Nou, dan hoef jij je toch ook geen zorgen te maken? Als iedereen dat zou doen zouden er heel wat mindet problemen zijn en zouden mensen dus niet de hond van een ander hoeven wegjagen.MoniqueDM schreef:Ja, ze lopen voornamelijk bij mij in de buurt.Eline* schreef:Dan hou jij je honden neem ik aan altijd bij je?MoniqueDM schreef:Sorry hoor, maar ik zou dit echt niet pikken en je zou dan ook een fors probleem met mij krijgen als je dit bij één van mijn honden zou doen, ook al is het een noodscenario voor jou. Je hebt gewoon met je handen van andermans honden af te blijven.Nanna schreef: Dan waarschuw ik de hond eerst met barse stem en helpt dat niet dan geef ik geen duwtje maar een forse niet mis te verstane opzouter.
Daar gaat die hond niet dood van, en het zijn zulke intelligente wezens (in tegenstelling tot sommige bazen) dat ie ogenblikkelijk mijn bedoeling snapt..![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan je dit maken?
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

Misschien wel, maar je hebt ook je hond bij anderen weg te houden als je ziet dat het niet op prijs wordt gesteld. Als ik een opdringerige vreemde hond bij me heb lopen en Buck gaat steeds uitvallen, kan de hond beter van mij een zetje krijgen dan van Buck. Denk ik.MoniqueDM schreef:Sorry hoor, maar ik zou dit echt niet pikken en je zou dan ook een fors probleem met mij krijgen als je dit bij één van mijn honden zou doen, ook al is het een noodscenario voor jou. Je hebt gewoon met je handen van andermans honden af te blijven.Nanna schreef: Dan waarschuw ik de hond eerst met barse stem en helpt dat niet dan geef ik geen duwtje maar een forse niet mis te verstane opzouter.
Daar gaat die hond niet dood van, en het zijn zulke intelligente wezens (in tegenstelling tot sommige bazen) dat ie ogenblikkelijk mijn bedoeling snapt..![]()

Dat wordt namelijk geheid vechten anders.
Volgens mij snapt menige eigenaar een serieuze dreiging niet al zou t hem in t gezicht slaan. Dus liever ietsje eerder zelf kordaat optreden. Ik heb zelf bepaald geen losse handjes maar ik kan me prima voorstellen dat n ander dit wel ontwikkelt..MoniqueDM schreef: Maar in het topic was er alleen sprake van dreiging, niet van "al in gevecht zijn met elkaar". Of heb ik het nou zo verkeerd gelezen?
Ook met een teefje heb ik er wel last van, eigenlijk. Als een reutje op mijn teefje wil rijden, is zij daar beslist niet van gediend. "O, maar dan zegt ze t wel" hoor je dan vaak. Nou, dat heb ik liever niet. Waarom moet mijn teef hun reu opvoeden? Laat ze t lekker zelf doen. En anders doe ik t leiver zelf dan dat ik mijn teefje leer weinig tollerant te zijn naar reutjes. Ze heeft al zo'n kort lontje.
- Moos
- Zeer actief
Ja, is ook zo hoorannepanne schreef:Ook met een teefje heb ik er wel last van, eigenlijk. Als een reutje op mijn teefje wil rijden, is zij daar beslist niet van gediend. "O, maar dan zegt ze t wel" hoor je dan vaak. Nou, dat heb ik liever niet. Waarom moet mijn teef hun reu opvoeden? Laat ze t lekker zelf doen. En anders doe ik t leiver zelf dan dat ik mijn teefje leer weinig tollerant te zijn naar reutjes. Ze heeft al zo'n kort lontje.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik grijp liever in voor serieuze dreiging of een vechtpartij.annepanne schreef:Volgens mij snapt menige eigenaar een serieuze dreiging niet al zou t hem in t gezicht slaan. Dus liever ietsje eerder zelf kordaat optreden. Ik heb zelf bepaald geen losse handjes maar ik kan me prima voorstellen dat n ander dit wel ontwikkelt..MoniqueDM schreef: Maar in het topic was er alleen sprake van dreiging, niet van "al in gevecht zijn met elkaar". Of heb ik het nou zo verkeerd gelezen?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Oooh, geen bloed!Nanna schreef:Ik zal even uit de doeken doen wat ik daarmee bedoel..niet mis te verstane opzouter![]()
Daarmee bedoel ik geen vals gedoe, trappen in de nieren of weet ik wat.
Zulk excessief geweld is helemaal niet nodig.
Gewoon "oprotten" brullen je voet tegen de zijkant van de hond zetten en hem een end de andere kant op schuiven.
Er vloeit dus geen bloed![]()

