Kinderen thuis laten

Volgende week gaan we lekker uit eten, broer, zus en wij met aanhang ZONDER kinderen. Lekker toch. Voor de kinderen bestaat er oppas.
Moderator: moderatorteam
Dat moet je ook zelf uitmaken, maar dit slaat op mijn eigen situatie. En mijn man en ik staan niet in dienst van de honden, maar ze leven samen met ons en wij leven niet voor hun.Marion. schreef:Ehhhh, dat is iets wat ik graag zèlf uitmaakbike schreef:Neemt natuurlijk niet weg dat ik vind dat je wel rekening met ze moet houden, maar niet je leven volledig gaat aanpassen aan de hond(en).
Monique, ik weet dus wel heel goed wat het is wat het is om een hond met epilepsie te hebben, mijn eerste teckel had epilepsie en onze jongste teckel heeft ook epilepsie. En ik weet van mijn kant dat dat absoluut geen pretje is en dat het een hele stressvolle situatie is. Maar dat is voor ons geen reden om onze honden steeds mee te nemen als wij weggaan, dat werkt bij hem alleen maar averechts.MoniqueDM schreef:Ik ben dit wel met Marion eens. Je wilt namelijk niet weten wat voor impact een onvoorspelbare en ongrijpbare aandoening als epilepsie heeft, dus ik pas me daar wel volledig naar aan. Je hoeft namelijk maar één keertje te laat te zijn...........................Marion. schreef:Ehhhh, dat is iets wat ik graag zèlf uitmaakbike schreef:Neemt natuurlijk niet weg dat ik vind dat je wel rekening met ze moet houden, maar niet je leven volledig gaat aanpassen aan de hond(en).
Het stond er zo als algemene uitspraakbike schreef:Dat moet je ook zelf uitmaken, maar dit slaat op mijn eigen situatie. En mijn man en ik staan niet in dienst van de honden, maar ze leven samen met ons en wij leven niet voor hun.Marion. schreef:Ehhhh, dat is iets wat ik graag zèlf uitmaakbike schreef:Neemt natuurlijk niet weg dat ik vind dat je wel rekening met ze moet houden, maar niet je leven volledig gaat aanpassen aan de hond(en).
Dat stress averrechs kan werken bij epilepsie snap ik, maar hoe zit je dan bij je visite als je niet weet wat er thuis gebeurd?bike schreef:Monique, ik weet dus wel heel goed wat het is wat het is om een hond met epilepsie te hebben, mijn eerste teckel had epilepsie en onze jongste teckel heeft ook epilepsie. En ik weet van mijn kant dat dat absoluut geen pretje is en dat het een hele stressvolle situatie is. Maar dat is voor ons geen reden om onze honden steeds mee te nemen als wij weggaan, dat werkt bij hem alleen maar averechts.MoniqueDM schreef:Ik ben dit wel met Marion eens. Je wilt namelijk niet weten wat voor impact een onvoorspelbare en ongrijpbare aandoening als epilepsie heeft, dus ik pas me daar wel volledig naar aan. Je hoeft namelijk maar één keertje te laat te zijn...........................Marion. schreef:Ehhhh, dat is iets wat ik graag zèlf uitmaakbike schreef:Neemt natuurlijk niet weg dat ik vind dat je wel rekening met ze moet houden, maar niet je leven volledig gaat aanpassen aan de hond(en).
Beste Martijn,Martijn schreef:Nee schat, Twee booschappenhondjes hebben gaat niet gevolgd door "ondanks".bike schreef:Ondanks dat wij twee boodschappentas hondjes hebben.
Er is niets "ondanks" aan boodschappenhondjes.
Het fenomeen alleen al. Hoe haal je het in je hoofd om twee hondjes (ongetwijfeld uit de broodfok) aan te schaffen, in je tas te proppen en ze dan vervolgens ook nog als "bood-schap-pen-tas-hond-je" te duiden.
Daar komen ze kennelijk zelden uit...ofzo?
