Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag je hond zich vies maken?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Ja hoor, geen probleem. Ik kan er echt van genieten als Saffie zich wentelt in modder. Ze mag ook altijd vies in huis, en op de bank. Ik vind het minder werk om naderhand het huis te stofzuigen dan om haar te wassen. Dat oude meubilair van mij, het zal me echt een worst wezen of het smerig wordt.
Kom ik onderweg schoon water tegen dan laat ik Saffie nog wel even een duik nemen, maar zo niet dan is het ook goed.
Maar ik moet zeggen dat Saffie nooit echt heel erg vies wordt, het valt er altijd vrij snel weer af.

Ik kom onderweg ook wel mensen tegen met honden die niet vies mogen worden. Eén keer een mevrouw met twee labradors, die mochten niet zwemmen zij ze want ze waren net onder de douche geweest. Terwijl ze me dat vertelde nam Saffie een duik in een groene moddersloot, en haar gele labrador erachteraan natuurlijk :mrgreen:
Toen was ze boos op haar hond.

En ik heb wel eens gehad dat iemand me verschrikt vertelde dat ik mijn hond niet in die ene baggersloot moest laten zwemmen. Dus ik verschrikt vragen waarom niet, antwoord: dan gaat ie stinken!
Owh :mrgreen: ja duh!
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik krijg zelfs van andere Golden-baasjes commentaar hoor. "Je laat die honden toch niet echt zó je huis in?" :eek: :eek: :eek:

Dan vertel ik er maar niet bij dat ik dat helemaal niet erg vind, want dat ze straks eerst de ergste zooi van zich af laten vallen omdat ze zich eerst droog gaan wrijven op ons bed. Dus de kamer wordt zo stukken minder zanderig :pffff: :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:want dat ze straks eerst de ergste zooi van zich af laten vallen omdat ze zich eerst droog gaan wrijven op ons bed.

:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik ben de enige miep hier geloof ik maar als ik die modderpoel zie waar Devlin inligt wordt ik niet vrolijk :N:
Moet wel zeggen dat het eraan ligt waar ik ben. Als Wolf in zoiets duikt achter mijn huis is het minder erg maar ben ik in het bos komt ie echt zo de auto niet in.
Dan gaat ie maar lopen ofzo. :pffff:
Afbeelding
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cendy »

hij gaat z'n goddelijke gang maar :mrgreen:

Afbeelding
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door alani »

Ik vind het heerlijk als ze zich zo vies maken, je kunt dan zien dat ze echt plezier hebben. Meestal is het een kwestie van op laten drogen en uitborstelen en soms moet er ff wat water aan te pas komen.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas mag zich wat mij betreft smerig maken in een vieze modderpoel, of regenplas, maar mijnheer loopt er uit zichzelf met een boog omheen :pffff: Toch wel handig :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Marion.

Sassie schreef:Moet wel zeggen dat het eraan ligt waar ik ben. Als Wolf in zoiets duikt achter mijn huis is het minder erg maar ben ik in het bos komt ie echt zo de auto niet in.
Huh? Waarom dan? In de auto vind ik het juist helemaaaaaaaaaal niet erg. Daar ligt gewoon een dekbed in, die om de zoveel tijd op 90 graden wordt gewassen. Auto is nu 4 jaar, en wordt binnenkort omgeruild. Dan moet ik dus wel even flink aan de schoonmaak.
In huis zijn die stukken bezaaid met zand soms toch iets lastiger. Gisteren kreeg ik visite, dinsdag hàd ik de witte vloer op het toilet gedweild, maar ik moest het gisteren dus nog een keer doen. Maar goed, dat extra dweiltje is voor mij geen reden om ze uit de modder te houden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een vieze modderhond een modderlolhond :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

nee het mag niet :mrgreen:
niet dat amos zich er iets van aantrekt :smile:

Afbeelding

Afbeelding
Fenneke en Baloe
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan denderd altijd gewoon door maar gaat zelden in modderplassen liggen. Hij heeft een voorkeur voor paardenstallen, dit rolt stukken lekkerder. Na een trimbeurt zet ik in een paardenstal zodat het parfumluchtje veranderd in zijn eigen bos-paardenstal lucht.
Ben alleen minder blij als hij nat en vies in bed op mijn kussen gaat liggen slapen.
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

astrid schreef:Tuurlijk mag dat. Net hebben ze het nog gedaan. Ik gooide een stok, en die belandde precies in zo'n zwarte stinksloot. Maar dan laat ik ze nog even in schoon water zwemmen daarna, en dan is alles er weer af.

