Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agresieve hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

Ongelezen bericht door Baily »

lara 2 schreef:Omdat er eigenlijk niks gebeurde , de hond heeft een hekel aan kinderen
Mijn zoontje kroop over de grond en is te dichtbij de hond gekomen
Daardoor voelde deze zich bedreigt en viel aan

wij waarschuwen onze kids altijd om niet in de buurt van de hond te komen ,dit deden ze nooit want de hond vond hen niet interessant en dus , de kids de hond ook niet
Maar deze keer kroop mijn zoontje al spelenderwijs toch richting hond , toen ik dat in de gaten kreeg was het al te laat
Je eigen aandeel is hierin ook heel groot, je laat toch een klein kind niet in de richting van zo'n hond kruipen. Jullie hebben de hond in een positie gebracht die hij niet aan kon. Als je zo door gaat kun je inderdaad wachten op het volgende incident. En dan, hond inslapen zeker. Stomme mensen.
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Misschien bekijk ik het wel heel simpel maar is het niet gewoon een kwestie van hond en kinderen gescheiden houden op het moment dat je daar op visite bent?

Mijn honden zijn dol op kinderen maar met name de jongste hond is nog behoorlijk onbenullig, mede door zijn gewicht van 70 kg is dat niet ideaal met heel kleine kinderen; ze gaan hier dan gewoon achter het hekje en kunnen niet bij de kinderen.
Als je familie een beetje realiteitsgevoel heeft moet dat best te overleggen zijn lijkt mij.

Overigens veel sterkte met het hele verhaal want ik kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent! :ok:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
lara 2
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lara 2 »

Baily schreef:
lara 2 schreef:Omdat er eigenlijk niks gebeurde , de hond heeft een hekel aan kinderen

wij waarschuwen onze kids altijd om niet in de buurt van de hond te komen ,dit deden ze nooit want de hond vond hen niet interessant en dus , de kids de hond ook niet
Maar deze keer kroop mijn zoontje al spelenderwijs toch richting hond , toen ik dat in de gaten kreeg was het al te laat
Je eigen aandeel is hierin ook heel groot, je laat toch een klein kind niet in de richting van zo'n hond kruipen. Jullie hebben de hond in een positie gebracht die hij niet aan kon. Als je zo door gaat kun je inderdaad wachten op het volgende incident. En dan, hond inslapen zeker. Stomme mensen.
Ik zeg toch dat we alle mogenlijkheden aan het bekijken zijn ,
Dat is ook een van de redenen dat ik me hier heb aangemeld , ik wil weten wat andere mensen en deskundigen hier van vinden
Hou er niet zo van om dan gelijk bestempeld te worden als een dom mens :roll:
lara 2
geregistreerd lid

Baïla schreef:Misschien bekijk ik het wel heel simpel maar is het niet gewoon een kwestie van hond en kinderen gescheiden houden op het moment dat je daar op visite bent?

Mijn honden zijn dol op kinderen maar met name de jongste hond is nog behoorlijk onbenullig, mede door zijn gewicht van 70 kg is dat niet ideaal met heel kleine kinderen; ze gaan hier dan gewoon achter het hekje en kunnen niet bij de kinderen.
Als je familie een beetje realiteitsgevoel heeft moet dat best te overleggen zijn lijkt mij.

Overigens veel sterkte met het hele verhaal want ik kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent! :ok:
Reken er maar niet op dat me zo iets weer overkomt , een gewaarschuwd mens telt voor twee :wink:
Dank voor je medeleven :ok:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

lara 2 schreef:
Baily schreef:

Ik zeg toch dat we alle mogenlijkheden aan het bekijken zijn ,
Dat is ook een van de redenen dat ik me hier heb aangemeld , ik wil weten wat andere mensen en deskundigen hier van vinden
Hou er niet zo van om dan gelijk bestempeld te worden als een dom mens :roll:
Daar heb je ook wel gelijk in. Het heeft ook niet veel toegevoegde waarde, dus ik had het ook achterwege kunnen laten. Maar ik word soms echt kwaad om zulke dingen en heb het dan met de hond te doen.

Niet dat ik vind dat honden zomaar hun gang moeten kunnen gaan, en dat alles maar goed is, maar in deze situatie wordt de hond iets aangerekend, terwijl hij gewoon in een situatie is gezet, waarvan je van te voren weet dat het niet goed gaat.

Dus verantwoordelijkheid ligt bij eigenaars van de hond en ouders van het kind. En om dan te praten over inslapen van de hond, dat vind ik echt niet slim.
lara 2
geregistreerd lid

Oke , ik respecteer je mening :ok:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

lara 2 schreef:
Baïla schreef:Misschien bekijk ik het wel heel simpel maar is het niet gewoon een kwestie van hond en kinderen gescheiden houden op het moment dat je daar op visite bent?

