Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meeko schreef:Pfff wat een rassenstrijd is hier zeg.
Iedere hond/ras heeft zo zijn voor en nadelen in zijn karakter.
En omdat de smaak van de mens gelukkig niet hetzelfde is, heeft hierin ieder zijn voorkeur. Lijkt me wenselijk om dat van elkaar te respecteren en advies te geven naar aanleiding van de wensen van de TS en niet naar waar zelf je voorkeur ligt.
Ik vind het dan ook moeilijk om zo qua beschrijving een goed passend ras te noemen. Ik zou zeggen, sla een goede hondenencyclopedie open en kijk hier naar de karaktereigenschappen en misschien ook wel naar het uiterlijk dat bij je past. In een goede encyclopedie staat ook wat het betreffende ras gemiddeld aan beweging nodig heeft
Dat zijn maar enkelingen hoor die aan battle of the races doen. Ik vind een staff een mooie/goede combi bij een wat lompe bullmastiff. Een middelgrote hond die tegen een stootje kan. In sommige gevallen zal i keen staff juist weer afraden en een cavalier (ik noem maar wat) aanraden...afhankelijk van de leefomstandigheden.
Oo, maar ik wil er ook niemand van beschuldigen ofzo hoor
Maar soms mis je hier gewoon een beetje het respect voor elkaars smaak en voorkeur, daarom zou ik het ook moeilijk vinden om een ras aan te wijzen , omdat je al snel naar je eigen voorkeur wijst en daar alle voordelen van inziet.
Maar een hondje gezocht zoals beschreven die bij een Bullmastiff komt lijkt toch echt heet meeste op een Staffordshire Bull imo
Smaken verschillen nou eenmaal
Ik kan niet echt bepalen wat er het beste bij past. Omdat ik de hond zelf niet ken en kan ook moeilijk zeggen hoe het karakter van een tweede hond is/wordt. Welk ras dan ook...
edit: ik zei het ook niet omdat een staff een verkeerde keus zou zijn, maar omdat iedereen elkaar meteen zo om een bepaald ras afblaft. Laat TS gewoon zelf bepalen of ze het een leuk idee vind of niet, zei weten het nog altijd het beste wat er in hun situatie eventueel zou passen. Je kunt rassen adviseren in zover ze aan hun wensen voldoen, dan zouden ze wat nazoek moeten doen en kijken wat ze het meeste trekt/aanspreekt lijkt me. Dus niet de strijd nee geen JR of geen Staff....
Canine schreef:
Waarom geen leuke kruising (al die ellende met rashonden en gezondheidsproblemen overdenkende...).?.
Ja goed de gezondheidsproblemen zijn natuurlijk wel wat minder bij rashonden.
Maar bij een kruising weet je nooit zeker wat het karakter zou kunnen zijn.
En bij de Engelse staff komen zoveel gezondheidsproblemen toch niet voor? Of zit ik nou helemaal mis?
boxersien schreef:Stevig hondje wat tegen een stootje kan en gemakkelijk mee te nemen is Een border terrier!! Deze moet wel 3 maal per jaar getrimd worden (ongeveer), maar voor de rest zijn het leuke hondjes die vanalles willen ondernemen (maar wel koppig zijn).
Wat bedoel je met een langere wandeling? Hoe lang ben je gemiddeld op een normale dag de honden aan het uitlaten? Zo'n border terrier heeft echt veel beweging en geestelijke bezigheid nodig op een dag (de meeste honden hebben dat wel nodig), als ik het zo lees dan kom je niet aan elke dag 2 uur lekker buiten lopen met de honden (kan me vergissen)
Aan de 2 uur per dag kom ik wel hoor, misschien nog wel meer ook.
boxersien schreef:Stevig hondje wat tegen een stootje kan en gemakkelijk mee te nemen is Een border terrier!! Deze moet wel 3 maal per jaar getrimd worden (ongeveer), maar voor de rest zijn het leuke hondjes die vanalles willen ondernemen (maar wel koppig zijn).
Wat bedoel je met een langere wandeling? Hoe lang ben je gemiddeld op een normale dag de honden aan het uitlaten? Zo'n border terrier heeft echt veel beweging en geestelijke bezigheid nodig op een dag (de meeste honden hebben dat wel nodig), als ik het zo lees dan kom je niet aan elke dag 2 uur lekker buiten lopen met de honden (kan me vergissen)
Eva schreef:Misschien een engelse of franse bulldog. Stoere, sterke en vaak hele lieve honden. Alleen een Engelse bull til je niet zo een twee drie even op...
Dat denk ik ook niet nee
Mijn oog is gevallen op de Staffordshire Bull Terrier.. Alles wat ik lees is positief en ze zullen ook niet zo gauw buiten adem raken als een engelse of franse bull tijdens een lange wandeling of een spelletje...