Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nathalie71 schreef:

Bedankt voor de informatie

Dat klinkt allemaal wel heel heftig

(Zo kan ik Ferry beter terug brengen..... wat ik niet ga doen...)

Lastig alle voor en na delen.

Waarom castreren ze in Amerika bijna alle reuen al op jongen leeftijd,om gedragsproblemen te voorkomen.Wordt er gezegd.Het haantjes gedrag weg te nemen tussen reuen.En dat het een rustigere hond wordt.

Er worden zo veel verschillende adviezen gegeven hier over.Lastig....
:wink: Omdat er daar in de regel anders mee om wordt gegaan en er een enorm overschot is. Kun je dus niet vergelijken met hier.
Ik heb ook een intacte reu en teef. Hoe hij op de loopsheid reageert valt goed mee.

Ik kan Charlie met de castraten wanneer ze dekrijp is (en die zijn nog vroeg gecastreerd ook) niet alleen laten omdat het dan een grote orgie wordt :schrik: :LOL:
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef:
Ja klopt dat ik altijd thuis ben,maar ja dan zeggen anderen weer,dat kun je niet voorkomen,ze zitten zo vast hoor! :80:

:gvd: pfftttttt....

Ze mogen ABSOLUUT niet zwanger worden!Dat heb ik ergens al eerder uitgelegd.

Maar ja dat valt te proberen scheiden... moet ik wel heel erg goed op letten.
Maar ik kan ze toch niet 8 weken apart van elkaar in een andere ruimt blijven zetten?
Ze liggen gezellig samen bij ons op de bank en in bed :(:

:mrgreen: Nou, ze vallen niet per ongeluk in elkaar hoor en piemels komen niet door deuren heen.
Je hoeft ze alleen gescheiden te houden wanneer je teef dekrijp is.
Dat is gemiddeld 10 dagen dacht ik? Voor die tijd houd ik ze wel vanaf het moment dat hij het interessanter begint te vinden apart wanneer ik er even niet bij ben; dus ik laat ze niet alleen wanneer ik kook, douche, de was doe etc.
Met Niko doe ik die paar dagen wat meer, zodat hij thuis moe is en op z'n plaatsje ligt te slapen.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

dagmar88 schreef:
nathalie71 schreef:

Bedankt voor de informatie

Dat klinkt allemaal wel heel heftig

(Zo kan ik Ferry beter terug brengen..... wat ik niet ga doen...)

Lastig alle voor en na delen.

Waarom castreren ze in Amerika bijna alle reuen al op jongen leeftijd,om gedragsproblemen te voorkomen.Wordt er gezegd.Het haantjes gedrag weg te nemen tussen reuen.En dat het een rustigere hond wordt.

Er worden zo veel verschillende adviezen gegeven hier over.Lastig....
:wink: Omdat er daar in de regel anders mee om wordt gegaan en er een enorm overschot is. Kun je dus niet vergelijken met hier.
Ik heb ook een intacte reu en teef. Hoe hij op de loopsheid reageert valt goed mee.

Ik kan Charlie met de castraten wanneer ze dekrijp is (en die zijn nog vroeg gecastreerd ook) niet alleen laten omdat het dan een grote orgie wordt :schrik: :LOL:

Hahaha,gezellig.

Ik heb hier voor natuurlijk reuen gehad,intact...
Die taalden niet echt naar loopse teven.
Waren misschien wat onrustiger maar verder geen probleem.

Bovendien,als Romy loops is gedraagt Vlinder zich ook als een reu.Die gaat er ook op zitten :denken: gek beest.

Ach,oke we zien wel hoe het loopt.

:-)
nathalie71

dagmar88 schreef:
nathalie71 schreef:
Ja klopt dat ik altijd thuis ben,maar ja dan zeggen anderen weer,dat kun je niet voorkomen,ze zitten zo vast hoor! :80:

:gvd: pfftttttt....

Ze mogen ABSOLUUT niet zwanger worden!Dat heb ik ergens al eerder uitgelegd.

