Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond inplaats van kinderen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Hond inplaats van kinderen?

Ongelezen bericht door Jaap* »

Daisy@ schreef:
Jaap* schreef:De een denkt dat iemand in een rolstoel per definitie ongelukkig is, alsof iemand gedefinieerd wordt door die rolstoel.
Even voor de duidelijkheid. Dat bedoelde ikzelf niet in de reactie op Dagmar hoor.
Men kan niet oordelen over andermans geluk. Dat kom ik vaak tegen in reactie's op mijn werk. (mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking)
"Ach, arme mensen." Maar nee, ze zijn gemiddeld genomen net zo gelukkig en ongelukkig als ieder ander mens. Ze hebben andere problemen. Maar maken zich doorgaans totaal weer niet druk om dingen waar ik me bv mega druk om kan maken.
Ik doelde niet op jou hoor :mrgreen:
Er was iemand die Dagmar de maat even ging nemen over de kans dat ze zich in net zulk 'ongeluk' stort als al die mensen die nu in een rolstoel zitten.
Van zulk kortzichtig aanmatigend gedoe gaan mijn stekels overeind :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Nee, begreep al zoiets. Gelukkig ben ik dan weer niet zó kortzichtig :wink:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

S@ndr@ schreef:ach, 2 kinderen ( nou ja tieners) 2 honden en 2 katten, ik heb t allemaal, prima naast elkaar, maar t 1 zou t ander nooit kunnen vervangen :19: er zijn wel overeenkomsten hoor, ze doen t allemaal prima als je helder en duidelijk communiceert, en consequent bent :wink: ze houden allemaal van gezelschap en goed eten, ze moeten allemaal voelen dat je ze waardeert en van ze houdt zo nu en dan.
en daarna houdt t zo ongeveer op :wink: .
behalve dan dat ik nog steeds honden zal hebben als mijn kinderen de deur al uit zijn en alleen nog eens terug komen voor een bakkie pleur
hihi, als peter en ik samen zijn, hebben we 5 kinderen, 4 honden, 2 katten en een parkiet. :LOL:
als ik thuis ben, vind ik 3 kinderen, 3 honden en een kat wel genoeg.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Bons schreef: Ik vind het dan ook belachelijk om te stellen dat bewust kinderloze mensen of stellen die wel honden hebben die honden hebben ter vervanging van.
Dat is het eigenlijk ook.
Maar weet je, de denkfout wordt je als het waren in de mond gelegd, als je honden hebt maar geen kinderen. Dan gaan ze er van uit dat jij dus net zoals van je hond denkt te houden zoals andere mensen van hun kind houden.
Dat hoef je zelf niet te beweren hoor, dat vullen anderen wel voor je in.
En als ik ook zeg, dat mijn hond een `soort van kind´ voor me is, bedoel ik daar niet mee `mijn hond is voor mij zoals jouw kind voor jou is`. Ik zeg het precies zoals het is.

Het is wel zo dat mijn hond heel belangrijk voor me is. Ik voel me heel happy als ik zie dat mijn honden goed in hun vel zitten en zich prettig voelen, lekker aan het stoeien of aan het spelen zijn, genieten van het moment.

Dat hebben ouders ook als ze zien dat hun kinderen het naar hun zin hebben.
Dat is namelijk liefde he.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Jaap* schreef: Er was iemand die Dagmar de maat even ging nemen over de kans dat ze zich in net zulk 'ongeluk' stort als al die mensen die nu in een rolstoel zitten.
Er zijn mensen die in een rolstoel zitten en maar wát graag hun bewegingsvrijheid terug willen hebben. Er zijn trouwens ook mensen in een rolstoel die daardoor diep ongelukkig zijn.

Ik betwijfel of die begrijpen dat iemand zich een rolstoel op de hals haalt om een kind te krijgen.

