Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

regina

Ongelezen bericht door regina »

Smorgens van 8.30 tot ong 10.00
smiddags 1.30 tot 2.30
savonds verschilt maar meestal na negenen :wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik kan er niet blij van worden eerlijk gezegd..

Daarnaast begrijp ik niet dat mensen altijd zomaar geloven dat ze pupjes kwijt kunnen aan mensen die dat zomaar roepen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik dat al gehoord heb, maar dat is wel een van de slechtste redenen om te fokken in mijn ogen.

Stel nou...je zit dalijk met 6 pups en je vindt geen kopers. De mensen van de club haken af om wat voor een reden dan ook. Hoe ga je dan baasjes voor de pups vinden?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

pooh schreef:Ik kan er niet blij van worden eerlijk gezegd..

Daarnaast begrijp ik niet dat mensen altijd zomaar geloven dat ze pupjes kwijt kunnen aan mensen die dat zomaar roepen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik dat al gehoord heb, maar dat is wel een van de slechtste redenen om te fokken in mijn ogen.

Stel nou...je zit dalijk met 6 pups en je vindt geen kopers. De mensen van de club haken af om wat voor een reden dan ook. Hoe ga je dan baasjes voor de pups vinden?
Ik kan ook niet blij zijn, ik zie de dozen alweer bij het asiel staan :roll: Reis is al geboekt, auto bepakt en nog even de doos met overgebleven puppen bij het asiel afleveren en neeeeeeeeee die mensen zouden dat ook nooooooooiiiit doen :roll: en de zomervakantie is heel dichtbij :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

regina schreef:Nee zelf houden niet 3 is genoeg :wink: en ja ik zoek alleen goede baasjes :wink:
En als ze nu 10 pups krijgt en je kan ze niet kwijt?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

regina schreef:Ze is gerontgend, en die fotos zijn doorgestuurd naar orthopeed, en haar gedrag ja ze is fel tegen vreemden en in huis en tuin is ze errrg waaks, buiten is ze sociaal naar reuen en teven die ze kent, vreemde teven vind ze niks, en dan moet ik ook goed oletten,
en dan de vraag waarom, ja ik vind het hartstikke leuk, net zoals degene die met stamboom fokken, anders doe je het niet.
Waarom dan geen MAGtest? Ik heb hele andere redenen om te fokken, ik doe dat zeker niet voor de leuk, maar goed. Ik vraag me dan ook wat de redenen zijn als je zelf geen pup aanhoudt, dan blijft toch eigenlijk alleen de financiele kant over?
Afbeelding
regina

Waarom, niet elke fokker ook stamboomfokker, houden toch niet altijd een pup?
heb tot nu 5 kopers en als de da gelijk heeft zitten er 4 in, mochten dat er meer zijn heb ik nog 8 weken om te zoeken naar goede baasjes

o ja jidde hier fotos van diesel

Afbeelding

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Maar nogmaals...waar ga je die kopers dan vandaan halen? Marktplaats? Speurders?
En hebben die 5 potentiele kopers al een overeenkomst getekend of aanbetaald? Iets waaruit blijkt dat ze echt graag een pup willen?

Bovendien, waarom denk je dat het leuk is om pups te hebben?
Vraag maar eens aan de serieuze fokkers hier op het forum hoe leuk het is als de teef komt te overlijden, of als er iets mis blijkt te zijn met de pups en je ze mag laten afspuiten door de DA.

Het is echt niet alleen maar leuk en iemand die serieus fokt houdt daar rekening mee. Daarom is "leuk" ook bij de echte fokkers ook geen reden om te gaan fokken.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

nou juppie wat zijn we blij.wordt er ook niet echt vrolijk van maar ja het leed is al geschiet want de teef draagt al.maar waarom geef je geen antwoord over die MAGtest?niet gebeurt bij jou hondje??je weet dat dat verplicht is bij de rottie"s en die test is er niet voor niks,we kunnen het daar allemaal wel niet mee eens zijn maar die test is er nou eenmaal.is ze ook op show geweest zodat ze door verschillende keurmeesters is gekeurd naar de rasstandaart?kijk iedereen vind ze eigen hond het mooist ik ook en ook mijn teef was ooit bedoeld voor de fok,alle papieren binnen heupen en knieeen onderzocht maar helaas mevrouw is te stijl in het bekken en dat wordt niet gewaardeerd in ons ras dus hebben we haar ook niet gebruikt voor de fok.