Maar ja dat valt te proberen scheiden... moet ik wel heel erg goed op letten.
Maar ik kan ze toch niet 8 weken apart van elkaar in een andere ruimt blijven zetten?
Ze liggen gezellig samen bij ons op de bank en in bed :(:

:mrgreen: Nou, ze vallen niet per ongeluk in elkaar hoor en piemels komen niet door deuren heen.
Je hoeft ze alleen gescheiden te houden wanneer je teef dekrijp is.
Dat is gemiddeld 10 dagen dacht ik? Voor die tijd houd ik ze wel vanaf het moment dat hij het interessanter begint te vinden apart wanneer ik er even niet bij ben; dus ik laat ze niet alleen wanneer ik kook, douche, de was doe etc.
Met Niko doe ik die paar dagen wat meer, zodat hij thuis moe is en op z'n plaatsje ligt te slapen.

Bedankt :ok: Daar kan ik wat mee!
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Je doet het zo nooit goed...laat je reu castreren=fout.Laat je je teefjes helpen=ook weer fout.Prikpil=ook fout....ik denk je dat je zelf een beetje moet inlezen en misschien met je da overleggen,en dan zelf een keuze moet maken waar jij zelf achterstaat.Misschien kun je hem al wel aan een bench wennen,zodat je hem niet helemaal hoeft af te zonderen?.
nathalie71

S@nne123 schreef:Je doet het zo nooit goed...laat je reu castreren=fout.Laat je je teefjes helpen=ook weer fout.Prikpil=ook fout....ik denk je dat je zelf een beetje moet inlezen en misschien met je da overleggen,en dan zelf een keuze moet maken waar jij zelf achterstaat.Misschien kun je hem al wel aan een bench wennen,zodat je hem niet helemaal hoeft af te zonderen?.

Ja inderdaad,niks is goed eigenlijk :ugh:

En nee de bench wil ik niet... Ik sluit mijn honden niet op in kleine kooitjes..(ik snap wel dat het een nestje,holletje moet voorstellen waarin hij zich veilig voelt etc...)Maar nee ik wil mijn honden gewoon gezellig bij me hebben,lekker samen op de bank,samen overal mee naar toe..
Ik wil ze niet uit elkaar gaan houden.

Het komt vast goed :-)
S@nne123

nathalie71 schreef:
S@nne123 schreef:Je doet het zo nooit goed...laat je reu castreren=fout.Laat je je teefjes helpen=ook weer fout.Prikpil=ook fout....ik denk je dat je zelf een beetje moet inlezen en misschien met je da overleggen,en dan zelf een keuze moet maken waar jij zelf achterstaat.Misschien kun je hem al wel aan een bench wennen,zodat je hem niet helemaal hoeft af te zonderen?.

En nee de bench wil ik niet... Ik sluit mijn honden niet op in kleine kooitjes..(ik snap wel dat het een nestje,holletje moet voorstellen waarin hij zich veilig voelt etc...)Maar nee ik wil mijn honden gewoon gezellig bij me hebben,lekker samen op de bank,samen overal mee naar toe..

Dat begrijp ik,ik ben ook anti bench,maar helemaal apart achter een deur lijkt me nòg erger.Je zegt ik wil ze niet uit elkaar gaan houden.Hoe ga je het oplossen dan?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb 6 honden, waarvan 1 gecastreerde reu (was al geholpen toen hij bij ons kwam) en 1 open reu en dan nog 4 open teven. als de teven loops zijn scheid ik op de hoogtij dagen de open reu van de teven. dat is gemiddeld zo`n 5 dagen per loopsheid. reken maar uit dat is ongeveer 40 dagen per jaar. van de 365 dagen is 40 dagen peanuts.
mijn open reu reageert heel erg op NEE. dus als ze los lopen in huis en hij wordt of is vervelend omdat de teven nog lekker ruiken dan is het gewoonweg een NEE en dan is het klaar.
daarbij kunnen ook castraatreuen een loopse teef "dekken" . ik heb een castraatreu gehad die op iedere loopse teef dook, zowel binnen als buiten. daar had ik meer last van dan van mijn open reu.
ellen
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

S@nne123 schreef:
nathalie71 schreef:

Dat begrijp ik,ik ben ook anti bench,maar helemaal apart achter een deur lijkt me nòg erger.Je zegt ik wil ze niet uit elkaar gaan houden.Hoe ga je het oplossen dan?
Ik vind dit allemaal wel een beetje naïef. Dit zijn toch dingen die je van te voren had kunnen bedenken. Intacte reuen en teven kunnen prima samen, maar op de hoogtij dagen zal je er toch iets mee moeten als je geen pups wilt. Scheiden is toch niet zo'n probleem en een bench is ook niet mijn ding, maar in dit geval zou ik je honden er toch maar aan laten wennen als je geen andere maatregelen gaat nemen. :19:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
nathalie71

Sita schreef:
S@nne123 schreef:
nathalie71 schreef:

Ik vind dit allemaal wel een beetje naïef. Dit zijn toch dingen die je van te voren had kunnen bedenken. Intacte reuen en teven kunnen prima samen, maar op de hoogtij dagen zal je er toch iets mee moeten als je geen pups wilt. Scheiden is toch niet zo'n probleem en een bench is ook niet mijn ding, maar in dit geval zou ik je honden er toch maar aan laten wennen als je geen andere maatregelen gaat nemen. :19:
Heb je de rest ook gelezen???
Niks naïef aan.Ik wilde er een reutje bij omdat me dat qua omgang het beste leek en die wilde ik laten castreren later.... Wat is nou het probleem???

:19: Wordt er nu een beetje moe van.

En nee achter deuren zetten doe ik niet,op sluiten in een bench ook niet.Ik gebruik nu(trap) hekjes ,bijvoorbeeld als ik moet dweilen,of als alles open staat.Gewoon tussen de deuren,kunnen ze overal verder nog lopen....

Goed laten we er verder maar over ophouden.
Ik zal alles goed bekijken.
Ik krijg nu 20 verschillende meningen en zelfs verwijten.

Bedankt voor de adviezen,ik zal het over leggen.

En nog steeds ik ben heel erg blij met Ferry,en het was ook de bedoeling.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Laatst gewijzigd door Valerie op 09 mei 2014 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

S@nne123 schreef:
nathalie71 schreef:

Zo veel mensen zo veel wensen, als je je keuze maar kunt maken op basis van goede informatie en weet wat de consequenties zijn/kunnen zijn.
Zet voor jezelf de voor en nadelen van alle opties eens op een rij.

Zou gewoon eens kijken hoe het gaat met de komende loopsheid. Dan weet je of het je meevalt, of niet.
Hier is het allemaal zo'n probleem niet en zeker niet zielig. Van al die luchtjes, inspanning zich netjes te gedragen en activiteit buiten is Niko binnen gewoon moe en het is ook maar een paar dagen.
In het begin wisselde ik ze nog om; de één op de gang en de ander in de woonkamer. Maar hem op de gang laten blijkt voor hem veel fijner.

Als het tegenvalt zou ik hem de keer daar op uit logeren sturen. :wink: Zijn vast genoeg gegadigden met zo'n leuk hondje.
Pas met een jaar of 2, 2,5 is een hond redelijk volwassen.
Zelf vind ik het voor de hond erg belangrijk ze eerst geestelijk en lichamelijk uit te laten groeien.
Dan weet je ook goed hoe je hond in elkaar steekt en wat het beste past.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Gewoon hiermee dan paar maatjes kleiner.
Afbeelding
Afbeelding
nathalie71

twinkeltje schreef:Gewoon hiermee dan paar maatjes kleiner.
Afbeelding

Jaaaaaaaa!!!!!!! Dat is het :E:

Ga straks meteen even naar de dieren winkel om te vragen of ze die voor me kunnen bestellen :mrgreen:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Wat een heisa wordt er hier toch altijd gemaakt als iemand over castreren begint! Tuurlijk kunnen er ook negatieve kanten aanzitten en moet je een weloverwogen besluit maken maar dat lijkt me logisch. Ik vind het niet zo raar dat je een reu wil castreren met twee intacte teven in de buurt. Castratie van de reu is makkelijker en minder ingrijpend dan bij de teef en een stuk goedkoper ook. Eerlijk is eerlijk, voor mij zou dat ook meespelen hoor! Dan zullen er vast mensen zeggen dat je als het financieel niet gaat je niet aan een derde hondje moet beginnen maar dat heeft er voor mijn gevoel niets mee te maken. Wat voor probleem is het nu om Ferry te laten castreren? Ik denk niet dat hij er zelf mee zal zitten of hij zijn balletjes nu wel of niet mag houden? Hij zal er niet ongelukkiger door worden hoor. Scheiden van de teefjes als die loops zijn lijkt me ook overdreven als hij geholpen is, hij zal er waarschijnlijk al bijna niet op reageren en als hij dat wel doet kunnen ze er toch niet zwanger door raken dus wat is het probleem? Ik heb hier twee gecastreerde reuen rondlopen en hiervoor ook een gecastreerde reu gehad. Gewoon blije, gezonde honden, met een mooie vacht en niet te dik, heb geen moment het idee gehad dat een castratie voor hun enig nadeel heeft gehad. Dus wat is het probleem?? Wel denk ik dat het beter is om Ferry zo lang mogelijk intact te laten, tot 1 jaar ongeveer maar dat is voor mij gevoelsmatig zo, dus als je bij de eerste loopsheid kunt scheiden of eventueel een logeeradres voor hem kunt regelen zou dat het fijnste zijn. gaat dat niet kun je altijd overleggen met je DA wat die ervan denkt en dan ZELF een keuze maken over wat je wilt. Ga op je eigen gevoel af dan komt het best goed!
S@nne123

SuzieC1970 schreef:Wat een heisa wordt er hier toch altijd gemaakt als iemand over castreren begint! Tuurlijk kunnen er ook negatieve kanten aanzitten en moet je een weloverwogen besluit maken maar dat lijkt me logisch. Ik vind het niet zo raar dat je een reu wil castreren met twee intacte teven in de buurt. Castratie van de reu is makkelijker en minder ingrijpend dan bij de teef en een stuk goedkoper ook. Eerlijk is eerlijk, voor mij zou dat ook meespelen hoor! Dan zullen er vast mensen zeggen dat je als het financieel niet gaat je niet aan een derde hondje moet beginnen maar dat heeft er voor mijn gevoel niets mee te maken. Wat voor probleem is het nu om Ferry te laten castreren? Ik denk niet dat hij er zelf mee zal zitten of hij zijn balletjes nu wel of niet mag houden? Hij zal er niet ongelukkiger door worden hoor. Scheiden van de teefjes als die loops zijn lijkt me ook overdreven als hij geholpen is, hij zal er waarschijnlijk al bijna niet op reageren en als hij dat wel doet kunnen ze er toch niet zwanger door raken dus wat is het probleem? Ik heb hier twee gecastreerde reuen rondlopen en hiervoor ook een gecastreerde reu gehad. Gewoon blije, gezonde honden, met een mooie vacht en niet te dik, heb geen moment het idee gehad dat een castratie voor hun enig nadeel heeft gehad. Dus wat is het probleem?? Wel denk ik dat het beter is om Ferry zo lang mogelijk intact te laten, tot 1 jaar ongeveer maar dat is voor mij gevoelsmatig zo, dus als je bij de eerste loopsheid kunt scheiden of eventueel een logeeradres voor hem kunt regelen zou dat het fijnste zijn. gaat dat niet kun je altijd overleggen met je DA wat die ervan denkt en dan ZELF een keuze maken over wat je wilt. Ga op je eigen gevoel af dan komt het best goed!
Goed verwoord. :E:
S@nne123

nathalie71 schreef:
Afbeelding

Ga straks meteen even naar de dieren winkel om te vragen of ze die voor me kunnen bestellen :mrgreen:
Ik zie je al staan met je uitgeprinte foto en een stalen gezicht;"Kunt u misschien deze voor mij bestellen?" :pffff: :LOL:
nathalie71

S@nne123 schreef:
SuzieC1970 schreef:Wat een heisa wordt er hier toch altijd gemaakt als iemand over castreren begint! Tuurlijk kunnen er ook negatieve kanten aanzitten en moet je een weloverwogen besluit maken maar dat lijkt me logisch. Ik vind het niet zo raar dat je een reu wil castreren met twee intacte teven in de buurt. Castratie van de reu is makkelijker en minder ingrijpend dan bij de teef en een stuk goedkoper ook. Eerlijk is eerlijk, voor mij zou dat ook meespelen hoor! Dan zullen er vast mensen zeggen dat je als het financieel niet gaat je niet aan een derde hondje moet beginnen maar dat heeft er voor mijn gevoel niets mee te maken. Wat voor probleem is het nu om Ferry te laten castreren? Ik denk niet dat hij er zelf mee zal zitten of hij zijn balletjes nu wel of niet mag houden? Hij zal er niet ongelukkiger door worden hoor. Scheiden van de teefjes als die loops zijn lijkt me ook overdreven als hij geholpen is, hij zal er waarschijnlijk al bijna niet op reageren en als hij dat wel doet kunnen ze er toch niet zwanger door raken dus wat is het probleem? Ik heb hier twee gecastreerde reuen rondlopen en hiervoor ook een gecastreerde reu gehad. Gewoon blije, gezonde honden, met een mooie vacht en niet te dik, heb geen moment het idee gehad dat een castratie voor hun enig nadeel heeft gehad. Dus wat is het probleem?? Wel denk ik dat het beter is om Ferry zo lang mogelijk intact te laten, tot 1 jaar ongeveer maar dat is voor mij gevoelsmatig zo, dus als je bij de eerste loopsheid kunt scheiden of eventueel een logeeradres voor hem kunt regelen zou dat het fijnste zijn. gaat dat niet kun je altijd overleggen met je DA wat die ervan denkt en dan ZELF een keuze maken over wat je wilt. Ga op je eigen gevoel af dan komt het best goed!
Goed verwoord. :E:

dank je :wink:
nathalie71

S@nne123 schreef:
nathalie71 schreef:
Afbeelding

Ik zie je al staan met je uitgeprinte foto en een stalen gezicht;"Kunt u misschien deze voor mij bestellen?" :pffff: :LOL:

Ja,ik heb er ook beeld bij..hahaha.
nathalie71

Maar,ik laat Ferry gewoon castreren als hij rond de 1 jaar is.

En voor 1x zoek ik wel een oplossing.
S@nne123

nathalie71 schreef:Maar,ik laat Ferry gewoon castreren als hij rond de 1 jaar is.

En voor 1x zoek ik wel een oplossing.
:ok:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

alm@ schreef:
beatje schreef:Mijn reutje is met 7 maanden gecastreerd,een week nadat ik hem had.Hij was overal op aan het rijen,de katten, de staart van mijn duits.Na het castreren was het direkt over.Ik ben erg blij dat ik het gedaan heb.Hij is nu 3 jaar en volledig probleemloos. Buiten een inenting komt hij nooit bij de dokter.Ik heb trouwens ook nog 2 volle reuen rondlopen en een gecastreerde teef.
Maar dat kan je in dit geval toch niet stellen, beestje is er nét :19: 2 1/2 week geleden is Biko hier komen wonen. Een Laekense herder van 6 1/2 jaar en een volle reu. De eerste 2 dagen reed hij op alles wat los en vast zat ook op ons. Dat was gewoon puur van de stress en de opwinding van het verhuizen want nu is het helemaal over. En jij hebt je hond ook niet echt de kans gegeven vind ik om hem na 1 week al te laten castreren.
Ik kan je met mijn hand op mijn hart beloven dat er weinig honden gelukkiger zijn als mijn Keesje wat zo zielig met 7 maanden gecastreerd is.Hij kan met alle honden ,reu of teef.Zelfs reuen die niet met andere reuen kunnen ,willen wel met hem spelen en doen hem niks.Loopse honden kijkt hij niet naar.En verder huppelt hij blijgezint door het leven en word door bijna ieder mens graag gezien.Hoe ongelukkig kan je dan wezen?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

beatje schreef:
alm@ schreef:
beatje schreef:Mijn reutje is met 7 maanden gecastreerd,een week nadat ik hem had.Hij was overal op aan het rijen,de katten, de staart van mijn duits.Na het castreren was het direkt over.Ik ben erg blij dat ik het gedaan heb.Hij is nu 3 jaar en volledig probleemloos. Buiten een inenting komt hij nooit bij de dokter.Ik heb trouwens ook nog 2 volle reuen rondlopen en een gecastreerde teef.
Maar dat kan je in dit geval toch niet stellen, beestje is er nét :19: 2 1/2 week geleden is Biko hier komen wonen. Een Laekense herder van 6 1/2 jaar en een volle reu. De eerste 2 dagen reed hij op alles wat los en vast zat ook op ons. Dat was gewoon puur van de stress en de opwinding van het verhuizen want nu is het helemaal over. En jij hebt je hond ook niet echt de kans gegeven vind ik om hem na 1 week al te laten castreren.
Ik kan je met mijn hand op mijn hart beloven dat er weinig honden gelukkiger zijn als mijn Keesje wat zo zielig met 7 maanden gecastreerd is.Hij kan met alle honden ,reu of teef.Zelfs reuen die niet met andere reuen kunnen ,willen wel met hem spelen en doen hem niks.Loopse honden kijkt hij niet naar.En verder huppelt hij blijgezint door het leven en word door bijna ieder mens graag gezien.Hoe ongelukkig kan je dan wezen?
Je legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Op alles rijden kan, zéker als je een hond net hebt, een pure uiting zijn van stress afreageren. En aangezien jij je hond na 1 week hebt laten castreren met 7 maanden kan je dus nooit meer achterhalen waarom hij dat deed.
Ik ben heus niet anti-castratie. Soms kan het een oplossing zijn. Als het maar om de juiste redenen gedaan wordt en zeker niet op hele jonge leeftijd.
Afbeelding
S@nne123

alm@ schreef:
beatje schreef:
alm@ schreef:
Als het maar om de juiste redenen gedaan wordt en zeker niet op hele jonge leeftijd.
Maar wie bepaalt dan wat de juiste reden is?Voor persoon A kan de juiste reden een hele andere zijn dan voor persoon B.Ik laat mijn teefje steriliseren als ze anderhalf jaar oud is en dat doe ik uit angst voor een bmo,dat is voor mij een hele juiste reden.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Vind ik ook hoor Sanne, voor mij is een rijdende hond in huis niet prettig. En dat was het voor mijn katten ook niet. Gestikt worden met een rijdende Kees ,hijgend in je nek is niet bepaald aangenaam.
Ik heb met mijn Da de voor en nadelen besproken en bij ons kwamen de voordelen van een castratie het beste er uit.Dit is bovendien mijn eerste roedel met een eigen uitgezochte gekochte pup,de rest kwam er als oudere pups toevallig bij.Daarvoor heb ik ook altijd herplaatsers gehad.Gecastreerd en sommige niet en nog nooit nadelen onder vonden van een gecastreerde hond.Liever een gecastreerde hond dan een gefrustreerde hond ,die huilt en niet eet omdat er een teef loops is.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb liever een intacte reu dan een gecastreerde reu. En mijn reu eet gewoon en jankt niet als er loopse teven in de buurt zijn, rijdt nergens op, is totaal niet gefrustreerd, etc.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

beatje schreef:Liever een gecastreerde hond dan een gefrustreerde hond ,die huilt en niet eet omdat er een teef loops is.
Alsof dat altijd overgaat door castratie. Was gewoon een gelukkig bij-effect, want een vast gegeven dat het zo gaat is het niet.

De keuze is vaak nogal ongenuanceerd. Terwijl de belangen van de hond lang niet altijd het zwaarste wegen.
Beetje jammer wel.

Overigens geldt dat niet voor TS. Die kan uitstekend nadenken gelukkig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

S@nne123 schreef:Maar wie bepaalt dan wat de juiste reden is?Voor persoon A kan de juiste reden een hele andere zijn dan voor persoon B. Ik laat mijn teefje steriliseren als ze anderhalf jaar oud is en dat doe ik uit angst voor een bmo,dat is voor mij een hele juiste reden.
En dat heeft dan net weer helemaal geen zin. Als het je gaat om het verminderen van het risico op een bmo moet je haar laten castreren.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

beatje schreef:nog nooit nadelen onder vonden van een gecastreerde hond.
En ik dus wel (zowel reu als teef). Ik heb er alleen maar ellende mee gehad en nog. En reuen worden mij teveel gemakshalve gecastreerd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”