Naast ons hebben ze 2 Labjes, en die mogen niet vies worden en niet zwemmen, nergens in.
Waarom hebben die mensen dan labradors genomen.. :roll:

Janus mag zo vies worden al ie zelf wil.
Ik heb een kleed in de auto liggen en een aantal handdoeken.
En ach heb ook nog een stofzuiger thuis, dus geen problemo :ok:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Marion. schreef:
Sassie schreef:Moet wel zeggen dat het eraan ligt waar ik ben. Als Wolf in zoiets duikt achter mijn huis is het minder erg maar ben ik in het bos komt ie echt zo de auto niet in.
Huh? Waarom dan? In de auto vind ik het juist helemaaaaaaaaaal niet erg. Daar ligt gewoon een dekbed in, die om de zoveel tijd op 90 graden wordt gewassen. Auto is nu 4 jaar, en wordt binnenkort omgeruild. Dan moet ik dus wel even flink aan de schoonmaak.
In huis zijn die stukken bezaaid met zand soms toch iets lastiger.
Daarom valt de modder bij mij in huis ook reuze mee. Ik ga altijd met de auto en voor we thuis zijn is het ergste er al af. Belle ligt achterin op een oud hondenkussen en Catootje ligt op de achterbank. Catootje is een minder grote smeerpoets dan Belle, maar toch wil er niemand meer op mijn achterbank zitten.

Ze mogen van mij trouwens zo smerig worden als ze maar willen. Als ze lol hebben maakt het mij niks uit. Vaak moet ik wel lachen om mensen met donkere honden, die zien vaak pas aan Belle hoe smerig de sloten eigenlijk zijn waar hun honden ook in springen :mrgreen:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Marion. schreef:
In huis zijn die stukken bezaaid met zand soms toch iets lastiger. Gisteren kreeg ik visite, dinsdag hàd ik de witte vloer op het toilet gedweild, maar ik moest het gisteren dus nog een keer doen. Maar goed, dat extra dweiltje is voor mij geen reden om ze uit de modder te houden.
Tja zeikerigheid omdat mijn auto net een jaar oud is. Gaat wel over :mrgreen:
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Zoiets???

Afbeelding

Koeiepoep. :smile: :smile:

Als Rossi heel erg smerig is even de tuinslang erover, handdoekje en klaar. :wink:
Bovendien is modder goed voor de vacht. :pffff:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Meestal wel, maar soms niet. Als we bijvoorbeeld onderweg zijn en nog met de trein moeten, dan wil ik dat ze enigszins schoon en droog is. :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef: Ja, van die heerlijke drap die echt als plamuur aan je hondjes vast blijft plakken, en zelfs onder de douche gewoon vastgeplakt blijft :mrgreen:
Bij Kooikers niet, echt waar, na een paar uur zijn ze weer helemaal schoon. Daarom mag van mij ook alles alleen niet in echte stinkbagger, want die lucht blijft wel hangen.

Anne
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Nog even een kleine kanttekening: modder, water en zand vind ik allemaal geen punt, maar door dooie beesten of eendenpoep rollen mag dus niet :neenee:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ze doen hun best maar hoor :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Moos schreef: Ja, van die heerlijke drap die echt als plamuur aan je hondjes vast blijft plakken, en zelfs onder de douche gewoon vastgeplakt blijft :mrgreen:
Bij Kooikers niet, echt waar, na een paar uur zijn ze weer helemaal schoon. Daarom mag van mij ook alles alleen niet in echte stinkbagger, want die lucht blijft wel hangen.

