haha ja daar zal ik het vast ooit gezien hebben denk ikJinx schreef:6 Jaar geleden had ik inderdaad dreads...Ik moet de foto in de toetjes weer eens updaten merk ik
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verkeerde voorstelling 2009
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Verkeerde voorstelling
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Mjah ik snap de terughoudendheid wel hoor.Demi schreef:Zal daar zo even mee dreigen als hij thuis komt, wie weet helpt het

Het is geen autoweekforum bijv. zal ik maar zeggen.
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lars schreef:Mjah ik snap de terughoudendheid wel hoor.Demi schreef:Zal daar zo even mee dreigen als hij thuis komt, wie weet helpt het![]()
Het is geen autoweekforum bijv. zal ik maar zeggen.
hahaha Lars je onderschrift
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
malinois schreef:massam schreef:malinois schreef:
![]()
muts!
hihi echt wel!![]()
ik dacht echt dat ze met jouw "team" meegekomen was
Maar ik kende haar ook niet persoonlijk hoorDe demo’s
· IPO. Lian (Chiki) met Kink en Fennella (Malinois) met Xito zullen gedeeltes uit het appèlprogramma laten zien.Ik ken haar alleen van een wedstrijd 2 jaar geleden waar haar vriendje zo de sloot in wandelde na een feestavond waar we met zn allen van terugliepen naar het wedstrijdterrein toe na het nuttigen van een aantal alcoholische versnaperingen
![]()
Ik zat toen dat gebeurde trouwens vast op een hek met prikkeldraad wat ik even over het hoofd had gezienwaar ze me met 3 man van aan het lospulleken waren in het pikkedonker...zo'n 20 meter van die bewuste sloot af... heb het toen dus ook in volle glorie mee gekregen vanaf mn hek

- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Sherlocks....renee-uk schreef:dat zag ik later in een topic over hoe je aan je forumnaam komt, ik moet gewoon beter lezenCharles vd B schreef:renee-uk schreef: Troost je, ik had ook pas door dat Chiki Lian was toen Charles Kink ergens in een topic bij naam noemde
Ons kent ons ....
Chi = Chip en Ki = Kink
edit: laatste zin toegevoegd

Dat incognito blijven lijkt me maar niet te lukken op fora, zelfs als ik me bescheiden opstel zonder vinnig getyp

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
chrico schreef:Ik vond Fien geweldig en was eigenlijk wel blij dat zij soms het achterste van haar tong liet zien. Dat mag, het is ook het ras en ja je zat niet op het slimste punt maar goed, dat weet je nu voor een volgende keer toch?
helemaal mee eens!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik had het me van tevoren niet zo bedacht, maar een heleboel honden waren het sowieso niet gewend om zoiets mee te maken natuurlijk: in een tent zitten op een evenement, alleen gelaten worden, workshops volgen, en weer terug naar de tent etc. Mijn honden kunnen zo'n verblijf op een veld wel dromen en zijn het ook gewend dat ik wegloop. Maar voor veel mensen zal het ook even zoeken zijn. In het gangpad gaan staan, zou ik ook al niet doen omdat het heel onrustig is. Laat staan met een Fien
Als niet kampeerder heb ik trouwens drie tenten afgebroken aan het eind van de dag, da's toch knap

Als niet kampeerder heb ik trouwens drie tenten afgebroken aan het eind van de dag, da's toch knap

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Een Hovawart kan daar ook gewoon aan wennen. Het is ook een kwestie van vaker doen.massam schreef:Dat mag, het is ook het ras

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
De hovawart heeft wat meer begeleiding nodig met het omgaan met bepaalde prikkels ( mannen bv.)Zoek stok! schreef:Een Hovawart kan daar ook gewoon aan wennen. Het is ook een kwestie van vaker doen.massam schreef:Dat mag, het is ook het ras
Jan

- Zoek stok!
- Zeer actief
Vooral bij jou zekerjaninca2002 schreef:De hovawart heeft wat meer begeleiding nodig met het omgaan met bepaalde prikkels ( mannen bv.)Zoek stok! schreef:Een Hovawart kan daar ook gewoon aan wennen. Het is ook een kwestie van vaker doen.massam schreef:Dat mag, het is ook het ras

