Wie zegt nu toch weer dat ik er automatisch van uit ga? De grindbak komt buiten en de hond mag enkel buiten als ik er ben.Moos schreef:Waarom ga je er automatisch vanuit dat het goed gaat met de katten? Menig pup moet je de eerste weken/maanden constant in de gaten houden bij de katten omdat ze opjagen of er met 4 poten tegelijk opspringenDan is puplief hele dagen alleen laten met de katten dus sowieso al not done.
Als je zo'n grindbak maakt zorg dan dat de pup er of niet bij kan als jullie weg zijn (wat me niet handig lijkt aangezien je van plan bent nogal veel weg te zijn) of maak de bak van aarde of gras. Pupjes stoppen alles in hun bek, en als je weg bent en de pup gaat grindjes eten heb je een heel groot probleem.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond houden of niet
Moderator: moderatorteam
- fungus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
- Aantal honden: 4
Re: Hond houden of niet
- Moos
- Zeer actief
Ja hallo, jij begint zelf dat iedereen het fantastische gezelschap van de katten over het hoofd ziet.fungus schreef:Wie zegt nu toch weer dat ik er automatisch van uit ga? De grindbak komt buiten en de hond mag enkel buiten als ik er ben.Moos schreef:Waarom ga je er automatisch vanuit dat het goed gaat met de katten? Menig pup moet je de eerste weken/maanden constant in de gaten houden bij de katten omdat ze opjagen of er met 4 poten tegelijk opspringenDan is puplief hele dagen alleen laten met de katten dus sowieso al not done.
Als je zo'n grindbak maakt zorg dan dat de pup er of niet bij kan als jullie weg zijn (wat me niet handig lijkt aangezien je van plan bent nogal veel weg te zijn) of maak de bak van aarde of gras. Pupjes stoppen alles in hun bek, en als je weg bent en de pup gaat grindjes eten heb je een heel groot probleem.
Graag gedaan hoor voor de tip over het grind, en een bak binnen als je er nogal vaak niet bij bent

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Tja Marloes, jij bent van het verkeerde forumMoos schreef: Ja hallo, jij begint zelf dat iedereen het fantastische gezelschap van de katten over het hoofd ziet.
Graag gedaan hoor voor de tip over het grind, en een bak binnen als je er nogal vaak niet bij bent
kun je ook niks aan doen hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Moos
- Zeer actief
Het gaat ook eigenlijk nergens over dat we nog antwoorden hier. Alles wat wij zeggen is toch bij voorbaad al fout, en bevooroordeeld, en iemand zijn pup misgunnend enzorenee-uk schreef:Tja Marloes, jij bent van het verkeerde forumMoos schreef: Ja hallo, jij begint zelf dat iedereen het fantastische gezelschap van de katten over het hoofd ziet.
kun je ook niks aan doen hoor

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik sluit me bij deze opmerking aan.. een volwassen hond die gewend is lang alleen te zijn lijkt mij makkelijker dan een pup.. die je moet socializeren en zindelijkheid aan moet leren.. ideaal 8 uur werken met honden.. nee.. egoïstisch ja.. ik ben er 1 van.. maar in de week.. maak ik alleen maar afspraken als ik de honden mee kan nemen.. of als ik ergens heen moet.. dan neem ik een dag vrij om op de dag meer met de honden te doen.. of vraag of ze bij mijn ouders kunnen als ik na mijn werk in de avond weg moet.. en plassen en poepen op een gewezen plek aanleren in de tuin... mijn ouders zeggen het vaak.. moet je ze nu nog uitlaten? Het giet van de regen... laat ze in de tuin poepen en plassen..of "zal ik je met de auto thuisbrengen" ik doe dat niet en ik wil het niet.. de dieren moeten gewoon uitgelaten worden en lekker andere luchtjes opsnuiven en beweging krijgen en daar hoort uitlaten gewoon bij... denk ook dat je makkelijk wordt als je weet dat je hond de behoeften wel in de tuin gaat doen dan hoef je zelf de deur niet uit...als het giet of als je moe bentMuk schreef:Ik zou er niet standaard vanuit gaan dan je katten een goed gezelschap zijn voor je hond, dat kan maar de kans is ook groot dat het niet gaat. En een hond alleen met speeltjes verveelt zichzelf ook al snel.