Zo, stekeltjes weer overeind? Sterkte!
:ok:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Geen kinderen, wel honden.
Ik heb ooit een vriendinnetje gehad met een dochtertje.
Sta je dan op een schoolplein tussen al die krijsende kinderen.
Voelde me diep ongelukkig.
De meeste vrienden met kinderen zien we inmiddels ook nooit meer, de gesprekken sluiten niet meer helemaal aan denk ik :engel:

De kutste opmerking: dat kan jij niet weten want jij hebt geen kinderen.
Nou, ik ben kind geweest (en een beetje gebleven) dus ben ik ervaringsdeskundige :pffff:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

iones schreef:
Jaap* schreef: Er was iemand die Dagmar de maat even ging nemen over de kans dat ze zich in net zulk 'ongeluk' stort als al die mensen die nu in een rolstoel zitten.
Er zijn mensen die in een rolstoel zitten en maar wát graag hun bewegingsvrijheid terug willen hebben. Er zijn trouwens ook mensen in een rolstoel die daardoor diep ongelukkig zijn.

Ik betwijfel of die begrijpen dat iemand zich een rolstoel op de hals haalt om een kind te krijgen.

Zo, stekeltjes weer overeind? Sterkte!
Ja er zijn er ook genoeg ongelukkig die niet in een stoel zitten, er zijn ook mensen die zich er gewoon bij neer leggen en veder gaan met leven al zitten ze in een stoel .
Ik baal ook wel eens dat ik niet alles meer kan en veel in een stoel rol ,maar meestal ben ik gewoon gelukkig
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ook al ben je compleet valide dan zijn er nog beperkingen, :U: dat hoort er ook bij dat heeft niets met gelukkig of ongelukkig te maken
JoyJip
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door JoyJip »

mercedes2803 schreef:
malinois schreef:
JoyJip schreef:lees het topic vanaf begin.. dagmar88 volgens mij lul jij maar wat..
En u is wie???
Nou...het laat zich raden toch ?
iemand die Dagmar niet moet en vast geen onbekende
Want hoe kun je nu als nieuwkomer binnenkomen op een forum, 1 topic in de koffiecorner wat je ontzettend aanspreekt
vanaf pagina 1 meelezen en na tig pagina's er 1 persoon uitpikken en daar zo'n opmerking tegen maken ?

Dat gaat er bij mij niet in...
Als er na 6 pagina's eens een reactie komt en iemand doet daarna mee oke...
Maar vanuit het niets op pagina 11 komen pujomelden dat iemand maar wat lult?

God, hoe stom denken sommige mensen nou eigenlijk dat een groot deel van dit forum is? :oohja:
nou niet stom! maar eigen mening! Je raakt niet zomaar invalide tijdens zwangerschap!!
Of je hebt een spierziekte of je hebt eerder bekkeninstabiliteit gehad! welke pagina zit ik nu?? En dus wel goed gelezen! Je bent niet vorige maand alleen en nu ineens een partner met zwangerschaps crisis!!
Laatst gewijzigd door JoyJip op 02 nov 2014 05:14, 1 keer totaal gewijzigd.
JoyJip
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door JoyJip »

Zamunda schreef:
JoyJip schreef:lees het topic vanaf begin.. dagmar88 volgens mij lul jij maar wat..
Zo, wat een mensenkennis. Goed hoor van je.
Aan je berichten te zien ben je een pubertje van zo'n 14 jaar, dus dan hoort dat er een beetje bij, die overschatting van jezelf. Gaat wel weer over, maar dat kan een paar jaar duren.
Ja zeker mensenkennis als je alles terug leest!! Aan jouw reactie te lezen,reageer je zo tegen pubers van 14! Is niet goed hoor!!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

JoyJip schreef:
Zamunda schreef:
Aan je berichten te zien ben je een pubertje van zo'n 14 jaar, dus dan hoort dat er een beetje bij, die overschatting van jezelf. Gaat wel weer over, maar dat kan een paar jaar duren.
Ja zeker mensenkennis als je alles terug leest!! Aan jouw reactie te lezen,reageer je zo tegen pubers van 14! Is niet goed hoor!!
En u is wie?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

JoyJip schreef:nou niet stom! maar eigen mening! Je raakt niet zomaar invalide tijdens zwangerschap!!
Of je hebt een spierziekte of je hebt eerder bekkeninstabiliteit gehad! welke pagina zit ik nu?? En dus wel goed gelezen! Je bent niet vorige maand alleen en nu ineens een partner met zwangerschaps crisis!!
Kind, waar heb je het in vredesnaam over :piew: ?! Wat een wartaal.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:Eerlijk gezegt vind ik het een achterlijke actie om een kind te krijgen als je zelf zwaar invalide kunt worden.
Leuk en zo liefdevol als je daar beide achterstaat maar jee de gevolgen zijn nogal wat.

