Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendigheid een leuke sport????

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Rob* schreef:
Danielle schreef: Switch loopt vlak langs de herders en een flits klappen beide honden bovenop Switch en beginnen te schudden en te sjorren.

MARC_S schreef: Niet al te hard maar ergens zou ik ook pislink kunnen worden van iemand die zijn hond op Dapper af laat stieren om dan Dapper een klap te verkopen omdat die daar slecht op kan reageren.

:smile:
Ik snap er weer eens niks van maar dat zal wel aan mij liggen :19:
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

er is wel wat voor nodig hoor om een border collie totaal te slopen door 2 hollandse herders, dat ie er vanaf is gekomen met wat kwijl ed zegt genoeg, als ze echt moordplannen hadden dan had je minstens een paar gaatjes moeten hebben. een hoop herrie en weinig wol, duidelijk voelde de herder eigenaar dat ook aan, dus geen enkele reden om een andermans hond te gaan afrossen.

en ik ken het park waar het gebeurde heel goed zelfs, ook om te weten dat het daar niet echt ruim is voor een paar honderd loslopende honden.

ook al is het een losloopgebied?? :denken:

danielle zou toch denken dat je onderhand wel meer weet wat er allemaal rond loopt op zo'n wedstrijd, of ze nu mee doen of niet, tenslotte loop je al heel wat jaartjes mee in die wereld, trouwens net als de hollandse herder eigenaar en moi. :19:
laeken
Zeer actief

Rob* schreef:
MARC_S schreef: Verder had de hond ook helemaal niks :wink:
klein voorbeeldje :mrgreen: jouw dappertje of cleo wordt gegrepen door een veel grotere een sterkere hond....jij vliegt ertussen en trap ze uitmekaar en geen een van je honden heeft letsel?
Is het dan dat die honden niet doorbeten?
door de actie is er niks gebeurd en zo kun je het ook zien....doordat Danielle haar hondje heeft beschermd en dat het een andere wending kreeg konden de herders niks meer doen, tis zo kortzichtig om te zeggen dat die herders niet zo hard hebben gebeten, laat ze doorgaan zonder interventie e die borderlolli had nu wel ernstig letsel geweest :ok:
Even de eerste vraag, tuurlijk beten die honden dan niet door. Ik heb honden door zien bijten en dan is het dus bij de eerste hap 4 flinke gaten en geen krasje. :19: Dus dat heeft weinig met die actie te maken lijkt me. Een hond kan zijn tanden prima gebruiken en wil een hond een andere hond echt wat aandoen dan gaan die tanden er dus makkelijk doorheen. Wuilus deed ook vrijwel nooit meer dan wat grommen en bijten zonder letsel. Een keer kreeg ze per ongeluk contact met haar aardsrivale en beide honden hingen direct muurvast en het bloed spoot er zo uit. Dat was met totaal andere intentie nl afmaken die hap.

Wat denk jij zelf? Dat een eigenaar zijn honden een hond laat afmaken? Weet je hoevaak een hond daar mee weg komt? En wat dat kost? Ik neem aan dat die man geen debiel is met een dikke rekening en geen liefde voor zijn honden aangezien hij behendigheid met ze doet.

Als je niet gewend bent dat je hond hard is lijkt alles op een dramatisch afmaken en dat is wat ik wil aangeven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

speurneus carola schreef:er is wel wat voor nodig hoor om een border collie totaal te slopen door 2 hollandse herders, dat ie er vanaf is gekomen met wat kwijl ed zegt genoeg, als ze echt moordplannen hadden dan had je minstens een paar gaatjes moeten hebben. een hoop herrie en weinig wol, duidelijk voelde de herder eigenaar dat ook aan, dus geen enkele reden om een andermans hond te gaan afrossen.

en ik ken het park waar het gebeurde heel goed zelfs, ook om te weten dat het daar niet echt ruim is voor een paar honderd loslopende honden.