Reken er maar niet op dat me zo iets weer overkomt , een gewaarschuwd mens telt voor twee :wink:
Dank voor je medeleven :ok:
Blijkbaar niet want je wist toch al dat de hond niet met kinderen kon? :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
lara 2
geregistreerd lid

:denken:
M@ri@nne
Zeer actief

Re: Agresieve hond

lara 2 schreef:Het is een hond die verwaarloosd uit een kennel is gehaald en zijn gedrag is eigenlijk nooit te peilen , alleen voor hun is het een lief dier
Ik stel prijs op jullie eerlijke mening
Dit schrijf je in je eerste bericht.
En vervolgens laat je je kind er op de grond kruipen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
lara 2
geregistreerd lid

Tja het ging jaren goed en volgens hun viel het wel wat mee , het leek hun alleen beter als de kids niet te dicht in de buurt van de hond zouden komen onder het mom van '' je weet maar nooit "

Dat mijn zoontje daar over de grond kroop was heel toevallig , hij komt nooit bij die hond speelt daar altijd boven , we waren altijd heel allert dat ze niet bij elkaar in de buurt kwamen , 1 keer ontkwam het ons en zie de gevolgen
M@ri@nne
Zeer actief

lara 2 schreef:Tja het ging jaren goed en volgens hun viel het wel wat mee , het leek hun alleen beter als de kids niet te dicht in de buurt van de hond zouden komen onder het mom van '' je weet maar nooit "

Dat mijn zoontje daar over de grond kroop was heel toevallig , hij komt nooit bij die hond speelt daar altijd boven , we waren altijd heel allert dat ze niet bij elkaar in de buurt kwamen , 1 keer ontkwam het ons en zie de gevolgen
Dus treft de hond geen blaam.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
lara 2
geregistreerd lid

De volgende keer bijt die hond iemand een oog uit , hond treft geen blaam tis immers de schuld van de eigenaar
Denk je dat het toekomstige slachtoffer daar wat mee opschiet ?

Ik hou erover op , ik vroeg om meningen , sta open voor alles en hoopte op adviezen niet op beschuldigingen , daar schiet ik niks mee op
Dank voor jullie aandacht
M@ri@nne
Zeer actief

lara 2 schreef:De volgende keer bijt die hond iemand een oog uit , hond treft geen blaam tis immers de schuld van de eigenaar

Ik hou erover op , ik vroeg om meningen , sta open voor alles en hoopte op adviezen niet op beschuldigingen , daar schiet ik niks mee op
Nee als de baas een verantwoordelijke baas is dan komt het niet zover.
En je staat blijkbaar niet zo open voor meningen als jezelf denkt.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

lara 2 schreef:De volgende keer bijt die hond iemand een oog uit , hond treft geen blaam tis immers de schuld van de eigenaar

wat wil je dan horen? het enige wat men kan doen, is zorgen dat de hond niet meer bij kinderen kan komen :19:

het gepraat over schuld, of over hoe het voor het slachtoffer is, helpt ook geen drol.

je geeft zelf al toe dat jullie in dit geval niet alert genoeg waren, tja dat is klote, zeker voor je zoontje, maar dat hoeft de hond nie met de dood te bekopen :wink:
lara 2
geregistreerd lid

M@ri@nne schreef:

Daar heb ik mijn twijfels dus over en ik sta zeker open voor meningen alleen weet ik nu onderhand wel dat het mijn eigen schuld is , misschien zouden jullie met adviezen kunnen komen over het hoe nu verder ?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

opletten! nee de hond treft dus geen blaam... dat moet diegene zelf of indien te jong of wat dan ook voor reden de ouder doen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@ri@nne
Zeer actief

lara 2 schreef:
M@ri@nne schreef:

Daar heb ik mijn twijfels dus over en ik sta zeker open voor meningen alleen weet ik nu onderhand wel dat het mijn eigen schuld is , misschien zouden jullie met adviezen kunnen komen over het hoe nu verder ?
Advies:
Laat die hond nooit meer bij een kind.
Laat je kind nooit meer bij een onbetrouwbare hond.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lara 2 schreef:
M@ri@nne schreef:

is toch al regelmatig genoemd, hond gescheiden houden van je kind. Hond ook beschermen tegen kinderen want ook die zijn niet altijd zo lief als het lijkt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

