Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Janken, janken, janken.
Moderator: moderatorteam
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
-
ikke24
- Vaste gebruiker
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
-
ikke24
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oh alles ligt aan je 15 weken oude hondjeikke24 schreef:Ik kan hier nu wel neer gaan zetten wat er aan de hand is met de pup, maar dan krijg ik vast weer commentaar van mensen die het beter weten. Wat ik van mezelf weet is:
* dat ik een dik jaar ben bezig geweest om een hond aan te schaffen, en me heeeeel goed voorbereid heb.
* Heel veel boeken gelezen heb.
* contact heb met mensen met veel ervaring.
Oke ik loop nu ook nog vaak tegen problemen aan, maar dit zijn dan ook gezondheidskwesties.
Ik heb geen gedragstherapeut ingeschakeld, hij heeft me op cursus gezien en zei; het lijkt me verstandig dat ik eens een paar keer langs kom. Hij heeft me verzekerd dat het niet aan ons ligt, maar dat we wel meer met rangorde moeten gaan werken en dat het fout was geweest om haar in bed te nemen en weet ik wat allemaal! Ik neem aan dat zo'n man geen onzin spreekt.
Ik kwam op dit hondenforum omdat het mij leuk leek om met anderen te kletsen,zoals ik dat ook op een ander forum doe.
maar hier is het helemaal niet leuk! Hier is het ieder zijn mening opdringen. laatst was daar zelfs een topic over.
Ik steek de tijd in het vervolg aan mijn pup ipv hier naar wat onzin zitten lezen!
Hondenmensen zijn niet leuk! Geef mij de paardenmensen maar!!!!!!!!!!!!!!
Een dike doei van mij!!!!!!!!
tuurlijk kun je hier leuk kletsen, maar ga je vragen stellen, of roep je iets waarvan jij denkt dat het waarheid is,kun je wel eens wat horen wat je misschien niet wilt horen.
ik ben honden en paarden mens
maar goed, ik ben het met je eens dat hondenmensen die de zeggen dat het niet aan hun ligt als hun jonge pupje problemen geeft, niet leuk zijn. ik noem dat ook geen honden mensen, ik noem dat mensen met een hond.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Voel je niet aangevallen door wat ik nu zeg, en het is ook gebasseerd op hetgeen van wat ik hier van je heb gelezen en m'n gevoel.ikke24 schreef:Dankjeessiedepessie schreef:in dat geval hoop ik dat het goed komt met jou en je hond...
Zelf heb ik het idee dat je te perfectionistisch met je hond bezig bent. Teveel volgens regels, teveel volgens boekjes. Je komt erg onzeker op me over. Is niet erg, het is je eerste hond en Berners kunnen ongelooflijke eigenwijze rotzakken zijn. Probeer je eigen mening te vormen over bepaalde dingen. Als je 10 boeken over honden leest, staan er 10 verschilende dingen in. Je moet je hierdoor niet al te veel door laten leiden. pik de dingen eruit die jij belangrijk vindt en waar je je goed bij voelt.
Probeer iets meer met je gevoel met de hond om te gaan. Hondje is pas 15 weken
Geniet van je pup! En probeer voor jezelf spelenderwijs met je hond om te gaan. Wel consequent, maar spelenderwijs. Je komt op me over als iemand die het beste met z'n hondje voor hebt, maar dat kun je alleen als je niet alles volgens het boekje wil doen. Een beetje van jezelf en een beetje vanuit een boekje.
Succes! het komt heus wel goed, maar dat gaat niet binnen een paar weken. Een hond is niet in 1 jaar volledig opgevoed hoor
- Tamara.
- Zeer actief
En al ligt het wel aan jou? Wat is er nou zo erg aan dat je fouten maakt? Als je er maar van leert en er wat mee doet.yamie schreef:oh alles ligt aan je 15 weken oude hondjeikke24 schreef:Ik kan hier nu wel neer gaan zetten wat er aan de hand is met de pup, maar dan krijg ik vast weer commentaar van mensen die het beter weten. Wat ik van mezelf weet is:
* dat ik een dik jaar ben bezig geweest om een hond aan te schaffen, en me heeeeel goed voorbereid heb.
