Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met spoed tijdelijke opvang gezocht

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: met spoed tijdelijke opvang gezocht

Ongelezen bericht door Zamunda »

Kimmie schreef:
Zamunda schreef: Want stel dat je het hele stuk zou omheinen en Suus zou daar loslopen, dan gaat dat waarschijnlijk toch niet werken omdat er bij die vriendin ook steeds vreemde mensen het terrein op moeten aangezien ze lesgeeft? Of valt dat wel mee?
suus is uberblij met iedereen die binnen komt,suus is geen waakhond zeg maar...dus dat zou geen enkel probleem zijn,de lesklanten die zij daar heeft zijn overigens de mensen die helemaal gek van suus zijn,haar héél graag willen hebben maar niet kunnen omdat hun huurbaas geen huisdieren toelaat..
Ah, het zou wat dat betreft geen probleem zijn dus (alhoewel dat misschien op volwassen leeftijd nog kan veranderen?).

Kimmie schreef:omdat de mensen waar ze nu zit dat óók als oplossing moeten willen zien en suus dan willen houden,ik kan daar tig omheiningen omheen zetten,maar als zij dan nog teveel werk in suus zien houdt dat toch ook ergens op
Okee, dus die mensen zien Suus als teveel werk ook als ze los zou kunnen lopen en niet per sé (veel) uitgelaten zou hoeven worden. Dat is echt heel jammer, maarja, het is natuurlijk ook niet een klein hondje dat je er zo even bijneemt helaas.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Habibi schreef:Tsjesses, je wilt ècht niet hé?

Andere honden zien lopen betekent niet oorlog en psychische problemen voor Suus, het betekent simpelweg dat ze niet fysiek bij elkaar kunnen. Niet meer en niet minder....
Suus in eigen ruime kennel, af en toe de kudde van 8 in huis of stal en dan quality time met Suus.
Of desnoods 5of6 in huis, als ze met de andere wel kan.
Deel van de dag Suus los, ander deel de kudde.
Nou, ik snap wel dat je dat risico niet wil nemen hoor in de situatie zoals hij nu is, met een roedel waar al vier nestzussen (dus leeftijdsgenoten) inzitten. Er is al een risico dat dat niet goed blijft gaan op volwassen leeftijd, daar moet je mijns inziens niet nog een risicofactor bij willen zetten en die roedel in een kleine ruimte wegsluiten waar de spanning makkelijker op kan lopen. En steeds een deel van de roedel scheiden zodat er minder honden bij elkaar zitten is ook een risico op vlam in de pan als je ze weer samenvoegt.

Ik zou dan op z'n minst een plek maken waar ze elkaar gewoon echt niet kunnen zien, maar dat betekent dus ook dat Suus zelf nauwelijks iets kan zien omdat de rest van de roedel gewoon een hoop ruimte nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Heavy schreef:
toots schreef:
Kimmie schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ook een beetje jammer dat je die hond overlaat aan je vriendin die ziek is en steeds zieker word terwijl jezelf nog geen stap wil zetten om iets te organiseren op je eigen 1,5 hectare erf met schuren en stallen.
gelukkig begrijpt die vriendin dat 100% , er zijn mensen die hier de situatie kennen en weten hoe wij wonen en begrijpen dat een hok maken voor een hond als suus een dood ongelukkige hond krijgen is,en dat vind ook zij gewoon te zielig voor suus...

overigens hadden ze haar wél gehouden als haar man niet straks weer voor hele weken weg gaat voor zijn werk....waardoor het hele huishouden daar alleen op haar nek komt.