M@ri@nne schreef:Laat je kind nooit meer bij een onbetrouwbare hond.
Ik zou zeggen: laat je piepjonge kind sowieso niet bij een hond, alleen als de baas en jijzelf erbij zijn en goed opletten.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

lara 2 schreef:Begrijp me goed ik hou veel van honden we hebben er zelf ook een , sterker nog ..... over 2 maanden komt er eentje bij , al hoe gek dat nu misschien ook klinkt :roll:
Wat een verhaal, en goed , dat het met je zoontje nu beter is.
Hij is wel "getekend" voor de rest van zijn leven. Dat is jammer, want ik merk , dat mensen , die vroeger aangevallen zijn als kind, er nù nog over hebben als de dag van gisteren.

iedereen heeft het over de hond, :roll: maar ik zou eerst je zoontje een goede begeleiding geven ! Een psycholoog , misschien??
Die zit er nu mee, helaas, zijn leven lang !!! Veel sterkte voor hem en een knuffel.

En die rekening dan naar je schoonzus sturen ... Doen !! :boos:

Maar ik snap jullie ook niet: hoezo nog een 2de erbij, als het een kind is prima, leuk, gezellig, maar als het een hond is :19: ?

Nog even iets anders:
ik merk , dat kinderen , die zèf ook een hond hebben thuis, heel anders met vreemde honden omgaan , dan kinderen die er geen hebben, maar zelfs dàt verschilt nog:
kinderen, die thuis een hond hebben en die mijn hodn volkomen negeren , die prijs ik, Prima, zo hoort het ook !!!
Maar je hebt ook kinderen, die een hond thuis hebben, die dènken dat àlle honden net zo lief zijn als hùn hond, die móet ik alttijd de les lezen: "nee, niet doen !"

Want we weten allemaal van onze honden-cursussen: honden gaan naar kinderen toe , als zij het de tijd vinden, en NIET kinderen bepalen dat !!

Afmaken is wèl een optie, want je kan niet de hele dag opletten, en dit is een waarschuwing geweest !

Maar je hebt nog niet vermeld over wat voor een soort het gaat, is het er eentje, waar je het wel van zou verwqachten of niet? want mijn hond zou een snauw , dus een enorme opvoedcorrectie-snauw, geven, maar geen hap eruit
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

bauke schreef: Maar je hebt nog niet vermeld over wat voor een soort het gaat, is het er eentje, waar je het wel van zou verwqachten of niet? want mijn hond zou een snauw , dus een enorme opvoedcorrectie-snauw, geven, maar geen hap eruit
Een Stabij kan niet bijten?

Anne
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

starfleet schreef:Een Stabij kan niet bijten?
mijn stabij, bedoelde ik, misschien zijn er andere stabij's , die wel eens een kind hebben gebeten, in 1930 ? :wink:
Je moet het vóór zijn, ik kijk hoe de kinderen doen, en kom tussen het kind en de hond te staan, voordat mijn stabij van de angst gaat bijten, Eergisteren bv , toen had ik toevallig een boodschappentas en die duwde ik voor de snuit en aanstormende handjes van een jongentje, die zònder het te vragen ineens op Bauke zijn kop wilde leggen.
Zogemaand aaien, maar dan helemaal verkeerd.
Als ik een hond was, zou ik mij oók lam zijn geschrokken !
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het schoot me een beetje in het verkeerde keelgat dat je het had over "was het een soort hond waarvan je het verwacht". Ik nam aan dat je daar het ras mee bedoelde want topic starter had al aangegeven dat de hond alleen lief is voor eigen volk en al meerdere bijtincidenten op zijn naam had staan.

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Afmaken is wèl een optie, want je kan niet de hele dag opletten, en dit is een waarschuwing geweest !
tuurlijk de makkelijkste weg kiezen is altijd het makkelijkst :roll: Honden en kinderen nooit alleen bij elkaar laten, zo moeilijk is dat toch niet? Hoef je ook niet constant op te letten...
Maar je hebt nog niet vermeld over wat voor een soort het gaat, is het er eentje, waar je het wel van zou verwqachten of niet? want mijn hond zou een snauw , dus een enorme opvoedcorrectie-snauw, geven, maar geen hap eruit
en wat nou als hij dat dus wel een keer deed? meteen naar de DA dan maar?
Afbeelding
lara 2
geregistreerd lid

Je zegt het al ...... niet alleen laten
Die van ons was ook niet alleen met de hond , wij waren erbij
Betekend dit dan dat de hond voortaan de hele dag achter slot en grendel moet omdat er constant mensen en kinderen binnen kunnen lopen ?

