Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedachtegang over problemen tijdens dracht en vroeggeboortes

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Re: Onnodig AB voorschrijven

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Cocochanel schreef:Mol schreef :
datmijn DA het tegen overgetelde zegt als wat hier wordt gezegt, dat het beste is nu een uitstijk te maken en dit op kweek te zeten, en dat over een half jaar nog eens te doen dan te beginnen met een AB kuur om de baarmoeder op te schonen , en de reu uit te sluiten KI toe te passen.
half jaar nog eens te doen dan te beginnen met een AB kuur om de baarmoeder op te schonen
---welke DA heb jij,mag ik AUB tel. num. ervan,want dan ga ik hem persoonlijk bellen en vragen ernaar...ik bedoel ongeacht de uitslag van de bact. onderzoek,te beginnen met AB kuur om de baarmoeder op te schonen.Je moet niet vergeten dat er bacterien altijd aanwezig zijn...maar, er moeten niet te veel ,van een bepaald aantal soorten zijn.Je moet altijd eerst kijken naar de uitslag en dan ,indien nodig geacht, AB kuur voorschrijven.
Indien niet nodig...en toch starten met toedienen van AB , om baarmoeder op te schonen...dan kun je daarmee alleen alles verstoren in de baarmoeder(bact. huishouding).
Ben benieuwd welke dierenarts dat gezegd heeft !!!???
Je mag het nummer van mijn DA ook hebben hoor. Dat advies kreeg ik ook te horen. Vrij normaal als er een infectie heeft plaatsgevonden van het een of het ander. Is trouwens zowat basiskennis voor elke fokker.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik vind het alleen heel jammer dat jessica de deur gelijk opslot gooit in deze, had graag haar gedachte hier over willen horen. tis immers geen discussie maar een gedachte gang.

mol :8):
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kan me goed voorstellen dat Jessica d'r hoofd hier nu helemaal niet naar staat. Zeker niet door die botte opmerking die (niet door jullie!) gegeven werd. Daar zou ik ook aardig van ondersteboven zijn, zeker gezien wat ze heeft meegemaakt de afgelopen weken.

Waarom laten jullie het voor nu niet gewoon voor wat het is, dan kan er altijd later nog een interessante discussie over dit onderwerp gevoerd worden. :wink:
Ik zal deze dan op de voet volgen, want ik vind de verschillende inzichten in deze materie erg leerzaam en interessant.
Cocochanel

eerst uitslag en dan indien nodig een AB kuur

Ongelezen bericht door Cocochanel »

Mol schreef :
begin je met een in wendig onderzoek, en na gelang hoe de uitslag is zal daar een AB cuurtje aan voorafgaant, om de baarmoeder op te schonen en eventuele ligte schede onsteking de das om te doen
---nu schrijf je "na gelang hoe de uitslag is",maar in de eerste instantie schreef je ...zonder eerst ,de uitslag af te wachten(zie hieronder !)...mijn DA zegt ...en dan te beginnen met AB kuur...
Mol schreef :
datmijn DA het tegen overgetelde zegt als wat hier wordt gezegt, dat het beste is nu een uitstijk te maken en dit op kweek te zeten, en dat over een half jaar nog eens te doen dan te beginnen met een AB kuur om de baarmoeder op te schonen , en de reu uit te sluiten KI toe te passen.
Geen een DA mag zeggen...Voordat de uitslag bekend is,van de bact. onderzoek...We gaan gelijk eerst,met een AB kuur beginnen om baarmoeder op te schonen...
Anders geef me je DA nummer, en een wijze raad ...Gewoon naar een andere gaan !
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Mol schreef:ik vind het alleen heel jammer dat jessica de deur gelijk opslot gooit in deze, had graag haar gedachte hier over willen horen. tis immers geen discussie maar een gedachte gang.

misschien dat ze hier met een paar weken wel over in discussie wil gaan en het er uitgebreider over hebben wil met deze en gene....maar het is nu allemaal nog wel heel vers he!?
Ik kan me voorstellen dat ze de discussie nu even laat voor wat ie is.
Cocochanel