Waarom probeer je niet gewoon om iets af te zetten voor haar en een hok erbij? En dan lekker vaak wandelen en los op het hele erf zodra je alleen met haar bezig kan zijn trainen etc. Desnoods zoek je een goede hus die haar een paar keer per week op haalt om een flinke wandeling te maken. Als alle opties geprobeerd zijn en er is geen goede oplossing voor de situatie vind ik de spuit iig humaner dan maar blijven aanmodderen met deze hond. Als er niet serieus aan haar gewerkt word en ze krijgt ook geen stabiele veilige plek denk ook ik dat het een keer goed fout gaat.
Stop met roepen wat allemaal niet gaat lukken maar ga nou eens echt iets doen en probeer eens iets in plaats van alles weg te wuiven.
Ze heeft al duizend keer geschreven dat ze Suus niet apart wil zetten van de andere honden. Lekker vaak wandelen heeft geen zin want Suus kan niet los die jaagt . Dus met een hus mee kan ook niet want ze kan niet los. Bovendien is ze erg druk tijdens het wandelen ( niet zo gek als je als jonge hond nooit je energie kwijt kan) en natuurlijk al heel sterk dus niet te houden .

Komt nog bij dat ze niet lang alleen kan zijn want dan sloopt ze je hele inboedel ( voor mij weer een reden om een kennel en hok te maken maar goed) en ze valt uit naar keffende honden .
Al met al niet zo'n gemakkelijke hond om te herplaatsen denk ik.
Dat denk ik ook niet.
Maar wel zou ze kunnen proberen de hond zelf te houden en zelf met haar aan het werk te gaan.
En wat de hus betreft dat kan ook iemand zijn die alleen met haar gaat wandelen of kimmie kan dit zelf doen als ze hier tijd voor zou hebben.Dat is waar ik op doelde.
Nu heeft ze een aantal huizen gezien en elke keer loopt het spaak.
Elke keer een teleurstelling en elke keer een risico dat het fout gaat.

Ik zou dit risico nu niet meer willen lopen en alles op alles zetten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben van mening dat de hond een scala aan problemen heeft. Slopen lees ik nu dus als ze alleen is. Moeilijk uit te laten lees ik nu. Jagen lees ik nu. Jeetje. Logisch dat niemand die hond wil hebben. Kimmie zelf wil die hond ook gewoon niet hebben en dus wordt er niet in oplossingen gedacht. Kijk, als die hond werkelijk zo zoet was dan stonden mensen er voor in de rij.

Nu lees ik weer dat ze alle bezoekers zo fantastisch vindt. Dood en doodmoe kan ik daar van worden. Welke jonge dogo of rottweiler vindt bezoek niet leuk? En dan kijken we naar de volwassen honden..... Suus zou wel eens een hele behoorlijke waker kunnen worden die helemaal niet alle vreemde mensen met open armen gaat ontvangen. Straks wordt ze nl volwassen. Ik begrijp niet waarom er zo naïef gedaan wordt over deze eigen foksels. Nestzussen houden, negeren dat de hond kinderen gewaarschuwd heeft terwijl ze hartstikke jong is etc etc. Wat moet er van terecht komen als ze straks ergens als ubersociaal voor bezoekers weer vies tegen gaat vallen. Durf nu eens eerlijk te kijken naar wat je gefokt hebt. Waakhonden met dominant karakter die hoe dan ook geen makkelijke honden gaan worden. Zo simpel is dat.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wat ik ook zwaar verwijtbaar vind is 8 rottweilers en kruising dogos nemen zonder ook maar iets te kunnen regelen met kennels, scheiden en opvang van gedumpte eigen foksels. Spijt me maar dat is regelrecht aansturen op problemen. Kans is best groot dat je eigen teven volgende week ook gaan vechten. Dan kun je blijkbaar niets regelen. Dan staat nr 2 met spoed af te halen en een grote HELP! op dit forum. Dat kan toch niet? Ik ken niemand waarbij zo'n roedel op termijn werkt en dan ook nog zonder enige mogelijkheid tot scheiden. Ze liggen ook nog allemaal op de slaapkamer. Is er iemand in de buurt die de kracht heeft in te grijpen als er bonje komt?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