Waarom neem je geen herplaatser die al aan het alleen zijn is gewend? Er zijn meer dan genoeg leuke honden in het asiel en dat zijn echt niet allemaal honden met een moeilijke achtergrond of gebruiksaanwijzing. Scheelt bovendien de zindelijkheidstraining en het leren alleen zijn. En je kunt zo'n hond ook prima "naar je hand zetten".
Denk er ook aan dat als je thuiskomt de hond alle aandacht nodig heeft. Want wat die overdag alleen is (en de avonden dat je van huis bent op bezoek bij anderen of gewoon uitgaan) moet ingehaald worden op het moment dat je weer thuis bent. Ook al ben je moe van het werken, daar heeft een hond geen boodschap aan.
Een hond is een schitterend gezelschapsdier, mits je de hond geeft wat die nodig heeft.

- renee-uk
- Zeer actief
Denk dat we begaan zijn met het pupje, tenminste dat is bij mij wel zoMoos schreef:Het gaat ook eigenlijk nergens over dat we nog antwoorden hier. Alles wat wij zeggen is toch bij voorbaad al fout, en bevooroordeeld, en iemand zijn pup misgunnend enzorenee-uk schreef:Tja Marloes, jij bent van het verkeerde forumMoos schreef: Ja hallo, jij begint zelf dat iedereen het fantastische gezelschap van de katten over het hoofd ziet.
kun je ook niks aan doen hoor![]()
Meneer Schimmel kan me niet zo veel schelen en eigenlijk begrijp ik niet waarom hij, in tegenstelling tot wat hij eerder zei, hier toch nog steeds post.
Ik ben nog steeds niet 100% overtuigd dat het allemaal wel echt is als ik eerlijk ben, maar voor het geval ik het mis heb probeer ik het toch nog steeds.
Dat pupke gaat me nl nogal aan mn hart en dat zal bij jou niet anders zijn vermoed ik.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Het is bij voorbaat... met een -t-Moos schreef:Het gaat ook eigenlijk nergens over dat we nog antwoorden hier. Alles wat wij zeggen is toch bij voorbaad al fout, en bevooroordeeld, en iemand zijn pup misgunnend enzo![]()

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik reageer even op dit stukje, aangezien ik degene was die gezegt heeft dat mijn 1,5 jaar oude hond niet goed alleen kan zijn.fungus schreef: Trouwens, hoe lang dan: als ik hier lees dat sommige honden na 1,5 jaar nog moeite hebben met alleen-blijven (dat kan natuurlijk altijd): moet ik dan niet meer gaan werken?? Op een gegeven moment zal het beestje alleen moeten kunnen zijn.
Ik moet ook werken. fulltime zelfs. Mijn vriend werkt ook fulltime, maar wel snachts. Dit hebben we toen zo gedaan toen de pup kwam, en dit was toen heel erg handig, want er is altijd iemand thuis. Maar nu blijkt dus dat ze helemaal niet goed alleen kunnen zijn, dus kan mijn vriend ook niet terug naar overdag werken, heel vervelend allemaal, maargoed, zo kan het dus lopen. Dus is dit opzich een prima oplossing voor de honden.
En je kan wel zeggen en hopen "op een gegeven moment moet hij het toch kunnen". Ja maar als dat nou eens niet zou is

- fungus
- Zeer actief
Ik wil best geloven dat het in jouw geval niet wil lukken, ondanks veel inspanningen. Maar eerlijk gezegd denk ik, puur op het gevoel, dat het niet evident is voor een dier opm na een jaar te moeten wennen aan werkende baasjes. Als je de hond gewoon maakt dat er altijd iemand is, wil hij niet anders meer. Maar goed, zoals gezegd, das puur mijn gevoel en daarom niet op kennis gebaseerd.Joera schreef:Ik reageer even op dit stukje, aangezien ik degene was die gezegt heeft dat mijn 1,5 jaar oude hond niet goed alleen kan zijn.fungus schreef: Trouwens, hoe lang dan: als ik hier lees dat sommige honden na 1,5 jaar nog moeite hebben met alleen-blijven (dat kan natuurlijk altijd): moet ik dan niet meer gaan werken?? Op een gegeven moment zal het beestje alleen moeten kunnen zijn.
Ik moet ook werken. fulltime zelfs. Mijn vriend werkt ook fulltime, maar wel snachts. Dit hebben we toen zo gedaan toen de pup kwam, en dit was toen heel erg handig, want er is altijd iemand thuis. Maar nu blijkt dus dat ze helemaal niet goed alleen kunnen zijn, dus kan mijn vriend ook niet terug naar overdag werken, heel vervelend allemaal, maargoed, zo kan het dus lopen. Dus is dit opzich een prima oplossing voor de honden.
