echt typisch een opmerking van iemand die geen hond heeft die onder de rad kan vallen.Tamara en Bowie schreef:Jullie begrijpen het dus echt niet.Willynwood-Sindlar schreef:Kijk maar uitkanche schreef:Nou dan kan deze Mevrouw haar lol op, Want de Bull Terrier wordt in zonnetje gezet in het blad "De Honden Wereld" van de maand September in het kader van het 70 jarige bestaan van de Nederlandse Bull Terrier Club![]()
Die Valse PitBullachtige van jou valt onder de RAD en strax loopt half Nederland ermee
Dit zegt al genoeg
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Am. Bulldog in maandblad Onze Hond
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Laat maar.little-wolf schreef:echt typisch een opmerking van iemand die geen hond heeft die onder de rad kan vallen.Tamara en Bowie schreef:Jullie begrijpen het dus echt niet.Willynwood-Sindlar schreef:Kijk maar uitkanche schreef:Nou dan kan deze Mevrouw haar lol op, Want de Bull Terrier wordt in zonnetje gezet in het blad "De Honden Wereld" van de maand September in het kader van het 70 jarige bestaan van de Nederlandse Bull Terrier Club![]()
Die Valse PitBullachtige van jou valt onder de RAD en strax loopt half Nederland ermee
Dit zegt al genoeg
Jullie hebben alleen niet door dat ik zo reageer omdat ik niet wil dat er mensen een hond aanschaffen die ze misschien na 2 jaar weer mogen afgeven.
Omdat ik toevallig geen hond heb die onder de rad kan vallen, wil niet meteen betekenen dat ik "tegen" de mensen ben die er wel een hebben hoor
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ligt die verantwoordelijkheid niet bij de fokkers?Martijn schreef:Hmm...ik kom er niet uit. Enerzijds vind ik het prima dat de pers niet meegaat in deze walgelijke gedachtengang van de overheid. Elk verzet is verzet en dat is in deze goed.
Maar je hebt ook te maken met mensen die mede om dit artikel in Onze Hond voor een ambull kiezen en als die straks staan te janken omdat hun vriendje is opgepakt en afgevoerd vraag ik me af of ze niet gewaarschuwd hadden willen worden.
Ok dat gebeurt niet altijd maar toch.
Groetjes, Marianne.

- Tamara.
- Zeer actief
Er ligt een hele grote verantwoordelijkheid bij de fokkers. Maar is het niet zo, dat de mensen die getriggerd worden door zo'n artikel en zo'n hond willen hebben, juist net niet de mensen zijn die de hond bij een goede fokker vandaan halen?M@ri@nne schreef:Ligt die verantwoordelijkheid niet bij de fokkers?Martijn schreef:Hmm...ik kom er niet uit. Enerzijds vind ik het prima dat de pers niet meegaat in deze walgelijke gedachtengang van de overheid. Elk verzet is verzet en dat is in deze goed.
Maar je hebt ook te maken met mensen die mede om dit artikel in Onze Hond voor een ambull kiezen en als die straks staan te janken omdat hun vriendje is opgepakt en afgevoerd vraag ik me af of ze niet gewaarschuwd hadden willen worden.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Nou ze nemen ook de moeite om een hondenblad te kopen/lezen.Tamara en Bowie schreef:Er ligt een hele grote verantwoordelijkheid bij de fokkers. Maar is het niet zo, dat de mensen die getriggerd worden door zo'n artikel en zo'n hond willen hebben, juist net niet de mensen zijn die de hond bij een goede fokker vandaan halen?M@ri@nne schreef:Ligt die verantwoordelijkheid niet bij de fokkers?Martijn schreef:Hmm...ik kom er niet uit. Enerzijds vind ik het prima dat de pers niet meegaat in deze walgelijke gedachtengang van de overheid. Elk verzet is verzet en dat is in deze goed.
Groetjes, Marianne.

- Tamara.