laeken schreef:Wat ik ook zwaar verwijtbaar vind is 8 rottweilers en kruising dogos nemen zonder ook maar iets te kunnen regelen met kennels, scheiden en opvang van gedumpte eigen foksels. Spijt me maar dat is regelrecht aansturen op problemen. Kans is best groot dat je eigen teven volgende week ook gaan vechten. Dan kun je blijkbaar niets regelen. Dan staat nr 2 met spoed af te halen en een grote HELP! op dit forum. Dat kan toch niet? Ik ken niemand waarbij zo'n roedel op termijn werkt en dan ook nog zonder enige mogelijkheid tot scheiden. Ze liggen ook nog allemaal op de slaapkamer. Is er iemand in de buurt die de kracht heeft in te grijpen als er bonje komt?
indien niet lost het probleem zich ook vanzelf op hoor, dan lezen we dat wel in de krant, eigenaresse uit elkaar getrokken door roedel (vecht)honden :ugh:
laeken
Zeer actief

crutz schreef:
laeken schreef:Wat ik ook zwaar verwijtbaar vind is 8 rottweilers en kruising dogos nemen zonder ook maar iets te kunnen regelen met kennels, scheiden en opvang van gedumpte eigen foksels. Spijt me maar dat is regelrecht aansturen op problemen. Kans is best groot dat je eigen teven volgende week ook gaan vechten. Dan kun je blijkbaar niets regelen. Dan staat nr 2 met spoed af te halen en een grote HELP! op dit forum. Dat kan toch niet? Ik ken niemand waarbij zo'n roedel op termijn werkt en dan ook nog zonder enige mogelijkheid tot scheiden. Ze liggen ook nog allemaal op de slaapkamer. Is er iemand in de buurt die de kracht heeft in te grijpen als er bonje komt?
indien niet lost het probleem zich ook vanzelf op hoor, dan lezen we dat wel in de krant, eigenaresse uit elkaar getrokken door roedel (vecht)honden :ugh:
Ik voel me in elk geval niet sterk genoeg om zo'n roedel onder controle te houden. :ugh:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Had ik ook al aangegeven dat ze beter nu voorbereidingen kan gaan treffen ivm het volwassen worden van die 4 nestgenoten van Suus voor het geval het fout gaat als ze volwassen worden.
Wat voor moeite is het om 2 groepjes samen te stellen waar Suus ook in past met ieder hun eigen ruime veldje en kennel.
Hoef je zo ook niet met de handen in het haar te zitten als het gebeurt en Suus heeft haar plekje zonder het gezeul met die hond zoals nu. En hoe je daarmee omgaat vul je zelf in en hoeven heus niet weg te kwijnen in een kennel op een veldje . Je kunt beide groepen om en om in huis halen en aandacht geven zoveel als je wilt.
Maar goed het is ook maar net wat je wilt ,kennelmateriaal en gaas zat voor een zacht prijsje van internet te halen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
Had ik ook al aangegeven dat ze beter nu voorbereidingen kan gaan treffen ivm het volwassen worden van die 4 nestgenoten van Suus voor het geval het fout gaat als ze volwassen worden.
Wat voor moeite is het om 2 groepjes samen te stellen waar Suus ook in past met ieder hun eigen ruime veldje en kennel.
Hoef je zo ook niet met de handen in het haar te zitten als het gebeurt en Suus heeft haar plekje zonder het gezeul met die hond zoals nu. En hoe je daarmee omgaat vul je zelf in en hoeven heus niet weg te kwijnen in een kennel op een veldje . Je kunt beide groepen om en om in huis halen en aandacht geven zoveel als je wilt.