ook al is het een losloopgebied?? :denken:

danielle zou toch denken dat je onderhand wel meer weet wat er allemaal rond loopt op zo'n wedstrijd, of ze nu mee doen of niet, tenslotte loop je al heel wat jaartjes mee in die wereld, trouwens net als de hollandse herder eigenaar en moi. :19:
Dank U :ok: 2 felle herders kunnen in 10 seconde een hond wat aandoen dus de intentie was er duidelijk niet. :wink:
Hier op straat beet een akita in nog geen 5 seconde een andere hond de helft van de voorborst af. Dat hadden die herders ook makkelijk kunnen doen en dat deden ze niet. Dat wist de eigenaar en dus liet hij ze corrigeren. Was de eigenaar gaan rukken en slaan en schreeuwen was het waarschijnlijk wel uit de hand gelopen :wink:

Meer schrik dan wat anders verwacht ik :19:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

MARC_S schreef:
Rob* schreef:
klein voorbeeldje :mrgreen: jouw dappertje of cleo wordt gegrepen door een veel grotere een sterkere hond....jij vliegt ertussen en trap ze uitmekaar en geen een van je honden heeft letsel?
Is het dan dat die honden niet doorbeten?
door de actie is er niks gebeurd en zo kun je het ook zien....doordat Danielle haar hondje heeft beschermd en dat het een andere wending kreeg konden de herders niks meer doen, tis zo kortzichtig om te zeggen dat die herders niet zo hard hebben gebeten, laat ze doorgaan zonder interventie e die borderlolli had nu wel ernstig letsel geweest :ok:
Even de eerste vraag, tuurlijk beten die honden dan niet door. Ik heb honden door zien bijten en dan is het dus bij de eerste hap 4 flinke gaten en geen krasje. :19: Dus dat heeft weinig met die actie te maken lijkt me. Een hond kan zijn tanden prima gebruiken en wil een hond een andere hond echt wat aandoen dan gaan die tanden er dus makkelijk doorheen. Wuilus deed ook vrijwel nooit meer dan wat grommen en bijten zonder letsel. Een keer kreeg ze per ongeluk contact met haar aardsrivale en beide honden hingen direct muurvast en het bloed spoot er zo uit. Dat was met totaal andere intentie nl afmaken die hap.

Wat denk jij zelf? Dat een eigenaar zijn honden een hond laat afmaken? Weet je hoevaak een hond daar mee weg komt? En wat dat kost? Ik neem aan dat die man geen debiel is met een dikke rekening en geen liefde voor zijn honden aangezien hij behendigheid met ze doet.

Als je niet gewend bent dat je hond hard is lijkt alles op een dramatisch afmaken en dat is wat ik wil aangeven.

Ik begrijp je wel dat die honden niet echt letsel hebben aangebracht, maar een border heeft een flinke vacht, veel honden bijten zich erin vast.
Ik zal niet zeggen da ze agressief waren en de border wilde afmaken maar door interventie is ernstige schade ook uitgebleven.
Dit soort dingen blijft speculeren, de TS kan ook ook alles anders hebben gezien door de stress....een loslopende border die langsloopt en ze lip optild, niks bijzonders maar voor die honden misschien de druppel om gelijk te grijpen omdat ze ook aan de riem zaten, is altijd moeilijk deze dingen op internet te omschrijven. :wink:
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Dank U :ok: 2 felle herders kunnen in 10 seconde een hond wat aandoen dus de intentie was er duidelijk niet. :wink:

ligt er weer aan in welke hond wordt gegrepen?een hond met vacht heeft veel meer kans op een misbeet dan een hond met een korte vacht.
Elke beet is anders, zeker bij de vachthonden.....mijn pekingeesje is eens door de chowchow van de buurman gegrepen, me moeder greep gelijk in maar er zat bloed op me pekingeesje....niet van mijn hondje, maar de chow had blijkbaar op ze eigen wang gebeten terwijl die dacht vast te hebben, er is gewoon verschil in elke beet plus dat deze honden vast zaten en strak werden gehouden aan riem waardoor het extreme doorbijten en scheuren uitbleef, en daar ga ik mee in akkoord...er kan niet zo makkelijk zijn gescheurd als honden strak aan de riem zijn zonder letsel :ok:
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Rob* schreef:
Danielle schreef: Switch loopt vlak langs de herders en een flits klappen beide honden bovenop Switch en beginnen te schudden en te sjorren.

