De eerste maand was ik fulltime thuis en sliep hij ook al niet overdag. Daarna was hij juist bekaf als hij van de opvang thuis kwamRob* schreef:Zoek stok! schreef:Ja, alles gaat vol overgave he: rennen vol overgave, spelen vol overgave, zeuren vol overgave, zielig zijn vol overgave, blij zijn vol overgave en ook slapen vol overgave. Bij honden gaat het pluk de dag principe echt opMarie-José schreef:Dat is hier ook wel zo,hoor. Ze kunnen hier heerlijk slapen....kan er jaloers op worden! Zo energiek ze het ene moment zijn...zo heerlijk ver weg in dromenland het andere moment en dat tukkie kan nog wel eens duren.Behalve die muis dan...maar die spoort ook niet helemaal.
![]()
Bram was ook zo'n uitzonderingsgeval omdat hij als pup zo weinig sliep. Ik wist niet wat me overkwam, kreeg nooit rust (nee Bram, niet in de planten hangen, nee Bram, m'n broek heel houden, nee Bram je kunt niet op tafel klimmen, nee Bram, mijn handen zijn geen kauwmateriaal etc.). Maar nu met 15 maanden is hij toch een normale hond geworden dus
Had je met die leeftijd van Bram ook al in de hondencreche zeg maar?Misschien dat ie teveel werd verwaarloosd en zo teveel energie opbouwde....dan kunnen ze je blijven lastig vallen he?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Energie
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2

Linda, Izzie en Bram
-
miekmiek
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ben blij dat ie lekker slaapt
, ik was dat tenminste wel toen Marouck eindelijk wa rustiger werd binnen en wat meer begon te slapen. Dat was ook een pup die gewoon niet sliep wanneer je geen verplichte rustmomenten gaf 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Reini
- Zeer actief
Vegas is een erg luie hond, altijd al geweest. Zelfs als jonge onbesuisde hond sliep hij enorm veel. Doordeweeks is hij mee naar de zaak en dan is er weinig te beleven buiten de uitlaatrondjes en even spelen tussendoor.
Vegas slaapt na aankomst op de zaak (06.00) zeker tot een uur of 9. Dan doen we even een plasrondje en slaapt hij weer tot een uur of 1. Weer even een plasrondje en meneer gaat weer knock out tot een uur of 3. Dan wordt hij wakker, het personeel druppelt dan binnen en na afsluiting van de zaak gaan we de grote wandelronde doen. In de avond is het geheel afhankelijk van wat ik met hem ga doen. Als ik op de bank ga zitten om een film/tv te kijken dan gaat hij pitten en anders gaan we spelen of trainen.
In het weekend is het maar net wat we gaan doen.
Vegas past zich dus eigenlijk heel erg aan mijn ritme aan
Vegas slaapt na aankomst op de zaak (06.00) zeker tot een uur of 9. Dan doen we even een plasrondje en slaapt hij weer tot een uur of 1. Weer even een plasrondje en meneer gaat weer knock out tot een uur of 3. Dan wordt hij wakker, het personeel druppelt dan binnen en na afsluiting van de zaak gaan we de grote wandelronde doen. In de avond is het geheel afhankelijk van wat ik met hem ga doen. Als ik op de bank ga zitten om een film/tv te kijken dan gaat hij pitten en anders gaan we spelen of trainen.
In het weekend is het maar net wat we gaan doen.