- Zeer actief
M@ri@nne schreef:Nou ze nemen ook de moeite om een hondenblad te kopen/lezen.Tamara en Bowie schreef:Er ligt een hele grote verantwoordelijkheid bij de fokkers. Maar is het niet zo, dat de mensen die getriggerd worden door zo'n artikel en zo'n hond willen hebben, juist net niet de mensen zijn die de hond bij een goede fokker vandaan halen?M@ri@nne schreef:Ligt die verantwoordelijkheid niet bij de fokkers?Martijn schreef:Hmm...ik kom er niet uit. Enerzijds vind ik het prima dat de pers niet meegaat in deze walgelijke gedachtengang van de overheid. Elk verzet is verzet en dat is in deze goed.
-
Ray
- Vaste gebruiker
Daarom zei ik inderdaad ook dat Ambull echt alleen bij goede fokkers moeten worden gekocht. Je moet ook altijd de ouders kunnen zien. Niet alleen voor het RAD verhaal, maar eigenlijk nog meer om de enorme gezondheidsproblemen bij de Ambulletjes.M@ri@nne schreef:Ligt die verantwoordelijkheid niet bij de fokkers?Martijn schreef:Hmm...ik kom er niet uit. Enerzijds vind ik het prima dat de pers niet meegaat in deze walgelijke gedachtengang van de overheid. Elk verzet is verzet en dat is in deze goed.

- little-wolf
- Zeer actief
van mij mogen (ast) fokkers op hun site's meer aandacht besteden aan de rad wet.Martijn schreef:Hmm...ik kom er niet uit. Enerzijds vind ik het prima dat de pers niet meegaat in deze walgelijke gedachtengang van de overheid. Elk verzet is verzet en dat is in deze goed.
misschien ook geen verkeerd idee voor de ambull fokkers.
er had in t artikel misschien idd een aantekening mogen staan dat men wel op moet letten op het type am bull wat ze willen kopen ivm met de rad wet
maar anderzijds, als mensen idd n.a.v dit artikel een am bull kopen en hij wordt op een dag ingenomen en moet hemelen, dan hebben ze zich denk ik niet genoeg verdiept in het ras.
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Mischien vinden wij dat ook van jouTamara en Bowie schreef:Jullie begrijpen het dus echt niet.Willynwood-Sindlar schreef:Kijk maar uitkanche schreef:Nou dan kan deze Mevrouw haar lol op, Want de Bull Terrier wordt in zonnetje gezet in het blad "De Honden Wereld" van de maand September in het kader van het 70 jarige bestaan van de Nederlandse Bull Terrier Club![]()
Dit zegt al genoeg
No Offence
Amstaff's si teh PWN
- little-wolf
- Zeer actief
zeg ik dat dan dat je er tegen bent dan?Tamara en Bowie schreef:Laat maar.little-wolf schreef:echt typisch een opmerking van iemand die geen hond heeft die onder de rad kan vallen.Tamara en Bowie schreef:Jullie begrijpen het dus echt niet.Willynwood-Sindlar schreef:Kijk maar uit
Dit zegt al genoeg
Jullie hebben alleen niet door dat ik zo reageer omdat ik niet wil dat er mensen een hond aanschaffen die ze misschien na 2 jaar weer mogen afgeven.
Omdat ik toevallig geen hond heb die onder de rad kan vallen, wil niet meteen betekenen dat ik "tegen" de mensen ben die er wel een hebben hoor
als jij een hond zou hebben die onder de rad kan vallen, dan had je de opmerking gesnapt. hoewel het me niet moeilijk moet lijken voor iemand die niet zo'n ras heeft en kan snappen dat mensen met zo'n hond zo reageren. spotten noemen ze dat.
beetje inleven kan geen kwaad.
en als jij denkt dat "wij" wel willen dat mensen zo'n hond aanschaffen om hem na 2 jaar af te geven, dan ben je niet bijster slim.