* Heel veel boeken gelezen heb.
* contact heb met mensen met veel ervaring.
Oke ik loop nu ook nog vaak tegen problemen aan, maar dit zijn dan ook gezondheidskwesties.
Ik heb geen gedragstherapeut ingeschakeld, hij heeft me op cursus gezien en zei; het lijkt me verstandig dat ik eens een paar keer langs kom. Hij heeft me verzekerd dat het niet aan ons ligt, maar dat we wel meer met rangorde moeten gaan werken en dat het fout was geweest om haar in bed te nemen en weet ik wat allemaal! Ik neem aan dat zo'n man geen onzin spreekt.
Ik kwam op dit hondenforum omdat het mij leuk leek om met anderen te kletsen,zoals ik dat ook op een ander forum doe.
maar hier is het helemaal niet leuk! Hier is het ieder zijn mening opdringen. laatst was daar zelfs een topic over.
Ik steek de tijd in het vervolg aan mijn pup ipv hier naar wat onzin zitten lezen!
Hondenmensen zijn niet leuk! Geef mij de paardenmensen maar!!!!!!!!!!!!!!
Een dike doei van mij!!!!!!!!![]()
Die man kan wel zeggen dat het niet aan jullie ligt, maar vaak is het een wisselwerking. Zeker bij honden. Zij reageren op datgene wat jij doet en niet doet.
-
nance
- Erelid
Ja dat mag, en nee ik heb totaal geen rangorde problemen met geen enkele hond. Ollie van 35 kg mag ook op schoot en hij klimt er graag op als er even iets is wat nog wat eng is. Daar heb ik geen enkel probleem mee.ikke24 schreef:
Op schoot nemen???? Mag ze dat dan ook als ze groot is? Anders niet doen hoor! Ga dan naast haar op de grond zitten.
Jij krijgt rangorde problemen doordat je naast haar op de grond gaat zitten, maar dat is weer een heel ander verhaal.....
- stefanie
- Zeer actief
Heb je je nooit afgevraagd of die 'GT' het wel bij het goede eind heeft?ikke24 schreef:
Je gaat er nu namelijk klakkeloos vanuit dat die man, die zichzelf ongevraagd opwerpt als je GT, de waarheid in pacht heeft. De mensen op dit forum die op topics antwoorden zijn echt geen leken. Je kunt er heel goed van uit gaan dat daar heel wat ervaring in zit. Je gelooft dus eerder één iemand die zegt GT te zijn dan een grote groep mensen met veel ervaring.
Een pup van 8 weken is echt nog niet bezig met rangorde. Die moet je gewoon geborgenheid geven en beschermen. Daar is helemaal niks fouts aan.
Jammer ook dat je verder niks wil vertellen over de 'problemen' met je hond.
- starfleet
- Erelid
Ik vond dat prettig toen ik voor het eerst een pup had. Er waren zoveel boeken en zoveel meningen en ik liep tegen zoveel dingen aan dat ik het heel prettig vond van mensen te horen die ervaringen hadden en me tips konden geven. Als je een tijdje meeleest hier kom je er al gauw achter welke mensen het meest bij jouw manier van opvoeden of in het leven staan aansluiten.ikke24 schreef:Ik kan hier nu wel neer gaan zetten wat er aan de hand is met de pup, maar dan krijg ik vast weer commentaar van mensen die het beter weten.
Het is jammer dat je je zo aangevallen voelt, iedereen is met een eerste pup begonnen en we hebben allemaal wel eens met de handen in het haar gezeten en gedacht "wat een rotpup heb ik getroffen". Ik vind het heel jammer dat toen ik mijn eerste pup had ik dit forum niet gevonden heb. Gelukkig heb ik veel gehad aan een paar mensen in een rasmaillijst, maar hier is zoveel informatie te vinden.
