Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zijn wij nou te ver doorgeslagen of denk ik te simpel?
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: zijn wij nou te ver doorgeslagen of denk ik te simpel?
Ja dan zou ik ook voor slapen kiezen,hier was geen spraken van langdurig pijn of of revalidatie als ze het zou redden.
Het enige wat de vraag was of haar bijklieren het zouden over nemen of niet,dat was niet het geval dus moet ze de haar leven kalk door haar eten meet niet.
En hartpillen heeft ze niet meer nodig
Het enige wat de vraag was of haar bijklieren het zouden over nemen of niet,dat was niet het geval dus moet ze de haar leven kalk door haar eten meet niet.
En hartpillen heeft ze niet meer nodig
En dus heb je terecht de juiste keuze gemaakttwinkeltje schreef:Ja dan zou ik ook voor slapen kiezen,hier was geen spraken van langdurig pijn of of revalidatie als ze het zou redden.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Hier een jaar later lgt ze heerlijk te slapen op het aquarium en anders had ik haar moeten missen

Dat zou je toch niet willen? Ik heb ook caviaatjes nog een kans gegeven toen het slechter ging. Jammer genoeg hebben ze het toch niet gered, aangezien ze zich te lang goed houden. Maar ik heb heel wat zitten dwangvoeren.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Om eerlijk te zijn, als ik een lening moet aangaan om een dier te laten opereren dan begon ik er ook niet aan. Ik heb een aardige spaarpot dus als ik zou moeten lenen dan zou het al om best veel geld gaan en dat doe ik niet. Vreselijk, maar ik ga bijvoorbeeld geen 25.000 euro aan een operatie betalen. Want over wat voor operatie hebben we het dan? Ik ken iemand die dat bedrag heeft uitgegeven aan een zieke broodfokpup die vanbinnen helemaal overhoop lag. Al de organen waren kapot of misvormd en het heeft heel veel tijd, geld, pijn en moeite gekost om die hond een half leven te geven. Want ik vind dat die hond geen hondwaardig bestaan heeft. Het beest kan amper opstaan, rennen is er niet bij, elke dag meerdere pillen, pijnstillers en injecties. Incontinent, speciaal voer, en ze kunnen er niet mee wandelen want na drie stappen valt de hond op de grond omdat ie niet meer kan.
Voor mij staat onnodig vergaande operaties zoals chemo, transplantaties of beenmergpuncties en weetikveel vaak al gelijk aan veel geld. Ik zou zo zonder probleem 2000 euro voor een operatie op tafel gooien als mijn hond dat nodig heeft. Maar een tienvoud niet, want welke operatie kost zoveel en hoe ingewikkeld is het probleem dan? Want laat ons eerlijk wezen, zelfs een verbrijzelde poot weer in orde maken kost geen twintig of dertig duizend euro.
Voor mij staat onnodig vergaande operaties zoals chemo, transplantaties of beenmergpuncties en weetikveel vaak al gelijk aan veel geld. Ik zou zo zonder probleem 2000 euro voor een operatie op tafel gooien als mijn hond dat nodig heeft. Maar een tienvoud niet, want welke operatie kost zoveel en hoe ingewikkeld is het probleem dan? Want laat ons eerlijk wezen, zelfs een verbrijzelde poot weer in orde maken kost geen twintig of dertig duizend euro.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
bovenstaand voorbeeld vind ik dus een goed voorbeeld van tever gaan... en 25.000 euro is ook serieus heel veel geld, dus dan kan ik me voorstellen dat mensen dan afhaken denk dat ik dat zelf ook zou doen... maar gewoon een reele operatie , of net als dat wat twinkel met haar kat heeft gedaan.. dat is wel iets wat ik ook zou doen... ik vind dat niet te ver gaan....sTefaniA schreef:Om eerlijk te zijn, als ik een lening moet aangaan om een dier te laten opereren dan begon ik er ook niet aan. Ik heb een aardige spaarpot dus als ik zou moeten lenen dan zou het al om best veel geld gaan en dat doe ik niet. Vreselijk, maar ik ga bijvoorbeeld geen 25.000 euro aan een operatie betalen. Want over wat voor operatie hebben we het dan? Ik ken iemand die dat bedrag heeft uitgegeven aan een zieke broodfokpup die vanbinnen helemaal overhoop lag. Al de organen waren kapot of misvormd en het heeft heel veel tijd, geld, pijn en moeite gekost om die hond een half leven te geven. Want ik vind dat die hond geen hondwaardig bestaan heeft. Het beest kan amper opstaan, rennen is er niet bij, elke dag meerdere pillen, pijnstillers en injecties. Incontinent, speciaal voer, en ze kunnen er niet mee wandelen want na drie stappen valt de hond op de grond omdat ie niet meer kan.
Het belangrijkste moet zijn dat je dier een fijn leven kan houden, dat het dierwaardig kan leven.. en dat het geld wel in verhouding moet staan en niet onmogelijke bedragen in de 10 duizenden euro's lijkt me ook wel logisch..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dierwaardig is iets dat ook door iedereen weer anders kan worden ingevuld.
-
- Zeer actief
Helemaal mee eens, ruim 2 jaar geleden had mijn konijn een tumor, ze was toen 6 jaar oud. Maar het was/is een sterk konijn, dat vond ook de DA op basis van een lichamelijk onderzoek en ik heb uiteraard de gok genomen (ondanks het risico voor een konijn om onder narcose te gaan - in dit geval gas-narcose).tineke schreef:Of wij een behandeling zouden laten doen ligt geheel aan de omstandigheden af waarin het dier verkeerd en wat diens leeftijd is.
Geld zou daarin de minst belangrijke factor zijn ,enkel wat het het dier zou kunnen opleveren en of wij dat de moeite waard zouden vinden.
Ik heb de tumor overigens niet verder laten onderzoeken. Hij zat los en was makkelijk te pakken, op basis daarvan leek het goedaardig te zijn, maar goed garanties zijn er natuurlijk niet.
Kosten waren 200 euro en het had verkeerd kunnen uitpakken, maar dat was gelukkig niet zo. Wat had jij gedaan TS? Wel of niet laten opereren?
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
nou konijn en 200 europepim schreef:Helemaal mee eens, ruim 2 jaar geleden had mijn konijn een tumor, ze was toen 6 jaar oud. Maar het was/is een sterk konijn, dat vond ook de DA op basis van een lichamelijk onderzoek en ik heb uiteraard de gok genomen (ondanks het risico voor een konijn om onder narcose te gaan - in dit geval gas-narcose).tineke schreef:Of wij een behandeling zouden laten doen ligt geheel aan de omstandigheden af waarin het dier verkeerd en wat diens leeftijd is.
Geld zou daarin de minst belangrijke factor zijn ,enkel wat het het dier zou kunnen opleveren en of wij dat de moeite waard zouden vinden.
Ik heb de tumor overigens niet verder laten onderzoeken. Hij zat los en was makkelijk te pakken, op basis daarvan leek het goedaardig te zijn, maar goed garanties zijn er natuurlijk niet.
Kosten waren 200 euro en het had verkeerd kunnen uitpakken, maar dat was gelukkig niet zo. Wat had jij gedaan TS? Wel of niet laten opereren?

sorry denk dat ik het niet gedaa n had
en als die konijn verder niet ziek ofzo is zou ik t gwn laten zitten

-
- Zeer actief
Niet, koop je dan liever een nieuw konijn? Laten zitten was geen optie, het zat op haar schouder en het groeide hard, ze had daar vast veel last van gekregen. Soort gebochelde van Montmarte, ik heb ook liever geen 3 kilo aan mijn schouder hangen als het niet hoeft toch?frank-bobby schreef:nou konijn en 200 europepim schreef:Helemaal mee eens, ruim 2 jaar geleden had mijn konijn een tumor, ze was toen 6 jaar oud. Maar het was/is een sterk konijn, dat vond ook de DA op basis van een lichamelijk onderzoek en ik heb uiteraard de gok genomen (ondanks het risico voor een konijn om onder narcose te gaan - in dit geval gas-narcose).tineke schreef:Of wij een behandeling zouden laten doen ligt geheel aan de omstandigheden af waarin het dier verkeerd en wat diens leeftijd is.
Kosten waren 200 euro en het had verkeerd kunnen uitpakken, maar dat was gelukkig niet zo. Wat had jij gedaan TS? Wel of niet laten opereren?![]()
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oke laten zitten was geen optie want ze had er last vanpepim schreef:Niet, koop je dan liever een nieuw konijn? Laten zitten was geen optie, het zat op haar schouder en het groeide hard, ze had daar vast veel last van gekregen. Soort gebochelde van Montmarte, ik heb ook liever geen 3 kilo aan mijn schouder hangen als het niet hoeft toch?frank-bobby schreef:nou konijn en 200 europepim schreef:Helemaal mee eens, ruim 2 jaar geleden had mijn konijn een tumor, ze was toen 6 jaar oud. Maar het was/is een sterk konijn, dat vond ook de DA op basis van een lichamelijk onderzoek en ik heb uiteraard de gok genomen (ondanks het risico voor een konijn om onder narcose te gaan - in dit geval gas-narcose).tineke schreef:Of wij een behandeling zouden laten doen ligt geheel aan de omstandigheden af waarin het dier verkeerd en wat diens leeftijd is.
Kosten waren 200 euro en het had verkeerd kunnen uitpakken, maar dat was gelukkig niet zo. Wat had jij gedaan TS? Wel of niet laten opereren?![]()
ik vindt het een moeilijk iets
ik heb zelf ook een konijn dus zit me ff in te beelden dat het hem ook kan overkomen
aan de ene kant heb ik zoiets van het is maar 200 euro en hij zou ongeveer nog een jaar of 3 a 4 mee kunnen
maar aan de anderen kant denk ik weer het is maar een konijn en voor een konijn is 200 best veel vindt ik
ik bedoel ik heb met mijn konijn vele male minder dan met mijn honden en katten
dus ja ik weet dit zo niet denk dat dat iets is wat ik zon moment beslis

-
- Zeer actief
Tuurlijk een nieuw konijn is veel goedkoper, maar ja ik kan dat niet. Ik hou van al mijn dieren en ik heb daar ook verantwoordelijkheid voor vind ik, anders moet ik er niet aan beginnen.frank-bobby schreef: oke laten zitten was geen optie want ze had er last van
ik vindt het een moeilijk iets
ik heb zelf ook een konijn dus zit me ff in te beelden dat het hem ook kan overkomen
aan de ene kant heb ik zoiets van het is maar 200 euro en hij zou ongeveer nog een jaar of 3 a 4 mee kunnen
maar aan de anderen kant denk ik weer het is maar een konijn en voor een konijn is 200 best veel vindt ik
ik bedoel ik heb met mijn konijn vele male minder dan met mijn honden en katten
dus ja ik weet dit zo niet denk dat dat iets is wat ik zon moment beslis
Ik heb daar ook een potje voor, want ik vind dat belangrijk. Maar goed we denken daar blijkbaar anders over. Ik denk ook niet het is een konijn, dat vind ik zo'n rare uitspraak.
Maar het moet, zoals ik al eerder schreef, wel realistisch blijven natuurlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
pepim schreef: Tuurlijk een nieuw konijn is veel goedkoper, maar ja ik kan dat niet. Ik hou van al mijn dieren en ik heb daar ook verantwoordelijkheid voor vind ik, anders moet ik er niet aan beginnen.
Ik heb daar ook een potje voor, want ik vind dat belangrijk. Maar goed we denken daar blijkbaar anders over. Ik denk ook niet het is een konijn, dat vind ik zo'n rare uitspraak.
Maar het moet, zoals ik al eerder schreef, wel realistisch blijven natuurlijk.

Daarna snel hersteld, nog een goede tijd rond gehobbeld en een natuurlijke dood gestorven.

-
- Zeer actief
ranetje schreef:Dierwaardig is iets dat ook door iedereen weer anders kan worden ingevuld.

-
- Zeer actief
Dat zeg ik niet Nanna, je moet mijn woorden niet verdraaienNanna schreef:Dus als je niet 200 euro aan een konijn uitgeeft ben je niet verantwoordelijk?pepim schreef: Tuurlijk een nieuw konijn is veel goedkoper, maar ja ik kan dat niet. Ik hou van al mijn dieren en ik heb daar ook verantwoordelijkheid voor vind ik, anders moet ik er niet aan beginnen.Voor mij is realistisch blijven dat je niet honderden euro's aan een konijn verspijkerd.pepim schreef:Maar het moet, zoals ik al eerder schreef, wel realistisch blijven natuurlijk.
Maar het kan heel goed dat die realiteit voor een andere figuur totaal anders ligt. En die verspijkert dat wel. Die vind ik dus niet meer of minder verantwoordelijk dan iemand die dat niet doet.

-
- Zeer actief
Ik heb geen rat ... zuchtNanna schreef:Nou, ik meen tóch te proeven dat als je niet bereid bent om grote sommen gelds voor de chemo van je je innig geliefde rat over te maken, je er eigenlijk niet aan had moeten beginnen.pepim schreef:Dat zeg ik niet Nanna, je moet mijn woorden niet verdraaienNanna schreef:Dus als je niet 200 euro aan een konijn uitgeeft ben je niet verantwoordelijk?pepim schreef: Tuurlijk een nieuw konijn is veel goedkoper, maar ja ik kan dat niet. Ik hou van al mijn dieren en ik heb daar ook verantwoordelijkheid voor vind ik, anders moet ik er niet aan beginnen.Voor mij is realistisch blijven dat je niet honderden euro's aan een konijn verspijkerd.pepim schreef:Maar het moet, zoals ik al eerder schreef, wel realistisch blijven natuurlijk.
Maar het kan heel goed dat die realiteit voor een andere figuur totaal anders ligt. En die verspijkert dat wel. Die vind ik dus niet meer of minder verantwoordelijk dan iemand die dat niet doet.![]()
Ik vind honderden euro's ter recuperatie van een knaagdier erg vee. En ja, voor een hond of kat vind ik dat veel minder snel.
En in dat opzicht heeft een knaagdier voor mij idd minder waarde.
Waarmee ik niet bedoel dat ze minder goed verzorgd moeten worden hoor
-
- Zeer actief
Wat een nare reactie overigens?
-
- Zeer actief
Goh lees jezelf eens terug en houd je mond eens, dankuwelNanna schreef:Wrom?pepim schreef:Wat een nare reactie overigens?
-
- Zeer actief
Ja als je niet kan zien dat je vaak lullig reageert, dan houdt dat op natuurlijk 

-
- Zeer actief
Je zuigt maar een eind weg
-
- Zeer actief
Jeetje? Nou ok ik zoek morgen wel, heb nu geen zin.
-
- Zeer actief
Van dittum ...Nanna schreef:Bij wijze ván schat, bij wijze vánpepim schreef:
Ik heb geen rat ... zucht
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dit dusCleva schreef:Ik ben ook niet meer geneigd veel geld aan welk dier dan ook uit te geven als het om dierenartsenkosten gaat.
Cleo heeft me duizenden euro's gekost en het resultaat was precies nul.
In mijn wereld is naar de dierenarts blijven gaan niet iets wat de gezondheid van het dier beinvloedt.
Gebroken poten, hechtingen, inentingen, dat doe ik natuurlijk wel.
Maar dat zijn niet de dingen waar je op leegloopt.
Allergietherapiën, epileptietoestanden en rare autoimmuunaandoeningen laat ik ongemoeid. Ik geloof er namelijks niets van. Ik kom nooit de succesverhalen tegen.
hier kan ik me wel in vinden

-
- Zeer actief
Ik ben wel klaar met je denigrerende gedoe, dus alsjeblieft!Nanna schreef:Nou, dan maak ik er speciaal voor jou weer een konijn vanpepim schreef:Van dittum ...Nanna schreef:Bij wijze ván schat, bij wijze vánpepim schreef:
Ik heb geen rat ... zucht
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Dus als je niet 200 euro aan een konijn uitgeeft ben je niet verantwoordelijk?pepim schreef: Tuurlijk een nieuw konijn is veel goedkoper, maar ja ik kan dat niet. Ik hou van al mijn dieren en ik heb daar ook verantwoordelijkheid voor vind ik, anders moet ik er niet aan beginnen.Voor mij is realistisch blijven dat je niet honderden euro's aan een konijn verspijkerd.pepim schreef:Maar het moet, zoals ik al eerder schreef, wel realistisch blijven natuurlijk.
Maar het kan heel goed dat die realiteit voor een andere figuur totaal anders ligt. En die verspijkert dat wel. Die vind ik dus niet meer of minder verantwoordelijk dan iemand die dat niet doet.

-
- Zeer actief
Gewoon jezelf terug lezen en gewoon eens eerlijk zijnNanna schreef:En ik ben wel klaar met je ondoorzichtige gelul.pepim schreef: Ik ben wel klaar met je denigrerende gedoe, dus alsjeblieft!
Zeg dan gewoon wat je vindt. Ik snap niks van wat je loopt te raaskallen.

-
- Zeer actief
Ok ik wel, want als je een huisdier neemt ben je er verantwoordelijk voor.Nanna schreef:Ik hèb het terug gelezen. En ik meen er nog steed ieder woord van. Ik zou nooit voor honderden euro's aan een vogel of knaagdier verspijkeren. Een ander doet dat wel. Zelf weten.pepim schreef:Gewoon jezelf terug lezen en gewoon eens eerlijk zijnNanna schreef:En ik ben wel klaar met je ondoorzichtige gelul.pepim schreef: Ik ben wel klaar met je denigrerende gedoe, dus alsjeblieft!
Zeg dan gewoon wat je vindt. Ik snap niks van wat je loopt te raaskallen.
En ik meende in jouw bericht te proeven dat een verantwoordelijke eigenaar dat wel behoort te doen, want een potje ervoor.
En daar ben ik het niet mee eens.
Ik zeg niet wat een ander moet doen, maar mijn konijn en mijn verantwoordelijkheid, want ik hou van haar. Ja toch? Of is houden van een dier zo vluchtig?

Maar goed inderdaad iedereen zijn/haar keuzes. Ik ga ook niet voor chemo voor een dier.
-
- Zeer actief
Ik ook maar dat is het denk ik niet, vandaar dat ik niet voor chemo gaKells schreef:Als ik dat zou kunnen betalen en het zinvol zou zijn, dan zou ik dat weer wel doen.pepim schreef: Ik ga ook niet voor chemo voor een dier.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou Nanna dan ga ik toch even op jou bericht reageren.Nanna schreef:Nou, ik meen tóch te proeven dat als je niet bereid bent om grote sommen gelds voor de chemo van je je innig geliefde rat over te maken, je er eigenlijk niet aan had moeten beginnen.pepim schreef:Dat zeg ik niet Nanna, je moet mijn woorden niet verdraaienNanna schreef:Dus als je niet 200 euro aan een konijn uitgeeft ben je niet verantwoordelijk?pepim schreef: Tuurlijk een nieuw konijn is veel goedkoper, maar ja ik kan dat niet. Ik hou van al mijn dieren en ik heb daar ook verantwoordelijkheid voor vind ik, anders moet ik er niet aan beginnen.Voor mij is realistisch blijven dat je niet honderden euro's aan een konijn verspijkerd.pepim schreef:Maar het moet, zoals ik al eerder schreef, wel realistisch blijven natuurlijk.
Maar het kan heel goed dat die realiteit voor een andere figuur totaal anders ligt. En die verspijkert dat wel. Die vind ik dus niet meer of minder verantwoordelijk dan iemand die dat niet doet.![]()
Ik vind honderden euro's ter recuperatie van een knaagdier erg veel. En ja, voor een hond of kat vind ik dat veel minder snel.
En in dat opzicht heeft een knaagdier voor mij idd minder waarde.
Waarmee ik niet bedoel dat ze minder goed verzorgd moeten worden hoor
Als je bijv voor ratten als huisdieren kiest dan weet je dat ze gevoelig zijn voor tumoren. Een chemo nee moet je niet aan beginnen. Maar Tumoren weg laten opereren waar kan. Vind ik wel degelijk iets wat je moet laten doen. Als je verantwoordelijk bent en ook echt dierenliefde in je hebt. Zo lang een dier een gelukkig kan lijden en jij hebt dat dier in huis gehaald moet jij er voor zorgen. Anders had je er niet aan moeten beginnen. Een aantal van mijn rattenmannen destijd werden bijv gecastereerd a 65 euro per rat. Voor een andere had ik een vernevelings apparaat aangeschaft omdat hij gronische COPD had. En een ander alternatief was dat ik er regelmatig mee naar de da moest.
Een konijn net zo.
Als je niet bereid bent er geld in te investeren zul je je dus van te voren goed in moeten lezen of een dier wel bij je past.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 03 nov 2012 00:44, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Ja maar dat is heel wat anders.Kells schreef:Dankzij chemo leef ik nog steeds.pepim schreef:Ik ook maar dat is het denk ik niet, vandaar dat ik niet voor chemo gaKells schreef:Als ik dat zou kunnen betalen en het zinvol zou zijn, dan zou ik dat weer wel doen.pepim schreef: Ik ga ook niet voor chemo voor een dier.