:hmmm: Je bent zelf zwaar. Maar goed, dat kan ik me voorstellen.
Ik vind het ook achterlijk 20 kinderen te krijgen, de zoveelste er uit te poepen in de bijstand, te blijven roken.
Zo hebben we allemaal onze eigen grenzen.
ja maar ja maar...........
Wat nu als dat gebeurt , dan heeft je partner de zorg over een kind en een zwaar gehandicapte partner. Met het risoco dat hij het niet trekt en kind de dupe word of jij in een verpleeghuis ligt en je kind evengoed zonder ma opgroeit. Je maakt het wel heel ingewikkeld voor een aantal mensen.
Ik weet niet wat je allemaal mankeerd , maar ook nog een kans dat je kind hetzelfde erft.?
Daarbij gezegt dat ik een kinderwens wel begrijp.
Misschien eerst goed lezen voor je gaan schrijven ;)

Al die aannames. Heel irritant.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 02 nov 2014 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

JoyJip schreef:
mercedes2803 schreef:
malinois schreef:
En u is wie???
Want hoe kun je nu als nieuwkomer binnenkomen op een forum, 1 topic in de koffiecorner wat je ontzettend aanspreekt
vanaf pagina 1 meelezen en na tig pagina's er 1 persoon uitpikken en daar zo'n opmerking tegen maken ?

God, hoe stom denken sommige mensen nou eigenlijk dat een groot deel van dit forum is? :oohja:
nou niet stom! maar eigen mening! Je raakt niet zomaar invalide tijdens zwangerschap!!
en wie zegt jou dat dagmar geen spierziekte heeft? er zijn trouwens meer aandoeningen waardoor je in een rolstoel kunt komen bij zwangerschap.
en waar heb je dan gelezen dat dagmar vorige maand alleen was? een quote zou wel handig zijn als je zoiets beweert.
Ήυs
Zeer actief

:hmmm:
Ήυs
Zeer actief

JoyJip schreef:
mercedes2803 schreef:
malinois schreef:
En u is wie???

Ok, zeg je echte naam maar dan weet ik of ik mijn energie erin moet stoppen of dat je weer een of andere debiel bent die wraak komt nemen.
Ήυs
Zeer actief

JoyJip schreef:
Zamunda schreef:
Nou. Ik zie Dagmar bijna elke week en dan zit je er met je mensenkennis ver vandaan Suusje (leuk verzonnen trouwens).

En bij welke hus zit jij eigenlijk? Suzepuz?
iones
Zeer actief

twinkeltje schreef: Ja er zijn er ook genoeg ongelukkig die niet in een stoel zitten, er zijn ook mensen die zich er gewoon bij neer leggen en veder gaan met leven al zitten ze in een stoel .
Ik baal ook wel eens dat ik niet alles meer kan en veel in een stoel rol ,maar meestal ben ik gewoon gelukkig
Gelukkig maar! Het is je gegund hoor!
Maar ik zal nooit begrijpen, en ik denk veel mensen met mij, al dan niet rolstoelrijder, dat je er willens en wetens kans wilt lopen om daar in terecht te komen.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Als je bewust het risico neemt, en dus alle consequentie's weet is het een vrije keuze die je als mens mag maken.
Wel vindt ik dat je daar de maatschappij niet mee mag opzadelen, het is immers jou bewuste keuze.
Maar dat geld ook voor kinderbijslag , roken en longkanker etc etc.
Iemand die een bewuste keuze maakt zou zijn eigen broek op moeten houden.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ήυs schreef:
JoyJip schreef:
Zamunda schreef:
Nou. Ik zie Dagmar bijna elke week en dan zit je er met je mensenkennis ver vandaan Suusje (leuk verzonnen trouwens).