Bulletjebe schreef :
Je mag het nummer van mijn DA ook hebben hoor. Dat advies kreeg ik ook te horen........ Is trouwens zowat basiskennis voor elke fokker.
---Dus je wil zeggen ...dat je ook advies kreeg van je DA... en dat het ook een basiskennis van een elke fokker is...
Het volgende : Ongeacht de uitslag,dus niet eerst wachten op de uitslag van een bact. onderzoek...maar gewoon gelijk een AB kuur aan je teef geven om haar baarmoeder op te schonen.?!
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:Bulletjebe schreef :
Je mag het nummer van mijn DA ook hebben hoor. Dat advies kreeg ik ook te horen........ Is trouwens zowat basiskennis voor elke fokker.
---Dus je wil zeggen ...dat je ook advies kreeg van je DA... en dat het ook een basiskennis van een elke fokker is...
Het volgende : Ongeacht de uitslag,dus niet eerst wachten op de uitslag van een bact. onderzoek...maar gewoon gelijk een AB kuur aan je teef geven om haar baarmoeder op te schonen.?!
nee, je leest niet goed: ik zei: 'na een infectie van het een of ander' :wink: je mag ook gewoon mijn uitspraak quoten, zonder nou net dat ene stukje eruit te halen en er dan een vraag over te stellen.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

LongFields schreef:Ik kan me goed voorstellen dat Jessica d'r hoofd hier nu helemaal niet naar staat. Zeker niet door die botte opmerking die (niet door jullie!) gegeven werd. Daar zou ik ook aardig van ondersteboven zijn, zeker gezien wat ze heeft meegemaakt de afgelopen weken.

Waarom laten jullie het voor nu niet gewoon voor wat het is, dan kan er altijd later nog een interessante discussie over dit onderwerp gevoerd worden. :wink:
Ik zal deze dan op de voet volgen, want ik vind de verschillende inzichten in deze materie erg leerzaam en interessant.
Dat is nou precies wat ik daarstraks trachtte duidelijk te maken :ok: .
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Daan schreef:ik ben even helemaal kwijt wat nou de bedoeling is..
Een mooi nest, of euro's.
Van de pot gerukt zeker?? En ik "mag" me er bemoeien, aangezien ik één van de (ex) a.s. pupkopers ben, en ik weet wat Jes er voor over heeft (en heeft doorstaan). Wat een walgelijke opmerking...en wat een niveau....
Houd je mond dan als er toch niets zinnigs uitkomt...
Groet, Janine
Cocochanel

Re: eerst uitslag en dan indien nodig een AB kuur

begin je met een in wendig onderzoek, en na gelang hoe de uitslag is zal daar een AB cuurtje aan voorafgaant, om de baarmoeder op te schonen en eventuele ligte schede onsteking de das om te doen
---nu schrijf je "na gelang hoe de uitslag is",maar in de eerste instantie schreef je ...zonder eerst ,de uitslag af te wachten(zie hieronder !)...mijn DA zegt ...en dan te beginnen met AB kuur...
Mol schreef :
Geen een DA mag zeggen...Voordat de uitslag bekend is,van de bact. onderzoek...We gaan gelijk eerst,met een AB kuur beginnen om baarmoeder op te schonen...
Je antwoord was als reactie op hierboven(is duidelijk te lezen dat Mol heeft over ...dan te beginnen met AB kuurtje te geven,om baarmoeder op te schonen...zonder uitslag af te wachten...ik kan tenminste nergens vinden om te lezen ,dat Mol schreef,dat het van de uislag afhangt of een teef een AB kuur moet krijgen of niet(om baarmoeder op te schonen)...in de eerste instantie...
Waarop je zegt ..."Je mag het nummer van mijn DA ook hebben hoor. Dat advies kreeg ik ook te horen...