MARC_S schreef: Niet al te hard maar ergens zou ik ook pislink kunnen worden van iemand die zijn hond op Dapper af laat stieren om dan Dapper een klap te verkopen omdat die daar slecht op kan reageren.

:smile:
Ik snap er weer eens niks van maar dat zal wel aan mij liggen :19:

ligt het ook :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Rob* schreef:Dit soort dingen blijft speculeren, de TS kan ook ook alles anders hebben gezien door de stress....een loslopende border die langsloopt en ze lip optild, niks bijzonders maar voor die honden misschien de druppel om gelijk te grijpen omdat ze ook aan de riem zaten, is altijd moeilijk deze dingen op internet te omschrijven. :wink:
Misschien was die man bezig met zijn honden wegtrekken maar bleef de border in hoge houding om zijn honden paraderen? Dat pikken ze dan niet en die man heeft zich misschien ook staan ergeren omdat de hond niet teruggeroepen werd? En dus was hij het zat en heeft ze laten gaan? Dat omdat ze toch niks meer deden dan alleen de hond hard en fel afleren aangelijnde honden uit te dagen?

Hoevaak ik al problemen heb gehad met Wuilus en andere honden-eigenaren :roll: en hoe weinig ze eigenlijk in die 14 jaar gedaan heeft, heeft me doen beseffen dat mensen alles nogal snel uit het verband rukken als het om hun altijd onschuldige, altijd lieve, eigen hondje gaat :mrgreen: Wuilus was eng en zwart dus zelfs als een hond haar aanviel had zij het gedaan. :boos:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Rob* schreef:Dit soort dingen blijft speculeren, de TS kan ook ook alles anders hebben gezien door de stress....een loslopende border die langsloopt en ze lip optild, niks bijzonders maar voor die honden misschien de druppel om gelijk te grijpen omdat ze ook aan de riem zaten, is altijd moeilijk deze dingen op internet te omschrijven. :wink:
Misschien was die man bezig met zijn honden wegtrekken maar bleef de border in hoge houding om zijn honden paraderen? Dat pikken ze dan niet en die man heeft zich misschien ook staan ergeren omdat de hond niet teruggeroepen werd? En dus was hij het zat en heeft ze laten gaan? Dat omdat ze toch niks meer deden dan alleen de hond hard en fel afleren aangelijnde honden uit te dagen?

Hoevaak ik al problemen heb gehad met Wuilus en andere honden-eigenaren :roll: en hoe weinig ze eigenlijk in die 14 jaar gedaan heeft, heeft me doen beseffen dat mensen alles nogal snel uit het verband rukken als het om hun altijd onschuldige, altijd lieve, eigen hondje gaat :mrgreen: Wuilus was eng en zwart dus zelfs als een hond haar aanviel had zij het gedaan. :boos:

Ja dat zou ook kunnen....ik probeer me er ook wat in te bedenken, want soms zijn we het ook weleens zat als iemand maar denkt alles te kunnen maken.Ik hou Blisje eeuwig vast en anderen laten maar hun hond ondanks dat die een probleem is los, soms irriteer ik me er ook aan, maar toch laat ik hem liever niet de hond grijpen, omdat ik niet wil dat ie weer doorslaat en denkt elke hond te moeten mollen.