Maar goed het is ook maar net wat je wilt ,kennelmateriaal en gaas zat voor een zacht prijsje van internet te halen.
Dat had de fokker van Tirsa ook. Zij had twee teven die elkaar echt naar het leven stonden, maar had 2 roedels gemaakt en om en om gingen ze los. En dan wil je niet weten in wat voor piepklein huisje ze woonden met 8 Franse bulldoggen. Dat heet gewoon weten wat je in huis hebt en weten hoe dit op een verantwoordelijke manier regelen. En ja, dat kan geld kosten, maar goed, dan moet je niet aan zo'n groot aantal dieren beginnen. Dat weet je van te voren.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heavy schreef:
bouvierpoedel schreef:
En hoe fijn zou dat niet zijn voor Suus ? Kijk als een hond 24 uur in een kennel moet dan is het zielig maar als je een hond een paar uur los kunt laten lopen en dan weer een paar uur in een afgesloten stuk veld kunt zetten dan is er toch niks zieligs aan? Kan je ook nog de ene avond het ene groepje binnen katen en de andere avond het andere groepje.
Ja kunt het zo makkelijk of moeilijk maken als jezelf wil toch. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik weet wel dat Kimmie echt heel erg gek op haar honden is. En hoe ze heeft getwijfeld om een nestje te fokken. Ze was heel erg bang dat dit zou gaan gebeuren en helaas is het ook gebeurd.
Ik weet zeker dat je het verschrikkelijk vind, maar ik vind ook wel dat je een beetje naïef bent (geweest). Ieder mens met iets meer benul van honden (en daar schaar ik jou ook onder) weet dat dit niet de makkelijkste rassen zijn en dat je ze die ook zeer selectief moet plaatsen. Dus absoluut niet bij teven om te beginnen. Gewoon niet. Ook niet als mensen hele verhandelingen houden over hoeveel ervaring met/verstand van honden ze hebben. Het gebeurt gewoon niet.
Nu kun je natuurlijk ook gewoon pech hebben wat het plaatsen betreft, maar ik denk toch dat je iets te makkelijk bent geweest wat het selecteren van baasjes betreft. Wij hebben nu ruim dertig pups geplaatst en er is er nog niet één terug gekomen, ze zitten allemaal perfect. Maar dat heeft wel veel inzet gekost. En veel potentiële baasjes geweigerd.
Ik denk ook dat je naïef bent geweest in het aanhouden van meerdere nestzusjes. Nu zijn ze nog jong en zal het wel gaan, maar het kan zomaar fout gaan. En ik weet hoe het is als twee teven van dat kaliber aan de knok gaan. En ik weet ook dat als er twee honden in een roedel vechten, de rest mee gaat doen. Als je pech hebt, storten ze zich dan met zijn zevenen op eentje en dan kun je gaan staan toekijken hoe er één vernield wordt. Want je krijgt ze niet uit elkaar, dat kan ik je op een briefje geven. Je bent overdag alleen, zie je dat moment zelf niet met angst en beven tegemoet? Ik zou geen rustig moment meer hebben.
Ik hoop niet dat je nu boos op me wordt. Ik bedoel het niet verkeerd. Nogmaals, ik weet hoe dol je op je honden bent en hoe ze bij jou leven als God in Frankrijk, maar ik ben echt bang dat het verkeerd gaat.