-
Ray
- Vaste gebruiker
Precies.... het is ook vaak dommigheid van mensen... Als mensen een 'Ambull' kopen voor tweehonderd eurie via Marktplaats kun je er donder op zeggen dat je geen volle ambull hebt maar een kruising. Maar dit geldt uiteraard niet alleen voor de Ambull. Je ziet ook heel heel Bordeaux doggen, Cane Corso's en Tosa's op marktplaats die geen stamboom hebben, waarschijnlijk een kruising zijn en daardoor misschien ook onder de RAD zouden kunnen vallen.maar anderzijds, als mensen idd n.a.v dit artikel een am bull kopen en hij wordt op een dag ingenomen en moet hemelen, dan hebben ze zich denk ik niet genoeg verdiept in het ras.
Ik weet het.... een ARFE stamboom geldt niet voor de RAD. Je hebt in ieder geval dan wel iets meer zekerheid dat je echt met een Ambull te maken hebt.
Laatst gewijzigd door Ray op 29 jul 2006 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

- Tamara.
- Zeer actief
Sorry, wij gaan elkaar niet begrijpen. Jij begrijpt niet wat ik wil zeggen, en ik begrijp niet wat jij wil zeggen. Kan gebeurenlittle-wolf schreef:zeg ik dat dan dat je er tegen bent dan?Tamara en Bowie schreef:Laat maar.little-wolf schreef:echt typisch een opmerking van iemand die geen hond heeft die onder de rad kan vallen.Tamara en Bowie schreef: Jullie begrijpen het dus echt niet.
Dit zegt al genoeg
als jij een hond zou hebben die onder de rad kan vallen, dan had je de opmerking gesnapt. hoewel het me niet moeilijk moet lijken voor iemand die niet zo'n ras heeft en kan snappen dat mensen met zo'n hond zo reageren. spotten noemen ze dat.
en als jij denkt dat "wij" wel willen dat mensen zo'n hond aanschaffen om hem na 2 jaar af te geven, dan ben je niet bijster slim.
*toevoeging*
Niemand wil dat er een hond afgegeven moet worden. Na wat voor periode dan ook. Dat wil jij niet, ik niet, niemand niet. Zo slim ben ik dan nog wel
Maar als niemand dat wil, dan is het toch niet raar dat als er over een ras wordt gesproken in een gerenomeerd blad, dat de rad wet wel als kanttekening geplaatst moet worden?
- little-wolf
- Zeer actief
we zullen vast wel tzelfde bedoelenTamara en Bowie schreef:Sorry, wij gaan elkaar niet begrijpen. Jij begrijpt niet wat ik wil zeggen, en ik begrijp niet wat jij wil zeggen. Kan gebeurenlittle-wolf schreef:zeg ik dat dan dat je er tegen bent dan?Tamara en Bowie schreef:Laat maar.little-wolf schreef: echt typisch een opmerking van iemand die geen hond heeft die onder de rad kan vallen.
*toevoeging*
Niemand wil dat er een hond afgegeven moet worden. Na wat voor periode dan ook. Dat wil jij niet, ik niet, niemand niet. Zo slim ben ik dan nog wel![]()
Maar als niemand dat wil, dan is het toch niet raar dat als er over een ras wordt gesproken in een gerenomeerd blad, dat de rad wet wel als kanttekening geplaatst moet worden?
ja dat had van mij ook gemogen
alleen ging het erom dat de t.s beweerde dat de ambull een radhond is.
en dat is het niet.
en dan krijg je wel idd: tenzij....
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Mischien kennen de meeste hem al maar dit blijft voor mij het mooisteamiwoods schreef:
dit filmpje vond ik nog op het net.
ik vind ook dat er teveel vooroordelen zijn over dit soort rassen.
maar blijft dat ieder verantwoordelijk is voor de raskeuze die die maakt en dat daar de voor en nadelen goed in overweging moeten worden genomen.