Ik kan me in veel scenario's vinden en ook in de jouwe, dit soort dingen kun je pas echt beoordelen als we erbij waren geweest.....al denk ik dat we uit principe ook dan het niet met elkaar eens waren geweest :mrgreen: :wink:
laeken
Zeer actief

Rob* schreef:ligt er weer aan in welke hond wordt gegrepen?een hond met vacht heeft veel meer kans op een misbeet dan een hond met een korte vacht.
Elke beet is anders, zeker bij de vachthonden.....er is gewoon verschil in elke beet plus dat deze honden vast zaten en strak werden gehouden aan riem waardoor het extreme doorbijten en scheuren uitbleef, en daar ga ik mee in akkoord...er kan niet zo makkelijk zijn gescheurd als honden strak aan de riem zijn zonder letsel :ok:
Danielle schreef:ze hadden hem namelijk beide vast en liepen te schudden en te rukken terwijl de eigenaar niets deed.
Stel je even voor: hond van 50 cm hoogte nog geen 20 kilo ligt op zijn rug te gillen met 2 honden van 65 cm schofthoogte en tegen de 40 kilo het stuk lichaamsgewicht boven op hem???
Verder beten ze heel duidelijk echt en Switch gilde het uit, waarop die honden alleen maar harder doorgingen, alleen zijn dichte vacht heeft hem gered van grote bijtwonden.
:wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Rob* schreef:ligt er weer aan in welke hond wordt gegrepen?een hond met vacht heeft veel meer kans op een misbeet dan een hond met een korte vacht.
Elke beet is anders, zeker bij de vachthonden.....er is gewoon verschil in elke beet plus dat deze honden vast zaten en strak werden gehouden aan riem waardoor het extreme doorbijten en scheuren uitbleef, en daar ga ik mee in akkoord...er kan niet zo makkelijk zijn gescheurd als honden strak aan de riem zijn zonder letsel :ok:
Danielle schreef:ze hadden hem namelijk beide vast en liepen te schudden en te rukken terwijl de eigenaar niets deed.
Stel je even voor: hond van 50 cm hoogte nog geen 20 kilo ligt op zijn rug te gillen met 2 honden van 65 cm schofthoogte en tegen de 40 kilo het stuk lichaamsgewicht boven op hem???
Verder beten ze heel duidelijk echt en Switch gilde het uit, waarop die honden alleen maar harder doorgingen, alleen zijn dichte vacht heeft hem gered van grote bijtwonden.
:wink:

het extreme zal je op doelen wat ik tikte, daar bedoel ik dus mee het blijven doorgaan naar het zwakke punt, dat is gelukkig uitgebleven.
Ze zullen best hebben gebeten maar vacht kan veel beschermen, hadden de honden losgegaan hadden ze eens grip gehad op het vlees en ja dan had het echt misgegaan...wat gelukkig niet is gebeurd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

speurneus carola schreef: danielle zou toch denken dat je onderhand wel meer weet wat er allemaal rond loopt op zo'n wedstrijd, of ze nu mee doen of niet, tenslotte loop je al heel wat jaartjes mee in die wereld, trouwens net als de hollandse herder eigenaar en moi. :19:
Aha, nu wordt het me duidelijk. Je bent een bekende van de herder eigenaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef: Hoevaak ik al problemen heb gehad met Wuilus en andere honden-eigenaren :roll: en hoe weinig ze eigenlijk in die 14 jaar gedaan heeft, heeft me doen beseffen dat mensen alles nogal snel uit het verband rukken als het om hun altijd onschuldige, altijd lieve, eigen hondje gaat :mrgreen: Wuilus was eng en zwart dus zelfs als een hond haar aanviel had zij het gedaan. :boos:
Dit soort discussies ontaart altijd zo snel in mensen die zich aangesproken voelen. Waarom kun je niet accepteren dat er mensen zijn wiens hond een andere hond grijpt en niet in actie komen? Geloof je me gewoon niet als ik vertel dat die drie keer dat Bram is gegrepen (de honden kwamen van grote afstand aanstormen) ik het zelf heb moeten oplossen?