Dat gezegd hebbende; jullie praten hier steeds over kennels plaatsen. Puur even praktisch voor mezelf: hoe doen jullie dat? Zitten jullie honden daar in de winter ook in, als het 15 graden vriest?
Laatst gewijzigd door tbeast op 16 jul 2015 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Heavy schreef:
laeken schreef:Ik ben van mening dat de hond een scala aan problemen heeft. Slopen lees ik nu dus als ze alleen is. Moeilijk uit te laten lees ik nu. Jagen lees ik nu. Jeetje. Logisch dat niemand die hond wil hebben. Kimmie zelf wil die hond ook gewoon niet hebben en dus wordt er niet in oplossingen gedacht. Kijk, als die hond werkelijk zo zoet was dan stonden mensen er voor in de rij.

Nu lees ik weer dat ze alle bezoekers zo fantastisch vindt. Dood en doodmoe kan ik daar van worden. Welke jonge dogo of rottweiler vindt bezoek niet leuk? En dan kijken we naar de volwassen honden..... Suus zou wel eens een hele behoorlijke waker kunnen worden die helemaal niet alle vreemde mensen met open armen gaat ontvangen. Straks wordt ze nl volwassen. Ik begrijp niet waarom er zo naïef gedaan wordt over deze eigen foksels. Nestzussen houden, negeren dat de hond kinderen gewaarschuwd heeft terwijl ze hartstikke jong is etc etc. Wat moet er van terecht komen als ze straks ergens als ubersociaal voor bezoekers weer vies tegen gaat vallen. Durf nu eens eerlijk te kijken naar wat je gefokt hebt. Waakhonden met dominant karakter die hoe dan ook geen makkelijke honden gaan worden. Zo simpel is dat.
Wat denk je als er eentje loops is?
Ik heb het hele topic gelezen, maar ik erger me nu toch wel een beetje aan hoe jij allemaal dingen erbij verzint. Ze worden niet loops meer want ze zijn geholpen. Dat heeft ze al uitgelegd. Tevens kom jij met het verhaal dat ze sloopt als ze alleen is en dat ze flink jaagt, waar vervolgens Laeken op door gaat. Waar haal je die informatie vandaan? Ik heb het nergens zien staan in ieder geval.

Kimmie, ik vind ook dat je wel iets realistischer naar je kruising mag kijken. Ik begrijp dat het voor jullie een fantastische hond is (gelukkig maar), maar je zou in je achterhoofd wel moeten realiseren dat je nu eenmaal een pittige, dominante kruising gefokt hebt. Neemt niet weg dat ik je heel veel sterkte wens en hoop voor een goede en blijvende oplossing want dat verdient ze. Bij de juiste bazen is het vast een prachthond.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

tbeast schreef:jullie praten steeds over kennels plaatsen. Puur even praktisch voor mezelf: hoe doen jullie dat? Zitten jullie honden daar in de winter ook in, als het 15 graden vriest?
ja, met een goed nachthok (sporthonden in kleinere kennels hier hebben een kleiner nachthok, terreinhonden en honden met meerdere in ruime uitloop hebben een schuur als nachthok) lekker dik in het stro.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

tbeast schreef:Dat gezegd hebbende; jullie praten hier steeds over kennels plaatsen. Puur even praktisch voor mezelf: hoe doen jullie dat? Zitten jullie honden daar in de winter ook in, als het 15 graden vriest?
Dat is het hier nog niet geweest, maar anders, denk het wel. Met stro in het nachthok en het nachthok staat in een geïsoleerde schuur.
tbeast
Zeer actief

Ik vraag dat omdat we zelf ook aan kennels zitten te denken (wij hebben ook twee teven die gescheiden moeten leven), maar CC 's hebben geen dikke vacht, het lijkt me zo koud (sorry dat ik het topic naar me toe trek).
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Anke schreef:
Heavy schreef:
laeken schreef:Ik ben van mening dat de hond een scala aan problemen heeft. Slopen lees ik nu dus als ze alleen is. Moeilijk uit te laten lees ik nu. Jagen lees ik nu. Jeetje. Logisch dat niemand die hond wil hebben. Kimmie zelf wil die hond ook gewoon niet hebben en dus wordt er niet in oplossingen gedacht. Kijk, als die hond werkelijk zo zoet was dan stonden mensen er voor in de rij.

Wat denk je als er eentje loops is?
Ik heb het hele topic gelezen, maar ik erger me nu toch wel een beetje aan hoe jij allemaal dingen erbij verzint. Ze worden niet loops meer want ze zijn geholpen. Dat heeft ze al uitgelegd. Tevens kom jij met het verhaal dat ze sloopt als ze alleen is en dat ze flink jaagt, waar vervolgens Laeken op door gaat. Waar haal je die informatie vandaan? Ik heb het nergens zien staan in ieder geval.