En je kan wel zeggen en hopen "op een gegeven moment moet hij het toch kunnen". Ja maar als dat nou eens niet zou issoms kun je het aan proberen te leren tot je een ons weegt. Maar niet elke hond kan alleen zijn. Helaas. Misschien heb je geluk en maakt de pup er geen probleem van om alleen te zijn. Waarmee ik bedoel, dat je geluk mag hebben als de pup het niet op een gillen zet, of gaat slopen. Leuk zal hij het sowieso niet vinden, maar sommige honden zijn niet zo vindingrijk dat ze gaan blaffen of slopen, maar alleen zenuwachtig heen en weer gaan lopen zonder geluid te maken. Want dat doen die van mij. Ze slopen niets, ze blaffen niet, maar ze zijn gewoon heel ongerustig als we weg zijn, en dat noem ik niet goed alleen kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken dat mijn honden 8uur per dag zenuwachtig heen en weer lopen. En ik ken de sheltie niet heel goed, maar volgens mij is best een ras dat ook zo zenuwachtig zou kunnen gaan doen zonder de baas. Ook omdat ze erg aanhankelijk en baasgericht zijn.
- fungus
- Zeer actief
Verder blijf ik erbij dat ik moet werken. Ik vraag me echt af hoe sommigen dat a) betalen en b) op het werk uitgelegd krijgen zonder ontslagen te worden. Ik vind het super dat jullie je honden zo graag zien - dat zeg ik niet spottend - maar ik vind dat heel ver gaan.
Uiteindelijk vraag ik me echt af hoe sommigen dan met een kind zouden omgaan. De opvoeding duurt daar immers nog veel langer.
Moest mijn hond na dergelijk lange tijd nog onhandelbaar zijn als hij alleen is, zou ik allang een hondentherapeut hebben ingeschakeld, moest ik het niet zelf opgelost krijgen.
Ik wil me hier niet als kenner opwerpen, maar werken die feromonen die je in de apotheek kunt kopen niet goed? Bji mijn katten werkt dat zeer rustgevend.
Uiteindelijk vraag ik me echt af hoe sommigen dan met een kind zouden omgaan. De opvoeding duurt daar immers nog veel langer.
Moest mijn hond na dergelijk lange tijd nog onhandelbaar zijn als hij alleen is, zou ik allang een hondentherapeut hebben ingeschakeld, moest ik het niet zelf opgelost krijgen.
Ik wil me hier niet als kenner opwerpen, maar werken die feromonen die je in de apotheek kunt kopen niet goed? Bji mijn katten werkt dat zeer rustgevend.
Dat denk ik niet. Onze honden waren er in de beginjaren aan gewend dat er àltijd iemand thuis was. Dat heeft geduurd tot ze respectievelijk 3 en 5 waren, geloof ik. Toen werkten we beiden, en waren ze 6 uur per dag alleen. Dat trokken ze prima, maar wel omdat ze inmiddels volwassen waren en wisten dat we weer terug zouden komen.fungus schreef:Als je de hond gewoon maakt dat er altijd iemand is, wil hij niet anders meer. Maar goed, zoals gezegd, das puur mijn gevoel en daarom niet op kennis gebaseerd.
Een baby-pupje weet dat niet.
Ik heb geen kinderen en ik wil geen kinderen. Maar mochten ze komen dan gaat beslist 1 van ons beiden stoppen met werken. Of allebei een halve baan ofzo. Ben jij van plan om fulltime te blijven werken en je vriendin/vrouw ook als er kinderen komen dan???fungus schreef:Uiteindelijk vraag ik me echt af hoe sommigen dan met een kind zouden omgaan. De opvoeding duurt daar immers nog veel langer.
- renee-uk
- Zeer actief
Een hondentherapeut is geen wondermiddel hoor.fungus schreef:Verder blijf ik erbij dat ik moet werken. Ik vraag me echt af hoe sommigen dat a) betalen en b) op het werk uitgelegd krijgen zonder ontslagen te worden. Ik vind het super dat jullie je honden zo graag zien - dat zeg ik niet spottend - maar ik vind dat heel ver gaan.
Het is echt niet zo dat vanaf het moment dat je die inschakelt je hondje fris fruitig en van alle frustraties ontdaan door het leven raast.
Sommige honden hebben deuken opgelopen die er nou eenmaal slechts moeizaam of helemaal niet uitgaan.
