S@nne123 schreef:nathalie71 schreef:S@nne123 schreef:Je doet het zo nooit goed...laat je reu castreren=fout.Laat je je teefjes helpen=ook weer fout.Prikpil=ook fout....ik denk je dat je zelf een beetje moet inlezen en misschien met je da overleggen,en dan zelf een keuze moet maken waar jij zelf achterstaat.Misschien kun je hem al wel aan een bench wennen,zodat je hem niet helemaal hoeft af te zonderen?.
Ja inderdaad,niks is goed eigenlijk
En nee de bench wil ik niet... Ik sluit mijn honden niet op in kleine kooitjes..(ik snap wel dat het een nestje,holletje moet voorstellen waarin hij zich veilig voelt etc...)Maar nee ik wil mijn honden gewoon gezellig bij me hebben,lekker samen op de bank,samen overal mee naar toe..
Ik wil ze niet uit elkaar gaan houden.
Het komt vast goed

Dat begrijp ik,ik ben ook anti bench,maar helemaal apart achter een deur lijkt me nòg erger.Je zegt ik wil ze niet uit elkaar gaan houden.Hoe ga je het oplossen dan?
Zo veel mensen zo veel wensen, als je je keuze maar kunt maken op basis van goede informatie en weet wat de consequenties zijn/kunnen zijn.
Zet voor jezelf de voor en nadelen van alle opties eens op een rij.
Zou gewoon eens kijken hoe het gaat met de komende loopsheid. Dan weet je of het je meevalt, of niet.
Hier is het allemaal zo'n probleem niet en zeker niet zielig. Van al die luchtjes, inspanning zich netjes te gedragen en activiteit buiten is Niko binnen gewoon moe en het is ook maar een paar dagen.
In het begin wisselde ik ze nog om; de één op de gang en de ander in de woonkamer. Maar hem op de gang laten blijkt voor hem veel fijner.
Als het tegenvalt zou ik hem de keer daar op uit logeren sturen.

Zijn vast genoeg gegadigden met zo'n leuk hondje.
Pas met een jaar of 2, 2,5 is een hond redelijk volwassen.
Zelf vind ik het voor de hond erg belangrijk ze eerst geestelijk en lichamelijk uit te laten groeien.
Dan weet je ook goed hoe je hond in elkaar steekt en wat het beste past.