Dat geldt ook voor mijn honden. Izzie doe ik in de bench als ik wegloop en er geen ander toezicht is. Zij zou wel eens happen uit voorbijgangers kunnen nemen als die bewegende benen voorbij lopen. Bram heeft zondag gewoon voor de tent gelegen aan een grondpin. Hij vindt een bench vreselijk, dus daar gaat hij sowieso niet in.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Elke hond kan je laten wennen maar of het het resultaat geeft wat een ander ras zou laten zien is een tweede. Daarbij denk ik dat als Tamara op een rustiger stuk had gezeten wat geen doorloop was dat Fien anders gereageerd had. Fien laat zien dat zij een ruime persoonlijke cirkel heeft, dat kan je ook respecteren, je eraan aanpassen en haar laten wennen dat die cirkel kleiner mag zijn. Wil niet zeggen dat je weg moet blijven maar wel dat je nu weet dat als je ergens bent waar andere honden komen op korte afstand en je blijft op 1 plaats zitten dat je er rekening mee mag houden door de volgende keer een andere plek te zoeken, een bench mee te nemen of weet ik het wat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Vergeet ook niet dat ze anders kunnen reageren als hoe ze thuis zijn. Zo is Tuana maar 1x tekeer gegaan naar een andere hond, achteraf had ze best zonder muilkorf gelopen maar toch, met die muilkorf om weet ik zeker dat het niet mis kan gaan.
- M@scha
- Zeer actief
inderdaad. andere omgeving, andere honden etc doet veel met honden. mijn lola heeft maar 1x haar lip opgetrokken en echt uitgevallen is ze helemaal niet. en dat had ik wel verwacht. zeker met napoleon etc dichtbij.

-
- Zeer actief
Omdat iedereen weet wat er verwacht word denk ik. Je heb alle partijen nodig om het tot een goed eind te brengenZoek stok! schreef:
Vooral bij jou zekerJa natuurlijk zal dat zo zijn. Maar ik bedoel dat ook niet alle honden bij een agilitywedstrijd makkelijk met mensen en honden zijn. Maar toch staan ze gewoon op zo'n terrein. Je doet het dan op een zodanige manier dat het goed gaat.

Bij Kito in de groep zat de engelse buldog Kobus. Ik zat te kijken en dacht van oeps Bob, hou hem uit zijn buurt want ik weet dat Kito reageerd op de geluiden die een buldog kan maken. Bob probeerde uit de buurt te blijven maar Kobus was steeds zijn buurman waardoor Bob zijn hart vasthield als Kito los moest bij een oefening. Gelukkig liet hij zich heel erg door de bal afleiden zondag. Ik ben bewust weggegaan zodat Kito niet op mij zou letten en afgeleid zou worden daardoor en zich ook helemaal kon focussen.
Ik denk dat het baasje van Kobus totaal niet in de gaten had wat er gebeurde.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat denk ik ook niet. Mijn honden gaan ALTIJD mee naar wedstrijden waar veel mensen en honden komen. Toch blijven ze altijd hetzelfde gedrag vertonen en dat is wegwezen bij hun auto... dat zouden ze dus ook doen als ze voor zo'n tentje hadden gelegen...chrico schreef:Elke hond kan je laten wennen maar of het het resultaat geeft wat een ander ras zou laten zien is een tweede.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
Je kunt ze ook in de tent in een bench doen. Dan hebben ze veel minder prikkels dan buiten de tent aan een grondpin liggen. In de tent aan een grondpin kan zelfs ook nog. Zo kunnen ze prima op zo'n terrein verblijven als je ze dat leert.malinois schreef:dat denk ik ook niet. Mijn honden gaan ALTIJD mee naar wedstrijden waar veel mensen en honden komen. Toch blijven ze altijd hetzelfde gedrag vertonen en dat is wegwezen bij hun auto... dat zouden ze dus ook doen als ze voor zo'n tentje hadden gelegen...chrico schreef:Elke hond kan je laten wennen maar of het het resultaat geeft wat een ander ras zou laten zien is een tweede.
En dat tekeer gaan in de auto is natuurlijk ook gewoon iets wat ze leuk vinden. Er is geen toezicht, dus ze kunnen doen en laten wat ze willen in de auto. Een nieuwe pup zal weer net zo hard mee gaan doen.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat gebeurt ook op wedstrijden hoorchrico schreef:Omdat iedereen weet wat er verwacht word denk ik. Je heb alle partijen nodig om het tot een goed eind te brengenZoek stok! schreef:
Vooral bij jou zekerJa natuurlijk zal dat zo zijn. Maar ik bedoel dat ook niet alle honden bij een agilitywedstrijd makkelijk met mensen en honden zijn. Maar toch staan ze gewoon op zo'n terrein. Je doet het dan op een zodanige manier dat het goed gaat.
![]()
Bij Kito in de groep zat de engelse buldog Kobus. Ik zat te kijken en dacht van oeps Bob, hou hem uit zijn buurt want ik weet dat Kito reageerd op de geluiden die een buldog kan maken. Bob probeerde uit de buurt te blijven maar Kobus was steeds zijn buurman waardoor Bob zijn hart vasthield als Kito los moest bij een oefening. Gelukkig liet hij zich heel erg door de bal afleiden zondag. Ik ben bewust weggegaan zodat Kito niet op mij zou letten en afgeleid zou worden daardoor en zich ook helemaal kon focussen.
Ik denk dat het baasje van Kobus totaal niet in de gaten had wat er gebeurde.