Veel van de dingen die jij eerder hebt gemeld i.v.m. je puppie zijn zaken waar vrijwel elke verse pupeigenaar tegenaan loopt en omdat je onzeker bent ben je dat vaak ook wat tegenover puppie die daar weer op reageert. Dat is toch geen schande en daar zal hier ook niemand je voor veroordelen.
Anne
- Zenda
- Zeer actief
Volgens mij ging deze topic heel ergens anders over!!!!!!!
JANKEN JANKEN
Dit was het eerste berichtje:
Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen;
Ik ben Joy, een teefje van 8 weken.
Ik ben een kruising: Labrador, Friese stabij en een klein beetje Akita.
Zo dat was Joy, nu even het baasje.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, Joy jankt en piept dag en nacht.
Ik begrijp wel dat ze haar moeder,broertjes en zusjes mist, maar ik weet nu niet of ik het moet negeren of een repremande geven zoals FOEI.
Gr. Mirjam
Ik begrijp wel dat ze haar moeder,broertjes en zusjes mist, maar ik weet nu niet of ik het moet negeren of een repremande geven zoals FOEI.
Gr. Mirjam
- Tamara.
- Zeer actief
We dwalen hier graag afZenda schreef:Volgens mij ging deze topic heel ergens anders over!!!!!!!
JANKEN JANKEN
Gr. Mirjam
Foei zeggen of op wat voor manier straffen zou ik nooit doen!!! Je hondje heeft je nu het hardst nodig. Onzeker, in een nieuwe omgeving, nieuwe mensen. Het laatstse wat je hond kan gebruiken is iemand die boos op hem wordt omdat hij bang is en zijn broertjes en zusjes mist.
- starfleet
- Erelid
Dan moet je wat rustiger aan gaan doen met de bench. Heel veel puppies moeten niks van de bench hebben in het begin en je hebt haar nog maar pas. Dus maar kort erin, deurtje open laten, eten daar geven of een lekker Kongetje en ' s nachts kun je de bench naast je bed zetten.Zenda schreef:
Ze jankt nu alleen nog maar in de bench.
Maar tips zijn nog welkom.
Sommige pups willen nooit in de bench, maar jouw pupje is nog veel te kort in huis om daar wat over te kunnen zeggen. Aan de bench wennen moet je heel rustig, stapje voor stapje opbouwen. Als je de zoekfunctie gebruikt kom je heel erg veel tips tegen hoe je de hond aan de bench kunt laten wennen.
Anne
- Zenda
- Zeer actief
Ik doe het al stapje voor stapje.
En ze loopt zelf erin en eruit, ze krijgt haar dental sticj in de bench, eb dat gaat ook goed.
Alleen het deurtje dicht is nog een probleem.
Nu doen we het volgende.
Als wij thuis zijn wat ik altijd al ben, dan doe ik haar in de bench en dan deurtje dicht. Ze gaat dan janken... Ik doe de deur pas weer open als het stil is, en dan beloon ik haar.
Is dit een goeie training????
En ze loopt zelf erin en eruit, ze krijgt haar dental sticj in de bench, eb dat gaat ook goed.
Nu doen we het volgende.
Als wij thuis zijn wat ik altijd al ben, dan doe ik haar in de bench en dan deurtje dicht. Ze gaat dan janken... Ik doe de deur pas weer open als het stil is, en dan beloon ik haar.
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- stefanie
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
-
nance
- Erelid
Wat ik niet begrijp is waarom een pup van 8 weken in de bench moet. En al helemaal als je gewoon thuis bent! Geniet van elkaar, t is een pup, een baby, de grote wereld komt al vroeg genoeg. Laat haar nu gewoon pup zijn.Zenda schreef:Ik doe het al stapje voor stapje.