en meest waarheidsgetrouwe filmpje over de zogenaamde gevaarlijke pit
http://www.wikd.org/pitbull/pitflash.swf
Amstaff's si teh PWN
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
´t Gaat ook niet om de vooroordelen over rassen maar om één van de *nadelen* van bepaalde typen hond (zonder stamboom is het geen ras toch?). Het nadeel is dat er in Nederland een RAD-regeling is en wanneer je een hond hebt van een bepaald type wat voldoet aan enige uiterlijke kenmerken, dat je hem dan in kunt leveren. Dahag hondje............. dat gun je toch helemaal niemand??? Dáár gaat het mij om en daar vind ik dat de Onze Hond een scheve schaats rijdt.amiwoods schreef:
maar blijft dat ieder verantwoordelijk is voor de raskeuze die die maakt en dat daar de voor en nadelen goed in overweging moeten worden genomen.
Mijn persoonlijke mening is dat je met dit type hond gewoon geen enkel risico moet nemen. Misschien naar België verhuizen als je toch graag een dergelijke hond wilt hebben
Dingen zoals dit http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... erdam.html willen we toch helemaal niet lezen en zien toch
- little-wolf
- Zeer actief
jezus je heb wel een plaat voor je hoofdRosita Compagner schreef:´t Gaat ook niet om de vooroordelen over rassen maar om één van de *nadelen* van bepaalde typen hond (zonder stamboom is het geen ras toch?). Het nadeel is dat er in Nederland een RAD-regeling is en wanneer je een hond hebt van een bepaald type wat voldoet aan enige uiterlijke kenmerken, dat je hem dan in kunt leveren. Dahag hondje............. dat gun je toch helemaal niemand??? Dáár gaat het mij om en daar vind ik dat de Onze Hond een scheve schaats rijdt.amiwoods schreef:
Mijn persoonlijke mening is dat je met dit type hond gewoon geen enkel risico moet nemen. Misschien naar België verhuizen als je toch graag een dergelijke hond wilt hebben?
Dingen zoals dit http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... erdam.html willen we toch helemaal niet lezen en zien toch
de am bull is GEEN rad hond.
ze kunnen wel een boom hebben maar geen fci boom.
een ambull valt pas onder de rad als er maar lukraak mee gefuckt wordt en dat zijn meestal de boomloze hondjes.
rad hondjes kan ook zijn honden die helemaal niks met een staff/pit achtig iets te maken heeft gehad. een boxermix ken radhondjes geven.
-
Brigitte
- Zeer actief
Tuurlijk misschien dan leuk met de mensen van de Cane CorsoRosita Compagner schreef:
Mijn persoonlijke mening is dat je met dit type hond gewoon geen enkel risico moet nemen. Misschien naar België verhuizen als je toch graag een dergelijke hond wilt hebben?
De schouwer die mijn zeer Standaard hondje schouwde schudde al gelijk met zijn hoofd toen ik binnen kwam...ohhh nee hoor zei hij wees maar niet bang. Ook is de AB over het algemeen veel hoger dan de wet aangeeft.
Mijn hond had alleen kwa lichaamsbouw wat puntjes maar bij lange na niet genoeg.
Ik heb hem natuurlijk gelijk de hemd van het lijf gevraagd over de AB in Nederland en als hij binnenkort weer komt ga ik dat nu weer doen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom denkt de club daar anders over en maken zij zich wél druk om hun honden erkend te krijgen dan?de am bull is GEEN rad hond.
reen ambull valt pas onder de rad als er maar lukraak mee gefuckt wordt en dat zijn meestal de boomloze hondjes.
flauwekul. Een RAD-hond is een RAD-hond als hij aan de helft plus 1 uiterlijke kenmerken voldoet. Heeft verder nergens iets mee te maken.
Klopt als een bus. Heel naar is dat want die mensen met een Boxer-X weten veelal écht van niks.......Rad hondjes kan ook zijn honden die helemaal niks met een staff/pit achtig iets te maken heeft gehad. een boxermix ken radhondjes geven.