Vegas past zich dus eigenlijk heel erg aan mijn ritme aan
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Tamara/Bayko
Cyntha net zo. Vooral het eerste anderhalf jaar ongeveer had die letterlijk geen seconde rust in haar kont. Stuiter stuiter spring spring. En nu (ze is nu drie) is ze zo ontzettend rustig dat je haar vaak moet zoeken omdat ze anders niet opvalt. Als je met haar gaat trainen of wandelen is Cyntha er nog steeds als de kippen bij of als je haar roept ofzo, maar voor de rest is ze qua drukheid in huis echt honderdtachtig graden omgeslagen.Inge schreef:Ben blij dat ie lekker slaapt, ik was dat tenminste wel toen Marouck eindelijk wa rustiger werd binnen en wat meer begon te slapen. Dat was ook een pup die gewoon niet sliep wanneer je geen verplichte rustmomenten gaf
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik maakte me een beetje zorgen over dat vele slapen. Ik heb nooit een hond gehad en voorheen was Bram bijna altijd wakker overdag. Dus dacht ik dat hij misschien niet lekker is de laatste tijd omdat hij zoveel slaapt.Inge schreef:Ben blij dat ie lekker slaapt, ik was dat tenminste wel toen Marouck eindelijk wa rustiger werd binnen en wat meer begon te slapen. Dat was ook een pup die gewoon niet sliep wanneer je geen verplichte rustmomenten gaf
M'n vriend zei al dat het onzin is, maar ik wilde het toch even zeker weten

Linda, Izzie en Bram
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor! Volgens mij is Brammetje nu gewoon de hupsepupse tijd een beetje voorbij.Zoek stok! schreef: Ik maakte me een beetje zorgen over dat vele slapen. Ik heb nooit een hond gehad en voorheen was Bram bijna altijd wakker overdag. Dus dacht ik dat hij misschien niet lekker is de laatste tijd omdat hij zoveel slaapt.
M'n vriend zei al dat het onzin is, maar ik wilde het toch even zeker weten
Als hij geen zin meer heeft om lekker met je naar buiten te gaan, tja dan zou ik eens na gaan denken.

- starfleet
- Erelid
Als hij van de ene dag op de andere veel rustiger is en veel meer slaapt ( en dan niet zo maar een of twee daagjes) dan zou ik ook wel wat ongerust zijn.Zoek stok! schreef:
Ik maakte me een beetje zorgen over dat vele slapen. Ik heb nooit een hond gehad en voorheen was Bram bijna altijd wakker overdag. Dus dacht ik dat hij misschien niet lekker is de laatste tijd omdat hij zoveel slaapt.
Anne
-
sjaantje
- Zeer actief
Vind het nou niet echt gezeik wat Marion doet.miekmiek schreef:God mag je tegenwoordig hier al geen onschuldige vragen meer stellen zonder gezeik te krijgen?![]()
Ik weet niet precies hoeveel mijn honden slapen, wel kan ik met zekerheid zeggen dat het heel veel is.
En ik zou ook niet weten hoeveel mijn hond slaapt..sterker nog,het boeit me ook vrij weinig
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Jij bent een slechte baassjaantje schreef:Vind het nou niet echt gezeik wat Marion doet.miekmiek schreef:God mag je tegenwoordig hier al geen onschuldige vragen meer stellen zonder gezeik te krijgen?![]()
Ik weet niet precies hoeveel mijn honden slapen, wel kan ik met zekerheid zeggen dat het heel veel is.
En ik zou ook niet weten hoeveel mijn hond slaapt..sterker nog,het boeit me ook vrij weinig
Jij analyseert je hond nooit
-
sjaantje
- Zeer actief
Ikke niet...Cendy schreef:Jij bent een slechte baassjaantje schreef:Vind het nou niet echt gezeik wat Marion doet.miekmiek schreef:God mag je tegenwoordig hier al geen onschuldige vragen meer stellen zonder gezeik te krijgen?![]()
En ik zou ook niet weten hoeveel mijn hond slaapt..sterker nog,het boeit me ook vrij weinig![]()
Jij analyseert je hond nooit
-
Cendy
- Zeer actief
Dan ben ik ook een slechte baassjaantje schreef:Ikke niet...Cendy schreef:Jij bent een slechte baassjaantje schreef:Vind het nou niet echt gezeik wat Marion doet.miekmiek schreef:God mag je tegenwoordig hier al geen onschuldige vragen meer stellen zonder gezeik te krijgen?![]()
En ik zou ook niet weten hoeveel mijn hond slaapt..sterker nog,het boeit me ook vrij weinig![]()
Jij analyseert je hond nooitik heb daar geen behoefte aan.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ik analayseer niet...maar ik zou wel in de gaten hebben als Rimpel echt heel veel slaapt...en ik denk dat iedereen dat wel in de gaten zou hebben. De 1 wat sneller dan de ander ..