en waarom open staan voor het fokken zonder boom,dat begrijp ik niet helemaal,zo kan je nooit lijnen achter halen,de ziektes die in een bepaalde lijn voorkomen en elke jan boerenlul kan wel zeggen dat die en die de ouders zijn maar bewijs het maar dat gaat niet zonder boom.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

regina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties :wink:
En als mensen nou ook nog eens verantwoord en weloverwogen gaan fokken met de benodigde tests, onderzoeken en papieren, dan zijn er over 20 jaar ook nog rotties :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tamara en Bowie schreef:
regina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties :wink:
En als mensen nou ook nog eens verantwoord en weloverwogen gaan fokken met de benodigde tests, onderzoeken en papieren, dan zijn er over 20 jaar ook nog rotties :ok:
En dit is in 1 zinnetje gezegd, waar het precies allemaal over gaat :ok:
regina

Waarom mp en speurders erbij halen, dat bedoel ik veel stellen geen vragen maar geven gelijk het antwoord al, me pc en games zet ik op mp geen dieren.
de meningen over fokken zonder stamboom ken ik allemaal al en heb zelf vaak genoeg mijn mening erover gegeven, vandaar dat ik het ook niet neer wou zetten hier, maar ja me dochter verblijdde me met het nieuws, dat ze had verteld dat bib pupjes krijgt.
dus de discussie goed of niet goed, kan ik dromen :wink:
ik hoop dat alles goed gaat, en mams en kinders het goed doen
regina

Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:
en als ze dan al die problemen eruit kunnen halen met de gewrichten, wat er ooit toch is ingeslopen dan gaan ze nog langer mee :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

regina schreef:
Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:
en als ze dan al die problemen eruit kunnen halen met de gewrichten, wat er ooit toch is ingeslopen dan gaan ze nog langer mee :ok:
Dan zijn er over 20 jaar nog Rotties. Dat is wat Tamara zei. Niet eens dat z dan langer mee gaan ofzo :19:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

regina schreef:vandaar dat ik het ook niet neer wou zetten hier, maar ja me dochter verblijdde me met het nieuws, dat ze had verteld dat bib pupjes krijgt.
dus de discussie goed of niet goed, kan ik dromen :wink:
ik hoop dat alles goed gaat, en mams en kinders het goed doen
:neenee: Leer jij je dochter ook dat ze niet mag jokken? Dat doe namelijk nu zelf wel, je had het namelijk zelf al verteld.
regina

In een ander topic ja, tegelijk met mijn mening, maar geen intentie gehad om een eigen topic erover te openen
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik snap het niet helemaal, wat is de "extra" moeite om MET stambomen te fokken???

Ik bedoel als je alles zo doordacht doet en met veel liefde, wat is dan de moeite om het met stamboom te doen??

Begin niet dat het dan veel duurder wordt want dat is onzin !!!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Melanie 74 schreef:Ik snap het niet helemaal, wat is de "extra" moeite om MET stambomen te fokken???

Ik bedoel als je alles zo doordacht doet en met veel liefde, wat is dan de moeite om het met stamboom te doen??

De MAG-test natuurlijk. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Hanneke2 schreef:
Melanie 74 schreef:Ik snap het niet helemaal, wat is de "extra" moeite om MET stambomen te fokken???

Je zal wel gelijk hebben........ helaas
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Hanneke2 schreef:

En het feit dat je al een teef met stamboom moet hebben en niet de reu van de buren kunt gebruiken maar op zoek moet naar een echte waar ze 500 euro dekgeld voor vragen.
Je toch een keer naar de show geweest moet zijn met een zg als resultaat en
een doordachte keuze kunt maken met de bloedlijnen in het achterhoofd iplv van dat je het risico loopt onbedoelt een zware inteelt of lijnteelt combinatie te maken...
Maar goed ik heb mijn mening en de feiten(die zijn veel belangrijker als een mening ) al menig maal verkondigt.