Een hond is geen mens, dat ben ik met je eens maar een te programmeren perfect werkende machine is het ook niet.
* taalfout

- fungus
- Zeer actief
Ik blijf in ieder geval fulltime werken en mijn vriendin waarschijnlijk ook. Ik heb wel best veel verlof (50 dagen = 10 weken), maar mijn volledige leven in het teken van een kind zetten: no way. Het is vanharte welkom, maar het wordt deel van het gezin en niet numero uno.Marion. schreef:Ik heb geen kinderen en ik wil geen kinderen. Maar mochten ze komen dan gaat beslist 1 van ons beiden stoppen met werken. Of allebei een halve baan ofzo. Ben jij van plan om fulltime te blijven werken en je vriendin/vrouw ook als er kinderen komen dan???fungus schreef:Uiteindelijk vraag ik me echt af hoe sommigen dan met een kind zouden omgaan. De opvoeding duurt daar immers nog veel langer.
Sorry dat ik er voor jullie misschien zo grof over denk, maar het lijkt voor mij de enige gezonde manier. Uiteraard maakt iedereen die keuze zelf en ik ga zeker niet zeggen dat sommige mensen niet beter af zouden zijn met een halftijdse job, maar ik kies iets anders.
- fungus
- Zeer actief
renee-uk, ik eet dat toch ook wel. Bij mensen is dat geen wondermiddel, bij mensen ook niet, maar het kan helpen. Waarom zijn ze er anders. Probeer nu aub toch niet op alles te vitten. Wat ik zeg is toch niet waar je nu zo op reageert?renee-uk schreef: Een hondentherapeut is geen wondermiddel hoor.
Het is echt niet zo dat vanaf het moment dat je die inschakelt je hondje fris fruitig en van alle frustraties ontdaan door het leven raast.
Sommige honden hebben deuken opgelopen die er nou eenmaal slechts moeizaam of helemaal niet uitgaan.
Een hond is geen mens, dat ben ik met je eens maar een te programmeren perfect werkende machine is het ook niet.
* taalfout
Ik weet dat je net als de meeste niet akkoord bent met mijn keuze, maar uiteindelijk kiest iedereen zijn eigen weg. Dat jij daar kwaad en teleurgesteld voor bent, is je goed recht, maar ergens stopt het.
Ik had net zo goed op dit forum kunnen komen met een topic: ik ben de trotse bezitter van een getraumatiseerde asielhond die mijn katten dreigt af te maken! HELP!
Ik kon ook net zo goed, zonder dit forum te raadplegen een puppyfabriek zijn binnengestapt.
Er zijn dus wel degelijk een aantal dingen die ik van jullie heb geleerd en iets mee gedaan heb. Maar ja, zoals eerder gezegd, uiteindelijk blijft het mijn vrije keuze.
Laatst gewijzigd door fungus op 08 nov 2009 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik herhaal het nog maar eens; als je een hond niet de basisbehoeften kan bieden die het nodig heeft (en dat is bij een pup niet na 3 weken al dagelijks ruim 8 uur alleen zijn), dan moet je ook niet aan een hond willen beginnen.fungus schreef:Verder blijf ik erbij dat ik moet werken. Ik vraag me echt af hoe sommigen dat a) betalen en b) op het werk uitgelegd krijgen zonder ontslagen te worden. Ik vind het super dat jullie je honden zo graag zien - dat zeg ik niet spottend - maar ik vind dat heel ver gaan.
En als je een hond niet kan betalen door bijvoorbeeld parttime te werken (zodat je de hond wel alles kan bieden wat die nodig heeft), dan moet je ook niet aan een hond beginnen.
Waarom wil je zo graag NU een hond, terwijl de omstandigheden voor een pup in huis verre van ideaal (en zelfs basis) zijn? Wat is er mis mee om te wachten totdat je een pup wel de benodigde basisbehoeften kan bieden?
Oké, dit vind ik inderdaad niet een heel gezonde manier. Dus jullie toekomstige kind mag 's avonds samen met jullie eten, dan een half uurtje spelen en dan naar bed? En dan maar hopen dat het kind in het weekend jullie als ouders herkent???fungus schreef:Ik blijf in ieder geval fulltime werken en mijn vriendin waarschijnlijk ook. Ik heb wel best veel verlof (50 dagen = 10 weken), maar mijn volledige leven in het teken van een kind zetten: no way. Het is vanharte welkom, maar het wordt deel van het gezin en niet numero uno.