Nu doen we het volgende.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
je uitroepteken blijft hangen.ikke24 schreef:Tja, bij de een pakt het goed uit, bij de andere niet. Ik heb mijn pup ook niet aleen gelaten, maar heb naast de bench geslapen op een luchtbed. Toch was ik eigenwijs na een tijdje en pakte haar bij me in bed en weet ik wat allemaal, nu heb ik wel problemen met haar! Dus jullie kunnen blij zijn dat het bij jullie goed uitgepakt heeft, maar het kan ook andersom zijn, denk daar ook aan als je mensen zo'n advies geeft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De deur kan pas dicht als je pup in de bench blijft slapen als jij even de kamer uitgaat. Als je dat aanhoudt als maat zit je redelijk. Vanaf dat moment kun je dus de tellen alleen zijn gaan uitbouwen met het deurtje dicht.Zenda schreef:Ik doe het al stapje voor stapje.
Nu doen we het volgende.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- starfleet
- Erelid
Deurtje open laten tot ze zich helemaal vertrouwd voelt . Als je er regelmatig wat lekkere dingen in legt wordt het steeds normaler voor haar de bench in en uit te gaan.Zenda schreef: Als wij thuis zijn wat ik altijd al ben, dan doe ik haar in de bench en dan deurtje dicht. Ze gaat dan janken... Ik doe de deur pas weer open als het stil is, en dan beloon ik haar.
Anne
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
-
Some-one
- Actief
Volgens mij wil je te snel te veel.
Wij hebben het opbouwen in de bench heel langzaam aan gedaan. Onze pup kreeg zijn eten in de bench en ook al zijn tussendoortjes. Het deurtje bleef de eerste weken (!) gewoon open! Pas na een aantal weken (toen de pup dus gewend was aan eten in de benche) ging het deurtje tijdens het eten dicht. Zodra onze pup klaar was met eten: deurtje direct weer open. Met echt secondewerk hebben wij het heeeeel langzaam opgebouwd. Onze pup heeft dus nooit 1 piep gegeven in de bench daardoor. Heeft wel een tijd geduurd voordat hij echt wat langer in de benche hoefde te blijven maar ik denk dat hij daardoor wel er zonder problemen erin ging en bleef.
Het 'grappige" is dat wij er dus maanden over gedaan hebben om hem aan de benche te laten wennen. Toen het eenmaal zover was, hebben wij eens geprobeerd wat er gebeurde als we hem los in huis lieten als we weg moesten en dat ging perfect. Hier dus geen benche meer. Wij hebben dus langer over het opbouwen dan het gebruiken gedaan.
Wij hebben het opbouwen in de bench heel langzaam aan gedaan. Onze pup kreeg zijn eten in de bench en ook al zijn tussendoortjes. Het deurtje bleef de eerste weken (!) gewoon open! Pas na een aantal weken (toen de pup dus gewend was aan eten in de benche) ging het deurtje tijdens het eten dicht. Zodra onze pup klaar was met eten: deurtje direct weer open. Met echt secondewerk hebben wij het heeeeel langzaam opgebouwd. Onze pup heeft dus nooit 1 piep gegeven in de bench daardoor. Heeft wel een tijd geduurd voordat hij echt wat langer in de benche hoefde te blijven maar ik denk dat hij daardoor wel er zonder problemen erin ging en bleef.
Het 'grappige" is dat wij er dus maanden over gedaan hebben om hem aan de benche te laten wennen. Toen het eenmaal zover was, hebben wij eens geprobeerd wat er gebeurde als we hem los in huis lieten als we weg moesten en dat ging perfect. Hier dus geen benche meer. Wij hebben dus langer over het opbouwen dan het gebruiken gedaan.
- Zenda
- Zeer actief
Wat ik niet begrijp, is dat sommige mij niet begrijpen.nance schreef:Wat ik niet begrijp is waarom een pup van 8 weken in de bench moet. En al helemaal als je gewoon thuis bent! Geniet van elkaar, t is een pup, een baby, de grote wereld komt al vroeg genoeg. Laat haar nu gewoon pup zijn.Zenda schreef:Ik doe het al stapje voor stapje.
Nu doen we het volgende.
Ik ben dan wel de hele dag thuis, maar ik zit echt niet 24 uur per dag op me kont hoor. En Joy in de gaten te houden.
Er moet gewassen, gestreken e.d gebeuren.
Dit moet boven gebeuren. En dan de boodschappen niet te vergeten en de afspraken die je hebt.