Linda, Izzie en Bram
- M@scha
- Zeer actief
ik denk dat het toch anders zit bij sommige rassen.
ik denk dat ik zéér ongelukkig was geworden van de wetenschap dat lieve xantosje aan een pin (in zijn geval wordt zo'n ding een pinnetje) in een tentje lag... ik was er in ieder geval niet langs gelopen
idem mijn sammy bijvoorbeeld.
laat staan dat je bij zulke honden wegloopt terwijl ze zo zitten/liggen. er zijn altijd mensen die niet perfect opletten.
eruit trainen is een leuk gegeven. zo ook gewenning, maar in sommige situaties gaat dat niet.
ik denk dat ik zéér ongelukkig was geworden van de wetenschap dat lieve xantosje aan een pin (in zijn geval wordt zo'n ding een pinnetje) in een tentje lag... ik was er in ieder geval niet langs gelopen

idem mijn sammy bijvoorbeeld.
laat staan dat je bij zulke honden wegloopt terwijl ze zo zitten/liggen. er zijn altijd mensen die niet perfect opletten.
eruit trainen is een leuk gegeven. zo ook gewenning, maar in sommige situaties gaat dat niet.

-
- Zeer actief
Dat is ook wat ik zeg. Ik dacht dat je met wennen bedoelde hup volgende keer zelfde situatie en zelfde handelingen als nu en dan went het vanzelfZoek stok! schreef:Je kunt ze ook in de tent in een bench doen. Dan hebben ze veel minder prikkels dan buiten de tent aan een grondpin liggen. In de tent aan een grondpin kan zelfs ook nog. Zo kunnen ze prima op zo'n terrein verblijven als je ze dat leert.malinois schreef:dat denk ik ook niet. Mijn honden gaan ALTIJD mee naar wedstrijden waar veel mensen en honden komen. Toch blijven ze altijd hetzelfde gedrag vertonen en dat is wegwezen bij hun auto... dat zouden ze dus ook doen als ze voor zo'n tentje hadden gelegen...chrico schreef:Elke hond kan je laten wennen maar of het het resultaat geeft wat een ander ras zou laten zien is een tweede.
En dat tekeer gaan in de auto is natuurlijk ook gewoon iets wat ze leuk vinden. Er is geen toezicht, dus ze kunnen doen en laten wat ze willen in de auto. Een nieuwe pup zal weer net zo hard mee gaan doen.

Ik neem bijv altijd de benches mee. Ik weet dat als mijn honden langer dan een uur op dezelfde plek moeten zitten dat zij het gebied eigen maken. In een bench verklein ik hun persoonlijke ruimte en hebben zij er geen probleem mee met wat er om hun heen gebeurd. Dit doe ik op show, op evenementen en op een camping en ze vinden het best mits ze er regelmatig uitkomen om te geuren op te pikken, te plassen enz.
Ik zelf ook, bob is dat niet gewend en gaat ontlopen. Ik zei ook van je had het ook kunnen zeggen tegen haar dan was het duidelijk geweest, niet iedereen is gewend aan evenementen of begrijpt dat bepaalde honden elkaar gewoon niet liggen omdat zij in het dagelijks leven daar niet tegenaan lopen.Dat gebeurt ook op wedstrijden hoor Dat er een Jack Russeltje bij de start tegen mij aan staat te springen omdat ik snoepjes heb, terwijl Bram heul erg verdedigend mbt eten is. Moet ik moeilijk doen om niks te laten gebeuren en baasje staat gewoon te kleppen. Het helpt al wel om het te zeggen, dat doe ik dan ook altijd maar.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee dat zou wel heel simpel zijnchrico schreef: Dat is ook wat ik zeg. Ik dacht dat je met wennen bedoelde hup volgende keer zelfde situatie en zelfde handelingen als nu en dan went het vanzelf![]()

Linda, Izzie en Bram
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Ik zal wel een compleet verknipt referentiekader hebben maar ik vond het heel erg meevallen met Fien, ik teken ervoor als het bij Quasar daarbij zou blijven onder dezelfde omstandigheden.
Volgens mij was er ook de hele tijd iemand bij die tent dus grote rampen zaten er niet in het verschiet.

Volgens mij was er ook de hele tijd iemand bij die tent dus grote rampen zaten er niet in het verschiet.