Ik kan me voorstellen dat als je je hond ALTIJD actief meemaakt, je je wel even afvraagt of er wat is..
Het weer speelt hier in mijn ogen een grote rol in vaak..net als leeftijd...beweging, etc.
Dat ga je vanzelf merken en in de gaten krijgen...
Als dit je eerste hond is dan is alles voor het eerst ...ook deze stemmingen...
[/list]
Ik kan me voorstellen dat als je je hond ALTIJD actief meemaakt, je je wel even afvraagt of er wat is..
Het weer speelt hier in mijn ogen een grote rol in vaak..net als leeftijd...beweging, etc.
[/list]
-
Reini
- Zeer actief
Als je hond ineens afwijkt van zijn normale slaappatroon dan valt dat toch op? Daar hoef je niks voor te analyseren hoor. Ik neem aan dat jullie allebei ook veranderingen opmerken bij jullie honden?Cendy schreef:Dan ben ik ook een slechte baassjaantje schreef:Ikke niet...Cendy schreef:Jij bent een slechte baassjaantje schreef: Vind het nou niet echt gezeik wat Marion doet.
Jij analyseert je hond nooitik heb daar geen behoefte aan.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
sjaantje
- Zeer actief
Gaby is ook mijn eerste hond,ze is welliswaar een aantal jaren ouder maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zoveel op mijn hond gelet hebt.mercedes2803 schreef:Ik analayseer niet...maar ik zou wel in de gaten hebben als Rimpel echt heel veel slaapt...en ik denk dat iedereen dat wel in de gaten zou hebben. De 1 wat sneller dan de ander ..
[/list]
Ik heb ze altijd haar gang laten gaan .
Als ik lees dat zelfs de slaaptijden in de gaten gehouden wordt dan krab ik mijzelf wel achter hoofd
En ja ik weet,het is niet mijn hond en ik moet me er niet mee bemoeien maar ik werd er een beetje kriegelig van, en normaal zeg ik nooit wat op het forum,alleen maar een beetje onzin dingen maar nu kon ik het gewoon niet laten.
- Moos
- Zeer actief
Ik snap het probleem niet zo hoor. Als iets je niet boeit of irriteert dan klik je het toch lekker weg? Da's juist zo makkelijk aan zo'n forum; lees wat je interesseert en waar je wat mee kan, en de rest laat je voor wat het is.
Sommige mensen komen hier in de eerste plaats vanwege de gedrag- en opvoedingstopics, sommigen om te beppen in de KC. Er is toch ook niemand die zanikt als mensen alleen maar in de KC plaatsen en reageren?
Sommige mensen komen hier in de eerste plaats vanwege de gedrag- en opvoedingstopics, sommigen om te beppen in de KC. Er is toch ook niemand die zanikt als mensen alleen maar in de KC plaatsen en reageren?

-
estelle
ik zie het probleem ook niet.
Ik denk dat je je hond misschien beter teveel in de gaten kunt houden als te weinig, daarbij heeft de hond toch geen hinder van het feit dat Marlous of Linda veel vragen stellen over het gedrag of doen en laten van hun hondjes?
Zelf ben ik er ook niet zo mee bezig maar wel met gedrag bijv. bij ons in de roedel. Daar praat ik ook veel over met de buuf waarom ze iets doen of niet doen. Gewoon leuk.
Ik denk dat je je hond misschien beter teveel in de gaten kunt houden als te weinig, daarbij heeft de hond toch geen hinder van het feit dat Marlous of Linda veel vragen stellen over het gedrag of doen en laten van hun hondjes?