Want je noemt ze niet wandelhondjes of knuffelhondjes. Je noemt ze boodschappentashondjes dus dat is kennelijk wat ze doen in jouw ogen. Boodschappentashond zijn.
Ik bedoel het allemaal vriendelijk hoor. Begrijp me niet verkeerd..ik vind het fantastisch.
Alleen die term boodschappentashond deed me even opschrikken.
Heb je een foto?
En heb je ook verschillende tassen voor ze of is het gewoon een makkelijk te vervangen Dirk van den Broektas?
En wil je ook nog meer hondjes in je tas?
De langste tijd dat ik weg ben ik naar mijn werk (zo'n 5 uren), dan moet Bowy ook alleen blijven met Rico. Als wij 's avonds weggaan en dat gebeurd niet zo vaak, dan blijven wij nooit lang Natuurlijk keek ik regelmatig op de klok, maar met de medicatie die Bowy nu heeft hebben we het nagenoeg onder controle en is de stress ook een stuk minder. Toen hij het met enige regelmaat nog had, heb ik wel een tijd vrijaf genomen en zorgden wij wel dat er steeds iemand bij hem kon zijn.MoniqueDM schreef:Dat stress averrechs kan werken bij epilepsie snap ik, maar hoe zit je dan bij je visite als je niet weet wat er thuis gebeurd?
Ik zou echt op eieren zitten hoor!
Martijn schreef:Ik had al een poedel/yorkiekruisingtweeling die tikkie en topsie heten voor me.
Daar heb je ook gelijk in hoor en zeker als ik een drankgelach ga aanheffen vraag ik mensen ook om hun kids thuis te latenMartijn schreef:Nee, niet alleen.tineke schreef: Kinderen en honden vergelijken vind ik overigens van de zotte,natuurlijk vraag je niet of mensen hun baby's en kleuters alleen thuis achter laten als ze op visite bij je willen komen![]()
Daar heb je de oppas voor.
Soms is het fantastisch als mensen hun kinderen meenemen. En soms ben je van bedoeling een drankgelach voor grote mensen aan te richten en dan is het een vette domper.
Er zijn echt voldoende situaties denkbaar waar kinderen de sfeer gewoon niet ten goede komen. Net zoals dat vaak genoeg juist andersom is.
Dan vraag ik niemand de kinderen alleen te laten, dan vraag ik of ze zin hebben om te komen en dat ze dan kinderen is zomaar ineens hun zaak maar niet de mijne.
Net zo geldt het voor honden. Als je bij mij op visite komt neem je je hond niet mee. Hier wonen namelijk al honden en die zijn niet zo van de visite.
Dat ik zo'n halve zool ben zegt niet dat iedereen daarin mee moet. Je moet niet altijd je hond mee willen nemen als je gastheer daar geen trek in heeft.
Da's een beetje onbeleefd. En wederom biedt de oppas uitkomst.
Daarom schreef ik ook onze regelslinlin schreef:en als kroostlief het niet voor elkaar krijgt om zich daaraan te houden, dan mogen ze wat mij betreft wegblijven.tineke schreef:Kinderen en honden vergelijken vind ik overigens van de zotte,natuurlijk vraag je niet of mensen hun baby's en kleuters alleen thuis achter laten als ze op visite bij je willen komen![]()
Wel gelden hier in huis onze regels ook voor het kroost van de visite
ik laat de mormels zoveel mogelijk thuis. het geeft hoe dan ook consternatie en ik heb daar gewoon geen zin in. als ze meegaan, dan gaat dat na uitgebreid overleg.
helemaal mee eens!tineke schreef:Ik heb daar geen enkele moeite mee om ze dan thuis te laten tenslotte heb ik voor honden gekozen en niet de mensen waar ik naar toe ga.
Orson en Rio doe ik er zowiezo geen plezier mee en als het geen probleem is neem ik Micron wel mee die vind dat wel leuk.
Kinderen en honden vergelijken vind ik overigens van de zotte,natuurlijk vraag je niet of mensen hun baby's en kleuters alleen thuis achter laten als ze op visite bij je willen komen![]()
Wel gelden hier in huis onze regels ook voor het kroost van de visite