Maar ......... de hele dag in een kennel :roll:
sorry hoor , misschien til ik daar wel te zwaar aan omdat ik zelf op een boerderij woon en mijn hond hier de hele dag vrij rond loopt maar dat vind ik nou zielig
Als ik het mis heb hoor ik dat graag , wil er niemand mee beledigen :wink:
Groet Lara

* Oja en een muilkorf is ook geen optie , deze hond gebruikt niet alleen zijn bek maar ook zijn voorpoten om iemand aan te vallen
Het vorige kind heeft ie met zijn voorpoten verwond
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

lara 2 schreef:Je zegt het al ...... niet alleen laten
Die van ons was ook niet alleen met de hond , wij waren erbij
Betekend dit dan dat de hond voortaan de hele dag achter slot en grendel moet omdat er constant mensen en kinderen binnen kunnen lopen ?

Maar ......... de hele dag in een kennel :roll:
sorry hoor , misschien til ik daar wel te zwaar aan omdat ik zelf op een boerderij woon en mijn hond hier de hele dag vrij rond loopt maar dat vind ik nou zielig
Als ik het mis heb hoor ik dat graag , wil er niemand mee beledigen :wink:
Groet Lara

* Oja en een muilkorf is ook geen optie , deze hond gebruikt niet alleen zijn bek maar ook zijn voorpoten om iemand aan te vallen
Het vorige kind heeft ie met zijn voorpoten verwond
als het zo is, dat de hond ergens woont, waar de hele dag kinderen over de vloer komen, dan is dit niet de juiste plek voor die hond, en moeten ze op zoek naar een plek waar de hond wel normaal kan leven.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

bauke schreef:
mijn stabij, bedoelde ik, misschien zijn er andere stabij's , die wel eens een kind hebben gebeten, in 1930 ? :wink:
Ik vind Stabijs niet echt stabiel op het moment. Heb begrepen dat de rasvereniging zelf aangeeft dat er veel angst in het ras is gefokt. Er zijn ook Kooikers die kinderen bijten overigens.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

bauke schreef:
Je moet het vóór zijn, ik kijk hoe de kinderen doen, en kom tussen het kind en de hond te staan, voordat mijn stabij van de angst gaat bijten, Eergisteren bv , toen had ik toevallig een boodschappentas en die duwde ik voor de snuit en aanstormende handjes van een jongentje, die zònder het te vragen ineens op Bauke zijn kop wilde leggen.
Zogemaand aaien, maar dan helemaal verkeerd.
Als ik een hond was, zou ik mij oók lam zijn geschrokken !
Dus jij denkt dat er bepaalde rassen zijn die gewoon in deze tijd nooit een kind zullen bijten?
Da's wel makkelijk; kunnen ze meteen in de rasbeschrijving erbij zetten :ok:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Sommigen honden kunnen blijkbaar niet goed bij kinderen. Doe dat dan ook niet. Is herplaatsen nog een optie? Zal ook wel lastig worden voor een hond met dit etiket. Dan kom je alsnog op euthanasie uit omdat er domweg geen markt voor is. Weer een klote verhaal erbij. Triest hoor.

Maar ben het helemaal met het voorgaande eens. De hond is gewoon hond en de baas moet voorkomen dat de hond verkeerd iniatieven neemt. Zo simpel is het nu eenmaal.

Je weet dat het dagelijks voorkomt dit soort dingen. Het blijft naar om het telkens weer te lezen. Ik vind het ook erg triest voor het kind trouwens. Die moet ook maar weer zien hoe het over de angst voor honden heen komt.

Dus herplaatsen of er een goede gedragstherapeut bij halen en heel hard aan het werk om te proberen om de hond bij te brengen dat kinderen heel leuk zijn. Tot die tijd voorkomen. Dan maar een muilkorf en aan de lijn. Maar geen kinderen meer laten bijten in ieder geval.

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 09 aug 2006 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sypke »

lara 2 schreef: Betekend dit dan dat de hond voortaan de hele dag achter slot en grendel moet omdat er constant mensen en kinderen binnen kunnen lopen ?
Het is of het een of het ander. Een hond die gevaarlijk is voor kinderen hoort niet vrij rond te lopen in een huis waar kinderen in en uit lopen. Als deze hond bijt omdat hij zich bedreigd voelt door kinderen of omdat hij een hekel aan kinderen heeft moet hij niet in de buurt van kinderen komen. De eigenaren moeten kinderen die op bezoek komen beschermen tegen de hond. (Ik ben het met Martijn eens dat noch hond noch kind schuld hebben.) Als dat betekent dat de hond de hele dag opgesloten zit vind ik dat ook zielig. Herplaatsen zou een optie zijn.

Verder wil ik je zoontje sterkte en beterschap wensen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”