Met de hondonvriendelijke honden die een verantwoordelijke baas hebben, heeft Bram nooit problemen. Als iemand z'n hond aanlijnt als hij me aan ziet komen, doe ik dat ook. Nooit last met de Mechelaars van de overkant die Bram zouden opvreten als ze de kans krijgen. Simpelweg omdat hun baas precies weet hoe de vork in de steel zit.

Van een correctie word ik niet heet of koud. Maar je ziet echt wel het verschil tussen een correctie en 'grijpen', ik tenminste wel. Twee van de drie keer had Bram na het grijpen niks. Waarom niet? Omdat ik me geen seconde bedenk en de boel uit elkaar schreeuw. Ik wacht niet meer op de eigenaar van de andere hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hollandse Herders van tegen de 40 kilo??? :eek: :eek:
Ik ben dan toch wel heel benieuwd naar wie deze Hollanders zijn dan, het gros van de Hollanders haalt die hoogte en zeker dat gewicht niet namelijk. :wink:

Het feit dat de Border los liep en ook nog eens daar waar het overzicht niet goed is, is in mijn ogen niet slim.
Dat de herdereigenaar niets doet om zijn honden van de border af te krijgen is ook niet erg handig.
Slaan vind ik absurd, wat er dan ook precies gebeurd is. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
speurneus carola

Zoek stok! schreef:
speurneus carola schreef: danielle zou toch denken dat je onderhand wel meer weet wat er allemaal rond loopt op zo'n wedstrijd, of ze nu mee doen of niet, tenslotte loop je al heel wat jaartjes mee in die wereld, trouwens net als de hollandse herder eigenaar en moi. :19:
Aha, nu wordt het me duidelijk. Je bent een bekende van de herder eigenaar.
ik weet nog steeds niet wie de herder eigenaar is, ik ken danielle en haar honden ook heel goed!!!! en het is niet het eerste gebeuren waar ze een aandeel in heeft...

zoals ik al zei, ik weet (nog) niet wie de herder eigenaar is.
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Nou, spuit 11 dan ook nog maar even :roll:

Ik was op die wedstrijd aanwezig omdat ik mijn hond daar ophaalde want die was wezen logeren bij de fokster.
Het was een leuke, kleine wedstrijd met een goede sfeer.
Ik ben met mijn fokster het park in geweest en ik had zelfs niet eens een riem bij me voor Nero :N:
Iedereen had daar zijn honden los en wij zaten helemaal vooraan met de tenten dus ik stak zo het parkje in.
Op de terugweg zeilde Nero ook zo het beruchte hoekje om dus het had mij ook kunnen gebeuren en niet alleen Danielle.
En nee, dat is dan misschien niet slim.... je hond zo een hoekje om laten zeilen maar ik had er zelf geen moment bij stilgestaan dat zoiets zou kunnen gebeuren.
We liepen daar gewoon met ons "patatje met" te lullen.
Als je honden hebt die zo giga over de zeik gaan van andere honden dan moet je niet naar een wedstrijd gaan met ze.
Er lopen namelijk altijd wel eens honden los en er ontsnapt er ook wel eens eentje.
Moeten die dan zo genadeloos afgestraft worden :denken:
Sorry, maar ik vind van niet.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Dester schreef:
Lil schreef:Daarom moeten de honden in Duitsland voordat ze meedoen aan een wedstrijd (behendigheid THS of iets anders) eerst een BH prufung hebben en daar zit dus ook een kleine wezenstest in, niet verkeerd!!!

De volgende keer kom ik met mijn mechel wel eens langs. Het is een schat van een hond die helaas al te vaak is gebeten, en soms bang is van andere honden, maar sla mij niet!!! Hij doet KNPV naast de behendigheid en vrouwtje slaan is richting bovenarm/keel vliegen (KNPV mogen ze overal bijten, dus het blijft niet bij een arm, kan ook rug zijn en als ze iemand van een fiets of brommer afhalen een been of de zij).

