als mensen nou ook nog eens verantwoord en weloverwogen gaan fokken met de benodigde tests, onderzoeken en papieren, dan zijn er over 20 jaar ook nog rottiesregina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties
Dan zijn er over 20 jaar nog Rotties. Dat is wat Tamara zei. Niet eens dat z dan langer mee gaan ofzoregina schreef:en als ze dan al die problemen eruit kunnen halen met de gewrichten, wat er ooit toch is ingeslopen dan gaan ze nog langer meeMarion. schreef:En dit is in 1 zinnetje gezegd, waar het precies allemaal over gaatTamara en Bowie schreef:En als mensen nou ook nog eens verantwoord en weloverwogen gaan fokken met de benodigde tests, onderzoeken en papieren, dan zijn er over 20 jaar ook nog rottiesregina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties
regina schreef:vandaar dat ik het ook niet neer wou zetten hier, maar ja me dochter verblijdde me met het nieuws, dat ze had verteld dat bib pupjes krijgt.
dus de discussie goed of niet goed, kan ik dromen![]()
ik hoop dat alles goed gaat, en mams en kinders het goed doen
De MAG-test natuurlijk.Melanie 74 schreef:Ik snap het niet helemaal, wat is de "extra" moeite om MET stambomen te fokken???
Ik bedoel als je alles zo doordacht doet en met veel liefde, wat is dan de moeite om het met stamboom te doen??
Begin niet dat het dan veel duurder wordt want dat is onzin !!!
Je zal wel gelijk hebben........ helaasHanneke2 schreef:De MAG-test natuurlijk.Melanie 74 schreef:Ik snap het niet helemaal, wat is de "extra" moeite om MET stambomen te fokken???
Ik bedoel als je alles zo doordacht doet en met veel liefde, wat is dan de moeite om het met stamboom te doen??
En het feit dat je al een teef met stamboom moet hebben en niet de reu van de buren kunt gebruiken maar op zoek moet naar een echte waar ze 500 euro dekgeld voor vragen.Hanneke2 schreef:De MAG-test natuurlijk.Melanie 74 schreef:Ik snap het niet helemaal, wat is de "extra" moeite om MET stambomen te fokken???

Dat het bij meerdere rassen voorkomt wil niet zeggen dat het wenselijk is. Juist de rottweiler hoort een sociale evenwichtige hond te zijn. Het hoeft geen liefhebber van vreemde mensen te zijn maar een reactie erop is uit den boz. Ik vind het wel grappig dat je het over raseigenschappen hebt terwijl ik me afvraag of het gangwerk van een hond of je eigen hond uberhaupt kunt beoordelen.regina schreef:Lieve mensen allemaal, ik weet jullie mening hierover, en jullie de mijne, dat is de reden geweest dat ik me hier niet over wilde uitwijden, en ja ze is fel tegen vreemden en vreemde teven, dat is niet vreemd in verschillende rassen, had ze een stamboom dan kwamen er stamboompupjes,en heeft niks met de mag test te maken en of het zoveel duurder zou zijn, ze heeft geen stamboom, en heb echt wel gekeken welke reu en nee das er niet 1 van de buurman![]()
maar 1 die qua raseigenschappen, bouw en karakter super is, ik heb al fotos erop gezet van diesel, en ja ik vind het geweldig dit te mogen meemaken, en zal dan zeker in de toekomst een mooie teef willen hebben uit duitsland, met alles erop en eraan

Een magtest kan toch alleen als je hond een stamboom heeft dacht ik, en bib is erg beschermend to mij en er kwam toen savonds iemand erg dicht langs me in een smal stukje, en ja van me dochter was ik ook geschrokken, bib was toen 6 mnd ong en zat aan een bot te kluiven.Hutsje schreef:Ik hoor en lees hier dat je problemen met Bibi hebt gehad qua gedrag, maar ook ergens anders. Ze schijnt niet zo'n fijn karakter te hebben, en diverse mensen gebeten te hebben, waaronder je dochtertje. Is dat de reden waarom je geen MAGtest doet bij haar? Want daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.
Diesel is een prachtreu met dito karakter, qua lijf misschien iets smalletjes, en heeft een wat lange neus, daarin tegen is bib mooi breed voor een teef en heeft een vrij korte stomp, die combinatie leek me een resultaat voor mooie pupsjelle schreef:Waarom heb je voor precies die reu gekozen? Wat zijn de sterke en zwakke punten van je teef, en wat zijn de punten van de reu waarmee je daarin verbetering hoopt te brengen?
Vreemd, er stond een verhaaltje bij dat Pablo het niet zo goed kon en dat je vader hem geholpen heeft.Demi01 schreef:
Was een foutje,
Pablo wilde wel maar mocht niet van mijn moeder
regina schreef:Was ik ff, pablo is geopereerd aan LPC aan de rechterpoot, en ook al zeggen ze dat het van het harde groeien komt, want hij is erg groot voor een rottie, heb ik dat niet gedaan