Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthondpup aangelijnd of los?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Het is wel te merken dat Dante aan de beterende hand is trouwens :roll: :smile:
(Of Marijke is hem aan het zoeken... :mrgreen: )
We houden het even op het eerste, goed ? :mrgreen: :smile: :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:(daarom kan ik de beslissing van Inge af en toe zo goed begrijpen :mrgreen:
Ik ook :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Inderdaad een hele mooie foto!
Wat een geluk, zo'n fotograaf die daar net staat :wink:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Inderdaad een hele mooie foto!
Ja, en hij schoot hem zo uit de losse pols terwijl Felix harder kan lopen dan ik kan fietsen (nee, dat ligt niet aan mijn fysieke vermogens :wink: )
'T was wel een mooi tafereel trouwens, wij ontstemd en vloekend en tierend :mrgreen: richting de hond terwijl die man helemaal in zijn nopjes was verdiept in het lcd-schermpje van zijn camera :mrgreen: :smile:
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Benji&Brenda schreef:Inderdaad een hele mooie foto!
Ja, en hij schoot hem zo uit de losse pols terwijl Felix harder kan lopen dan ik kan fietsen (nee, dat ligt niet aan mijn fysieke vermogens :wink: )
'T was wel een mooi tafereel trouwens, wij ontstemd en vloekend en tierend :mrgreen: richting de hond terwijl die man helemaal in zijn nopjes was verdiept in het lcd-schermpje van zijn camera :mrgreen: :smile:
:smile:
Ik geloof je direct hoor. Britt en Bram kunnen met hun korte pootjes al keihard rennen dus :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Jaap* schreef:Het is wel te merken dat Dante aan de beterende hand is trouwens :roll: :smile:
(Of Marijke is hem aan het zoeken... :mrgreen: )
Geen geroddel achter mijn rug hè :smile:

We hebben heel gezellige maar ook erg drukke kerstdagen achter de rug, dus zodoende!

Nee, zoeken hoefde ik hem niet :mrgreen: , maar wel afplukken van een loopse teef :roll: We waren in het Kralingse bos met de kinderen en kleinkinderen, heel druk. Niet mijn eerste keus (die drukte) maar voor de kleinkindjes wel leuk. En Dante heeft het daar ook meestal erg naar zijn zin, maar nu een beetje tè :roll:. Ik baalde wel, ten eerste omdat hij dan echt helemaal niet luistert maar vooral omdat ik hem weer een tijd aan moest lijnen, daarna.. Ik vind het echt knap van mensen die het lukt om hun hond te laten luisteren bij een loopse teef, mij is het tot nu toe nog niet gelukt. Het is wel een verschil met toen hij rond het jaar was want toen kon ik na zo'n ontmoeting beter naar huis gaan omdat hij de rest van de wandeling dan vol in de riem hing (richting loopse teef :roll: ) Nu kan ik als ik een andere richting uit loop, hem na een minuut of tien wel weer los laten, gelukkig.
Dante loopt tijdens wandelingen altijd vrij ver vooruit; is me ook niet gelukt omdat te veranderen. Komt braaf steeds als ik hem roep (tenzij.....wild of loopse teef :mrgreen: ) maar loopt daarna weer ver vooruit... En ik kan hem toch niet blijven roepen :denken:
Wat in dat drukke bos wel erg leuk was; hij komt dan ook steeds uit zichzelf terug lopen (op de Bracco manier; met een lange looppas) daarbij alle mensen aankijkend die hij tegenkomt; nee, deze is het niet, die ook niet en dan helemaal blij als hij mij gevonden heeft :mrgreen: En dat dan steeds opnieuw :roll: Als ik dan zeg; 'dichtbij blijven' dan doet hij dat wel maar dan moet ik dat steeds herhalen. Weer een fout in de opvoeding dus, maar weet niet goed hoe ik dit om moet buigen vooral omdat hij echt heel prompt komt als ik roep of fluit. Dus dat 'plakken' zoals bij Rana, dat ken ik helemaal niet (alleen als er een grote zwarte hond aankomt, dan komt hij ineens naast me lopen :N: :roll: ).
Maar het is echt genieten hoor om hem zo te zien :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Je hebt in ieder geval wel van zijn lopen kunnen genieten Marijke :ok:
Gezellig is dat, als je de hond zo ziet terugdraven, steeds even checkend of hij al bij het juiste groepje is aangeland. De enkele keer dat ik in drukker gebied loop zie ik dat Rana ook doen.
Ietsje minder dat hij nou net weer een loopse teef moest ontdekken :mrgreen: Maar je kunt hem nu in ieder geval wel meenemen. Dat heb je toch gewonnen :ok:
Enne...roddelen? wij? :roll: Nee hoor het was geheel in het openbaar, dus je kunt het lezen :mrgreen: :smile:

Rana loopt ook wel vaak wat verder weg hoor, zeker als we met meerdere mensen zijn. Maar op het ogenblik is ze een "dichtbijloopster" :mrgreen:
Even een duik in het struikgewas en dan...oh nee bij de baas blijven :ok: en dan huppelt ze van de linker kant naar de rechterkant steeds naar mij opkijkend :wink:
De reden? Wat meer oefeningetjes onderweg met als belonende afsluiting een balletje :idea: :smile:
Het lijkt wel of ze de kans niet wil missen.
Ben benieuwd hoe lang dit nu weer stand houdt :mrgreen:

waarschijnlijk tot ik weer moe, of even in gedachten ben :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Dichtbij blijven is hier ook geen sprake van. Als Britt los is (in het hondenbos dan want baasje durft het nog? niet op andere plekken) dan blijft ze in de buurt zolang ik met haar speel met een bal of stok, totdat ze opeens wat anders in haar koppie heeft. Soms valt het mee en gebeurd dat amper maarja...
Als ik niet met haar speel dan laat ik haar los en kijkt ze een paar keer of ik echt niks leuks doe en gaat dan ver vooruit, uit zicht, bijvoorbeeld naar een waterpoel toe. Als ik weet welke richting ze uit ging en ik ga ook die richting uit dan zie ik haar wel weer en gaat ze weer met ons mee, tot ze weer wat in haar koppie heeft (ook met tussendoor spelen met ons).
Aan de ene kant hoeft ze niet naast met te lopen ofzo. Het is wel heel handig maarja van mij mag ze wel lekker rennen en doen, anders kan ik dr net zo goed niet los laten. En even uit zicht spurten is dan ook tot daar aan toe maar soms gaat ze opeens ver en weet ik niet waar ze uithangt. En helaas luistert ze dan ook niet meer naar de fluit :19:
Misschien als ik daar zou blijven dat ze weer terugkomt maar dat vertrouwen heb ik niet :jank: Ga ik de richting uit waarin ze verdween dan kom ik dr dus verderop wel weer tegen en gaat ze weer mee (en met een spelletje weer even bij mij houden dan natuurlijk :mrgreen: )
Afbeelding
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dipsausje »

Ik meld me ook even met een (soms) loslopende jachthondpup. Pups horen toch dicht bij hun baas te blijven omdat ze nog bang zijn voor de grote buitenwereld? Bij onze Borke (Friese Stabij 10wkn) blijkt dat niet het geval te zijn, hij volgt 90% van de tijd prima als je buiten bent maar ik moet echt goed opletten want als hij geen zin meer heeft loopt hij zelf naar huis. En dan is hij ook niet te stoppen... :N:

Is dit nou typisch voor jachthonden, een geval apart of hebben al die boekjes het fout met hun 'pups blijven in de buurt'? :mrgreen:
Gr. Jelle en een poot van Borke
jelledekker.nl | Laatste Update: 12/03/2008 | 205 foto's online
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Dipsausje schreef:Ik meld me ook even met een (soms) loslopende jachthondpup. Pups horen toch dicht bij hun baas te blijven omdat ze nog bang zijn voor de grote buitenwereld? Bij onze Borke (Friese Stabij 10wkn) blijkt dat niet het geval te zijn, hij volgt 90% van de tijd prima als je buiten bent maar ik moet echt goed opletten want als hij geen zin meer heeft loopt hij zelf naar huis. En dan is hij ook niet te stoppen... :N:

Is dit nou typisch voor jachthonden, een geval apart of hebben al die boekjes het fout met hun 'pups blijven in de buurt'? :mrgreen:
Geen idee, Britt liet ik wel los in het bos, in de wijk verder niet ivm auto's, maar ze bleef redelijk in de buurt maar andere mensen/honden waren net zo leuk :mrgreen:
En mijn vorige hond, Benji, nou die ging er als klein hummeltje al vandoor :mrgreen:
Als afsluiting van de puppycursus gingen we naar de soesterduinen en ja Benji moest ook los. Wat dachten we nou wel niet, élke hond bleef bij de groep, ze konden heerlijk spelen. Ja ja, dat deden ze ook, behalve Benji, die ging er gewoon vandoor :smile:
Tjah uitzonderingen bevestigen de regel zullen we maar zeggen :19: :mrgreen:

Maar geen idee of het typisch is voor jachthonden hoor :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Jaap* schreef:
ranetje schreef:(daarom kan ik de beslissing van Inge af en toe zo goed begrijpen :mrgreen:
Ik ook :smile:
:F: dat was nu ook net wat ik mensen altijd als reden gaf ivm. mijn overstap van jachthonden naar wartjes : als ik de setters onder appèl had, dicht bij me in de buurt, dan waren ze supergehoorzaam, geen vuiltje aan de lucht............maar van zodra ze het woordje 'vrij' hadden gehoord waren ze ook écht vrij, vonden ze :cheer: .
en geef ze eens ongelijk :roll: .
ik had er na jaren jachthonden geen lol meer in om ze constant van hun ultieme pleziertjes te moéten weerhouden, hun altijd maar datgene te moeten verbieden wat ze oh zo graag zouden doen :ugh: .

(als mijn wartjes nu een inbreker willen pakken laat ik ze natuurlijk lekker hun gang gaan :smile: :N: )
Hier wil ik wel even op in gaan; niet om te ontkennen of te bestrijden, begrijp me goed :wink:. Maar ik heb eigenlijk helemaal niet het idee dat ik Dante zoveel ontzeg :19: (dan heb ik het natuurlijk niet over de afgelopen 10mnd. :roll: :wink: ). Misschien doe ik het niet goed als jachthondenbezitter maar Dante mag geregeld zijn ultieme plezier 'uitleven'. Zolang dat blijft bij een paar minuten door de struiken vliegen, heb ik daar geen bezwaar tegen. Dat geldt ook voor het opsporen en opstoten van fazanten (misschien niet helemaal ethisch verantwoord t.o. de fazanten, maar zolang het niet iedere dag gebeurt...). Een groot park waar ik geregeld naar toe ga, heeft een hoek waar konijnen zitten. Dante mag daar altijd even rauzen. Helemaal blij komt hij dan terug; tong uit de bek en grote 'grijns'... Ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden :denken: . Misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Dipsausje schreef:Ik meld me ook even met een (soms) loslopende jachthondpup. Pups horen toch dicht bij hun baas te blijven omdat ze nog bang zijn voor de grote buitenwereld? Bij onze Borke (Friese Stabij 10wkn) blijkt dat niet het geval te zijn, hij volgt 90% van de tijd prima als je buiten bent maar ik moet echt goed opletten want als hij geen zin meer heeft loopt hij zelf naar huis. En dan is hij ook niet te stoppen... :N:

Als pup bleef Dante bij me in de buurt. Pas met een maand of zeven begonnen bij ons de problemen. Tjonge, dat zo'n blaagje al niet te stoppen is! Misschien eens bij de fokker informeren of bij de rasvereniging; misschien is dat een 'Stabij-ding' :wink: ? Nou in jouw geval zou ik hem dan aan een (dunne, slappe) lijn houden en alleen op heel veilige plaatsen loslaten!
En trainen, trainen, trainen :mrgreen: !
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Je hebt in ieder geval wel van zijn lopen kunnen genieten Marijke :ok:
Gezellig is dat, als je de hond zo ziet terugdraven, steeds even checkend of hij al bij het juiste groepje is aangeland. De enkele keer dat ik in drukker gebied loop zie ik dat Rana ook doen.
Ietsje minder dat hij nou net weer een loopse teef moest ontdekken :mrgreen: Maar je kunt hem nu in ieder geval wel meenemen. Dat heb je toch gewonnen :ok:
Enne...roddelen? wij? :roll: Nee hoor het was geheel in het openbaar, dus je kunt het lezen :mrgreen: :smile:

Rana loopt ook wel vaak wat verder weg hoor, zeker als we met meerdere mensen zijn. Maar op het ogenblik is ze een "dichtbijloopster" :mrgreen:
Even een duik in het struikgewas en dan...oh nee bij de baas blijven :ok: en dan huppelt ze van de linker kant naar de rechterkant steeds naar mij opkijkend :wink:
De reden? Wat meer oefeningetjes onderweg met als belonende afsluiting een balletje :idea: :smile:
Het lijkt wel of ze de kans niet wil missen.
Ben benieuwd hoe lang dit nu weer stand houdt :mrgreen:

waarschijnlijk tot ik weer moe, of even in gedachten ben :wink:
Nou ik geniet me een ongeluk :mrgreen:
Die oefeningetjes en balletje ga ik er ook weer 'in' brengen. Alleen nu nog even niet. Eerst maar het loslopen weer afwachten. Maar het gaat nog steeds goed. Zelfs gisteren vrij wild gespeeld met een jonge reu; dat vind ik dan nog wel eng :N: Na een paar minuten afgekapt. Vanmorgen niks aan de hand :ok:
Dus Rana blijft bij je in de hoop dat het B-ding uit je zak komt :mrgreen: , ik dacht dat ze dat deed omdat je zo'n fijne baas bent :engel:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Dichtbij blijven is hier ook geen sprake van. Als Britt los is (in het hondenbos dan want baasje durft het nog? niet op andere plekken) dan blijft ze in de buurt zolang ik met haar speel met een bal of stok, totdat ze opeens wat anders in haar koppie heeft. Soms valt het mee en gebeurd dat amper maarja...
Als ik niet met haar speel dan laat ik haar los en kijkt ze een paar keer of ik echt niks leuks doe en gaat dan ver vooruit, uit zicht, bijvoorbeeld naar een waterpoel toe. Als ik weet welke richting ze uit ging en ik ga ook die richting uit dan zie ik haar wel weer en gaat ze weer met ons mee, tot ze weer wat in haar koppie heeft (ook met tussendoor spelen met ons).
Aan de ene kant hoeft ze niet naast met te lopen ofzo. Het is wel heel handig maarja van mij mag ze wel lekker rennen en doen, anders kan ik dr net zo goed niet los laten. En even uit zicht spurten is dan ook tot daar aan toe maar soms gaat ze opeens ver en weet ik niet waar ze uithangt. En helaas luistert ze dan ook niet meer naar de fluit :19:
Misschien als ik daar zou blijven dat ze weer terugkomt maar dat vertrouwen heb ik niet :jank: Ga ik de richting uit waarin ze verdween dan kom ik dr dus verderop wel weer tegen en gaat ze weer mee (en met een spelletje weer even bij mij houden dan natuurlijk :mrgreen: )
Ik heb dan wel het voordeel dat Dante wel in zicht blijft (tenzij....... :mrgreen: ). Maar ik had hem willen leren om bijv. op een meter of 10 afstand te blijven, maar dat lukt niet :19: . Alleen als ik hem constant roep; dan is het komen, weg lopen, komen, weg lopen.. Hij heeft daardoor niet geleerd om dichterbij te blijven. Als ik niet roep, komt hij ook vanzelf weer terug om te kijken waar ik ben. Ook kijkt hij geregeld over zijn schouder (ziet er heel grappig uit). Het komt er dus op neer dat hij op een meter of :denken: (kan niet zo goed afstand schatten) ? heen en weer loopt :wink: . Maar luisteren doet hij nu (nog? :wink: ) geweldig! Zeker als ik mijn armen spreid en een beetje door mijn knieën ga, dan komt hij echt aangehuppeld :mrgreen:
Dat is denk ik toch het verschil in lopende of staande hond; hoewel er toch wel een grote overlap is....
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Als hij nog zo'n sprintje naar huis trekt is dat waarschijnlijk meer omdat hij de grote buitenwereld nog wat erg groot vindt :wink:
Het is geen jachthonden gedrag, maar puppygedrag en komt waarschijnlijk vanzelf wel in orde. Probeer eventueel wat met hem te spelen buiten.
Hij zal in een bos waar je bijvoorbeeld met de auto naar toe gaat nog wel meer op je letten dan die 90% :wink: want dan kan hij niet naar huis.
Dat hij naar huis gaat is dan nog wel handig, dan weet je waar je hem zoeken moet :ok: (tenminste als hij daarvoor geen drukke straten hoeft over te steken?)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:Dus Rana blijft bij je in de hoop dat het B-ding uit je zak komt , ik dacht dat ze dat deed omdat je zo'n fijne baas bent :engel:
Ik ben een gewèldige baas :mrgreen: :smile: :smile:
Ik maak me geen ilusies hoor. Er ontstaat een band tussen de hond en jezelf als je er geregeld mee bezig bent, maar volgens mij blijft ze in de buurt omdat er grote kans is dat er iets leuks te doen valt. :wink:
Volgens mij is een hond een rasopportunist.

