Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

couperen van staart

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Hamilton schreef:
Melanie 74 schreef:Ik vind het nog steeds een raar verhaal want in Duitsland is het ook verboden, dit is illigaal gebeurd!!
weet ik, heb ik de mensen ook verteld, schrokken ze wel van, maar het was al met 3 dagen gebeurd en zij kochten de hond met 8 weken.
verder wil ik de mensen er niet op aanvallen hoe onnadenkend ze bezig geweest zijn, het is onze taak om de pups les te geven en niet de eigenaren te "bijten" :mrgreen:
het grappige is dat in dezelfde groep een Rottweiler pup loopt, 1 week jonger , maar met staart :ok:
Ik begrijp je, en ja soms is het frustrerend als mensen onwetend zijn en niet de moeite nemen zich te verdiepen!
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Sjalot schreef:Volgens mij is het kopen van een gecoupeerde hond ook verboden.

Het ingrepenbesluit

Het Ingrepenbesluit is op 1 september 2001 in werking getreden. Op grond van artikel 40 lid 1 is het verboden een of meer lichamelijke ingrepen te verrichten bij een dier, waarbij een deel of delen van het lichaam wordt of worden beschadigd. Hieronder valt dus ook het couperen van staarten van honden.

Het is verboden:

deel te nemen aan een tentoonstelling, keuring of wedstrijd met dieren waarbij een verboden ingreep is verricht,
dieren waarbij een verboden ingreep is verricht tot een tentoonstelling, keuring of wedstrijd toe te laten,
ten verkoop of in voorraad te hebben, ten verkoop aan te bieden,verkopen en kopen van dieren waarbij een verboden ingreep is verricht.
Dit besluit is van toepassing op alle gehouden dieren.
toch schiet mij een vraag te binnen.
honden die illegaal gecoupeert zijn aan hun staart, mogen die wel op een hondenschool komen??
daar worden tenslotte ook een soort examens afgenomen??
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hamilton schreef:
Sjalot schreef:Volgens mij is het kopen van een gecoupeerde hond ook verboden.

Het ingrepenbesluit

Het Ingrepenbesluit is op 1 september 2001 in werking getreden. Op grond van artikel 40 lid 1 is het verboden een of meer lichamelijke ingrepen te verrichten bij een dier, waarbij een deel of delen van het lichaam wordt of worden beschadigd. Hieronder valt dus ook het couperen van staarten van honden.

Het is verboden:

deel te nemen aan een tentoonstelling, keuring of wedstrijd met dieren waarbij een verboden ingreep is verricht,
dieren waarbij een verboden ingreep is verricht tot een tentoonstelling, keuring of wedstrijd toe te laten,
ten verkoop of in voorraad te hebben, ten verkoop aan te bieden,verkopen en kopen van dieren waarbij een verboden ingreep is verricht.
Dit besluit is van toepassing op alle gehouden dieren.
toch schiet mij een vraag te binnen.
honden die illegaal gecoupeert zijn aan hun staart, mogen die wel op een hondenschool komen??
daar worden tenslotte ook een soort examens afgenomen??
bij de NBG om officiele examens etc. te doen in ieder geval niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ellebel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ellebel »

Naar dat laatste ben ik ook erg benieuwd. Ik heb een boerboel van nu 7 maanden oud uit Belgie. Zonder staart. Vind het verschrikkelijk jammer dat dat gebeurd is, maar goed, ik kan het ding er niet meer aan plakken. Maar nu zou ik ook graag met haar op gehoorzaamheidscursus en ook examen doen. Mag dat? Ik heb de stamboom en het entingsboekje met daarin de naam van de fokker met een belgisch adres erbij.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ellebel schreef:Naar dat laatste ben ik ook erg benieuwd. Ik heb een boerboel van nu 7 maanden oud uit Belgie. Zonder staart. Vind het verschrikkelijk jammer dat dat gebeurd is, maar goed, ik kan het ding er niet meer aan plakken. Maar nu zou ik ook graag met haar op gehoorzaamheidscursus en ook examen doen. Mag dat? Ik heb de stamboom en het entingsboekje met daarin de naam van de fokker met een belgisch adres erbij.
ja dat moet mogen, jou hond is gecoupeerd toen het in België nog mocht.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”