Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

volgen en oor knijpen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik knijp niet in oren :wink:
Wat ik wel doe bij Biène (de anderen zijn te klein :mrgreen: ) is tijdens het volgen over haar oor wrijven als ze het goed doet, dat vindt ze lekker :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Dat er toch nog mensen zijn die dit uitvoeren :denken: :eek: :devil:
Het enige wat de hond leert is dat zijn baas hem pijn doet, en dat je daar dus bang voor moet zijn, of dat je hem in z'n flikker moet bijten. Daarnaast leert hij dat andere honden ook eng zijn, want als hij die ziet, wordt hij pijn gedaan. Nee, daar los je agressie inderdaad mee op, tsss.

En dat er dan nog mensen zijn die zeggen dat het geen dierenbeulerij is.....echt niet te geloven.
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Natas. schreef:
Ieks! :N:
Ik heb me er vandaag nog over lopen opwinden toen ik de honden aan het ophalen was. Het deed me denken aan martelen en ik moest ook denken aan expirimenten die er zijn geweest op het gebied van mensen stroom toedienen als ze een opdracht niet goed uitvoerden en hoe makkelijk mensen daartoe aangezet kunnen worden al zien ze de pijn en stress van de persoon in kwestie. Maar je mag het vast niet met martelen vergelijken, want het zijn dieren en geen mensen en dat is iets héél anders :roll: .
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik geef Déesse wel eens een tik tegen haar kop als ze ergens anders kijkt tijdens het volgen, maar aan de oren trekken :N: of in het algemeen, je hond pijnigen tot ie jankt :devil: dat is helemaal geen correctie, je hond begrijpt dat niet... enkel angst creeer je er mee.
en als ik in het park of zo ga wandelen, of ergens waar veel afleiding is, gebruik ik geen correctie, maar beloon ik enkel het gewenste gedrag (dus als ze kijkt naar mij, beloon ik dat , kijkt ze niet, dan negeer ik dat) dat heeft meer effect dan een correctie geven (die in de ogen van de hond dan nog geen correctie is :roll: )
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”