Blijkbaar is zo leuk reden genoeg een pretnest op de wereld te zetten met alle risico's vandien
Afbeelding
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

succes met de puppies en het zoeken van goed baasjes
leuke site
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik snap het niet en wil het ook niet snappen.
Je hebt een paar maanden geleden geschreven dat Bibi al een paar keer gebeten heeft, waarom dan in vredesnaam fokken met zo'n hond?
En dan dus inderdaad ook nog stamboomloos, met een ras wat al behoorlijk negatief in de spotlight heeft gestaan.
Ik snap het niet. :denken:

Ik snap dat je graag wil fokken met je hond. Ik ben ook 2 jaar bezig geweest met plannen om met Marouck een nest te fokken. Maar ik heb ervanaf gezien. Niet omdat ze een verkeerd karakter heeft of niet gezond is, dat is allemaal prima in orde. Maar omdat ik haar ware achtergrond niet helemaal na kan zoeken......de voorouders op papier blijken niet helemaal te kloppen :roll: Ik wil het risico niet nemen dat ik dus een verkeerde keuze maak met een dekreu, omdat ik niet alles kan achterhalen. Ik zit niet te wachten op een nest echte werkhonden die ik niet allemaal binnen de sport kan plaatsen omdat ik nog vrij "onbekend" ben in de sportwereld. Er zijn genoeg mensen die me gevraagd hebben met haar te fokken en die me toen gezegd hebben wel een pup te willen, er zijn zelfs mensen geweest die Marouck van me wilden kopen, maar ik doe het dus niet.
En ik heb heel wat meer informatie over haar (ware) achtergrond dan jij waarschijnlijk over jouw hond hebt.

Wat is voor jou nu eigenlijk de reden om een nest te doen met Bibi? Gewoon omdat je het leuk vindt? Je neemt bewust het risico met je teef, hoopt dat het allemaal goed gaat en dat je teef het overleeft, omdat je het leuk lijkt? :denken: Ik ken teveel verhalen van teven die bijna het loodje legden tijdens de bevalling om bewust dat risico te nemen als ik niets toevoeg aan een ras of werkhondkruising :wink: In mijn ogen stel je je eigen belang voor dat van je hond en dat begrijp ik niet.
Als je zonodig wil fokken, doe het dan alsjeblieft goed, niet op deze manier. :jank:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
regina

Lieve mensen allemaal, ik weet jullie mening hierover, en jullie de mijne, dat is de reden geweest dat ik me hier niet over wilde uitwijden, en ja ze is fel tegen vreemden en vreemde teven, dat is niet vreemd in verschillende rassen, had ze een stamboom dan kwamen er stamboompupjes,en heeft niks met de mag test te maken en of het zoveel duurder zou zijn, ze heeft geen stamboom, en heb echt wel gekeken welke reu en nee das er niet 1 van de buurman :mrgreen:
maar 1 die qua raseigenschappen, bouw en karakter super is, ik heb al fotos erop gezet van diesel, en ja ik vind het geweldig dit te mogen meemaken, en zal dan zeker in de toekomst een mooie teef willen hebben uit duitsland, met alles erop en eraan
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

sorry hoor maar zo iets doe je toch niet omdat je het leuk vind om mee te maken
volgens mij lijkt het iedere honden liefhebber wel eens leuk om mee te maken
ik vind het dan ook heel egoisties om het alleen om die reden te doen
ik heb ook heel veel mensen die ruby leuk vinden
en ik weet ook zeker ook al zou ik er 10 pups van hebben
ik ze zo kwijt ben alleen in de flat al
maar ik doe het niet
er lopen al genoeg pups
en zeker nu zo voor de zomer dan loopt het asiel weer vol
of neem je alle honden terug die mensen niet meer willen
ik vind het echt dom dat mensen zo bezig zijn
maar ja dat is mijn mening
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Ik hoor en lees hier dat je problemen met Bibi hebt gehad qua gedrag, maar ook ergens anders. Ze schijnt niet zo'n fijn karakter te hebben, en diverse mensen gebeten te hebben, waaronder je dochtertje. Is dat de reden waarom je geen MAGtest doet bij haar? Want daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Waarom heb je voor precies die reu gekozen? Wat zijn de sterke en zwakke punten van je teef, en wat zijn de punten van de reu waarmee je daarin verbetering hoopt te brengen?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