Bulletjebe schreef :
Cocochanel schreef:
Bulletjebe schreef :
Quote:

nee, je leest niet goed: ik zei: 'na een infectie van het een of ander' je mag ook gewoon mijn uitspraak quoten, zonder nou net dat ene stukje eruit te halen en er dan een vraag over te stellen.
Cocochanel

Mol schreef :
maar niet voor die koorts pieken, waar al dat gedonder om begonnen is.
en dat neemt niet weg dat er dus iets goed fout zit, en dat je in mijn ogen een groot risico neemt om de teef te laten dekken zonder dat je 1 loopheid afwacht om te zien of die onsteking weer de kop opsteekt en zonder dat je alle mogelijk onderzoeken doet om zo veel mogelij uitsluisel te krijgen,.
---Als ik goed begrijp wat Mol schrijft...Dus ,als je achter wilt komen en eventueel de oorzaak bestrijden,is alleen mogelijk als ze tenminste nog een keer loops is geworden...dus alleen in de periode daarna...
Dan is mijn vraag als volgt...Welke parasiet,bacterie of een virus is het dan,welke zou dan kunnen zijn...dat het onmogelijk is om daarvoor hem /haar op te sporen en op tijd te vernietigen/bestrijden,ik bedoel voordat ze weer loops wordt.Ik zou het... echt niet weten welke...
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:
Mol schreef :
Je antwoord was als reactie op hierboven(is duidelijk te lezen dat Mol heeft over ...dan te beginnen met AB kuurtje te geven,om baarmoeder op te schonen...zonder uitslag af te wachten...ik kan tenminste nergens vinden om te lezen ,dat Mol schreef,dat het van de uislag afhangt of een teef een AB kuur moet krijgen of niet(om baarmoeder op te schonen)...in de eerste instantie...
Waarop je zegt ..."Je mag het nummer van mijn DA ook hebben hoor. Dat advies kreeg ik ook te horen...

Bulletjebe schreef :
Cocochanel schreef:
Bulletjebe schreef :
Quote:

nee, je leest niet goed: ik zei: 'na een infectie van het een of ander' je mag ook gewoon mijn uitspraak quoten, zonder nou net dat ene stukje eruit te halen en er dan een vraag over te stellen.
waar wil je nou naar toe, want ik ben het spoor bijster hoor :19: Ik zeg wat mijn dierenarts mij vertelde en verder niks.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Mol schreef:
Inge O schreef:
daar heb jij ook weer gelijk in, en nee, aan je vraag op zich is niks verkeerds :wink: . feit blijft natuurlijk dat waarschijnlijk zo goed als onmogelijk zal te achterhalen zijn welke infectie pien heeft doorgemaakt. als het goed is, heeft ze nu antistoffen opgebouwd tegen die besmetting, en die antistoffen zullen de eerste maanden in hogere concentratie aanwezig zijn dan over een jaar - misschien dat die da dat bedoelde?
kan heel goed mogelijk zijn, maar is er ooit stil gestaan bij de reu of deze niks mee heeft gegeven? dan is het nog eens zo datmijn DA het tegen overgetelde zegt als wat hier wordt gezegt, dat het beste is nu een uitstijk te maken en dit op kweek te zeten, en dat over een half jaar nog eens te doen dan te beginnen met een AB kuur om de baarmoeder op te schonen , en de reu uit te sluiten KI toe te passen.

voor zo ver ik uit het verhaal destijds in de aanloop naar de dekking heb begrepen dekt deze reu eigenaar buiten zijn eigen kennel alleen maar via KI en is dus ook Pien mbv KI gedekt, dus denk dat je dan de reu al uit kan sluiten......
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Mol schreef:
Inge O schreef:
daar heb jij ook weer gelijk in, en nee, aan je vraag op zich is niks verkeerds :wink: . feit blijft natuurlijk dat waarschijnlijk zo goed als onmogelijk zal te achterhalen zijn welke infectie pien heeft doorgemaakt. als het goed is, heeft ze nu antistoffen opgebouwd tegen die besmetting, en die antistoffen zullen de eerste maanden in hogere concentratie aanwezig zijn dan over een jaar - misschien dat die da dat bedoelde?
kan heel goed mogelijk zijn, maar is er ooit stil gestaan bij de reu of deze niks mee heeft gegeven? dan is het nog eens zo datmijn DA het tegen overgetelde zegt als wat hier wordt gezegt, dat het beste is nu een uitstijk te maken en dit op kweek te zeten, en dat over een half jaar nog eens te doen dan te beginnen met een AB kuur om de baarmoeder op te schonen , en de reu uit te sluiten KI toe te passen.

