Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil ook even vooruit kijken

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hoewel ik me kan voorstellen dat je twijfelt over een herplaatser (een hond terug moeten brengen is natuurlijk een vreselijk nare ervaring) lijkt het me in jouw geval toch nog steeds een goede optie.
Je zoekt namelijk naar bepaalde karaktereigenschappen (baasgerichtheid, gehoorzaam, goed met andere honden etc.) die je pas terug kunt zien in een volwassen hond.
Bij een pup - of het nu een rashond is of een mix - kan het in blauwdruk allemaal aanwezig zijn maar of het het er ook uitkomt... :19:
Ik bedoel: ik ken goldens die niet met andere honden kunnen, husky's die nooit weglopen, terriers die goed luisteren ( :wink: ), herders die niet 'herderen'.
Wat ik zou doen (als ik jou was :wink: ) zou ik zoeken naar een herplaatser die al bij een opvang-gezin (met eventueel kinderen, andere honden, katten, andere dieren) woont. Zo kun je je echt zo goed mogelijk informeren.
Succes er mee!
Afbeelding
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

saffie schreef:Geen Terrier hoor :N: , dat past totaal niet bij mij. Alhoewel ik Silly wel superleuk vind hoor Milou :wink: maar over het algemeen denk ik niet dat een terrier iets voor mij is, en volgens mij weet Silly ook nog niet dat hij een terrier is :mrgreen:
Waarom past een terrier niet bij jou :denken:
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Airedale schreef:
saffie schreef:Geen Terrier hoor :N: , dat past totaal niet bij mij. Alhoewel ik Silly wel superleuk vind hoor Milou :wink: maar over het algemeen denk ik niet dat een terrier iets voor mij is, en volgens mij weet Silly ook nog niet dat hij een terrier is :mrgreen:
Waarom past een terrier niet bij jou :denken:
Meer een gevoel en misschien een vooroordeel.
Ik kom nooit een hond tegen die onder de groep terriers valt waarvan ik denk: ja, dat zou een leuk hondje voor mij zijn.
Heel veel terriers zijn felle, pittige, moedige hondjes, en dat trekt mij juist niet en heel veel mensen wel.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Ik vroeg het omdat ik vaak vooroordelen opmerk.
Bij terriers denken mensen altijd aan de kleine rassen maar de Airedale is toch minder fel en heel gehoorzaam. Je moet consequent zijn maar dat moet met alle rassen.

Maar ik dring je niks op hoor :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”