Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie is er de baas?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Eline* schreef:
Belle schreef:Kan een hond dan ook de ranghoogste zijn, maar heel toegeeflijk?
Ja. :wink: Als rangen erg duidelijk zijn kan er dus vaak heel veel. Kijk naar wat honden toestaan van bv pups. Daar hebben ze niets van te duchten dus ach..
Verder heb je gewoon aardige honden en kleine tirannetjes, net als bij mensen! :wink:
Zo is het denk ik hier in huis. Nanni is de baas. Als zij blaft, blijft Tuana liggen. Blaft Tuana, komt Nanni kijken. Tuana blaft zelden, alleen als er echt iets is. Dat zal Nanni aan haar blaf horen en komt dan kijken.
Wat stom is, als ik de honden uit ga laten, worden ze helemaal gek. Nanni word zenuwachtig en Tuana blaft tegen haar en hapt steeds in haar nek. Nanni durft dan niet de gang door :19: Terwijl als ze op de werft zijn en Tuana doet hetzelfde, hapt nanni speels terug. Nanni houd niet zo van kleine ruimtes lijkt wel. Scooby (van mijn tante) deed het ook altijd. Nanni lokt het dus blijkbaar zelf uit.
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Hier weet ik ook niet echt wie de baas is.
Britt is een teefje en jonger en groter dan Bram, het reutje die ook het laatst hier is komen wonen. Niet dat dat wat zegt maarja :wink:
Ze hebben eigenlijk nooit ruzie dus ik zou niet kunnen zeggen wie er dan afdruipt. Met spelen is het zo dat Britt meestal onderop eindigt, maar ze laat zich heel makkelijk op haar rug vallen en Bram staat dan met zijn bek over haar nek. Dan zou je denken dat Bram de baas is. Maar Britt kan bijvoorbeeld zo Brams kluifje afpakken. Soms gromt hij of loopt hij weg maar uiteindelijk krijgt Britt wel haar zin (als wij niet ingrijpen). Zo ook met speeltjes, Bram is niet zo'n speler maar Bram zou ook nooit een speeltje af kunnen pakken van Britt en andersom als Bram een keer speelt gebeurd dat dus wel. Wat dat betreft zou je dus weer zeggen dat Britt de baas is. Verder is er ook geen vaste volgorde van door de deur gaan ofzo :19:
Wij behandelen Britt als ranghogere, in de zin van dat zij als eerste de riem omkrijgt en als eerste een koekje krijgt maar hoe het echt zit zou ik niet durven zeggen. Maar het geeft geen problemen op deze manier (nooit ruzies) dus ik vind het prima zo :ok:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

het is hier ook vrij onduidelijk,maar voor mij wat duidelijker, omdat ik er de hele dag zo ongeveer bij ben en de belangrijke momenten er bij ben.
diesel is feller, maar Puck standvastiger.
Puck duwt diesel gewoon aan de kant als er gedronken of gegeten wordt.
Zij is op een heel relaxte manier de baas, maar laat Diesel de meerdere zijn in het felle spel.
Diesel is sneller, dus als ze allebei een appel krijgen heeft hij hem al op, likt zij er nog aan, loopt eens weg en hoppa, Diesel gaat er ook met de appel van Puck vandoor.
Vandaag kregen ze allebei een boterham, en hebben we Puck voor het eerst horen grommen tegen Diesel. want zij wilde nog graag even liggen met de boterham, en hij stond in de afpakstand.
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

hier nog één met een onduidelijk roedel.... :mrgreen:
één ding is wel heel zeker en dat ik bovenaan sta, maar wie van de drie honden?? Geen idee... :19: Hier wordt niet gesnauwd ofzo...afentoe een grommetje van Mientje als ze op de bank ligt en Boris duwt iets te hard met zn neus...maar verder niets...
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

het onduidelijke geldt hier overigens ook alleen tussen de honden, en ik vermoed dat het voor de honden best heel duidelijk is, maar lastig voor ons om te zien, omdat het er hier tussen de twee honden vrij gemoedelijk aan toe gaat.
Ik ben de baas, maar zelf hebben ze nog een verstandhouding die voor mij als buitenstaander niet altijd even duidelijk is.
Wij krijgen deze hele zomer een loge die heel duidelijk is wat zijn plek in onze roedel.
Helemaal onderaan....
En die daar ook prima functioneert.
En als underdog in de roedel is hij de enige die echt speelt met de kinderen.
Ik blijf het fascinerent vinden hoe dat gaat, en vooral hoe subtiel het is voor ons om er conclusies aan te verbinden..
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”