En bij welke hus zit jij eigenlijk? Suzepuz?
Het mysterie van Vlissingen.. :pop:
Zou het een oud-gediende zijn? Een hus met afgunst? Schakel in op nieuwe afleveringen!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dinos schreef:Als je bewust het risico neemt, en dus alle consequentie's weet is het een vrije keuze die je als mens mag maken.
Wel vindt ik dat je daar de maatschappij niet mee mag opzadelen, het is immers jou bewuste keuze.
er is geen 100% zekerheid en als je bang bent dan kun je niets .
ik ben altijd blij dat we nog niet in een samenleving wonen die mensen laat stikken - hoewel t wel heel hard die kant op gaat :blauwoog:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

S@ndr@ schreef:
Dinos schreef:Als je bewust het risico neemt, en dus alle consequentie's weet is het een vrije keuze die je als mens mag maken.
ik ben altijd blij dat we nog niet in een samenleving wonen die mensen laat stikken - hoewel t wel heel hard die kant op gaat :blauwoog:
Nee 100% zekerheid heb je nooit , dus om in hondenwereld te blijven fok maar raak met zware H/D honden, immers 100% zekerheid heb je niet dat pups dit ook hebben. Ergens gaat er hier iets mank heb ik het gevoel?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dinos schreef:
S@ndr@ schreef:
Nee 100% zekerheid heb je nooit , dus om in hondenwereld te blijven fok maar raak met zware H/D honden, immers 100% zekerheid heb je niet dat pups dit ook hebben. Ergens gaat er hier iets mank heb ik het gevoel?
Honden kunnen zelf de keuze niet maken en pups die mogelijk hd of wat voor erfelijke aandoening dan ook kun je niet verkopen is mijn mening. Echter hebben we het hier over mensen en dan wel over mensen die zelf de keuze maken om een kind te krijgen en die de risico's kennelijk overwegen en ervan op de hoogte zijn en er ondanks de zware risico's toch voor willen gaan ''mogelijk'' Dat vind ik nog anders dan maar raak fokken. Of er een kans zou zijn dat het kind in deze ook een aandoening krijgt dat heb ik nergens gelezen en ik noem wat jij doet maar raak gokken eerlijk gezegt.

Heb jij enig inlevingsvermogen?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Ik vind dat altijd zo'n non-discussie. "Bewuste keuze." Stoppen met roken is hartstikke moeilijk dus in hoeverre daar sprake is van een bewuste, rationele keuze is maar zeer de vraag. Tegelijk zijn er ontzettend veel dingen die gevaarlijk zijn waar we met z'n allen bewust voor kiezen. Autorijden bijvoorbeeld. Moet je dan iemand die een ongeluk krijgt ook maar zelf laten opdraaien voor zijn medische kosten? Of iemand die op wintersport zijn been breekt? Of die flink gebeten wordt door zijn eigen hond?

Allemaal bewust genomen risico's.
Ik leef graag in een maatschappij waar individueel geluk een kans krijgt. Waar mensen dergelijke risico's mogen nemen, omdat ze er direct of indirect een gelukkiger leven van krijgen. Dus zie ik liever iemand in een rolstoel die dolgelukkig is met haar kind, dan iemand die dat kind niet kan krijgen omdat ze dan voor straf zelf die rolstoel en alle medische kosten moet betalen. Maar hé, gelukkig kunnen we dan allemaal wel 50 euro minder zorgpremie gaan betalen. Dat is toch beslist niet mijn idee van een succesvolle maatschappij. Niet alles gaat over geld en dan moet je ook helemaal niet willen.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

DaniBanani schreef: Ik leef graag in een maatschappij waar individueel geluk een kans krijgt. Waar mensen dergelijke risico's mogen nemen, omdat ze er direct of indirect een gelukkiger leven van krijgen. Dus zie ik liever iemand in een rolstoel die dolgelukkig is met haar kind, dan iemand die dat kind niet kan krijgen omdat ze dan voor straf zelf die rolstoel en alle medische kosten moet betalen. Maar hé, gelukkig kunnen we dan allemaal wel 50 euro minder zorgpremie gaan betalen. Dat is toch beslist niet mijn idee van een succesvolle maatschappij. Niet alles gaat over geld en dan moet je ook helemaal niet willen.
Helemaal mee eens! :ok:
Jaap*
Zeer actief

Ik denk dat je niet alles moet willen vertalen naar geld. Ook al wil onze overheid ons dat tegenwoordig wel graag aanpraten, als het ze uitkomt.
Bovendien is het volstrekt onhaalbaar om in alle gevallen vast te stellen of de ziekte waar je aan leidt oorzakelijk verband houdt met de manier waarop je leeft, of ooit gellefd hebt.
En waar leg je bijvoorbeeld ook de grens. Hoe lang en hoeveel moet je gerookt hebben om daar de rest van je leven aan vast te zitten? Moeten de mensen die slachtoffer zijn van daden door derden in hun jeugd, en zich daardoor nu tonnetje rond eten daar zelf voor boeten? Zo ja, welke ziektes moeten ze dan zelf betalen? Of ga je eerst achter de dáder aan om die aansprakelijk te stellen?
Zo kun je een samenleving niet inrichten. Het leven gaat over meer dan wie wat betaald voor een ander.
Ik vind kinderbijslag een heel ander onderwerp overigens.
Jaap*
Zeer actief

DaniBanani schreef:Ik vind dat altijd zo'n non-discussie. "Bewuste keuze." Stoppen met roken is hartstikke moeilijk dus in hoeverre daar sprake is van een bewuste, rationele keuze is maar zeer de vraag. Tegelijk zijn er ontzettend veel dingen die gevaarlijk zijn waar we met z'n allen bewust voor kiezen. Autorijden bijvoorbeeld. Moet je dan iemand die een ongeluk krijgt ook maar zelf laten opdraaien voor zijn medische kosten? Of iemand die op wintersport zijn been breekt? Of die flink gebeten wordt door zijn eigen hond?

Ik leef graag in een maatschappij waar individueel geluk een kans krijgt. Waar mensen dergelijke risico's mogen nemen, omdat ze er direct of indirect een gelukkiger leven van krijgen. Dus zie ik liever iemand in een rolstoel die dolgelukkig is met haar kind, dan iemand die dat kind niet kan krijgen omdat ze dan voor straf zelf die rolstoel en alle medische kosten moet betalen. Maar hé, gelukkig kunnen we dan allemaal wel 50 euro minder zorgpremie gaan betalen. Dat is toch beslist niet mijn idee van een succesvolle maatschappij. Niet alles gaat over geld en dan moet je ook helemaal niet willen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

DaniBanani schreef:Ik vind dat altijd zo'n non-discussie. "Bewuste keuze." Stoppen met roken is hartstikke moeilijk dus in hoeverre daar sprake is van een bewuste, rationele keuze is maar zeer de vraag. Tegelijk zijn er ontzettend veel dingen die gevaarlijk zijn waar we met z'n allen bewust voor kiezen. Autorijden bijvoorbeeld. Moet je dan iemand die een ongeluk krijgt ook maar zelf laten opdraaien voor zijn medische kosten? Of iemand die op wintersport zijn been breekt? Of die flink gebeten wordt door zijn eigen hond?

En nog een keer. :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

iones schreef:
twinkeltje schreef: Ja er zijn er ook genoeg ongelukkig die niet in een stoel zitten, er zijn ook mensen die zich er gewoon bij neer leggen en veder gaan met leven al zitten ze in een stoel .
Gelukkig maar! Het is je gegund hoor!
Maar ik zal nooit begrijpen, en ik denk veel mensen met mij, al dan niet rolstoelrijder, dat je er willens en wetens kans wilt lopen om daar in terecht te komen.
Ja ik zou die keus denk ook niet maken of eerst de grote van de kans afwegen dat ik invalide wordt en wie weet heeft Dagmar een ziekte waardoor ze toch over een aantal jaar al invalide wordt geen idee, hoe of wat, in elk geval is de keus aan haar
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”