En Joy kan dan echt niet mee hoor.
En ik vind het ook niet nodig dat ik haar alleen laat buiten de bench zodat ze dan mijn spullen kan gaan slopen.
De bench is er dus echt alleen voor het geval ik weg moet en zij niet mee kan. Als Joy haar tandjes heeft gewisseld en of haar kauw neigingen over zijn dan gaat de bench gewoon weer weg.
En een bady leg je toch ook in de box, als je bezig bent en even niet kan opletten.
-
Some-one
- Actief
Ik ben dus niet tegen het gebruik van een benche (heb hem zelf ook gebruikt) maar ik begrijp dus niet dat je van een zo'n jonge pup verwacht dat hij zonder een kik te geven in de benche zit. Zoiets moet je rustig aan opbouwen. Dat gaat in mijn ogen niet in een paar weken. De consequentie van een pup in huis is dat je je leven zeker de eerste maanden heel erg aan moet passen. Natuurlijk zat ik ook geen maanden alleen maar op de bank te spelen met onze pup. Strijken deed ik bijvoorbeeld gewoon beneden. De was als hij sliep. Boodschappen als er iemand anders bij hem bleef. Afspraken alleen als hij mee kon of er "oppas" was...dat is nu eenmaal het gevolg van het hebben van een pup....tenminste....zo denk ik er over....Zenda schreef:Wat ik niet begrijp, is dat sommige mij niet begrijpen.nance schreef:Wat ik niet begrijp is waarom een pup van 8 weken in de bench moet. En al helemaal als je gewoon thuis bent! Geniet van elkaar, t is een pup, een baby, de grote wereld komt al vroeg genoeg. Laat haar nu gewoon pup zijn.Zenda schreef:Ik doe het al stapje voor stapje.
Nu doen we het volgende.
Ik ben dan wel de hele dag thuis, maar ik zit echt niet 24 uur per dag op me kont hoor. En Joy in de gaten te houden.
Dit moet boven gebeuren. En dan de boodschappen niet te vergeten en de afspraken die je hebt.
En ik vind het ook niet nodig dat ik haar alleen laat buiten de bench zodat ze dan mijn spullen kan gaan slopen.
De bench is er dus echt alleen voor het geval ik weg moet en zij niet mee kan. Als Joy haar tandjes heeft gewisseld en of haar kauw neigingen over zijn dan gaat de bench gewoon weer weg.
En een bady leg je toch ook in de box, als je bezig bent en even niet kan opletten.
Laatst gewijzigd door Some-one op 03 aug 2006 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
-
pepim
- Zeer actief
Maar een baby is toch anders dan een hond vind ik, toch? Ik heb kinderen dus wat dat betreft kan ik wel reageren.Zenda schreef:Wat ik niet begrijp, is dat sommige mij niet begrijpen.nance schreef:Wat ik niet begrijp is waarom een pup van 8 weken in de bench moet. En al helemaal als je gewoon thuis bent! Geniet van elkaar, t is een pup, een baby, de grote wereld komt al vroeg genoeg. Laat haar nu gewoon pup zijn.Zenda schreef:Ik doe het al stapje voor stapje.
Nu doen we het volgende.
Toen mijn hond nog een pup was, ben ik bij haar beneden gaan liggen. Ik had toen weliswaar ook een bench, die me door "kenners" was aangeraden . Maar ik was altijd bij haar en piepen heeft ze niet gedaan, waar ik niet mee wil zeggen dat ik het zo geweldig heb gedaan hoor, zeker niet. Maar wat ik wel belangrijk vind om hoe het met je hond gaat voorop te stellen.
En wat is nu acht weken?
Overigens je baby laat je waarschijnlijk toch niet alleen in de box, dan ben je waarschijnlijk in een ander vertrek waar je hem of haar kunt horen?
Laatst gewijzigd door pepim op 03 aug 2006 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zenda
- Zeer actief
Bij Zenda ging dat dus wel gelijk goed.
En Joy is eigenlijk niet gepland, we hebben haar als het ware aangeboden gekregen. Niet dat het koud op me dak valt, want ik ben er erg blij mee. Maar ik heb wel afspraken staan die ik niet kan afzeggen.