'Oooow Lars ik hou van je'

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is het dus, het is er maar 1 die het doet de rest is stil... maar zou ik bijv. Xantos die stil is in de auto buiten liggen dan heb je feest....Zoek stok! schreef:Je kunt ze ook in de tent in een bench doen. Dan hebben ze veel minder prikkels dan buiten de tent aan een grondpin liggen. In de tent aan een grondpin kan zelfs ook nog. Zo kunnen ze prima op zo'n terrein verblijven als je ze dat leert.malinois schreef:dat denk ik ook niet. Mijn honden gaan ALTIJD mee naar wedstrijden waar veel mensen en honden komen. Toch blijven ze altijd hetzelfde gedrag vertonen en dat is wegwezen bij hun auto... dat zouden ze dus ook doen als ze voor zo'n tentje hadden gelegen...chrico schreef:Elke hond kan je laten wennen maar of het het resultaat geeft wat een ander ras zou laten zien is een tweede.
dat heb je nu als je probeert zn hok los te doen als vreemde maar buiten heeft hij juist heel veel prikkels en in de auto niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb een bordje eten weggehapt bij de tent van Tamara, en had daarna al m'n vingers nogLars schreef:Ik zal wel een compleet verknipt referentiekader hebben maar ik vond het heel erg meevallen met Fien, ik teken ervoor als het bij Quasar daarbij zou blijven onder dezelfde omstandigheden.![]()

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Tamara moet zeker niet wegblijven want er is gewoon niets mis met Fien of haar opvoeding. Fien is gewoon Fien en zij heeft nu laten zien dat deze omstandigheden iets teveel was van het goede en die met kleine aanpassingen opgelost zijn.
Er is niets mis met haar, ik vind het een leuke hond en was eigenlijk zelfs blij verrast (niet zo letterlijk nemen) dat Fien liet zien dat zij een hovawart is want het denkbeeld is toch dat het een verkapte golden is voor de meeste mensen
Er is niets mis met haar, ik vind het een leuke hond en was eigenlijk zelfs blij verrast (niet zo letterlijk nemen) dat Fien liet zien dat zij een hovawart is want het denkbeeld is toch dat het een verkapte golden is voor de meeste mensen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- M@scha
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Ik heb een bordje eten weggehapt bij de tent van Tamara, en had daarna al m'n vingers nogLars schreef:Ik zal wel een compleet verknipt referentiekader hebben maar ik vond het heel erg meevallen met Fien, ik teken ervoor als het bij Quasar daarbij zou blijven onder dezelfde omstandigheden.![]()
Volgens mij was er ook de hele tijd iemand bij die tent dus grote rampen zaten er niet in het verschiet.Bram werd overweldigd door de twee dames, maar dat vindt hij wel leuk
Ik hoop dat Tamara bij een volgend evenement gewoon weer gaat, dat ze niet wegblijft gezien het 'commentaar'.
volgens mij stoort tamara zich totaal niet aan het zogenaamde commentaar wat ik trouwens niet zie

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou kom dan maar uit je schuilhoekje en laat de echte Lian maar opstaan, ik hou wel van vinnig getypChiki schreef: Sherlocks....
Dat incognito blijven lijkt me maar niet te lukken op fora, zelfs als ik me bescheiden opstel zonder vinnig getyp![]()

Overigens zou ik je wel herkend hebben van de foto in een van de doedag topics, dus je undercover image was dan toch naar de haaien geweest

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat herken ik ook.malinois schreef:dat is het dus, het is er maar 1 die het doet de rest is stil... maar zou ik bijv. Xantos die stil is in de auto buiten liggen dan heb je feest....Zoek stok! schreef:knip
dat heb je nu als je probeert zn hok los te doen als vreemde maar buiten heeft hij juist heel veel prikkels en in de auto niet.
Gina blafte constant in de bus bij het veld, Jan hoorde je niet terwijl die vanaf 7/8 weken oude pup altijd samen met haar in de jeep en later de bus heeft gezeten.
Je moest alleen niet proberen aan zijn bench of de auto te komen want dan meldde hij zich wel, niet met hard blaffen maar met heel intens heel diep grommen waarmee hij zijn bedoeling heel duidelijk kenbaar maakte.
Gina daarentegen kon ik goed meenemen als er op het veld pakwerk gedaan werd, met Jan was dat onbegonnen werk.
Het is niet altijd een kwestie van gewenning, het heeft echt ook te maken met de aard van het beessie....

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zie ook geen commentaar, want er wordt juist gezegd dat je met dit type hond zoiets kan verwachtenmassam schreef:volgens mij stoort tamara zich totaal niet aan het zogenaamde commentaar wat ik trouwens niet zie

- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
let es ff op je mailmalinois schreef:ik zie ook geen commentaar, want er wordt juist gezegd dat je met dit type hond zoiets kan verwachten![]()

Laatst gewijzigd door Bons op 27 aug 2009 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Mij ontgaat het commentaar ook geheelmassam schreef:volgens mij stoort tamara zich totaal niet aan het zogenaamde commentaar wat ik trouwens niet zie