Sorry dat ik er voor jullie misschien zo grof over denk, maar het lijkt voor mij de enige gezonde manier.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik zie hier toch enige kleine inconsistentiesfungus schreef:Ik blijf in ieder geval fulltime werken en mijn vriendin waarschijnlijk ook.

fungus schreef:Beste forummers, het is al een aantal jaar dat ik graag een hond zou willen hebben. Maar de laatste tijd (o.m. nadat iemand die me zeer dierbaar is, gezegd heeft dat een hond echt iets voor mij zou zijn) wordt die wens echt wel concreter.
Ik ben de laatste weken ook bijna alle dagen naar het asiel geweest om te kijken welke soort hond me zou liggen. Ik wil immers geen puppie. Ik zou graag een asielhond de kans geven om terug een mooi leven op te bouwen.
Mijn vriendin was in eerste instantie tegen, wegens onderstaande redenen, maar is ondertussen bijgedraaid.
Een aantal dingen zitten echter een beetje in de weg:
1. wij hebben geen grote tuin
2. tot april werken we beiden fulltime. Daarna valt mijn vriendin normaal terug op een halftime, maar dat is nog niet 100% zeker. Ik kan wel elke middag terug naar huis om de hond een half uur uit te laten en heb eigenlijk wel goede uren (8 tot 16.30). Mijn vriendin werkt de vrijdag meestal niet.
3. We hebben drie katten
4. Ik heb nog maar weinig ervaring met honden
Ik ben er bewust van dat een hond enorm veel tijd van je vraagt, maar dat is net wat ik zoek. Ik heb behoorlijk wat vrije tijd en naar de toekomst toe zie ik geen reden dat dit zou veranderen. Uiteraard gaat de hond in kwestie alleen moeten kunnen zijn voor een 2 keer een 4-tal uur, maar daarna ben ik bereid om het grootste deel van mijn vrije tijd erin te investeren.
Wat denken jullie: is het aan te raden om een hond te overwegen, of zien jullie onoverkomenlijke problemen?

- fungus
- Zeer actief
Ik wil je het volgende gerust nog eens herhalen: ik weet dat het beter zou zijn moesten we niet FT werken, maar ik ken zat mensen waar het wel lukt. De fokker in kwestie zag het met de tijdsbesteding die ik voorstelde ook zitten. Verder waren er inderdaad ook een heel aantal mensen tegen. Maar op andere fora heerst er toch een andere visie over FT werken en een hond. Wie zegt me dat dit forum de wijsheid in pacht heeft?Muk schreef: Ik herhaal het nog maar eens; als je een hond niet de basisbehoeften kan bieden die het nodig heeft (en dat is bij een pup niet na 3 weken al dagelijks ruim 8 uur alleen zijn), dan moet je ook niet aan een hond willen beginnen.
En als je een hond niet kan betalen door bijvoorbeeld parttime te werken (zodat je de hond wel alles kan bieden wat die nodig heeft), dan moet je ook niet aan een hond beginnen.
Waarom wil je zo graag NU een hond, terwijl de omstandigheden voor een pup in huis verre van ideaal (en zelfs basis) zijn? Wat is er mis mee om te wachten totdat je een pup wel de benodigde basisbehoeften kan bieden?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
de opvoeding duurt inderdaad veel langer.fungus schreef:Verder blijf ik erbij dat ik moet werken. Ik vraag me echt af hoe sommigen dat a) betalen en b) op het werk uitgelegd krijgen zonder ontslagen te worden. Ik vind het super dat jullie je honden zo graag zien - dat zeg ik niet spottend - maar ik vind dat heel ver gaan.
Vooral als hij je maar 3 à 4 uur per dag kan tegen komen.
Een hondentherapeut lost het niet meer even voor je op als zou blijken dat alleen zijn niet zo goed gaat.
Ja hij zal advies geven............................... en dat kan je dan hier nog even teruglezen.
Ik snap niet dat je niet gewoon voor dagopvang kiest als je graag een hond wilt.
Dat gebeurt met kinderen ook

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Muk schreef: Ik herhaal het nog maar eens; als je een hond niet de basisbehoeften kan bieden die het nodig heeft (en dat is bij een pup niet na 3 weken al dagelijks ruim 8 uur alleen zijn), dan moet je ook niet aan een hond willen beginnen.

geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om voor een hond parttime te gaan werken.
Voor een kind zou ik het overwegen, maar dan zou ik wel in een hele goeie financiele situatie moeten zitten. maar voor een hond... nope. :N:
- fungus
- Zeer actief
Hutsje, ik wil zelfs hierop nog eens reageren. Ik heb voor een pup gekozen omdat katten die over het algemeen gemakkelijker aanvaarden dan een volwassen hond. Verder is hier meermaals op gewezen dat een hond uit het asiel een baggage met zich meedraagt en een gevaar zou kunnen zijn voor de katten.
Bovendien was 11/14 dagen thuis zijn ruim onvoldoende om dat dier te laten wennen. Aangezien ik nu minstens 2 weken FT en een week halftime verlof kan nemen, vind ik de moment nu beter geschikt om toch voor een pup te gaan.
Niet 100 % zeker zei ik, omdat de collega van mijn vriendin moest geopereerd worden. Nu een operatie onvermijdelijk geworden is, zal ze wsl langer fulltime aan het werk zijn.
Bovendien was 11/14 dagen thuis zijn ruim onvoldoende om dat dier te laten wennen. Aangezien ik nu minstens 2 weken FT en een week halftime verlof kan nemen, vind ik de moment nu beter geschikt om toch voor een pup te gaan.
Niet 100 % zeker zei ik, omdat de collega van mijn vriendin moest geopereerd worden. Nu een operatie onvermijdelijk geworden is, zal ze wsl langer fulltime aan het werk zijn.
- Hutsje
- Zeer actief
en wat doe jij dan als je honden het niet trekken zo lang alleen te zijn?maart schreef:Muk schreef: Ik herhaal het nog maar eens; als je een hond niet de basisbehoeften kan bieden die het nodig heeft (en dat is bij een pup niet na 3 weken al dagelijks ruim 8 uur alleen zijn), dan moet je ook niet aan een hond willen beginnen.
![]()
![]()
geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om voor een hond parttime te gaan werken.
Voor een kind zou ik het overwegen, maar dan zou ik wel in een hele goeie financiele situatie moeten zitten. maar voor een hond... nope. :N:

Niemand zegt dat dit forum de wijsheid in pacht heeft, maar men is wel betrokken met je. Hier geeft men je eerlijk advies, of je het nu wil horen of niet.fungus schreef: Ik wil je het volgende gerust nog eens herhalen: ik weet dat het beter zou zijn moesten we niet FT werken, maar ik ken zat mensen waar het wel lukt. De fokker in kwestie zag het met de tijdsbesteding die ik voorstelde ook zitten. Verder waren er inderdaad ook een heel aantal mensen tegen. Maar op andere fora heerst er toch een andere visie over FT werken en een hond. Wie zegt me dat dit forum de wijsheid in pacht heeft?
Zelf werken mijn partner en ik fulltime (jaja, had je vast niet gedacht) en wij hebben een hond. Wij hebben een oudere herplaatser in huis en de eerste driekwart jaar heb ik op freelancebasis minimaal gewerkt om de hond goed te laten wennen. Bij zijn vorige eigenaar was hij overdag alleen, omdat die ook fulltime werkten.
Acht uur alleen vinden wij overigens wel veel te lang. Voor een volwassen en stabiele hond is het te lang en voor een pup (die alles nog moet leren) al helemaal. Dus wij hebben onze werktijden aangepast, zodat hij nooit meer dan 3 à 4 uur achter elkaar alleen is én wij werken wekelijks een dag of middag thuis. En zelfs dit vind ik niet ideaal, maar de situatie maakt het even niet anders nu. In de weekenden staat de hond overigens voorop, op zowel de zaterdag als de zondag doen wij leuke dingen met hem, zoals speuren (wij trainen dat), waterwerk (reddend zwemmen), strand en boswandelingen met andere honden. Door de week komen hier 's avonds regelmatig hondenvriendinnen over de vloer. Want wat wij hem overdag niet kunnen geven, halen wij 's avonds en in het weekend dubbel en dwars in.
Wij hebben geen kinderen, maar ook voor een hond moet je bepaalde aanpassingen maken in je leven. En als je dat niet wilt, dan moet je geen hond nemen.
- fungus
- Zeer actief
3 a 4 uur per dag? Waar heb je dat weer gelezen? Ik ga er 's morgens een goeie wandeling mee gaan doen, over de middag een 30-45 minuten, als ik rond 16.30 thuiskom een fikse wandeling, hondentraining 2 keer per week, 's avonds nog een wandeling en in de weekend (vrijdag tot en met zondag) alle aandacht... Kom zeg, sommigen maken het hier wel heel belachelijk.ranetje schreef: de opvoeding duurt inderdaad veel langer.
