kijk hier een voorbeeldje over lekker eigenwijs legaal doorfokken met gecoupeerde honden: http://groups.msn.com/zwettebosdobermannsannepanne schreef:Mij werd laatst gevraagd of t normaal was dat bij een hond alle tanden eruit vielen. Op de vraag hoe oud de hond was, beantwoorde de eigenaar "4 maanden". Van zulke vragen schrik ik me lam...En denk ik: kan er dan echt niets verplicht worden??malinois schreef:ik hou niet van het woord 'verplichten'... je kunt alleen regels maken als die controleerbaar zijn en dat is in dit geval niet zo...annepanne schreef:Tuurlijk. Is niet haalbaar, maar kan me wel voorstellen dat het wenselijk is om mensen te verplichten bepaalde basis-kennis van honden te hebben voordat ze met hun "hobby" andere mensen en honden "lastig vallen".
Ik zie eerder iets in een schriftelijke cursus ofzo maar meer over hond en gedrag dan een puppycursus.. En dat zullen er nog genoeg mensen zijn die gewoon ergens anders een hond halen en onder de 'verplichting' uitkomen, dat is nu toch ook al het geval met stamboomloze staffs en kruisingen hiervan, gecoupeerde honden etc.![]()
Wenselijk misschien wel maar haalbaar, nee denkt het niet.
daar wordt je toch doodziek van maar je doet er niks aan alleen zoveel mogelijk mensen waarschuwen daar nooit een hond te halen