voor zo ver ik uit het verhaal destijds in de aanloop naar de dekking heb begrepen dekt deze reu eigenaar buiten zijn eigen kennel alleen maar via KI en is dus ook Pien mbv KI gedekt, dus denk dat je dan de reu al uit kan sluiten......
Niet alle bacterieziekten sluit je uit door KI, er zijn er nog wel een paar die door het sperma doorgegeven worden helaas. KI lost niet alles op maar wel een groot deel.

Het kan best zijn dat de reu iets doorgeeft, maar dan moet je wel eerst weten wat er doorgegeven is, m.a.w. waarom Pien zo ziek is geworden.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik heb bij Isis gelijk toen ze loops werd een uitstrijkje laten maken. Dat heeft een dag of 5 op kweek gestaan en ze had inderdaad een bacterie die de dracht beinvloed zou hebben/niet tot stand had laten komen. Aan de hand van die kweek word gekeken welke AB er nodig is. Isis heeft Amoxycilline gehad. (ik weet ook dat er fokkers zijn die deze AB standaard geven voor ze hun teef laten dekken). Negen dagen na de dekking is ze tegen Herpes geënt.
Ze heeft nergens een reactie op gehad. Het is nu 17 dagen na de dekking en ze is fit en heeft geen koorts gehad.

Ik zou als het zo mis is gegaan als bij Pien, ook eerst willen weten wat er aan de hand was. Ik weet niet of Jessica wil reageren maar ik vraag me af waarom Pien Baytil heeft gekregen. Hebben ze eerst een kweek gemaakt waardoor er een bacterie is geïdentificeerd, of is er een virus vastgesteld. Verder zou ik, als het mij was gebeurd, willen weten hoe het is gegaan met het laaste door die reu verwekte nest. Of daar alles is goedgegaan met moeder en pups.

Ik begrijp niet waarom deze dracht van 7 weken en een 'natuurlijke' bevalling niet gerekend mag worden als een korte dracht waarbij de moeder zelf de 'pups' heeft geworpen. In dat geval zou dit nl. het eerste nest voor de moeder zijn en zou ik niet weten waarom ze dan niet op haar 4e een tweede nest zou kunnen krijgen. Persoonlijk lijkt me dat minder zwaar voor de moeder dan gelijk weer dekken, zeker als je niet precies zou weten waardoor het de eerste keer is fout gegaan.
Ik zou ook mijn twijfels hebben over het weer gebuiken van dezelfde reu.
Als het kort na de dekking zo fout begint te gaan dan zou je toch bijna denken dat Pien ook wel iets opgelopen kan hebben bij de dekking.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Mol schreef:ik vind het alleen heel jammer dat jessica de deur gelijk opslot gooit in deze, had graag haar gedachte hier over willen horen. tis immers geen discussie maar een gedachte gang.

Tja, na die rotopmerking van Daan en wetende dat Jessica alles op alles heeft gezet om de juiste combinatie op een zo verantwoordelijk mogelijke manier te fokken, kan ik mij wel voorstellen dat ze er even helemaal geen zin in heeft om verder in discussie te gaan.
Want wees eerlijk Patrick, jij kent Jessica volgens mij ook goed genoeg om te weten dat ze Pien absoluut niet aan onverantwoorde risico's zal bloot stellen. Dat ze dus bij de minste twijfel haar echt niet bij de volgende loopsheid opnieuw laat dekken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Mol schreef:
Inge O schreef:

volgens mij had ik hier al eerder een vraag over gesteld, wel een beetje :offt: maar waarom dekt deze reu alleen maar via KI buiten de eigen kennel? Het zal vast een reden hebben, daar ben ik dus benieuwd naar ik ken het eigenlijk niet bij 'mijn' ras.... dus vandaar
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mol
Zeer actief