Zelf ben ik er ook niet zo mee bezig maar wel met gedrag bijv. bij ons in de roedel. Daar praat ik ook veel over met de buuf waarom ze iets doen of niet doen. Gewoon leuk.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
En ja ik weet,het is niet mijn hond en ik moet me er niet mee bemoeien maar ik werd er een beetje kriegelig van, en normaal zeg ik nooit wat op het forum,alleen maar een beetje onzin dingen maar nu kon ik het gewoon niet laten.[/quote]sjaantje schreef:Gaby is ook mijn eerste hond,ze is welliswaar een aantal jaren ouder maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zoveel op mijn hond gelet hebt.mercedes2803 schreef:Ik analayseer niet...maar ik zou wel in de gaten hebben als Rimpel echt heel veel slaapt...en ik denk dat iedereen dat wel in de gaten zou hebben. De 1 wat sneller dan de ander ..
[/list]
Ik heb ze altijd haar gang laten gaan .
Als ik lees dat zelfs de slaaptijden in de gaten gehouden wordt dan krab ik mijzelf wel achter hoofden denk ik..laat dat beest toch.
En ja ik weet,het is niet mijn hond en ik moet me er niet mee bemoeien maar ik werd er een beetje kriegelig van, en normaal zeg ik nooit wat op het forum,alleen maar een beetje onzin dingen maar nu kon ik het gewoon niet laten.
Ja, ik hou ook de tijden van slapen niet bij hoor...
Maar als het jou zelf wat zekerheid geeft om dit te weten dan moet een ander dat vooral doen.
De hond heeft er mijn inziens geen last van als een baasje bijhoudt wat ie doet op bepaalde tijden.
Sommigen houden van de structuur om dingen bij te houden.
Ik heb de aanleg om neurotisch te worden...dus ik doe er niet aan. En met betrekking tot Rimpel hoeft niets van mezelf
-
Rob*
- Zeer actief
Ik zou dan gewoon denken dat ie meer moe is dan normaal of het weer zit hem wat tegen.starfleet schreef:Als hij van de ene dag op de andere veel rustiger is en veel meer slaapt ( en dan niet zo maar een of twee daagjes) dan zou ik ook wel wat ongerust zijn.Zoek stok! schreef:
Ik maakte me een beetje zorgen over dat vele slapen. Ik heb nooit een hond gehad en voorheen was Bram bijna altijd wakker overdag. Dus dacht ik dat hij misschien niet lekker is de laatste tijd omdat hij zoveel slaapt.
Anne
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Klinkt ook lekker ongeinteresseerd als je niet door hebt of je hond ineens veel meer slaapt alsdat je bent gewend...zo kan je het ook omdraaien namelijk.
Kiki heeft net haar schijnzwangerschap achter de rug en in die periode sliep ze meer dan normaal. Dat valt op en dan is er in dit geval een reden. Prettig te weten. Kiki is normaal ook altijd vrij druk dus als ze rustig is valt mij dat ook op.
Er kan altijd iets sluimeren wat pas aan het licht komt als je een gedragsverandering opmerkt of bepaald gedrag je bevreemdt. Neem het hondje van Natas met de schildklier. Misschien was dat bij een andere baas onopgemerkt gebleven en dat zou toch sneu zijn.
Verder heb je mensen die op hun honden letten en mensen die veelvuldig op andere mensen letten. Ieder zo zijn hobby toch?
Kiki heeft net haar schijnzwangerschap achter de rug en in die periode sliep ze meer dan normaal. Dat valt op en dan is er in dit geval een reden. Prettig te weten. Kiki is normaal ook altijd vrij druk dus als ze rustig is valt mij dat ook op.