Kimmie, ik vind ook dat je wel iets realistischer naar je kruising mag kijken. Ik begrijp dat het voor jullie een fantastische hond is (gelukkig maar), maar je zou in je achterhoofd wel moeten realiseren dat je nu eenmaal een pittige, dominante kruising gefokt hebt. Neemt niet weg dat ik je heel veel sterkte wens en hoop voor een goede en blijvende oplossing want dat verdient ze. Bij de juiste bazen is het vast een prachthond.
Dat ze sloopt heb ik ook niet gelezen. Wel dat ze jaagt en niet los kan, wat één van de redenen is dat ze niet op het adres kan blijven waar ze nu is.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tbeast schreef:Ik weet wel dat Kimmie echt heel erg gek op haar honden is. En hoe ze heeft getwijfeld om een nestje te fokken. Ze was heel erg bang dat dit zou gaan gebeuren en helaas is het ook gebeurd.
Ik weet zeker dat je het verschrikkelijk vind, maar ik vind ook wel dat je een beetje naïef bent (geweest). Ieder mens met iets meer benul van honden (en daar schaar ik jou ook onder) weet dat dit niet de makkelijkste rassen zijn en dat je ze die ook zeer selectief moet plaatsen. Dus absoluut niet bij teven om te beginnen. Gewoon niet. Ook niet als mensen hele verhandelingen houden over hoeveel ervaring met/verstand van honden ze hebben. Het gebeurt gewoon niet.
Nu kun je natuurlijk ook gewoon pech hebben wat het plaatsen betreft, maar ik denk toch dat je iets te makkelijk bent geweest wat het selecteren van baasjes betreft. Wij hebben nu ruim dertig pups geplaatst en er is er nog niet één terug gekomen, ze zitten allemaal perfect. Maar dat heeft wel veel inzet gekost. En veel potentiële baasjes geweigerd.
Ik denk ook dat je naïef bent geweest in het aanhouden van meerdere nestzusjes. Nu zijn ze nog jong en zal het wel gaan, maar het kan zomaar fout gaan. En ik weet hoe het is als twee teven van dat kaliber aan de knok gaan. En ik weet ook dat als er twee honden in een roedel vechten, de rest mee gaat doen. Als je pech hebt, storten ze zich dan met zijn zevenen op eentje en dan kun je gaan staan toekijken hoe er één vernield wordt. Want je krijgt ze niet uit elkaar, dat kan ik je op een briefje geven. Je bent overdag alleen, zie je dat moment zelf niet met angst en beven tegemoet? Ik zou geen rustig moment meer hebben.
Ik hoop niet dat je nu boos op me wordt. Ik bedoel het niet verkeerd. Nogmaals, ik weet hoe dol je op je honden bent en hoe ze bij jou leven als God in Frankrijk, maar ik ben echt bang dat het verkeerd gaat.

Dat gezegd hebbende; jullie praten hier steeds over kennels plaatsen. Puur even praktisch voor mezelf: hoe doen jullie dat? Zitten jullie honden daar in de winter ook in, als het 15 graden vriest?
Yep stro in t nachthok...en t is heerlijk warm. Vaak te warm want dan wordt alles geherdecoreert en t stro weer naar buiten verhuist.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Onze vorige herders zaten allemaal apart in een kennel, ook in de winter. Een goed dubbel geisoleerd hok met stro en dekens werkte prima. Ze hadden het nooit koud. Toen ze ouder werden mochten ze in huis. Maar die konden ook niet met elkaar dus de ene zat in de woonkamer en gang en de andere in de keuken en bijkeuken. Zo konden we ze gescheiden houden. Maar ideaal was het niet. Maar wegdoen ook geen optie, dus dan maar zo.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel eng vind met 8 honden van dit kaliber. Als je de vlam in de pan krijgt is de ellende ook niet te overzien. Maar hopelijk blijft dat gewoon goed gaan en komt er snel een fijne oplossing voor Suus.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Zamunda schreef:
Habibi schreef:Tsjesses, je wilt ècht niet hé?

Andere honden zien lopen betekent niet oorlog en psychische problemen voor Suus, het betekent simpelweg dat ze niet fysiek bij elkaar kunnen. Niet meer en niet minder....
Suus in eigen ruime kennel, af en toe de kudde van 8 in huis of stal en dan quality time met Suus.
Of desnoods 5of6 in huis, als ze met de andere wel kan.
Deel van de dag Suus los, ander deel de kudde.
Nou, ik snap wel dat je dat risico niet wil nemen hoor in de situatie zoals hij nu is, met een roedel waar al vier nestzussen (dus leeftijdsgenoten) inzitten. Er is al een risico dat dat niet goed blijft gaan op volwassen leeftijd, daar moet je mijns inziens niet nog een risicofactor bij willen zetten en die roedel in een kleine ruimte wegsluiten waar de spanning makkelijker op kan lopen. En steeds een deel van de roedel scheiden zodat er minder honden bij elkaar zitten is ook een risico op vlam in de pan als je ze weer samenvoegt.