Mol schreef :
hahahahaahhha tuurlijk, nou die wijze raad van jou leg ik gewoon naast me neer, je moet wel begrijpend lezen, er staan dat het beste is nu een uitstijk te maken en dit op kweek te zeten, en dat over een half jaar nog eens te doen dan te beginnen met een AB kuur , dat ik jou daar dan letter bij moet vertellen dat er dan eerst een AB cuur gemaakt moet worden om de niet daar horende delen te bestrijden, ook goed, ik schat de gemiddelde honden fokker wat hoger in, helaas is het tegendeel in deze bewezen, jammer maar helaas waar.

Mol
Zeer actief

crutz schreef:
Mol schreef:
Inge O schreef:

is het zaad gezuivert of is het na afname direct ingebracht?

Mol
Zeer actief

Branka schreef:

Tja, na die rotopmerking van Daan en wetende dat Jessica alles op alles heeft gezet om de juiste combinatie op een zo verantwoordelijk mogelijke manier te fokken, kan ik mij wel voorstellen dat ze er even helemaal geen zin in heeft om verder in discussie te gaan.
Want wees eerlijk Patrick, jij kent Jessica volgens mij ook goed genoeg om te weten dat ze Pien absoluut niet aan onverantwoorde risico's zal bloot stellen. Dat ze dus bij de minste twijfel haar echt niet bij de volgende loopsheid opnieuw laat dekken.
ik had ook niet verwacht van Jess dat ze de hond gelijk wer vol zou zetten, bij de eerst volgende loopsheid

bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Als mensen erg graag antwoorden willen hebben omdat ze er graag van willen leren dan is er altijd nog de mogelijkheid dit via pb of per telefoon te vragen. Maar ik heb niets gezien en niemand gehoord. Ik heb te kennen gegeven klaar te zijn met deze discussie maar het wordt me aardig moeilijk gemaakt. Ik krijg soms sterk het idee dat ik me moet verdedigen of niet voor vol aangezien wordt. Bovendien stoor ik me aan de vooringenomenheid van sommigen hier en de aannames die er worden gedaan. Het zal momenteel ook allemaal wel niet zo lekker vallen bij mij. Natuurlijk heeft Pien een uitstrijkje gehad voor de dekking. Ze is dmv KI gedekt, en nee, de reu heeft nog nooit iets dergelijks doorgegeven. Ik val in herhaling, want veel vragen die er gesteld worden zijn in het topic al beantwoord. Dat niet iedereen het daarmee eens is, prima. Maar ik vind, en 2 dierenartsen met mij en een aantal fokkers dat 7 weken dracht geen volledige dracht is. In de laatste 2 weken groeien de pups het snelst en natuurlijk is de baring dan veel zwaarder. En 8 weken pups die gezoogd en opgevoed moeten worden is zwaarder dan de hele dracht die ze nu gehad heeft. DEZE niet volledige dracht alleen heeft het niet zo zwaar gemaakt voor Pien dat ze niet nogmaals gedekt zou kunnen worden de eerstvolgende loopsheid. Het advies van de specialist en mijn eigen dierenarts was idd omdat ze een reactie zou kunnen krijgen, de rest heb ik uitgelegd. De fokkers die ik gesproken heb adviseren het omdat de kans op een baarmoederontsteking groter is als ze de eerstvolgende loopsheid niet gedekt wordt, en dat is ook wat mij eigen da zegt. Ik ken mijn hond, en het gaat prima met haar. Ze is actief, vrolijk, en weer helemaal de oude. Ik heb notabene vanmiddag de fiets moeten pakken omdat ze haar energie nodig even kwijt moest, ondanks het feit dat ze de lange wandeling vanmorgen al gehad had. Dat was ze niet geweest als ze een normale bevalling had gehad en nu pups had gehad,. De dierenartsen hebben Pien ook gezien EN onderzocht en ik hecht meer waarde aan hun oordeel dan aan het oordeel van mensen die Pien niet eens hebben gezien. Opmerkingen als dan kan je bij elke teef de pups weghalen en elke weer opnieuw laten dekken gaan mi helemaal nergens over, het is niet eens een vergelijk. En ook de vergelijking met fokkers die keer op keer hun teef laten dekken gaat echt nergens over in mijn geval. Persoonlijk zou ik ook liever nog een jaar wachten want ik heb vele malen liever een voorjaars/zomernest als een najaar/winternest. Ik laat heel bewust mijn teef dekken als ze uitgegroeid is, en dan loop je een zeker risico als ze niet opnemen of als het misgaat. Ze heeft een op zich moeilijke dracht gehad vanwege een aantal (ik dacht 5) koortspieken, die direct na haar herpes enting, 10 dagen na de dekking begonnen zijn. (Dus niet direct na de dekking.) Er zat ongeveer steeds 5 dagen tussen de pieken, en een keer 2 weken. Dit was gedurende 5 weken. Ze is veel in contact geweest met een teef die herpes had en daar 11 pups aan kwijt is geraakt. Ik heb het overlegd met de specialist in Nederland en in Bern. Beide gaven het advies te enten vanwege dit contact. Ook heb ik gesproken met andere fokkers, die al jaren enten zondr problemen, alleen maar met goede resultaten. Teven die voorheen leegbleven namen nu goed op en gaven gezonde pups. Volgens de specialist KON de koorts niet van de enting gekomen zijn, maar wij hebben altijd het vermoeden gehad dat dat wel zo was. Pien is nog nooit ziek geweest en nu 24 uur na de enting kreeg ze koorts. Ik denk ook dat de koortsaanvallen overschat zijn omdat deze nooit langer dan een uur hebben geduurd, ook niet naderhand toen ze niet meteen ab kreeg maar bv Rimadyl. Ze heeft meteen een spuit Baytril gehad, maar de da had geen idee wat er aan de hand was. Ze heeft de Baytril gegeven omdat dat in injectievorm was en dus het snelst werkt. Aangezien ze er goed op reageerde is ze ermee doorgegaan. Toen dacht de da al dat er niet meer in zou zitten. Ik heb nog gevraag of het veilig was en daar heb ik geen duidelijk antwoord opgekregen. Ook zoeken op internet leverde niets op. Ze heeft zelfs nog op het punt gestaan haar baarmoeder eruit te halen omdat ze dacht dat het een baarmoederontsteking was. Op de echo bleek dit niet zo te zijn. Ook een naderhand gemaakt bloedonderzoek (op mijn verzoek) heeft niets uitgewezen. Pien heeft ook Primperid injecties gehad en daarvan heb ik wel kunnen achterhalen dat ze bij mensen halverwege de dracht weeën kunnen opwekken dus die heb ik niet meer gegeven. Vandaag kreeg ik informatie van iemand die bijna hetzelfde heeft meegemaakt met haar teef, allees die teef heeft wel veilige ab gehad en ook pups gebaard op de uitgerekende datum, dacht ik, iig geen vroeggeboorte. Deze teef heeft ook de herpes injectie gehad en kreeg daarna ook koortspieken. Dus ik denk dat gesteld kan worden dat ons vermoeden klopt en het aan de enting heeft gelegen en het dus allemaal erg onnodig is geweest.
Sorry voor de interesse.. En je bent geen verantwoording schuldig en het is allemaal heel erg wat er gebeurd is, maar ik was gewoon bezorgd, niks meer en niks minder. Het had makkelijk gekund dat ze een bacterie in zich had waardoor het de volgende keer weer mis zou gaan.

Over de Herpes enting heb ik niks gelezen en ook niet dat de koortspieken daardoor kwamen. Ik vroeg alleen wat de reactie zou kunnen zijn als ze niet gedekt zou worden en of de oorzaak van de koortspieken bekend was.

