ja die hoogte zal mij werkelijk een worst wezen dat vind ik het minst belangrijk... maar goed dat is mijn mening... ken genoeg honden die mooi neergezet worden op shows maar als ze werkelijk gemeten worden veel te groot zijn..szervusz schreef:Dan nog de hoogte van Xam, mijn reu is officieel gemeten tijdens een show in Duitsland en meet 64 cm, als Xam naast mijn reu staat is hij zeker 5 cm hoger. Hij is dus niet zomaar 2 cm te groot, maar echt veel te groot.
allereerst zoek ik nog altijd zelf mijn pups uit en niet de fokker. Het argument van huishond vind ik al helemaal nergens op slaan, onze dober is ook als huishond genomen, maar haalde wel een U op z'n eerste winner en draaide behoorlijk hoog mee in de sport voor een dober.Als laatste wil ik nog opmerken, dat het voor deze mensen de eerste hond is en ze hem uitgezocht hebben als huishond. Ik ben zelf van mening dat als je een reu wilt gaan inzetten als dekreu, je dan al bij een goede fokker moet beginnen en je plannen duidelijk moet maken, zodat de fokker de beste reu eruit kan zoeken voor je. Zelfs dan is het nog afwachten hoe een puppy uitgroeid en wat hij zelf presteert voor je hem in gaat zetten.
Had ik hem maar voor de kachel moeten laten liggen omdat hij als huishond gehaald was dan??? dat weet je toch niet altijd vooraf...
daar is een forum toch voor? Moet je dan van iedereen een schriftelijk uitreksel eerst aanvragen wie ze zijn, welke hond etc. etc. etc. Kom zeg... je gaat ervan uit dat mensen in zo'n geval de waarheid vertellen en daar wordt op gereageerd...maar als een hondenforum dan mensen adviseerd om maar gewoon te gaan dekken en zich niet teveel aan te trekken van de rasvereniging dan zijn we toch zeker niet goed bezig. Een beetje meer achtergrond informatie vragen zou geen kwaad kunnen.
Ik heb het niet op rasverenigingen, ben er wel lid van hoor..(ivm wedstrijden) maar dat is dan ook het enige...
Het enige wat ik uit jouw verhaal wel een 'probleem' zou vinden is de HD-c