Zijn er bij jullie geen regels voor schorsing van wedstrijden? Sorry, ben nog nooit in Nederland gelopen, maar van die honden die na de finsh een ander hond aanvliegen, die vliegen dus in Duitsland uit de wedstrijd, klaar!
Mag dat, als je hond KNPV dat ie uit zichzelf gaat bijten?
Nee, maar ik ben ook pas na dit incident KNPV gaan doen. Ik laat me niet meer aanranden (tenminste ik neem aan dat hij dit wilde gezien de plaatsen waar hij greep). Enne nu doet hij het niet uit zichzelf maar op commando.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

MARC_S schreef:
Rob* schreef:
Even de eerste vraag, tuurlijk beten die honden dan niet door.Als ze in eerste instantie in de dikke vacht beten dan kunnen ze wel doorgebeten hebben

en wil een hond echt wat aandoen dan gaan die tanden er dus makkelijk doorheen. Daar kreeg ie dus hier de kans niet toe, omdat ZIJ ingreep.

1. Er zijn wel vaker honden doodgebeten hoor, ik kan je er zo al 5 voorbeelden van noemen en de eigenaar stond erbij en keek ernaar
2. Hij mept zijn hond in elkaar als deze na behendigheidsoefeningen op een andere hond klapt dus hier is echt helemaal geen sprake van enige dierenliefde of gevoel
Er worden wel vaker honden mishandeld op hondenscholen. Van mij mogen ze daar wel wat van zeggen, sterker nog zo'n vent moet die hond gewoon ontnomen worden en geen andere hond mogen houden
AANPAKKEN dit soort tuig.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Lil schreef:
Dester schreef:
Lil schreef:Daarom moeten de honden in Duitsland voordat ze meedoen aan een wedstrijd (behendigheid THS of iets anders) eerst een BH prufung hebben en daar zit dus ook een kleine wezenstest in, niet verkeerd!!!

De volgende keer kom ik met mijn mechel wel eens langs. Het is een schat van een hond die helaas al te vaak is gebeten, en soms bang is van andere honden, maar sla mij niet!!! Hij doet KNPV naast de behendigheid en vrouwtje slaan is richting bovenarm/keel vliegen (KNPV mogen ze overal bijten, dus het blijft niet bij een arm, kan ook rug zijn en als ze iemand van een fiets of brommer afhalen een been of de zij).

Zijn er bij jullie geen regels voor schorsing van wedstrijden? Sorry, ben nog nooit in Nederland gelopen, maar van die honden die na de finsh een ander hond aanvliegen, die vliegen dus in Duitsland uit de wedstrijd, klaar!
Mag dat, als je hond KNPV dat ie uit zichzelf gaat bijten?
Nee, maar ik ben ook pas na dit incident KNPV gaan doen. Ik laat me niet meer aanranden (tenminste ik neem aan dat hij dit wilde gezien de plaatsen waar hij greep). Enne nu doet hij het niet uit zichzelf maar op commando.
Wat een reden om KNPV te gaan trainen met je hond! :roll:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik vind het een beetje typisch dat een aantal van jullie roepen dat je dan met zulke honden niks te zoeken hebt op zo'n evenement.
Zou het niet gewoon zo moeten zijn dat iedereen gewoon lekker zijn hond aan de riem te houden heeft? En dat niemand zn hond zomaar vooruit laat stieren?

Ik heb ook honden die agressief reageren aan de lijn en dan zullen bijten als er een hond te dichtbij komt, mag ik dan nooit meer met examens en wedstrijden meedoen? Omdat een ander vind dat zijn hond los rond moet kunnen vliegen?

Ik weet niet beter als bij de IPO en VDH wedstrijden/examens dan dat iedereen gewoon zn hond aan de lijn houdt en geen contact laten zoeken met andere onbekende honden.
Dan gebeuren er dus ook dit soort dingen niet.
speurneus carola

inderdaad, maar het is helaas altijd al zo dat er altijd mensen zijn die roepen dat doet mijn hond niet.....

maar goed ik hak ook niet met een riem pm andermans hond of zijn baas! in (dat was ze ook nog ff vergeten te vertellen)
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”