regina schreef:Lieve mensen allemaal, ik weet jullie mening hierover, en jullie de mijne, dat is de reden geweest dat ik me hier niet over wilde uitwijden, en ja ze is fel tegen vreemden en vreemde teven, dat is niet vreemd in verschillende rassen, had ze een stamboom dan kwamen er stamboompupjes,en heeft niks met de mag test te maken en of het zoveel duurder zou zijn, ze heeft geen stamboom, en heb echt wel gekeken welke reu en nee das er niet 1 van de buurman :mrgreen:
maar 1 die qua raseigenschappen, bouw en karakter super is, ik heb al fotos erop gezet van diesel, en ja ik vind het geweldig dit te mogen meemaken, en zal dan zeker in de toekomst een mooie teef willen hebben uit duitsland, met alles erop en eraan
Dat het bij meerdere rassen voorkomt wil niet zeggen dat het wenselijk is. Juist de rottweiler hoort een sociale evenwichtige hond te zijn. Het hoeft geen liefhebber van vreemde mensen te zijn maar een reactie erop is uit den boz. Ik vind het wel grappig dat je het over raseigenschappen hebt terwijl ik me afvraag of het gangwerk van een hond of je eigen hond uberhaupt kunt beoordelen.
Wat als je straks allemaal korte onderkaakjes hebt omdat de combinatie niet goed was?Leuk 4 hondjes die de rest van hun leven problemen hebben met eten. Ik blijf het een erg onverantwoorde keuze vinden ten nadele van het ras en puur voor eigen glorie.
Afbeelding
regina

Hutsje schreef:Ik hoor en lees hier dat je problemen met Bibi hebt gehad qua gedrag, maar ook ergens anders. Ze schijnt niet zo'n fijn karakter te hebben, en diverse mensen gebeten te hebben, waaronder je dochtertje. Is dat de reden waarom je geen MAGtest doet bij haar? Want daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.
Een magtest kan toch alleen als je hond een stamboom heeft dacht ik, en bib is erg beschermend to mij en er kwam toen savonds iemand erg dicht langs me in een smal stukje, en ja van me dochter was ik ook geschrokken, bib was toen 6 mnd ong en zat aan een bot te kluiven.
regina

jelle schreef:Waarom heb je voor precies die reu gekozen? Wat zijn de sterke en zwakke punten van je teef, en wat zijn de punten van de reu waarmee je daarin verbetering hoopt te brengen?
Diesel is een prachtreu met dito karakter, qua lijf misschien iets smalletjes, en heeft een wat lange neus, daarin tegen is bib mooi breed voor een teef en heeft een vrij korte stomp, die combinatie leek me een resultaat voor mooie pups
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik heb altijd begrepen dat je een (te) lange neus (bijvoorbeeld) niet moet proberen op te heffen met een (te) korte. Dan krijg je geen pups met gemiddelde neuzen, maar een aantal met een korte en een aantal met een lange.

Wat zijn de HD-uitslagen van beide honden? Waarop zijn ze nog meer getest?
Wat heb je gedaan met de stambomen van de ouders van Diesel?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Hutsje
Zeer actief

Ik snap onderstaande toch nog niet helemaal, je dochter zegt dat hij al bezig was en dat het niet zo goed ging, en jij zegt dat het niet mocht? Heeft hij haar nu wel of niet gedekt? En wat lukt er niet dan? Heeft hij wel gedekt en is er niet gekoppeld?
Demi01 schreef:
Was een foutje,
Pablo wilde wel maar mocht niet van mijn moeder
Vreemd, er stond een verhaaltje bij dat Pablo het niet zo goed kon en dat je vader hem geholpen heeft.
regina schreef:Was ik ff, pablo is geopereerd aan LPC aan de rechterpoot, en ook al zeggen ze dat het van het harde groeien komt, want hij is erg groot voor een rottie, heb ik dat niet gedaan
Laatst gewijzigd door Hutsje op 11 mei 2006 12:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”