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
little-wolf schreef:jezus je heb wel een plaat voor je hoofdRosita Compagner schreef:´t Gaat ook niet om de vooroordelen over rassen maar om één van de *nadelen* van bepaalde typen hond (zonder stamboom is het geen ras toch?). Het nadeel is dat er in Nederland een RAD-regeling is en wanneer je een hond hebt van een bepaald type wat voldoet aan enige uiterlijke kenmerken, dat je hem dan in kunt leveren. Dahag hondje............. dat gun je toch helemaal niemand??? Dáár gaat het mij om en daar vind ik dat de Onze Hond een scheve schaats rijdt.amiwoods schreef:
Dingen zoals dit http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... erdam.html willen we toch helemaal niet lezen en zien toch![]()
de am bull is GEEN rad hond.
een ambull valt pas onder de rad als er maar lukraak mee gefuckt wordt en dat zijn meestal de boomloze hondjes.
rad hondjes kan ook zijn honden die helemaal niks met een staff/pit achtig iets te maken heeft gehad. een boxermix ken radhondjes geven.
En dan beweren datwij dom zijn
Amstaff's si teh PWN
- little-wolf
- Zeer actief
denk je werkelijk dat de mensen van die club t ras alleen erkend willen hebben vanwege die wet?Rosita Compagner schreef:waarom denkt de club daar anders over en maken zij zich wél druk om hun honden erkend te krijgen dan?de am bull is GEEN rad hond.
als die wet er niet was wilden ze dat ook wel hoor
-
alani
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Val een beetje laat in deze discussie maar ben weinig op forums geweest de laatste tijd
Alleerst vind ik een artikel over de Amerikaanse Bulldog waarbij het ras nu eens NIET negatief in het nieuws komt te gek. De AB is de laatste 2 jaar verschillende malen in het nieuws geweest en dan alleen maar negatief. Dat is met dit artikel (ik heb het overigens nog niet gelezen) anders.(begrijp ik uit de reactie van de starter en van Brigitte)
Of het goed is dat er niet bij vermeld is dat de honden onder de RAD kunnen vallen weet ik niet.
De populariteit van de AB de laatste 2 jaar brengt meer problemen voor het ras met zich mee dan alleen de RAD wet.
Het een "modehond" op dit moment zijn is erger denk ik, dat kan veel gezondheidsproblemen met zich mee brengen(wat weer het voortbestaan van het ras kan bedreigen)
Doordat mensen die een AB hebben nestjes gaan fokken waarvan de honden niet getest zijn bijv, om op die manier geld te kunnen verdienen.
Veel van dit soort "fokkers" weten maar weinig over het ras, de geschiedenis of het karakter bijv.
Zo een artikel met een bekende nederlander doet daar geen goed aan, mensen zijn nou eenmaal naäpers en denken oh die wil ik ook, zonder zich in een ras te verdiepen of iets te weten over het betreffende ras.
Veel Amerikaanse Bulldoggen zijn geweldig van karakter, maar er zijn er ook die niet voor de doorsnee hondeneigenaar bestemd zijn, als dit soort honden bij de verkeerde baasjes terecht komen heb je een veel groter probleem dan de RAD.
De ABIAG (American Bulldog Informatie en Advies Groep) www.abiag.nl heeft als doel het verbeteren en behouden van de American Bulldog.
Deze club is opgezet om de mensen die een American Bulldog zoeken, of eigenaren die al van dit prachtige ras genieten, van informatie te voorzien over alles wat met de AB te maken heeft, om het soort problemen, wat nou eenmaal ontstaan bij een modehond, kan terug dringen, door mensen in te lichten voordat zij een hond aanschaffen.
Alleerst vind ik een artikel over de Amerikaanse Bulldog waarbij het ras nu eens NIET negatief in het nieuws komt te gek. De AB is de laatste 2 jaar verschillende malen in het nieuws geweest en dan alleen maar negatief. Dat is met dit artikel (ik heb het overigens nog niet gelezen) anders.(begrijp ik uit de reactie van de starter en van Brigitte)
Of het goed is dat er niet bij vermeld is dat de honden onder de RAD kunnen vallen weet ik niet.
De populariteit van de AB de laatste 2 jaar brengt meer problemen voor het ras met zich mee dan alleen de RAD wet.