Een hondentherapeut lost het niet meer even voor je op als zou blijken dat alleen zijn niet zo goed gaat.
Ja hij zal advies geven............................... en dat kan je dan hier nog even teruglezen.
Ik snap niet dat je niet gewoon voor dagopvang kiest als je graag een hond wilt.
En de hondenservice die bij ons in de buurt is, is een uitlaatservice (max. een half uur per hond): dat doe ik over de middag zelf en zullen de buren ook nog eens doen moest de hond echt moeilijk alleen zijn.
- renee-uk
- Zeer actief
Het zou schelen als jij eens anders tegen mijn posts aankeekfungus schreef: renee-uk, ik eet dat toch ook wel. Bij mensen is dat geen wondermiddel, bij mensen ook niet, maar het kan helpen. Waarom zijn ze er anders. Probeer nu aub toch niet op alles te vitten. Wat ik zeg is toch niet waar je nu zo op reageert?
Ik weet dat je net als de meeste niet akkoord bent met mijn keuze, maar uiteindelijk kiest iedereen zijn eigen weg. Dat jij daar kwaad en teleurgesteld voor bent, is je goed recht, maar ergens stopt het.
Ik had net zo goed op dit forum kunnen komen met een topic: ik ben de trotse bezitter van een getraumatiseerde asielhond die mijn katten dreigt af te maken! HELP!
Ik kon ook net zo goed, zonder dit forum te raadplegen een puppyfabriek zijn binnengestapt.
Er zijn dus wel degelijk een aantal dingen die ik van jullie heb geleerd en iets mee gedaan heb. Maar ja, zoals eerder gezegd, uiteindelijk blijft het mijn vrije keuze.
Voor zover ik kan zien reageer ik heel normaal op een opmerking die jij hierboven maakt, maar als jij daar weer graag een anti fungus post van wil maken, be my guest!
Ik heb overigens niet accoord te gaan met de keuze van iemand anders, ik kan er een mening over hebben maar dat is dan ook alles. Iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden gelukkig.
Persoonlijk zou ik, als ik als onervaren iemand op een forum zou komen met vragen, wel openstaan voor de mening en vooral de ervaringen van anderen. Als ik het allemaal al zo goed zou weten hoefde ik geen vragen te stellen op een forum immers?
Maar zo denk ik en zoals ik al zei iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden!
Nog even over die hondentherapeut....
Iedereen mag zich zo noemen dus de titel houdt voor mij niet automatisch hondenkennis in.
Daarbij komt dat sommige honden bepaalde gedragingen hebben die je gewoon zult moeten accepteren als onderdeel van die hond en er is in zulke gevallen geen hondentherapeut die daar ook maar iets aan kan veranderen.
Een jachthond jaagt, een berghond is onafhankelijk en een herder is pas gelukkig als ie samen met zn baas is.
Ik zou daar rekening mee houden als ik een hond ging aanschaffen, je voorkomt door de juiste raskeuze al een hele hoop problemen.
Maar ook dat valt weer onder de noemer 'iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden'.

- Hutsje
- Zeer actief
met een pup mag je nog heel lang niet zo lang lopen, zoals reeds eerder gemeld is.fungus schreef:3 a 4 uur per dag? Waar heb je dat weer gelezen? Ik ga er 's morgens een goeie wandeling mee gaan doen, over de middag een 30-45 minuten, als ik rond 16.30 thuiskom een fikse wandeling, hondentraining 2 keer per week, 's avonds nog een wandeling en in de weekend (vrijdag tot en met zondag) alle aandacht... Kom zeg, sommigen maken het hier wel heel belachelijk.ranetje schreef: de opvoeding duurt inderdaad veel langer.
En de hondenservice die bij ons in de buurt is, is een uitlaatservice (max. een half uur per hond): dat doe ik over de middag zelf en zullen de buren ook nog eens doen moest de hond echt moeilijk alleen zijn.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Sowwww, hele topic weer doorgespit :N: .fungus schreef: Maar hoe sommigen met hun hond omgaan, kan ik (en niet alleen ik) niet bij. Ik vraag me af wat jullie mening over kinderen is? Kan dat ook niet voor fulltime-werkende mensen? Of hebben die minder aandacht van de ouders nodig dan hondjes?