Ik zou dan op z'n minst een plek maken waar ze elkaar gewoon echt niet kunnen zien, maar dat betekent dus ook dat Suus zelf nauwelijks iets kan zien omdat de rest van de roedel gewoon een hoop ruimte nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
zo zeg,dit is nu echt de beste post en ook het feit van het waarom niet,wat ik hier lees!!!

met grote dank voor het begrijpen!!
Kimmie

suus kan een uurtje of 5 a 6 overdags alleen zijn,snachts ook gewoon zonder probleem is ze los in huis hoor..,langer maakt dat ze zich wel zelf kan gaan vermaken ja,maar is dat echt zo'n uitzonderlijk iets bij een jonge hond?

en brr na al deze angstaanjagende verhalen over honden die mij snachts gaan opeten...

wordt er echt bijna bang van :schrik:

en nee ik leef nu zo'n kleine 25 jaar in 4 tot 8 honden grote roedels met dit soort type honden,hondje of 26 zijn er nu wel geweest, waarvan 16 herplaatsters die in de roedels gezet werden......nee ben niet bang om mijn roedel zoals deze nu is...... zelfs niet nu ik toch echt alle dagen helemaal alleen met ze ben...

en suus moeilijk uit te laten?? waar komt dat nou weer vandaan???

suus is de eerste keer herplaatst vanwege ander werk van de eigenaar, eigenaar zelf had geen problemen met suus,had haar ook gehouden als hij dat werk niet had gekregen,wat kan suus daar aan doen?? ze is voor geen enkele andere eigenschap van haar weggedaan...

en deze laatste keer,die man heeft écht problemen,we zijn inmiddels veel wijzer,en nee het was geen leugen ,als het aan hem lag komt hij haar vandaag nog ophalen,maar de omstandigheden waarin hij nu zit laat dat niet toe,hij is gek op suus...raar eigenlijk als ik hier lees wat voor asbak het wel niet zou moeten zijn...
Yara
Zeer actief

Ik denk echt niet dat jouw honden jou gaan opeten hoor. Maar hebben ze onderling nooit geen ruzie? Ik verbaas me erover dat je zoveel honden van hetzelfde geslacht bij elkaar kunt houden dag en nacht zonder problemen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kimmie schreef:suus kan een uurtje of 5 a 6 overdags alleen zijn,snachts ook gewoon zonder probleem is ze los in huis hoor..,langer maakt dat ze zich wel zelf kan gaan vermaken ja,maar is dat echt zo'n uitzonderlijk iets bij een jonge hond?

en brr na al deze angstaanjagende verhalen over honden die mij snachts gaan opeten...

wordt er echt bijna bang van :schrik:

en nee ik leef nu zo'n kleine 25 jaar in 4 tot 8 honden grote roedels met dit soort type honden,hondje of 26 zijn er nu wel geweest, waarvan 16 herplaatsters die in de roedels gezet werden......nee ben niet bang om mijn roedel zoals deze nu is...... zelfs niet nu ik toch echt alle dagen helemaal alleen met ze ben...

en suus moeilijk uit te laten?? waar komt dat nou weer vandaan???

suus is de eerste keer herplaatst vanwege ander werk van de eigenaar, eigenaar zelf had geen problemen met suus,had haar ook gehouden als hij dat werk niet had gekregen,wat kan suus daar aan doen?? ze is voor geen enkele andere eigenschap van haar weggedaan...