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
En jij loopt met die hond in een losloopgebied los? Dat vind ik namelijk ook schofterig.Nanna schreef:Ik zal even uit de doeken doen wat ik daarmee bedoel..niet mis te verstane opzouter![]()
Daarmee bedoel ik geen vals gedoe, trappen in de nieren of weet ik wat.
Zulk excessief geweld is helemaal niet nodig.
Gewoon "oprotten" brullen je voet tegen de zijkant van de hond zetten en hem een end de andere kant op schuiven.
Er vloeit dus geen bloed![]()
Stèl dat dat niet werkt en dat ze toch aan het matten slaan (is maar 1x gebeurd) dan laat ik het verder over aan mijn Deerhound en sta de volle 3 seconden die dat duurt af te wachten. Na die 3 seconden mocht de inmiddels wakker geworden eigenaar zijn bloedende hond op komen halen en voor 30 hechtingen naar de dierenarts vertrekken.
En ik ben nog zo netjes geweest om dat te vergoeden ook.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
O, zo komt het namelijk niet over wat je schrijft. Ik begreep dat je vlot en snel ingrijpt omdat je hond dus reageert zoals hij reageert. Maar dan heb ik dat verkeerd begrepen begrijp ik.Nanna schreef:Het is een goedzak en een lamlul van een hond...![]()
Hij is nu bijna 3 en in zijn hele leven slecht 1x dermate getergd geweest door een agressieve rothond dat hij daadwerkelijk tot de aanval overging.
In zijn geval had ik dat ook gedaan.
Omdat een ander zijn agressieve loslopende hond nul komma nul onder contrôle heeft moet ik dus in het losloopgebied mijn sul maar aanlijnen? Daggutniet.
Hij komt die hond trouwens nog wel eens tegen en dan loopt die hond eerbiedig te knikken en te buigen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- puk
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Pardon? Dus jij kijkt naar het ras en dat zegt genoeg? Oke, dan begin ik iets meer van alle weerstand hier te snappen tegen sommige uitspraken van je. Ik ken deerhounds en ken ze ook als fijne honden, maar ben niet zo naief te denken dat uiterlijk alles zegt over hoe de individuele hond reageert op prikkels van buitenaf.Nanna schreef:Psies![]()
Als je het ras beter had gekend had je het zó wel geweten...![]()
Deerhounds staan bekend om hun haast non-existente agressiedrempel.
Een fijn ras dus om onbekommerd mee te wandelen.
Het is nogal dom van je te denken dat een ras pure zekerheid geeft over het karakter.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Moos
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Nanna schreef:Psies![]()
Als je het ras beter had gekend had je het zó wel geweten...![]()
Deerhounds staan bekend om hun haast non-existente agressiedrempel.
Een fijn ras dus om onbekommerd mee te wandelen.
Elïne* schreef:Pardon? Dus jij kijkt naar het ras en dat zegt genoeg? Oke, dan begin ik iets meer van alle weerstand hier te snappen tegen sommige uitspraken van je. Ik ken deerhounds en ken ze ook als fijne honden, maar ben niet zo naief te denken dat uiterlijk alles zegt over hoe de individuele hond reageert op prikkels van buitenaf.
dus nogal onnatuurlijk om hem iets op te laten knappen tot bloedens toe, daarbij, ja het zijn over het algemeen zeer probleemloze honden op dit gebied, hoewel ik tot twee keer toe een deerhound, 1 maal versus andere deerhound en 1 maal tegen een ier, elkaar tot bloedens toe heb zien mollen, ook is er een keer op een show een deerhound geweest die los kwam en een poedeltje van de grond af trok, maar goed, dit zijn uitzonderingennanna schreef:Daar heb je voor 99.99% gelijk in.
Ik ken het ras echter al 20 jaar en heb nog nooit een agressieve deerhound gezien. Agressiviteit, dat is bij dit ras ondenkbaar.
Dat is ook precies wat ik zocht, een reus van een hond met het hart van een lam.
Kom al jaren op clubmatches van dit ras en nog nooit ook maar een grom gehoord. Daar worden na de keuring probleemloos 25 Deerhounds bij elkaar op de wei losgegooid, om te spelen.
In mijn andere ras (de teckel) juist weer niet....Daar bárst het van de bijtertjes, helaas.

ik weet alleen dus wel, dat als ze gaan ( geld ook voor de ier) je er geen makkelijke aan hebt en de schade behoorlijk kan zijn

- Hanneke2
- Zeer actief
Lijkt mij toch ook, vooral omdat er iets wordt gezegd over 30 hechtingen.Moos schreef:Maar als hij geprovoceerd wordt loopt hij niet weg, en hij heeft een keer flink aangevallen. Dat is toch ook agressie lijkt me?

En om weer even on-topic te gaan: ik vind dat je alle recht hebt om een hond weg te schelden / duwen als je verwacht dat er ellende van kan komen. Als de desbetreffende baas niet op gehoorsafstand staat douw ik ook ongevraagd frolicjes in de bek van vreemde grote honden zodat de kennismaking relaxed kan verlopen, en als ik het niet vertrouw zet ik een grote bek op tegen de hond in kwestie, en in het uiterste geval zou ik een vreemde hond nog wel een schop verkopen ook. Ik ga er vanuit dat die andere baas ook niet wil dat zijn hond die van mij richting da stuurt.
Andersom heb ik er ook geen problemen mee als een andere baas Lilo even een grote bek geeft en wegjaagt als ze een keer niet naar me luistert en opeens op een halve kilometer afstand een andere hond verrot staat te schelden.

Het *probleem* van het hele verhaal is volgens mij alleen dat sommige bazen geen notie hebben van hondentaal, en zelfs hun eigen honden niet kunnen lezen. "Hij wil alleen maar spelen" terwijl hun bouvier een poot op de schouder van mijn hond legt, of "Laat maar gaan, hij corrigeert wel als hij het zat is", terwijl de hond in kwestie vijf keer zoveel weegt als die van mij. :N: Of hun keurig onderdanige pup meetrekken als hij zich half op zijn rug laat besnuffelen.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes