Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckels

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

IvysToeter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Re: Teckels

Ongelezen bericht door IvysToeter »

Lynnepien, welke puppy heb je genomen?
foto's!
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Toen wij toekwamen, was er nog maar eentje meer over ;) Maar het was de meer gladharige. De meer ruwharige hebben die andere mensen. We hebben al foto's maar het is net een wervelwindje, ze zijn allemaal wazig, haha. Straks proberen we nog eens, nu slaapt ze nog steeds ;)
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

DanseMacabre schreef: Wij hebben een wetter en een teckel.
Maar hoe bedoel je, niet geschikt voor een wetter, waarom twijfel je?

IvysToeter, Oscar at ook heel slecht in 't begin. Bij hem hebben we de keuze gemaakt om over te stappen op kvv. Na een hele poos blijven proberen.
Nou een wetter schijnt oa nogal gevoelig te zijn en ik ben nogal chaotisch, Doerak had zoiets van :lekkerpuh: ik zie wel wanneer je eruit bent.
Een wetter maakt graag lange wandelingen (niet zo'n probleem) maar bij ons zijn weinig losloopgebieden en ik weet niet of zo'n wetter dan aan gewone lange wandelingen genoeg heeft.
Waar ik woon (rijtjeshuis) is maar een kleine achterplaats en is dat dan genoeg vraag ik me af.
Natuurlijk is iedere hond weer anders en kan verschillen van de raskenmerken en het is nog lang niet zover maar ik denk liever 2x na dan zomaar over te gaan op aanschaf en we zien wel waar het schip strandt zoals sommige mensen doen.
Dat wil je niet voor je hond en voor jezelf niet.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ptje schreef:
DanseMacabre schreef: Wij hebben een wetter en een teckel.
Maar hoe bedoel je, niet geschikt voor een wetter, waarom twijfel je?

IvysToeter, Oscar at ook heel slecht in 't begin. Bij hem hebben we de keuze gemaakt om over te stappen op kvv. Na een hele poos blijven proberen.
Nou een wetter schijnt oa nogal gevoelig te zijn en ik ben nogal chaotisch, Doerak had zoiets van :lekkerpuh: ik zie wel wanneer je eruit bent.
Een wetter maakt graag lange wandelingen (niet zo'n probleem) maar bij ons zijn weinig losloopgebieden en ik weet niet of zo'n wetter dan aan gewone lange wandelingen genoeg heeft.
Waar ik woon (rijtjeshuis) is maar een kleine achterplaats en is dat dan genoeg vraag ik me af.
Natuurlijk is iedere hond weer anders en kan verschillen van de raskenmerken en het is nog lang niet zover maar ik denk liever 2x na dan zomaar over te gaan op aanschaf en we zien wel waar het schip strandt zoals sommige mensen doen.
Dat wil je niet voor je hond en voor jezelf niet.
Wetter is inderdaad gevoelig, chaoot ben ik ook. Dat gaat prima met Carel, wandelen de ene dag veel, soms wat minder. Én we wonen in een appartement. Dat loslopen is wel iets wat in ieder geval mijn wetter echt nodig heeft. Wij hebben de beslissing om een wetter te nemen wel vrij snel genomen, omdat ik al jaren gek ben van Carels moeder, wel twijfels vanwege die flat en Oscar was ook nog heel jong. Toch gedaan en het pakte prima uit. :cheer:

Maar een teckel is ook heeel erg leuk hoor. :ok:
Ptje
Zeer actief

Oke dank je wel, dan ben ik toch al iets geruster, eerst maar eens sparen dan :wink:
IvysToeter
Zeer actief

Wij zijn hier best trots op Dobby.
ze heeft van 23.00uur tot 5.15uur doorgeslapen zonder ook maar 1 keer te piepen.
en weer de bench droog gehouden.
best knap toch?
Afbeelding
Ptje
Zeer actief

Heel knappe meid, ze zal zich al wat vertrouwder voelen :wink:
Gaat helemaal goed komen hoor.
IvysToeter
Zeer actief

gisteren had mijn vriend haar trouwens nét op tijd op de krant kunnen zetten bij het balkon voor een poepje.
dus ze heeft op de krant gepoept.
en een uurtje ofzo daarna was ze aan het spelen (de bench in rennen, spelen in de bench etc.)
en ineens rent ze eruit richting de deur van het balkon (daar staat ook de speelgoedbak voor haar)
dus we dachten dat ze een nieuw speeltje ging pakken.
nee hoor, ze ging op de krant plassen! ze was waarschijnlijk zo druk aan het spelen geweest dat ze even heel nodig moest.
dus toen waren we niet op tijd, maar ze zat wel op de krant.
alleen opruimen als ze het niet ziet is wel lastig... want ze wil overal bij zijn.
Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief

:I:
Afbeelding

Afbeelding

ze ligt nu even op schoot te slapen.
dat mag niet altijd/de hele dag, vaak leg ik haar ook gewoon in de bench als ze slaapt.
maar soms is het gewoon wel even gezellig.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief

Smelllttttt, erg hé die oogjes, en daar komen ze nog mee weg ook als ze wat hebben uitgevreten :I:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

och wat een koppie, echt te schattig :I:
ik zou er de hele dag mee op schoot zitten :LOL:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
IvysToeter
Zeer actief

dat doe ik ook het liefste de hele dag hoor.
maar ze moet ook wel leren om even alleen uit te kunnen rusten, anders kan ik nooit iets in huis doen hihi.
dus zo af en toe mag ze even lekker op schoot liggen en vaak valt ze dan in slaap.
net had ik haar een tijd op schoot gehad en toen in de bench gelegd (deze keer met het deurtje open)
toen ging ik zelf even naar de wc (haha moet ook gebeuren he?) en toen hoorde ik haar trippelen, langs de wc deur.
ik dacht als ik van de wc komt zit ze voor de deur.
maar nee hoor, ze lag op het kussen dat ik bij de computer (in een andere kamer) heb gelegd en daar ligt ze nu nog steeds.

ik vraag me af wanneer ik haar het beste voor het eerst een tuigje om kan doen om aan te laten wennen?
want als ze in de auto mee moet dan wil ik haar een tuigje om hebben zodat ik als ze wat groter is zo'n autotuigje kan kopen voor aan de gordel vast te maken.
maar dan kan ik nu toch wel alvast af en toe een ander tuigje om doen?
Afbeelding
tekkel
Erelid

ja, hoor, dat kan je best af en toe thuis een uurtje aandoen. dan went ze ook aan dat gefrunnik.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

tekkel schreef:och wat een koppie, echt te schattig :I:
ik zou er de hele dag mee op schoot zitten :LOL:
:lol1: ik ook...wat een leuk hondje :I:
IvysToeter
Zeer actief

hihi ik had zin om dobby net eens te wegen.
vrijdag woog ze 2,6kg en vandaag al 2,9kg.
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief

Pippa is superbraaf geweest vannacht :ok: Laatste keer uitgeweest om 00u30 (we gaan hier altijd vrij laat slapen), nog wat spelen en dan is ze in de bench in slaap gevallen. Ik heb naast de bench geslapen op de bank, maar ze heeft geen kik gegeven. Om 5u50 was ze wakker, en heb ik rustig de katten gevoerd en alvast haar eten ook klaargezet. Toen ik terug kwam, was ze stil dus ik dacht van nog een beetje te slapen (de bank ligt niet echt lekker, ze heeft meer geslapen dan ik :mrgreen:), maar toen was ze toch wel heel erg wakker. Naar buiten voor een plasje en een poepje, dan weer eten en spelen. Vanmorgen voor de eerste keer een plasje in huis, maar we hadden niet gezien dat ze wakker was en we waren dus te laat met buiten zetten. Nu ligt ze weer uitgeteld ;)

Aan de lijn lopen doet ze ook al netjes, alleen het terugkomen vindt ze niet zo fijn :denken: Gisteren wou ze helemaal niet binnen komen, maar na 3-4 keer liep ze vlot mee. Alleen gaat ze dan alsnog lopen janken in de hal, terwijl wij jas en schoenen uitdoen. Als je haar laat doorlopen naar de huiskamer loopt ze daar ook een beetje te zeuren tot ze afgeleid is door speeltjes.
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Jeetje wat zijn jullie allebei verwend met puppies met stalen blaasjes... :80:

Bij Amy heeft het een maand geduurd voordat ze de nacht droog doorkwam. In het begin toch wel bijna elke anderhalf uur tijdens de nacht en dat ging wel gauw terug naar 1 keer per nacht... maar als ik dat met jullie vergelijk... :hmmm:

Wat een luxe :E: :E:
IvysToeter
Zeer actief

als ik met dobby wat wil oefenen (simpele commando's als zit o.i.d.)
kan ik dan gewoon wat brokjes die normaal in haar voerbak gaan pakken/gebruiken?
Afbeelding
tekkel
Erelid

ja, dat lijkt me wel.
al nam ik altijd iets extra lekkers: piepkleine flintertjes kaas of worst of zo.
IvysToeter
Zeer actief

ik dacht ik neem gewoon wat van d'r gewone portie brokjes, dan lijkt het ook niet zo erg als ze iets niet helemaal opeet en krijgt ze toch d'r voedingsstoffen binnen.
Afbeelding
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

Hoi!
De dierenarts vertelde mij dat als je je hondje goede brokjes geeft, het niet zo erg is als ze eens (een tijdje) wat minder eten. En als Dobby zo flink groeit, eet ze vast voldoende:-)

Voor thuis oefenen is een brokje prima, maar buiten hebben ze vaak iets meer prikkels nodig. Gaan jullie op puppycursus? Kan ik uit eigen ervaring enorm aanraden. Sofie heeft er geleerd leuk te spelen en niet bang te zijn voor grote honden (en ik ook;-). Vind het ook erg leuk om wekelijks met de medecursisten te kletsen over onze hondjes. De cursus is bijna afgelopen, maar ik overweeg door te trainen. Sofie luistert ondanks haar 'ras' nl. best erg goed(gelukkig!!)
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Florabel
Zeer actief

Over zindelijkheid: Sofie heeft 1 nacht naast ons geslapen in de bench, 2 nachten op de overloop en toen in de woonkamer. Ze heeft in al die tijd 1x in de bench gepoept; verder altijd droog/schoon gebleven. Als ze ' s ochtends wakker is en piept, laten we haar er uit. Dat wordt steeds later. Nu zijn wij doordeweeks meestal eerder wakker dan de hond:-) Denk dat het haar vertrouwen geeft dat we komen als ze moet. Ze gaat dan ook 's avonds zelf in de bench liggen na de laatste uitlaatronde. De laatste weken heeft ze overdag weer een enkele keer binnen geplast ( zie mijn andere topic) maar dat komt denk ik ook omdat ze nu twee dagen per week naar de oppas gaat, sinds ik weer werk. De laatste dagen zijn we weer wat strenger (voor onszelf) met uitlaten en belonen en nu gaat het weer goed. Al met al is mij de zindelijkheidstraining enorm meegevallen!
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief

We hadden net weer een ongelukje.
op het kussen.
daarna gelyk nog even naar buiten gegaan.
niks gedaan want ze had al binnen geplast.
maar ik vraag me af is het dan nog nuttig?
Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief

vannacht weer 3x wakker geweest van Dobby.
2x mijn vriend er ff uit geweest en ik 1x.
op de bank gaan zitten naast de bench en verder NIKS gezegd.
enkel als ze piepte een keertje me de vingers knippen.
als ze weer rustig was weer naar bed gegaan.
ik had voor de zekerheid mijn wekker op 5.30uur gezet.
die ging af en ik hoorde haar nog niet, dus nog een keer op snooze gedrukt.
toen hij weer af ging ben ik eruit gegaan, heb nog op mijn gemak sokken aan kunnen trekken, een vestje aan kunnen doen, naar de wc kunnen gaan.
toen naar de woonkamer (en ze had nog steeds niet gepiept) en de bench open gezet (want ik wil haar er eigenlijk uithalen of de deur open zetten VOOR ze gaat piepen.
en toen heb ik nog mijn vogels eten kunnen geven.
ze kwam op een gegeven moment uit de bench en had toen zoiets van: "oh goedemorgen! ik heb lekker geslapen"
we hadden wederom een droge bench :D
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief

Kim, wij zetten haar wel nog buiten na een ongelukje (gisteren twee plasjes binnen). Gewoon dat ze de associatie maakt plassen = buiten.

Hier ook flinke meid geweest :I: Een keer om halfvier en een keer om halfvijf gejankt, maar even gerustgesteld met een hand in de bench, ze likte even aan m'n hand en toen viel ze weer in slaap. Om zes uur was ze dan echt wakker, nog even kunnen rekken tot 6u20 terwijl ik de andere dieren eten gaf.

Daarnet voor het eerst een grotere wandeling gemaakt (nou ja, een eindje verder zeg maar ;)) dan de gewone plas- en poeprondjes. Dat ging gepaard met héél veel protest, maar op een gegeven moment liep ze toch braaf mee. Van huis vertrekken is nog altijd eng, ze piept en wil niet meelopen, maar halverwege weet ze dat we bijna thuis zijn en zet ze het op een rennen :mrgreen: Op weg naar huis kwamen we oma nog tegen die meeliep naar huis, en toen we thuiskwamen was mijn moeder aan het stofzuigen. Héél veel nieuwe dingetjes weer, dus ligt ze nu weer in diepe slaap ;)
Afbeelding
Florabel
Zeer actief

Gaat lekker met jullie pups!
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief

ik wil pippa foto's zien!
wij gaan ook af en toe iets verder hoor dan alleen even voor op het veldje.
dan word ze ook wat meer moe en af en toe is niet erg.
dobby loopt ook nog niet altijd even makkelijk mee aan de riem.
stukjes gaat wel, maar soms dan gaat ze ineens zitten en stoppen, of ineens de andere kant op willen lopen.
en op de terug weg naar huis loopt ze héél hard!
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief

viewtopic.php?f=26&t=242708

Hier staan foto's ;)
Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief

Wij hadden vandaag een paniek moment.
ik zat met mijn vriend op de bank en dobby zat in de bench met het deurtje open.
ze was wat aan het spelen en kluiven op haar botje.
ineens begon ze te piepen (zoals ze doet wanneer ze aandacht wilt) dus ik kijk en toen begon ze steeds harder en harder te janken.
ze zat namelijk met haar onderkaakje klem tussen 2 spijlen van de bench.
ze was helemaal in paniek en het deed vast wel echt goed pijn.
dus mijn vriend en ik haar los proberen te maken.
eerst dacht ik, ik probeer haar een beetje achteruit te bewegen en kaakje los te 'wringen'
maar een pup die zo in paniek is spant natuurlijk al haar spieren aan en dan krijg je haar kaakje niet bewogen.
uiteindelijk een beetje naar voren geduwt en los gemaakt.
arme dobby was zo in paniek dat ze van de angst/pijn een heel klein plasje had gedaan in de bench (tijdens het hele gebeuren)
het was zo verschrikkelijk zielig!
heb haar even op schoot genomen en goed geknuffeld, we waren er alle 3 echt even van ontdaan/geschrokken.
goed d'r bekkie nagekeken of er iets kapot was, maar dat was gelukkig niet zo en dobby nam ook gewoon nog brokjes aan en at die normaal op.
zij was het zo weer vergeten, ikke niet.
dus nu gaan we eventjes een oplossing bedenken voor het stukje waar ze klem zat.
als ze groter is (en haar kaakje dus ook groter) dan kan de 'oplossing' weer weg, maar nu ze nog zo'n klein kaakje heeft is een (tijdelijke) oplossing beter.
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Ai dat ken ik. En dat gepiep gaat door merg en been. Gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden. Misschien kun je iets van een theedoek ofzo tussen die tralies stoppen. Of het stuk afzetten (weet niet waar het zit in jullie bench) maar dan is dr bench wel wat kleiner.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”