Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler

Ongelezen bericht door _Jules_ »

LéonieHonden schreef:
Nanna schreef:
Muk schreef: En mensen die om voorgaande redenen zo'n soort hond nemen, lopen ook in trainingspak en roken als een bootwerker. Klopt het beeld dat ik van Denise heb een beetje, denk je? :mrgreen:
Ik voeg daar de kratten pils voor het huis aan toe, de sloopauto voor de deur, het matje in de nek en natuurlijk de niet te vermijden uitkering ;-)
Jaaaa precies zoals ik het me voorgesteld had! :smile: :smile:
En de stroom- en prikbanden hangen in trossen bij de voordeur!
Zwanger op je 16de..wat gouden piercings en oren vol grote gouden oorbellen. Gestolen scooter in de achtertuin.
Afbeelding
Cleanta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising tussen een pitbull en een stafford

Ongelezen bericht door Cleanta »

Hhahahaha. Oke ik ben 19 verstandig en beleeft uuhmm :denken: Tegen jullie natuurlijk wel, jullie zullen je verbazen hoe een eind op weg jullie me hebben geholpen met foxey hoor! :lol1:
maar ik zit nog op school en dan kan ik soms erg zijn hoor. Hahah nee valt best mee! :D
Ik heb me gewoon alleen in mijn eigen hond z'n gedrag verdiept, en heb ik dingen van Foxey geleerd waarnaar ik dan weer andere mensen advies kan geven, maar vraag me niets over MH hahah![/quote]

Ik was ook 19 toen ik Rhodi kocht. En ik dacht echt dat ik me goed had voorbereid... en ik hád me ook jaren voorbereid. Ik wist alleen in mijn jeugdige onnozelheid stomweg niet dat er zo'n enorm verschil tussen de verschillende herders zat! En ik had wel wat informatie over de verschillen, maar dat bleek absoluut onvoldoende, achteraf. En mijn ouders wisten het ook niet... zodoende. :)
Ik heb ook heel veel van Rhodi geleerd... en ik heb voor hem ook veel geleerd. We hebben elkaar eigenlijk verder geholpen.
(Ik wilde trouwens graag een herder wegens plannen om samen te gaan doggydancen, eventueel agility, en omdat de trouw en baasgerichtheid me zo aanspraken)

Dat je een beslissing maakt die achteraf toch anders uitpakt, is an sich is vervelend, maar niet meteen een schande. Jij hebt alles gedaan om voor Foxey alles goed te regelen, en je hebt je aangepast. Datzelfde heb ik ook gedaan, omdat ik van Rhodi houd en hij mijn verantwoordelijkheid is, al is het af en toe een etter. ;) Het is en blijft wel MIJN lieve etter... :I: [/quote]

Ook 19 ja? Heb je er spijt van, ik bedoel niet perse spijt maar meer in de zin van, zou je liever een ander ras hebben gehad achteraf, omdat het toch dan wel veel werk is voor als je zo jong bent. Ik woon nu trouwens wel samen met mijn vriend dus het is wel wat makkelijker natuurlijk, maar toch vergt het wel meer werk dan ik had verwacht, Hoewel Foxey het altijd weer goed maakt met een lief kusje! Dat is het natuurlijk wel waard :love:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

_Inge_ schreef:
LéonieHonden schreef:
Nanna schreef: Ik voeg daar de kratten pils voor het huis aan toe, de sloopauto voor de deur, het matje in de nek en natuurlijk de niet te vermijden uitkering ;-)
Jaaaa precies zoals ik het me voorgesteld had! :smile: :smile:
En de stroom- en prikbanden hangen in trossen bij de voordeur!
Zwanger op je 16de..wat gouden piercings en oren vol grote gouden oorbellen. Gestolen scooter in de achtertuin.
Jochies die al met vet grote oorbellen inlopen ook, op hun 3e al.
_Jules_
Zeer actief

Ik was oppas in zon buurt.. zaten in 1 klas 3 jochies met de naam Delano, waaronder mijn oppaskind. Ouders die jointjes zaten te roken bij de kinderen en mij er ook eentje aanboden. Vader die om de week weer werkloos was en dan maar een nieuwe vis voor zn aquarium ging kopen. Altijd ruzie maken, ze waren uit elkaar maar die gozer was daar altijd.. lekker schreeuwen waar de kinderen bij zijn. Vriendin van die moeder.. 17 en zwanger. Was zelfs een kindje in die buurt met de naam Tequila :smile:
Afbeelding
marleenff
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond

Ongelezen bericht door marleenff »

DeniseCyril schreef:Hoi hoi

Ik heb en mechelsche herder kruising pup gezien ze weten eigelijk niet eens wie de papa is maar ik denk rottweiler aan de kleur en alles te zien, de man waar hij vandaan komt weet bijna zeker een friese stabij? nou ik zie dat dus helemaal niet!
Hier de link:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... 4VB4M&df=1" onclick="window.open(this.href);return false;

het werd me afgeraden om het hondje te kopen omdat dat waarschijnlijk de ouders niet getest zijn op erfelijke ziektes, maar is dit de enigste reden?
Ik vind ook dat zo een hondje een kans verdient maar hoor graag meningen want ga vanmiddag kijken en ze mochten al gelijk mee en ik ben zo iemand die meteen verkocht is en weet wel waar ik op moet letten gelukkig.
bedankt!
Groetjes Denise en Cyril
Ik heb niet het ganse topic gelezen, maar ik zou het afraden om een pup te kopen, zonder dat het getest is geweest op erfelijke ziektes.
Mijn Maltezer is nu 10 maand oud, en tijdje terug volledig blind geworden, omdat zij PRA (progrsieve retina atrofie) had. Ze was niet getest geweest op erfelijke ziektes, en het blind zijn is onomkeerbaar. We moeten er nu allemaal mee leven.
Ik heb liever niet dat andere mensen dat ook moeten meemaken.
:neenee:

Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.

.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ook 19 ja? Heb je er spijt van, ik bedoel niet perse spijt maar meer in de zin van, zou je liever een ander ras hebben gehad achteraf, omdat het toch dan wel veel werk is voor als je zo jong bent. Ik woon nu trouwens wel samen met mijn vriend dus het is wel wat makkelijker natuurlijk, maar toch vergt het wel meer werk dan ik had verwacht, Hoewel Foxey het altijd weer goed maakt met een lief kusje! Dat is het natuurlijk wel waard :love:
Ik snap wat je met je vraag bedoeld, en ik geef dus ook ruiterlijk toe dat ik zéker beter een ander nest en ras had kunnen kiezen. Alles zou gemakkelijker zijn geweest en in sommige opzichten ook leuker, want met Rhodi kan je geen ''normale'' hondendingen doen. Zelfs een leuke wandeling is een drama, omdat hij bang is voor de hele wereld. Hem ergens mee naar toe nemen is negen van de tien keer niet mogelijk. Als ik een andere hond had gekozen, zou ik misschien hebben kunnen waarmaken waarvan ik droomde....

Maar spijt...?

Nee. :) Nee, daarvoor is er teveel gebeurd ook. Hij heeft mij zelfs het leven gered door me door een HELE zware tijd heen te slepen, waar ik anders misschien het opgegeven had. En ik heb dankzij hem ontzettend veel geleerd, zowel over mijzelf, mijn omgang met mensen (ik ben licht autistisch) en een schat van informatie over honden, die ik puur heb opgedaan omdat hij moeilijk was en ik het graag zo goed mogelijk wilde doen voor hem. :)

Ik kan ook geen spijt van hem hebben. Ik houd teveel van hem. :I: Ik ben ongelooflijk dankbaar dat hij in mijn leven is en zou hem voor geen goud meer willen missen. :) En ik ben dankbaar dát hij bij mij mocht komen! Ik hoop dan ook dat hij heel oud mag worden.
En datzelfde geld voor Branco; zij maken mij gelukkig, mijn leven compleet.

Oh, en wat betreft mijn leeftijd... daar heb ik nooit een probleem mee gehad. :) Dat maakte voor mij niet uit. Ik heb samen met Rhodi de laatste fase naar de volwassenheid bereikt en vond dat fantastisch!
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Muk schreef:Hahaha, en de tattoos niet te vergeten. Zo'n keltisch patroon rond je bovenarm en iets groots op de onderrug.
Een reetgewei :cheer:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

tekkel schreef:
Muk schreef:Hahaha, en de tattoos niet te vergeten. Zo'n keltisch patroon rond je bovenarm en iets groots op de onderrug.
:smile: :smile: :smile:
Die term kende ik nog niet.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

tekkel schreef:
HAHAHHAH, daar had ik nou nog nooit van gehoord!! :lol: :lol: :lol: :smile: :smile: :smile:

Nou, ik ga richting bedje. Benieuwd of Denise nu écht vertrokken is... maar dat zullen we morgen wel zien.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Wij noemen het altijd een aarsgewei of een trampstamp :F:
Afbeelding
Cleanta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising tussen een pitbull en een stafford

Ongelezen bericht door Cleanta »

Nakisha schreef:
Ik snap wat je met je vraag bedoeld, en ik geef dus ook ruiterlijk toe dat ik zéker beter een ander nest en ras had kunnen kiezen. Alles zou gemakkelijker zijn geweest en in sommige opzichten ook leuker, want met Rhodi kan je geen ''normale'' hondendingen doen. Zelfs een leuke wandeling is een drama, omdat hij bang is voor de hele wereld. Hem ergens mee naar toe nemen is negen van de tien keer niet mogelijk. Als ik een andere hond had gekozen, zou ik misschien hebben kunnen waarmaken waarvan ik droomde....

Maar spijt...?

Nee. :) Nee, daarvoor is er teveel gebeurd ook. Hij heeft mij zelfs het leven gered door me door een HELE zware tijd heen te slepen, waar ik anders misschien het opgegeven had. En ik heb dankzij hem ontzettend veel geleerd, zowel over mijzelf, mijn omgang met mensen (ik ben licht autistisch) en een schat van informatie over honden, die ik puur heb opgedaan omdat hij moeilijk was en ik het graag zo goed mogelijk wilde doen voor hem. :)

Ik kan ook geen spijt van hem hebben. Ik houd teveel van hem. :I: Ik ben ongelooflijk dankbaar dat hij in mijn leven is en zou hem voor geen goud meer willen missen. :) En ik ben dankbaar dát hij bij mij mocht komen! Ik hoop dan ook dat hij heel oud mag worden.
En datzelfde geld voor Branco; zij maken mij gelukkig, mijn leven compleet.

Oh, en wat betreft mijn leeftijd... daar heb ik nooit een probleem mee gehad. :) Dat maakte voor mij niet uit. Ik heb samen met Rhodi de laatste fase naar de volwassenheid bereikt en vond dat fantastisch!
Dus jullie band is ijzersterk! :ok:
Ik vind het overigens echt tof dat het nu goed is uitgepakt, want Foxey is ook geen makkelijke dame maar zoals ik gelezen heb niet zo moeilijk als een herder, ik had trouwens Fox toen ze 7 maanden was dat vind ik sowieso al wat makkelijker omdat ze niet meer zo onwetend is als een pup en het lijkt mij gewoon moeilijker om een pup op te voeden, ook aangezien zei mijn eerste hond is! maar spijt zal ik nooit van haar krijgen ik weet zeker dat wij ook nog veel gaan meemaken maar daar komen we echt wel doorheen!

Nu ga afscheid nemen van iedereen!
Trusten. :slaap: :cheer:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

:jank:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

IK heb ondanks alle ongein toch respekt voor de Don Quichottes in dit topic :mrgreen:
Er zijn gelukkig nog van die dromers die niet alle vertrouwen in de mensheid hebben verloren en als ware missionarissen hun boodschap uit blijven dragen :W:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Marie-Josée schreef:IK heb ondanks alle ongein toch respekt voor de Don Quichottes in dit topic :mrgreen:
Er zijn gelukkig nog van die dromers die niet alle vertrouwen in de mensheid hebben verloren en als ware missionarissen hun boodschap uit blijven dragen :W:
Nou, ik trek deze schoen maar aan dan :wink:

Denise, beetje jammer dit. Ik heb je serieuze vragen gesteld, daar geen antwoord op gekregen. Nu blijkt dat het pupje er al is. Ik vraag me af vanaf wanneer eigenlijk want gisteren tussen het typen door heb je niet veel tijd gehad om haar te halen volgens mij.

Je manier van reageren is de laatste bladzijdes bijzonder onder de maat. Je reactie naar Nakisha is van een niveau waar de tokkies van over hun nek zouden gaan. En wat schrijft ze nou voor een vreselijks? Dat ze medelijden heeft met je hond en je dochter. Dat ze de liefde naar je dochter en de hond egoistisch vindt. Tja, niet leuk om te lezen, maar het feit dat je er zo kwaad om wordt dat je mensen moet gaan bedreigen zegt wel het een en ander over het waarheidsgehalte van wat Nakisha schrijft. Jij hebt er voor gekozen een ongeschikt hondje aan te schaffen. Dat kan ronduit gevaarlijk worden. Voor je dochter, en dus ook voor de hond. Ja, dat is een vorm van egoisme naar mijn mening. Ik had er anders tegenaan gekeken als je niet zo asociaal gereageerd had. Of als je in ieder geval de intentie had gehad om het beestje te geven wat hij nodig had. Echt werken dus. Maar daar zijn je diverse vragen over gesteld en daarop heb je niks gezegt. Daarbij zou het je gesiert hebben als je inderdaad wel voor een mechel was gegaan, maar even 2 weken langer had gewacht en dan een mechel nemen uit een rustigere showlijn. Ik , en nog want anderen hebben je niet afgeraden een mechel te nemen. Maar zelfs de Don Quichottes op het forum heb je niet serieus genomen. Dat je nu een forum opzoekt "zonder losers" dat moet je zelf weten. Ik kan alleen maar hopen dat het goed afloopt. Voor het herdertje, voor je dochter en voor jou. Maar als ik jou was zou ik toch nog ergens diep in mijn hart nadenken over hoe je hier hebt gereageerd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Voor de mensen die een rustigere showlijn adviseerden, die wordt haast niet gefokt, showlijn niet en rustiger, ja, alleen helaas ook scherper en nerveuzer vaak.

Blijf bij mijn mening dat de fokker de teven liever kwijt dan rijk was en t dus al snel goed praat.
Hoop dat t goed gaat, ben bang van niet, nu zelf 2x een oudere hond als huishond geplaatst, beide keren ging t niet, beide keren met een hoop trammelant (de eerste keer achteraf, de 2de keer bij t ophalen tm politie hulp aan toe), doe t niet meer.....t zijn geen ideale gezinshonden.....
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Shit ik heb helemaal de Breezers en de Ananassen gemist :boos:

Ik was 21 toen ik voor de eerste keer wierp en heb nu 6 kinderen, 3 bonte mechelaars en een swiffah oh en ik ben nu 37 :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb geen reetgewei maar wel me hond op me rug, heb ik het goed gedaan?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nanna schreef:
crutz schreef:
Hoop dat t goed gaat, ben bang van niet, nu zelf 2x een oudere hond als huishond geplaatst, beide keren ging t niet, beide keren met een hoop trammelant (de eerste keer achteraf, de 2de keer bij t ophalen tm politie hulp aan toe), doe t niet meer.....t zijn geen ideale gezinshonden.....
O, dus mijn kans is verkeken :engel:
Jij wil helemaal geen enge hedder :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef:Voor de mensen die een rustigere showlijn adviseerden, die wordt haast niet gefokt, showlijn niet en rustiger, ja, alleen helaas ook scherper en nerveuzer vaak.
Ik had er toch wel een aantal geweten hoor, mocht ze daar voor opengestaan hebben. Het is echt niet alleen kommer en kwel bij de niet-werkhonden Mechelaars. :neenee:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

kitty2 schreef:Shit ik heb helemaal de Breezers en de Ananassen gemist :boos:

Ik was 21 toen ik voor de eerste keer wierp en heb nu 6 kinderen, 3 bonte mechelaars en een swiffah oh en ik ben nu 37 :mrgreen: :mrgreen:
Top, ga zo door :mrgreen: Maar 21 is wel wat aan de late kant....
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Jemig Denise, wat heb jij je ware aard laten zien... :kotz:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik wens je veel geluk met de pup (ja je bent afgemeld maar leest heus wel mee denk ik zo), ik hoop dat je je alsnog goed gaat verdiepen in wat een hond als de jouwe precies nodig heeft en ook niet zal schromen om hulp in te roepen als er tekens zijn dat het mis dreigt te gaan. Ik vind Mechelaars ook erg mooi, pasgeleden nog zag ik ook een pup te koop die een baasje zocht. Ook mij werd verteld dat mechelaar mss teveel hond voor me is en eerlijk is eerlijk: dat is ook gewoon zo. Je moet niet kijken naar wat jij zelf wil, maar naar wat jij een hond te bieden hebt aan tijd, aandacht, way of life etc. Daarop kun je dan kijken welke rassen daar over het algemeen goed bij aansluiten.

Maar goed, de pup is er en ze is ongetwijfeld een plaatje. Ik hoop dat je adviezen in je omgeving, bijvoorbeeld de hondenschool, wel ter harte zult nemen en je ook je voorzorgsmaatregelen neemt om gezin/hond optimaal te kunnen laten functioneren. Zorg dat je je dochter en haar vriendjes veiligheid kan bieden zonder de hond tekort te doen (hele dagen in een bench of in de achtertuin). Ik hoop dat het je lukt!

Verder weet ik niet wat de toegevoegde waarde is om te gaan generaliseren over een bepaald sociaal milieu, hoe verleidelijk mss ook. We komen niet allemaal uit de middenklasse, zou ook vrij saai zijn wss. Mijn vriend komt uit zo'n omgeving waar de vaders niet aanwezig zijn maar wel komen 'binnenwippen' :tongue: waar moeders in de bijstand zitten en al jong kinderen hebben gekregen. Heel raar, maar het zijn net mensen ook! Ik zal niet ontkennen dat de intelligentie er bij TS niet bepaald afdruipt, alleen schiet het nu mss een beetje door allemaal. Maar dat is mijn mening :wink:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

DeniseCyril schreef:Ik snap best dat jullie denken ze heeft een dochter en de hond is te druk en noem maar op, ik ben het hier niet mee eens, ik weet wat een mechel inhoud en dat vrouwtjes ook rustiger zijn als mannetjes, en mijn gevoel is niet snel veranderd want dat was de reden dat ik de topic opende om misschien mijn gevoel weg te laten nemen omdat ze toch mooi warren en nog steeds zijn, en daarom al die vragen van waarom niet etc.
Ik blijf bij mijn standpunt ik ben inmiddels ook bij een fokker geweest ik hoop dat iemand wil weten hoe en wat zonder te zeggen dat het niet slim is, ik snap jullie zorgen echt maar weet echt wat ik doe! ik ben ook zeker vanplan om een cursus met de hond te gaan volgen
welke fokker ben je geweest? En dat over vrouwtjes is lulkoek, ik heb een teef en 2 reuen en mijn teef is alles behalve rustiger dan mn reuen... :neenee:
Het zijn allemaal honden met een werkkarakter en dat moet je wel liggen...
als ik pups had kreeg jij er nav jouw eerste berichten er al geeneen... de kans dat het niet goed gaat is veel te groot nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:
crutz schreef:Voor de mensen die een rustigere showlijn adviseerden, die wordt haast niet gefokt, showlijn niet en rustiger, ja, alleen helaas ook scherper en nerveuzer vaak.
Ik had er toch wel een aantal geweten hoor, mocht ze daar voor opengestaan hebben. Het is echt niet alleen kommer en kwel bij de niet-werkhonden Mechelaars. :neenee:

Schreef ook vaak, niet altijd :wink:

eneh t klopt toch wel dat er praktisch niet mee gefokt wordt.....kom zelden op de club sites MH nesten tegen...
Botervrouwtje
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Botervrouwtje »

Dus de pup is er?

FOTO!!!

EN hoe heet ze nou?
Afbeelding
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Tragisch, dit.
Heb vannacht aan dat pupje gedacht, zo impulsief gekocht. Zou dat nou ergens alleen in de bijkeuken hebben gelegen, of piepend in de schuur?
En vandaag een rotschop krijgen omdat het uit speelsigheid z'n tandjes in dochters armpje zet, of een plasje doet op het laminaat?
Arm beestje :jank:

Zo triest als het IQ en EQ van de hond groter is dan dat van zijn bazen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hondje is er al. Succes ermee en ik hoop dat je het zo speelt dat het hondje een goed leven krijgt.

Ik begrijp alleen niet waarom er twee kanten op zo gehakt moet worden. Je kan je oprecht gemeend adviezen geven maar dan krijg je een grote mond terug. Prima, lekker belangrijk. Blijkbaar was het niet eens de moeite waard om te vermelden dat het hondje er al lang was....

Wat heeft het voor zin om daar op in te gaan met het woordje Tokkie en aso ed? Daar zie ik zo de meerwaarde niet van. :wink: Straks rent ze weg van het forum en gaat ze advies in de dierenwinkel vragen. Verkopen ze haar eerst een jaar lang halti´s, prikbanden en muilkorfjes en dan zeggen ze, tja, nu weten wij het ook niet meer. En dan kan de hond weg. Het zij zo, op haar in hakken helpt daar niks meer tegen :mrgreen:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Wat heeft het voor zin om daar op in te gaan met het woordje Tokkie en aso ed? Daar zie ik zo de meerwaarde niet van. Straks rent ze weg van het forum en gaat ze advies in de dierenwinkel vragen. Verkopen ze haar eerst een jaar lang halti´s, prikbanden en muilkorfjes en dan zeggen ze, tja, nu weten wij het ook niet meer. En dan kan de hond weg. Het zij zo, op haar in hakken helpt daar niks meer tegen
Mee eens Marc. Ze heeft er meer aan als ze hier blijft en adviezen te harte neemt.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Célie schreef:
kitty2 schreef:Shit ik heb helemaal de Breezers en de Ananassen gemist :boos:

Tjonge en ik nog serieus denken van Huh Kitty heeft toch geen mechelaars :jank:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ( ze zijn er wel eens voor uitgescholden hoor :pffff: )
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Nakisha schreef:
LéonieHonden schreef:
DeniseCyril schreef:je moet gwoon je bek houden over mijn gezin, die jij waarsschijnlijk niet heb en nooit zal krijgen, heb je die wel heb je echt geluk welke vent wil dat nou zo een gestioord mens die toch al iemand kent uit een berichie haha ik lach hierom maar geeft niet ik moet jou ook niet haat mensen die zo zielig doen, en ik lig hier gewoon in een deuk bemoei je met je eigen zaken

En de rest die lekker op dat mens ingaan zoek het ook uit ik maak me hier niet druk om jullie hebben het verkeerd
ZO! Ga jij nou mensen uitlachen omdat ze geen kinderen kunnen krijgen? :80:
Dat vind ik echt gemeen. Spijt me zeer hoor: maar zit nu met tranen in mijn ogen.. Echt waar.
Ken mensen die zó graag een kindje willen hebben en het ze maar niet lukt en er alles aan doen, en mensen die er 1 verloren hebben (mijn 6-jarig neefje). Lekker dat zo'n mens als jou, die álle geluk van de wereld heeft om een prachtdochter te mogen hebben, dan zo'n opmerking maakt.
HOE laag moet jij wel niet zijn om mensen zo diep te kwetsen.... Echt heel sneu van je.
*Knuffel* :J:

Leonie, trek het je maar niet aan. Ze had 't tegen mij... en ik ben bewust kinderloos. :) Dus bij mij doet het geen pijn. En een partner heb ik al. ;)

Laat haar maar mooi. Het is wel duidelijk wat voor typje dit is... het is het niet waard om zulke lui je te laten raken.

Ook ik voelde me aangesproken, en ik ben idd ongewenst kinderloos. Heb even hard moeten slikken!
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Expecting schreef:Ik wens je veel geluk met de pup (ja je bent afgemeld maar leest heus wel mee denk ik zo), ik hoop dat je je alsnog goed gaat verdiepen in wat een hond als de jouwe precies nodig heeft en ook niet zal schromen om hulp in te roepen als er tekens zijn dat het mis dreigt te gaan. Ik vind Mechelaars ook erg mooi, pasgeleden nog zag ik ook een pup te koop die een baasje zocht. Ook mij werd verteld dat mechelaar mss teveel hond voor me is en eerlijk is eerlijk: dat is ook gewoon zo. Je moet niet kijken naar wat jij zelf wil, maar naar wat jij een hond te bieden hebt aan tijd, aandacht, way of life etc. Daarop kun je dan kijken welke rassen daar over het algemeen goed bij aansluiten.

Maar goed, de pup is er en ze is ongetwijfeld een plaatje. Ik hoop dat je adviezen in je omgeving, bijvoorbeeld de hondenschool, wel ter harte zult nemen en je ook je voorzorgsmaatregelen neemt om gezin/hond optimaal te kunnen laten functioneren. Zorg dat je je dochter en haar vriendjes veiligheid kan bieden zonder de hond tekort te doen (hele dagen in een bench of in de achtertuin). Ik hoop dat het je lukt!

Verder weet ik niet wat de toegevoegde waarde is om te gaan generaliseren over een bepaald sociaal milieu, hoe verleidelijk mss ook. We komen niet allemaal uit de middenklasse, zou ook vrij saai zijn wss. Mijn vriend komt uit zo'n omgeving waar de vaders niet aanwezig zijn maar wel komen 'binnenwippen' :tongue: waar moeders in de bijstand zitten en al jong kinderen hebben gekregen. Heel raar, maar het zijn net mensen ook! Ik zal niet ontkennen dat de intelligentie er bij TS niet bepaald afdruipt, alleen schiet het nu mss een beetje door allemaal. Maar dat is mijn mening :wink:
Helemaal met je eens. TS gooide er inderdaad wel wat asociale reacties uit, maar ik moet zeggen dat de rest daarop hier toch ook wel heel erg doorsloeg.
Laten we maar hopen dat het allemaal goed gaat.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”