Het een "modehond" op dit moment zijn is erger denk ik, dat kan veel gezondheidsproblemen met zich mee brengen(wat weer het voortbestaan van het ras kan bedreigen)
Doordat mensen die een AB hebben nestjes gaan fokken waarvan de honden niet getest zijn bijv, om op die manier geld te kunnen verdienen.
Veel van dit soort "fokkers" weten maar weinig over het ras, de geschiedenis of het karakter bijv.
Zo een artikel met een bekende nederlander doet daar geen goed aan, mensen zijn nou eenmaal naäpers en denken oh die wil ik ook, zonder zich in een ras te verdiepen of iets te weten over het betreffende ras.
Veel Amerikaanse Bulldoggen zijn geweldig van karakter, maar er zijn er ook die niet voor de doorsnee hondeneigenaar bestemd zijn, als dit soort honden bij de verkeerde baasjes terecht komen heb je een veel groter probleem dan de RAD.
De ABIAG (American Bulldog Informatie en Advies Groep) www.abiag.nl heeft als doel het verbeteren en behouden van de American Bulldog.
Deze club is opgezet om de mensen die een American Bulldog zoeken, of eigenaren die al van dit prachtige ras genieten, van informatie te voorzien over alles wat met de AB te maken heeft, om het soort problemen, wat nou eenmaal ontstaan bij een modehond, kan terug dringen, door mensen in te lichten voordat zij een hond aanschaffen.
-
Ray
- Vaste gebruiker
Tja, er zijn hier echt mensen die het niet snappen en waarschijnlijk ook nooit zullen snappen.Rosita Compagner schreef:waarom denkt de club daar anders over en maken zij zich wél druk om hun honden erkend te krijgen dan?de am bull is GEEN rad hond.
reen ambull valt pas onder de rad als er maar lukraak mee gefuckt wordt en dat zijn meestal de boomloze hondjes.
flauwekul. Een RAD-hond is een RAD-hond als hij aan de helft plus 1 uiterlijke kenmerken voldoet. Heeft verder nergens iets mee te maken.
Klopt als een bus. Heel naar is dat want die mensen met een Boxer-X weten veelal écht van niks.......Rad hondjes kan ook zijn honden die helemaal niks met een staff/pit achtig iets te maken heeft gehad. een boxermix ken radhondjes geven.
Ondanks het warme weer vriest het plaatselijk IQ, no pun intended....

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Ik snap niet dat jullie zo tegen elkaar discussieren hoor want in grote lijnen zijn jullie het gewoon met elkaar eens.
Ik ben het vaak niet eens met Rosita maar buiten dat zij zegt dat de ambull een RAdhond is...wat niet zo is...maar wel kan zijn. Er zijn al meerdere ambullen ingeslapen op hun uiterlijke kenmerken. Maar zoals (geloof ik) Ray al zei zijn de meeste zo bully tegenwoordig dat dat bijna niet meer voorkomt.
Daarom zou het trouwens niet fout zijn om in een artikel (wat ik wel positief vindt de ambull positief in de schijnwerpers) wel een kanttekening te plaatsen bij aanschaf van een pup/
Ik ben het vaak niet eens met Rosita maar buiten dat zij zegt dat de ambull een RAdhond is...wat niet zo is...maar wel kan zijn. Er zijn al meerdere ambullen ingeslapen op hun uiterlijke kenmerken. Maar zoals (geloof ik) Ray al zei zijn de meeste zo bully tegenwoordig dat dat bijna niet meer voorkomt.
Daarom zou het trouwens niet fout zijn om in een artikel (wat ik wel positief vindt de ambull positief in de schijnwerpers) wel een kanttekening te plaatsen bij aanschaf van een pup/
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ray, probeer niet persoonlijk en beledigend te worden en gebruik alle argumenten die je hebt? De poster boven je heeft de link gegeven waar je vanalles kunt lezen.Ray schreef:
Tja, er zijn hier echt mensen die het niet snappen en waarschijnlijk ook nooit zullen snappen.