En Dante even lekker laten rauzen? Van mij mag je :ok:
Ik gun het Rana ook van harte en af en toe mag ze ook. Maar ik moet dat in de gebieden waar ik nu loop doseren anders gaat ze het teveel als "verworven recht"zien (zoals Jaap dat heel treffend zei).
Dan loop je het risico op onbestuurbaarheid :wink:
Afbeelding
Dipsausje
Actief
Contacteer:

ranetje schreef:Als hij nog zo'n sprintje naar huis trekt is dat waarschijnlijk meer omdat hij de grote buitenwereld nog wat erg groot vindt :wink:
Het is geen jachthonden gedrag, maar puppygedrag en komt waarschijnlijk vanzelf wel in orde. Probeer eventueel wat met hem te spelen buiten.
Hij zal in een bos waar je bijvoorbeeld met de auto naar toe gaat nog wel meer op je letten dan die 90% :wink: want dan kan hij niet naar huis.
Dat hij naar huis gaat is dan nog wel handig, dan weet je waar je hem zoeken moet :ok: (tenminste als hij daarvoor geen drukke straten hoeft over te steken?)
Hij trekt geen sprintjes naar huis, hij verliest simpelweg elke interesse en gaat rustig naar huis lopen, alleen als je dan achter hem aan gaat, gaat hij harder en harder lopen. Gelukkig wonen we direct aan het bos dus echt gevaarlijk is het niet. Maar het blijft vervelend als je met een bal of iets dergelijks aan het spelen bent en meneer loopt opeens rustig weg. Het gebeurt overigens maar erg weinig en alleen als hij het spelen zat is geworden, dan zitten die flaporen waarschijnlijk dichtgeplakt? :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Dipsausje schreef:
ranetje schreef:Als hij nog zo'n sprintje naar huis trekt is dat waarschijnlijk meer omdat hij de grote buitenwereld nog wat erg groot vindt :wink:
Hij trekt geen sprintjes naar huis, hij verliest simpelweg elke interesse en gaat rustig naar huis lopen, alleen als je dan achter hem aan gaat, gaat hij harder en harder lopen. Gelukkig wonen we direct aan het bos dus echt gevaarlijk is het niet. Maar het blijft vervelend als je met een bal of iets dergelijks aan het spelen bent en meneer loopt opeens rustig weg. Het gebeurt overigens maar erg weinig en alleen als hij het spelen zat is geworden, dan zitten die flaporen waarschijnlijk dichtgeplakt? :mrgreen:
Niet uitgesloten dat de oortjes dan even dichtgeplakt zitten :smile:

Misschien is het wel verstandig om de spelletjes dan wat korter te houden.
Dus stoppen vóór hij er geen zin meer in heeft. (liefst als hij nog graag verder wil spelen).
Dat houdt hem "gretiger" voor de volgende keer :wink:
Daardoor blijft spelen leuk, anders wordt het zo'n "verplichting" hé?
Afbeelding
Dipsausje
Actief
Contacteer:

ranetje schreef:Niet uitgesloten dat de oortjes dan even dichtgeplakt zitten :smile:

Dus stoppen vóór hij er geen zin meer in heeft. (liefst als hij nog graag verder wil spelen).
Proberen we ook wel, de enige keer dat we lang doorspelen is tijdens de 'dolle uurtjes', Borke zo moe mogelijk maken anders is hij in huis niet te stoppen. Gelukkig zijn er wel veel molshopen hier dus dat mollenjagen kan hij mooi oefenen op het veld. Is erg leuk om te zien als hij de mol zoekt, iedere molshoop moet dan uitgebreid onderzocht worden. Hij heeft alleen nog niets gevonden... :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Dipsausje schreef:
ranetje schreef:Niet uitgesloten dat de oortjes dan even dichtgeplakt zitten :smile:

Proberen we ook wel, de enige keer dat we lang doorspelen is tijdens de 'dolle uurtjes', Borke zo moe mogelijk maken anders is hij in huis niet te stoppen. Gelukkig zijn er wel veel molshopen hier dus dat mollenjagen kan hij mooi oefenen op het veld. Is erg leuk om te zien als hij de mol zoekt, iedere molshoop moet dan uitgebreid onderzocht worden. Hij heeft alleen nog niets gevonden... :mrgreen:
Die eerste mol komt nog wel een keertje. :wink:
Ik ben benieuwd hoe hij daar dan op reageert.
Rana wil soms in de bossen ook nog wel eens op mollenjacht.
Dat was een keertje erg idioot om te zien.
Ze was woest aan het graven...........en ik zag dat tussen de kluiten aarde de mol ook mee door de lucht vloog achter haar rug.
Dat had ze niet gezien en ze groef ijverig door.
In de boom zat een ekster geïnteresseerd toe te kijken. Toen de mol er uit vloog gapte de ekster dat beest snel van de grond en zat hem een paar bomen verder op te peuzelen :mrgreen:
Daarna vloog ze terug naar de boom vlakbij Rana en ja hoor er kwam nog een mol omhoog :ok:
De ekster had twee gratis maaltjes en Rana had niets in de gaten. Die zat zowat met haar halve lijf in het gat dat ze gegraven had :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:...en ik zag dat tussen de kluiten aarde de mol ook mee door de lucht vloog achter haar rug.
:smile: :smile: :smile:
Wij hadden vroeger een x duitse staande die zich rotschrok als hij iets levends had opgegraven en op de vlucht sloeg :roll: :smile:

Felix zoekt graag naar muizenholletjes, vorig jaar kwam hij zomaar aanlopen met een paar jonge muizen in de bek, wij hebben hem het nestje weer op laten zoeken en de (onbeschadigde) muisjes weer teruggezet en afgedekt. Dat vond ik wel knap van hem :ok:
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:...en ik zag dat tussen de kluiten aarde de mol ook mee door de lucht vloog achter haar rug.
Wij hadden vroeger een x duitse staande die zich rotschrok als hij iets levends had opgegraven en op de vlucht sloeg :roll: :smile:

Felix zoekt graag naar muizenholletjes, vorig jaar kwam hij zomaar aanlopen met een paar jonge muizen in de bek, wij hebben hem het nestje weer op laten zoeken en de (onbeschadigde) muisjes weer teruggezet en afgedekt. Dat vond ik wel knap van hem :ok:
Wow dat is wat je noemt "zacht in de bek" :ok:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:...Wow dat is wat je noemt "zacht in de bek" :ok:
Ja, ik hoop ook dat hij niet teveel met de kat lult over zulke dingen :wink:
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:...Wow dat is wat je noemt "zacht in de bek" :ok:
Ja, ik hoop ook dat hij niet teveel met de kat lult over zulke dingen :wink:
:mrgreen: :smile: :smile:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef: Rana wil soms in de bossen ook nog wel eens op mollenjacht.
Dat was een keertje erg idioot om te zien.
Ze was woest aan het graven...........en ik zag dat tussen de kluiten aarde de mol ook mee door de lucht vloog achter haar rug.
Dat had ze niet gezien en ze groef ijverig door.
In de boom zat een ekster geïnteresseerd toe te kijken. Toen de mol er uit vloog gapte de ekster dat beest snel van de grond en zat hem een paar bomen verder op te peuzelen :mrgreen:
Daarna vloog ze terug naar de boom vlakbij Rana en ja hoor er kwam nog een mol omhoog :ok:
De ekster had twee gratis maaltjes en Rana had niets in de gaten. Die zat zowat met haar halve lijf in het gat dat ze gegraven had :mrgreen:

Dante was als pup eens aan het graven, ik zag hem verschrikt zijn kop terug trekken; bleek er een muisje aan zijn lip te hangen :smile: (een zeer koene muis!).
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Gister "Babe" even weer gezien, kon 't niet laten :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

Moon schreef:...bleek er een muisje aan zijn lip te hangen :smile: (een zeer koene muis!).
Met die lippen kon zo'n muis ook niet missen :wink: :smile:
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Jaap* schreef:
felix behoort zeker tot de familie van de bekbroeders :mrgreen: ?
Mooi gevonden :ok: :smile:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:
Inge O schreef:
Jaap* schreef: Felix zoekt graag naar muizenholletjes, vorig jaar kwam hij zomaar aanlopen met een paar jonge muizen in de bek, wij hebben hem het nestje weer op laten zoeken en de (onbeschadigde) muisjes weer teruggezet en afgedekt. Dat vond ik wel knap van hem :ok:
felix behoort zeker tot de familie van de bekbroeders :mrgreen: ?
Mooi gevonden :ok: :smile:
Idd :ok: . Maar wel sneu om te horen als je toevallig een bakje tzatziki bent :mrgreen:
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Jaap* schreef: Felix zoekt graag naar muizenholletjes, vorig jaar kwam hij zomaar aanlopen met een paar jonge muizen in de bek, wij hebben hem het nestje weer op laten zoeken en de (onbeschadigde) muisjes weer teruggezet en afgedekt. Dat vond ik wel knap van hem :ok:
nou das inderdaad erg zacht in de bek zeg, als Kyra een muis te pakken heeft is het hap sloek weg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”