en deze laatste keer,die man heeft écht problemen,we zijn inmiddels veel wijzer,en nee het was geen leugen ,als het aan hem lag komt hij haar vandaag nog ophalen,maar de omstandigheden waarin hij nu zit laat dat niet toe,hij is gek op suus...raar eigenlijk als ik hier lees wat voor asbak het wel niet zou moeten zijn...
Waarom geef je haar niet gewoon over een paar weken terug aan die man? Perfecte baas blijkbaar en alleen nu even niet capabel. Lijkt me dan geen enkel probleem.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het verschrikkelijk om te lezen hoe Kimmie vanuit verschillende hoeken wordt geschoffeerd. Laat dr gewoon even rustig naar een oplossing zoeken zeg, zonder al je vooroordelen, 'wijze' raad en gehak op alles wat ze zegt.

Dit gaat ver buiten het 'raad geven' of 'meedenken' maar ze wordt gewoon op de klassieke HF manier in een hoek gekeft. Bah.
In deze 'roedel' gebeurt precies waar jullie in Kimmie dr roedel bang voor zijn, maar wat nog niet gebeurt. Zegt mij genoeg.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kimmie schreef:hij is gek op suus...raar eigenlijk als ik hier lees wat voor asbak het wel niet zou moeten zijn...

Allemachtig, houd toch eens op met dat verongelukte gedoe.
Met die hond is niets mis. Geen monster geen asbak, gewoon wat je van die kruising mag verwachten :19:
Het is je niet allemaal maar overkomen en al helemaal niet onverwacht. Je hebt bewust een zeer risicovol nest voor je eigen lol gefokt, drie pups waarvan twee teven gehouden bij twee rottweilerteven van 3 & 6 zonder scheidingsmogelijkheden.
Niemand had een glazen bol nodig om te voorspellen dat de kans dat al die pups goed terecht zouden komen nihil was.
Net zoals je met twee vingers in je neus had kunnen voorspellen dat het met suus en andere teven niet goed zou blijven gaan, dat pupkopers die dat niet snappen niet weten wat ze in huis halen en je een hond niet zomaar in dat tempo langs vijf verschillende (opvang)plaatsen heen en weer kunt laten stuiteren zonder haar weer terug te verwachten.
Kimmie

laeken schreef:
Waarom geef je haar niet gewoon over een paar weken terug aan die man? Perfecte baas blijkbaar en alleen nu even niet capabel. Lijkt me dan geen enkel probleem.
dan moet deze meneer binnen een paar weken een huis en werk gevonden hebben,heeft ie dat en kan hij haar terug nemen,dan gaat ze inderdaad zo terug!!!

hij schreef mij dat hij haar vreselijk mistte,dus wie weet hoe snel hij zijn leven op de rit kan krijgen...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Heb je geen schuurtje waar die man in kan wonen voorlopig?
Afbeelding
Kimmie

twinkeltje schreef:Heb je geen schuurtje waar die man in kan wonen voorlopig?

haha ik kan wel een kennel bouwen met slaapkamer voor die man erin :lol1: :lol1:

nou Nanna,ik vrees dat je je daar ernstig in vergist....maar ik kan er niets verder over kwijt,dit is openbaar en info ligt te gevoelig wegens omstandigheden...

maar hou het er maar op dat die man écht de waarheid spreekt...
Laatst gewijzigd door Kimmie op 16 jul 2015 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Kimmie schreef:

haha ik kan wel een kennel bouwen met slaapkamer voor die man erin :lol1: :lol1:
Zoiets als Mozes niet naar de berg komt dan de berg maar naar Mozes
Afbeelding
Kimmie

twinkeltje schreef:
Kimmie schreef:

nou,waarschijnlijk moet ik vast ook wel op mijn 1,5 hectare grond een huis voor die man kunnen bouwen,met tuin natuurlijk,kan ie hier wonen mét suus :lol1:
Yara
Zeer actief

Kimmie schreef:
twinkeltje schreef:
Kimmie schreef:

nou,waarschijnlijk moet ik vast ook wel op mijn 1,5 hectare grond een huis voor die man kunnen bouwen,met tuin natuurlijk,kan ie hier wonen mét suus :lol1:
Caravan kan ook :goeie:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”