Anne
Na een paar uur zijn Moos en Saar ook wel weer schoon hoor :wink: (tenminste, uurtje of 4 denk ik) Alhoewel ze na wekenlang die plamuurdrap wel een beetje grijze gloed krijgen :mrgreen:

Maar ze worden niet helemaal schoon in een kwartier :pffff:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tsja, het moet maar, ben er niet echt blij mee. Vooral sien is dol op stinkende modderpoelen. Mag ze daarna van mij gaan zwemmen, als die mogelijkheid er is tenminste. In het bejaardenbos is alleen een modderpoel, helaas ...

... maar straks, in mijn nieuwe appartement, kan ik haar gemakkelijk even onder de douche afspoelen :idea: :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja hoor, geen probleem :wink:
Gelukkig zijn mijn honden zwart en valt het niet zo op (behalve in huis dan :N: ).
Ze worden overigens wel altijd eerst schoongemaakt voordat ze in huis mogen, dus ik laat ze niet modderig en al in huis.

Hier vlakbij het huis hebben we dus een water, en vooral Kaya banjert het liefste tussen het riet; stinkennnn :N: Dan laat ik haar daarna gewoon even zwemmen in het 'schonere' water.
In het bos gaan ze altijd standaard in de modderpoelen liggen, tenminste, Kaya ligt erin en Moritz stapt er meestal gewoon in.

Zijn ze hond voor hoor :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

janus-powerrr schreef:
astrid schreef:Tuurlijk mag dat. Net hebben ze het nog gedaan. Ik gooide een stok, en die belandde precies in zo'n zwarte stinksloot. Maar dan laat ik ze nog even in schoon water zwemmen daarna, en dan is alles er weer af.

Naast ons hebben ze 2 Labjes, en die mogen niet vies worden en niet zwemmen, nergens in.
Waarom hebben die mensen dan labradors genomen.. :roll:

Janus mag zo vies worden al ie zelf wil.
Ik heb een kleed in de auto liggen en een aantal handdoeken.
En ach heb ook nog een stofzuiger thuis, dus geen problemo :ok:
Dit zijn mensen die Labradors hebben genomen omdat je die niet hoeft op te voeden. Maar dat is een andere discussie :wink:
Marion.

Sassie schreef:Tja zeikerigheid omdat mijn auto net een jaar oud is. Gaat wel over :mrgreen:
Ik rij altijd nieuwe auto's. Maar die moeten er echt vanaf dag 1 aan geloven hoor. Hadden ze maar geen auto moeten worden :pffff:
Marion.

Belle schreef:Nog even een kleine kanttekening: modder, water en zand vind ik allemaal geen punt, maar door dooie beesten of eendenpoep rollen mag dus niet :neenee:
Ook dat vind ik niet erg. Alleen mensenpoep. Dat is het enige waar ik ze vandaan hou (àls ik het in de gaten heb natuurlijk).
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik heb liever geen dode vis gerol. :N:
Die geur blijft wel erg lang hangen.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marion. schreef:
Belle schreef:Nog even een kleine kanttekening: modder, water en zand vind ik allemaal geen punt, maar door dooie beesten of eendenpoep rollen mag dus niet :neenee:
Ook dat vind ik niet erg. Alleen mensenpoep. Dat is het enige waar ik ze vandaan hou (àls ik het in de gaten heb natuurlijk).
Nouwwww :N: Kaya heeft ooit in één of ander kadaver gerold in het bos, niet te harden die stank :N: In mijn auto, alle ramen open, sjaal voor mijn gezicht voor de stank en na twee keer wassen stonk ze nog giga.
Dus nee, kadavers, rotte vis enzo, dat heb ik liever niet :neenee: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Rossi schreef:Ik heb liever geen dode vis gerol. :N:
Die geur blijft wel erg lang hangen.
Ja en dode mollen idem dito. :N:
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Geen problemen mee als ze vies worden, ik ben wel blij dat we in deze boerderij een deel hebben waar ze eerst kunnen blijven om de ergste ellende kwijt te raken. :mrgreen:

Ik hoef ze trouwens ook eigenlijk nooit te wassen als het gewoon om blubber gaat...ze drogen op en je kunt vegen en klaar. :ok:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

:neenee:

Nou ja.... :mrgreen: Maar zó komt ie écht mijn huis niet in ,hoor. De auto wel...en thuis gaan eerst de handdoeken over Max heen en als het écht moet ...de douche. Hij zijn pret ,ik de mijne! :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”