Nee, een baby en fulltime werken kan in mijn ogen ook niet

Ik ben 1 van diegenen die minder is gaan werken voor de honden. En nog werk ik 3,5 dag helaas. Gelukkig heb ik regelmatig avonddienst en heb ik met mijn ex goede regelingen kunnen treffen waardoor de honden zo min mogelijk alleen zijn.
Waarom? omdat de hond mij niet gekozen heeft, maar ik wel de hond. En dus ben ik er verantwoordelijk voor dat ze een zo leuk mogelijk leven hebben. En vooral een zo goed mogelijke start

Ja, wij hebben er dus in het begon voor gezorgt dat we 6 weken bij de pup waren. eerst ik 3 weken, daarna mijn toenmalige man. Daarna werd er gezorgt voor oppas die de hond uitliet en er mee speelde. Ik heb 3 honden, we hebben dat met alle 3 zo gedaan.
Ik denk niet dat je aan een pup moet beginnen. Ik lees te veel uit je berichten dat je een hond wil om jou te plezieren. Dat is naar mijn mening maar 1 kant van het verhaal. De hond moet ook "pleziert" kunnen worden. En een pup heeft gewoon te weinig aan 2 weken thuis blijven. Dat zou wat anders zijn als hij daarna mee zou kunnen naar een verantwoordelijke dagopvang. Of als er iemand bij jullie thuis bij de hond kon zijn. Dit geld ook voor een herplaatser. uiteindelijk is het misschien best mogelijk om een hond zoveel alleen te laten hoor. Zou mijn keuze niet zijn, maar ik zeg niet dat het niet kan. Maar niet na 2 weken, en ook niet na 2 maanden naar mijn mening.
Overigens waren ze hier, op 1 na, na een week of 4 zindelijk en zijn we bijna direct begonnen met alleen laten. 3 minuutjes heb ik het dan over. Maar een hond bij wijze van spreken 16 uur per etmaal alleen laten, nee dat vind ik dus echt niet kunnen.
Laatst gewijzigd door flamme op 08 nov 2009 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- fungus
- Zeer actief
Muk, geven de mensen die me zeggen dat het wel kan me dan geen eerlijk advies? Prachtig dat jij het allemaal voor een hond over hebt, maar ik denk dat ik het ook op een andere manier kan. 't Zal zeker niet perfect zijn, dat weet ik, maar ik ben er van overtuigd dat mijn hond gelukkig zal kunnen zijn.Muk schreef:
Niemand zegt dat dit forum de wijsheid in pacht heeft, maar men is wel betrokken met je. Hier geeft men je eerlijk advies, of je het nu wil horen of niet.
Zelf werken mijn partner en ik fulltime (jaja, had je vast niet gedacht) en wij hebben een hond. Wij hebben een oudere herplaatser in huis en de eerste driekwart jaar heb ik op freelancebasis minimaal gewerkt om de hond goed te laten wennen. Bij zijn vorige eigenaar was hij overdag alleen, omdat die ook fulltime werkten.
Acht uur alleen vinden wij overigens wel veel te lang. Voor een volwassen en stabiele hond is het te lang en voor een pup (die alles nog moet leren) al helemaal. Dus wij hebben onze werktijden aangepast, zodat hij nooit meer dan 3 à 4 uur achter elkaar alleen is én wij werken wekelijks een dag of middag thuis. En zelfs dit vind ik niet ideaal, maar de situatie maakt het even niet anders nu. In de weekenden staat de hond overigens voorop, op zowel de zaterdag als de zondag doen wij leuke dingen met hem, zoals speuren (wij trainen dat), waterwerk (reddend zwemmen), strand en boswandelingen met andere honden. Door de week komen hier 's avonds regelmatig hondenvriendinnen over de vloer. Want wat wij hem overdag niet kunnen geven, halen wij 's avonds en in het weekend dubbel en dwars in.
Wij hebben geen kinderen, maar ook voor een hond moet je bepaalde aanpassingen maken in je leven. En als je dat niet wilt, dan moet je geen hond nemen.
Ik wel. Als mijn hond dat nodig heeft dan doe ik dat. Anders moet je niet aan een hond beginnen.maart schreef:Muk schreef: Ik herhaal het nog maar eens; als je een hond niet de basisbehoeften kan bieden die het nodig heeft (en dat is bij een pup niet na 3 weken al dagelijks ruim 8 uur alleen zijn), dan moet je ook niet aan een hond willen beginnen.
![]()
![]()