Ondanks het warme weer vriest het plaatselijk IQ, no pun intended....
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Maar zei doet alsof het artikel in dat blad compleet onaceptabel is en stelt dat de Ambull geen leuke fijne hond is maar een gevaarlijke Pitbull ahtige..Carmen schreef:Ik snap niet dat jullie zo tegen elkaar discussieren hoor want in grote lijnen zijn jullie het gewoon met elkaar eens.
Kan absoluut niet door de beugel
Amstaff's si teh PWN
- Tamara.
- Zeer actief
Willynwood-Sindlar schreef:Maar zei doet alsof het artikel in dat blad compleet onaceptabel is en stelt dat de Ambull geen leuke fijne hond is maar een gevaarlijke Pitbull ahtige..Carmen schreef:Ik snap niet dat jullie zo tegen elkaar discussieren hoor want in grote lijnen zijn jullie het gewoon met elkaar eens.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Nou dat lees ik er niet uit hoor, maar misschien lees ik niet goed. Ik dacht dat zij de kanttekening plaatste bij het niet noemen van de RAD en daar ben ik het wel mee eens. Niet met de vergelijking van ambull met RADhond want dat iseerder uitzondering dan regel...gelukkig maar.Willynwood-Sindlar schreef:Maar zei doet alsof het artikel in dat blad compleet onaceptabel is en stelt dat de Ambull geen leuke fijne hond is maar een gevaarlijke Pitbull ahtige..Carmen schreef:Ik snap niet dat jullie zo tegen elkaar discussieren hoor want in grote lijnen zijn jullie het gewoon met elkaar eens.
En iemand die een ambull een gevaarlijke hond vind...kent duidelijk geen ambullen
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nergens gezegd dat ik wat tegen de Ambull (of wel ras dan ook) heb. De leus die we scandeerden in Den Haag was "Straf de daad, niet het ras'. Dat zou genoeg moeten zeggen. Jammer dat mensen dan toch verkeerde conclusies trekken doordat ze niet goed lezen?
Maar ik vraag me wel af, gezien de wetgeving die RAD-regeling heet, of het verstandig is om een promopraatje te houden (en dat is het hoe dan ook) over een ras wat eigenlijk geen ras is (want niet FCI-erkend) en daardoor RAD-gevoelig is.
Daarover vroeg ik ook jullie mening, meer niet;-)
Maar ik vraag me wel af, gezien de wetgeving die RAD-regeling heet, of het verstandig is om een promopraatje te houden (en dat is het hoe dan ook) over een ras wat eigenlijk geen ras is (want niet FCI-erkend) en daardoor RAD-gevoelig is.
Daarover vroeg ik ook jullie mening, meer niet;-)
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Nogmaals.Rosita Compagner schreef: Dit zijn toch gewoon honden die onder de RAD-regeling vallen? Ik vind dat de Onze Hond geen artikel op deze manier (kijk eens wat een leuke hond ik heb) had mogen plaatsen.
Een goedgefokte Ambull valt vooralsnog nergens onder.
Beter 1st eens in de RAD verdiepen lijkt me
En dan zeggen : artikel had niet zo geplaats mogen worden van: kijk
eens wat een leuke hond ik heb.
Een Ambull is toch ook een leuke hond die superlief is voor zijn baasje en roedel en mits goed opgevoed perfect met andere dieren en mensen omgaat.
Ik vind haar stukje erg kortzichtig en discriminerend.
Zal wel komen omdat ik een " legale " Pitbull heb die ik al overal waar ik kom moet verdedigen.
En mensen met aantijgingen komen die als een tang op een varken slaan.
Zoals,,jaaaa,,,,maar als die je vast heeft zet ie zun kaak op slot
En ze hebben een bijtkracht van 1500kg per cm2
Ik kom gewoon op voor alle type honden die onterecht in een slecht daglicht staan.
Enzo vind ik dat de Ambull door deze mevrouw word neergezet
Amstaff's si teh PWN