Maar als je je nu ook al in een topic moet gaan verdedigen waarom je bepaalde vragen stelt en dan moet horen dat je vooringenomen bent en aannames doet waaraan jij je stoort... sorry, ik heb je vaker advies gegeven en zo'n reactie is mijns inziens dan ook niet nodig.

Ik hoop dat alles goed gaat met Pientje en dat de volgende dekking succesvol verloopt.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

bulletjebe schreef: Sorry voor de interesse.. En je bent geen verantwoording schuldig en het is allemaal heel erg wat er gebeurd is, maar ik was gewoon bezorgd, niks meer en niks minder. Het had makkelijk gekund dat ze een bacterie in zich had waardoor het de volgende keer weer mis zou gaan.

Over de Herpes enting heb ik niks gelezen en ook niet dat de koortspieken daardoor kwamen. Ik vroeg alleen wat de reactie zou kunnen zijn als ze niet gedekt zou worden en of de oorzaak van de koortspieken bekend was.

Maar als je je nu ook al in een topic moet gaan verdedigen waarom je bepaalde vragen stelt en dan moet horen dat je vooringenomen bent en aannames doet waaraan jij je stoort... sorry, ik heb je vaker advies gegeven en zo'n reactie is mijns inziens dan ook niet nodig.

Ik hoop dat alles goed gaat met Pientje en dat de volgende dekking succesvol verloopt.
Ik heb het nergens in mijn bericht het over jou reacties gehad. Ik heb wel geprobeerd al je vragen te beantwoorden, verder niet. Ik heb je advies ook altijd zeer gewaardeerd en dat weet je. Ik begrijp ook niet waar dit "sorry voor de interesse" etc. vandaan komt. Maar blijkbaar voel je je aangesproken. Voor mijzelf baal ik gigantisch, het doet allemaal nogal zeer en de rest heb ik in mijn bericht uitgelegd.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Hutsje schreef:
bulletjebe schreef: Sorry voor de interesse.. En je bent geen verantwoording schuldig en het is allemaal heel erg wat er gebeurd is, maar ik was gewoon bezorgd, niks meer en niks minder. Het had makkelijk gekund dat ze een bacterie in zich had waardoor het de volgende keer weer mis zou gaan.

Ik heb het nergens in mijn bericht het over jou reacties gehad. Ik heb wel geprobeerd al je vragen te beantwoorden, verder niet. Ik heb je advies ook altijd zeer gewaardeerd en dat weet je. Ik begrijp ook niet waar dit "sorry voor de interesse" etc. vandaan komt. Maar blijkbaar voel je je aangesproken. Voor mijzelf baal ik gigantisch, het doet allemaal nogal zeer en de rest heb ik in mijn bericht uitgelegd.
dat het zeer doet is ook heel begrijeplijk en normaal, en dat je vragen krijg en mensen die eigelijk min of meer mee breenstormen en voor en tegens uiten is ook te begrijpen, ik persoonlijk vind het verschrikkelijk interesant om te horen wat de spesialist en je DA en die fokkers hebben gezegt omtrent zo snel mogelijk weer dekken ( KI) omdat dit voor mij en met mij denk ik voor anderen toch wel erg tegen de normale gang van zaken is.

bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:

Nou, laten we het er maar op houden dat het ook bij mij verkeerd viel, jouw reactie dan he? Ik heb namelijk de hele dag vanalles op lopen zoeken over problemen bij de dracht, vruchtbaarheid, dekinfecties en noem maar op. Ik wist namelijk nog helemaal niks van de oorzaak van de koorts en daarom was ik bezorgd over Pien en de evt. volgende dekking.

Ik snap dat het zeer doet, ik heb ook al eerder aangegeven dat ik door mijn vragen het verdriet niet bagatelliseer maar puur geinteresseerd ben in fokken, evenals de daarbij voorkomende problemen. Daarom heb ik ook een voorbeeld genoemd van een vroeggeboorte waar levende pups uitgekomen zijn.