Laat ik maar hopen dat het goed gaat en dat ze niet de hele buurt bij elkaar jankt. Maar ik vind het rotter voor haar dan voor de buurt.
En Joy is eigenlijk niet gepland, we hebben haar als het ware aangeboden gekregen. Niet dat het koud op me dak valt, want ik ben er erg blij mee. Maar ik heb wel afspraken staan die ik niet kan afzeggen.
Laat ik maar hopen dat het goed gaat en dat ze niet de hele buurt bij elkaar jankt. Maar ik vind het rotter voor haar dan voor de buurt.
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
mijn hondje heeft snachts geen problemen ermee, maar overdag weet ik niet of hij het fijn zou vinden. als hij niet moe is dus. ik heb dit nog niet geprobeerd en dat gaat ook nog wel even duren voor ik alleen boodschappen durf te halen, tot nu toe duw ik hem bij de albert hein in de winkelwagen! Misschien kun je een oppas regelen voor de eerste paar keer of iets.. het is ook maar zielig als ze helemaal in paniek is, en ik denk dat je dan verder van huis bent.Zenda schreef:Bij Zenda ging dat dus wel gelijk goed.
Liefs Esther

- Tamara.
- Zeer actief
Zenda schreef:Bij Zenda ging dat dus wel gelijk goed.
Ook als is ze niet gepland, je hebt er voor gekozen om haar in huis te nemen en dan dien je daar ook zorg voor te dragen en je verantwoordelijkheid in te nemen. Je hebt voor haar gekozen op het moment dat je haar in huis haalde
Maar wat bedoel je met: "laat ik maar hopen dat het goed gaat en dat ze niet de hele buurt bij elkaar jankt"
Bedoel je hiermee dat je haar gewoon alleen laat zonder dit langzaam op te bouwen of begrijp ik het nu verkeerd?
- starfleet
- Erelid
Ik lees dat je getrouwd bent en twee kinderen hebt, waaronder een dochter van 14 die nog een hele tijd vakantie heeft. Dat moet dan toch mogelijk zijn om het zo te regelen dat de pup de eerste weken niet alleen hoeft te zijn in de bench?Zenda schreef:
Wat ik niet begrijp, is dat sommige mij niet begrijpen.
Ik heb ook mijn leven aangepast toen pup er was, maar iedereen in huis hielp mee en dat lukte goed. Het vervelende is dat als je te snel wil met je puppie dat je misschien een hond krijgt die nooit goed alleen kan zijn. Je kan toch ' savonds een was erin doen en strijken en boodschappen voor een week halen in het weekend? Daar kan gemakkelijk een mouw aan worden gepast. Ik dacht even dat je alleenstaand was, want dan lijkt het me inderdaad wel lastiger, maar ook wel te doen hoor. Geef het hondje een Kong of kluif en dan is hij daar ook een half uur zoet mee.
De vergelijking met een baby i.v.m. alleen blijven snap ik niet en als je die al maakt, een baby doe je toch niet in de boks terwijl je boven aan het strijken bent. Het is echt nog een jonge pup. Met een week of 11 heb je alle kans dat ze al een stuk zelfstandiger is, dat zit in hun natuur.
En afspraken staan? Dat gaat niet met een pup van 8 weken, je kan niet verwachten dat die een paar uur alleen kan blijven. In nood stop je de pup in de bench en rijd je naar de dokter als dat moet en je hebt geen buurvrouw die even op kan passen, maar voor de rest kan je je pup toch eigenlijk overal mee naar toe nemen als je even belt en de situatie uitlegt.
Of je kiest helemaal voor die pup en zorgt dat je er een fijne hond aankrijgt of je doet er nu al afstand van lijkt me. Ik kan me best voorstellen dat het je allemaal overvallen heeft en dat het een emotionele beslissing is geweest zo snel na het overlijden van je hondje, maar dat kun je ook ongedaan maken nu nog als je niet vol voor deze pup wil gaan.
Anne