Er kan altijd iets sluimeren wat pas aan het licht komt als je een gedragsverandering opmerkt of bepaald gedrag je bevreemdt. Neem het hondje van Natas met de schildklier. Misschien was dat bij een andere baas onopgemerkt gebleven en dat zou toch sneu zijn.
Verder heb je mensen die op hun honden letten en mensen die veelvuldig op andere mensen letten. Ieder zo zijn hobby toch?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
miekmiek
Die laatste zin zegt me al genoeg over jou. Ik heb 100x liever een hondenbaas die veel vragen heeft, ook zal lijken ze niet belangrijk, dan iemand die het gewoon niet boeit.sjaantje schreef: Vind het nou niet echt gezeik wat Marion doet.
-
Ari@ne
Ik snap ook niet waarom iemand deze dingen niet mag vragen. Daarvoor zijn de verschillende topics, zodat iedereen kan lezen wat hij/zij interessant vindt en daar mee kan doen wat hij/zij wil.
Bovendien vind ik het alleen maar een pluspunt als mensen een verandering aan hun hond opmerken, zich afvragen of dit wel oké is en daar vragen over stellen. Ik kan me niet voorstellen dat je zo weinig geïnteresseerd bent in het doen en laten van je dier dat die dingen je niet opvallen
.
.
Of misschien wel opvallen maar dat je dan je schouders ophaalt en het laat voor wat het is.
Bovendien vind ik het alleen maar een pluspunt als mensen een verandering aan hun hond opmerken, zich afvragen of dit wel oké is en daar vragen over stellen. Ik kan me niet voorstellen dat je zo weinig geïnteresseerd bent in het doen en laten van je dier dat die dingen je niet opvallen
Of misschien wel opvallen maar dat je dan je schouders ophaalt en het laat voor wat het is.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk hoef je niet als een havik bovenop je hond te zitten, maar al zeg ik het zelf dit is een heel goed voorbeeld.Eline* schreef: Er kan altijd iets sluimeren wat pas aan het licht komt als je een gedragsverandering opmerkt of bepaald gedrag je bevreemdt. Neem het hondje van Natas met de schildklier. Misschien was dat bij een andere baas onopgemerkt gebleven en dat zou toch sneu zijn.
Van een vraag stellen op een forum wordt een hond zo-ie-zo niet slechter lijkt me, maar het gaat erom je hond te kennen en veranderingen te zien. Daar hoeft helemaal niets achter te zitten, zoals Bram die meer slaapt, maar het kán wel.
Ik zit niet continue naar Raisa te turen en tijd op te nemen, maar reken maar dat het fijn was dat ik een heleboel dingen wist en me kon herinneren toen de alarmbellen waren afgegaan. En ook nu weer zie ik de gedragsveranderingen na de medicatie, hoef ik geen moeite voor te doen want ik zie en merk het gewoon.

-
Cendy
- Zeer actief
Ja inderdaad...ik slaap ook de ene dag ook wat langer dan de andereRob* schreef:Ik zou dan gewoon denken dat ie meer moe is dan normaal of het weer zit hem wat tegen.starfleet schreef:Als hij van de ene dag op de andere veel rustiger is en veel meer slaapt ( en dan niet zo maar een of twee daagjes) dan zou ik ook wel wat ongerust zijn.Zoek stok! schreef:
Anne
-
sjaantje
- Zeer actief
Ik heb hier nooit vragen over mijn hond..ben ik dan een slechte baas?miekmiek schreef:Die laatste zin zegt me al genoeg over jou. Ik heb 100x liever een hondenbaas die veel vragen heeft, ook zal lijken ze niet belangrijk, dan iemand die het gewoon niet boeit.sjaantje schreef: Vind het nou niet echt gezeik wat Marion doet.
Alleen ik maak me niet zo druk om bepaalde dingen dan de gemiddelde hondenbaas.Ik maak me weer om hele andere dingen druk dan het slaappatroon van mijn hond.Ik heb me ook nooit druk gemaakt om het slaappatroon van mijn kind..ben ik dan ook een slechte moeder??