Daarom mijn opmerking over de interesse. Nu weet je de gedachten achter mijn bijdragen in dit topic, het was dus helemaal niet de bedoeling om jou of iemand te kwetsen, maar ik wilde weten waarom een en ander geadviseerd werd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

bulletjebe schreef:
Hutsje schreef:

Nou, laten we het er maar op houden dat het ook bij mij verkeerd viel, jouw reactie dan he? Ik heb namelijk de hele dag vanalles op lopen zoeken over problemen bij de dracht, vruchtbaarheid, dekinfecties en noem maar op. Ik wist namelijk nog helemaal niks van de oorzaak van de koorts en daarom was ik bezorgd over Pien en de evt. volgende dekking.

Ik snap dat het zeer doet, ik heb ook al eerder aangegeven dat ik door mijn vragen het verdriet niet bagatelliseer maar puur geinteresseerd ben in fokken, evenals de daarbij voorkomende problemen. Daarom heb ik ook een voorbeeld genoemd van een vroeggeboorte waar levende pups uitgekomen zijn.

Daarom mijn opmerking over de interesse. Nu weet je de gedachten achter mijn bijdragen in dit topic, het was dus helemaal niet de bedoeling om jou of iemand te kwetsen, maar ik wilde weten waarom een en ander geadviseerd werd.
Kijk, zie je wel, we kunnen er wel normaal over praten. De herpes injectie was ook nog niet ter sprake gekomen. Ik ben er nog over bezig en wil er ook nog een keer metr mijn da over in conclaaf. Toevallig kreeg ik vandaag daar bericht over zoals ik schreef in mijn bericht, en Essy meldde ook dat ze die enting had laten zetten. Ik weet dat jij niets bagatelliseert en je hebt me ook niet gekwetst :wink:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:
Hutsje schreef:

dat het zeer doet is ook heel begrijeplijk en normaal, en dat je vragen krijg en mensen die eigelijk min of meer mee breenstormen en voor en tegens uiten is ook te begrijpen, ik persoonlijk vind het verschrikkelijk interesant om te horen wat de spesialist en je DA en die fokkers hebben gezegt omtrent zo snel mogelijk weer dekken ( KI) omdat dit voor mij en met mij denk ik voor anderen toch wel erg tegen de normale gang van zaken is.

Klopt, zoals ik al aangaf vinden de meeste fokkers dit uitermate interessant en dat is puur uit interesse. Het is dan eigenlijk gewoon meedenken met hetgeen er gebeurd is. De adviezen van anderen en dierenartsen zijn dan waardevol omdat je zelf zoiets mee kunt maken of al meegemaakt hebt.
Over de dekking begrijp ik jouw vragen ook heel goed want in de normale gang van zaken adviseren ze dit meestal niet en begrijp ik waarom je dit wilt weten.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef: Kijk, zie je wel, we kunnen er wel normaal over praten.
Dat wist ik wel hoor :wink:
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Mol schreef:
Branka schreef:

ik had ook niet verwacht van Jess dat ze de hond gelijk wer vol zou zetten, bij de eerst volgende loopsheid
:ok: Je praat weer naar je verstand. Volgens mij is Jess toch overduidelijk geweest :roll:
Groet, Janine
Mol
Zeer actief

speedy-fien-doeke schreef:
Mol schreef:
Branka schreef:

:ok: Je praat weer naar je verstand. Volgens mij is Jess toch overduidelijk geweest :roll:
is dat zo qoute jij dat onderdeel dan even voor mij?

cybert2
Zeer actief

Mol schreef:
is dat zo qoute jij dat onderdeel dan even voor mij?

Nee, kheb wel wat beters te doen. Ga maar fijn een stukje lezen. Iedereen weet toch hoe Jess werkt, dus waarom krijgt ze deze pens ellende over haar uitgestort?? Walgelijk...
Maar laat maar.... f*cking waste of time....
Groet, Janine
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”