Als Zoek Stok zich bezorgd maakt over haar hond dan kan ik daar heel erg in meevoelen,alleen ik had zoiets van..laat ie hond lekker slapen wanneer die wilt,als het iets medisch is komt snel genoeg aan het licht.
-
Rob*
- Zeer actief
Cendy schreef:Ja inderdaad...ik slaap ook de ene dag ook wat langer dan de andereRob* schreef:Ik zou dan gewoon denken dat ie meer moe is dan normaal of het weer zit hem wat tegen.starfleet schreef:Als hij van de ene dag op de andere veel rustiger is en veel meer slaapt ( en dan niet zo maar een of twee daagjes) dan zou ik ook wel wat ongerust zijn.Zoek stok! schreef:
Anne
Dat komt omdat jij heel lui bent van nature, dan heb je van die dagen ertussen zitten he?
-
Rob*
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:De eerste maand was ik fulltime thuis en sliep hij ook al niet overdag. Daarna was hij juist bekaf als hij van de opvang thuis kwamRob* schreef:Zoek stok! schreef:Ja, alles gaat vol overgave he: rennen vol overgave, spelen vol overgave, zeuren vol overgave, zielig zijn vol overgave, blij zijn vol overgave en ook slapen vol overgave. Bij honden gaat het pluk de dag principe echt opMarie-José schreef:Dat is hier ook wel zo,hoor. Ze kunnen hier heerlijk slapen....kan er jaloers op worden! Zo energiek ze het ene moment zijn...zo heerlijk ver weg in dromenland het andere moment en dat tukkie kan nog wel eens duren.Behalve die muis dan...maar die spoort ook niet helemaal.
![]()
Bram was ook zo'n uitzonderingsgeval omdat hij als pup zo weinig sliep. Ik wist niet wat me overkwam, kreeg nooit rust (nee Bram, niet in de planten hangen, nee Bram, m'n broek heel houden, nee Bram je kunt niet op tafel klimmen, nee Bram, mijn handen zijn geen kauwmateriaal etc.). Maar nu met 15 maanden is hij toch een normale hond geworden dus
Had je met die leeftijd van Bram ook al in de hondencreche zeg maar?Misschien dat ie teveel werd verwaarloosd en zo teveel energie opbouwde....dan kunnen ze je blijven lastig vallen he?
Oh maar dat kan ik wel voorstellen hopor, beestje is eerst heel de dag 24/7 met het vrouwtje bezig en word daarna in de opvang gedaan....stress kan een hondje van die leeftijd flink uitputten.
-
Cendy
- Zeer actief
oooh is dat het??? nou dan hoef ik me geen zorgen te makenRob* schreef:Cendy schreef:Ja inderdaad...ik slaap ook de ene dag ook wat langer dan de andereRob* schreef:Ik zou dan gewoon denken dat ie meer moe is dan normaal of het weer zit hem wat tegen.starfleet schreef: Als hij van de ene dag op de andere veel rustiger is en veel meer slaapt ( en dan niet zo maar een of twee daagjes) dan zou ik ook wel wat ongerust zijn.
Anne
Dat komt omdat jij heel lui bent van nature, dan heb je van die dagen ertussen zitten he?
-
linlin
de mormels slapen voornamelijk 's nachts. overdag doen ze hele kleine, lichte hazeslaapjes, meestal rond zo'n uur of 13.00 en 22.00. ze onderbreken hun dutjes graag voor belangrijke programma-onderdelen als post verscheuren, poesjes jagen en schreeuwen naar argeloze voorbijgangers.
soms slaapt ursula wat meer. dat valt mij dan op, want ik houd ze in de smiezen. meestal heeft ze dan de dag ervoor zich fysiek zeer ingespannen.
soms slaapt ursula wat meer. dat valt mij dan op, want ik houd ze in de smiezen. meestal heeft ze dan de dag ervoor zich fysiek zeer ingespannen.