Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud blind hondje gepakt door vechthond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

63673J

Re: Oud blind hondje gepakt door vechthond

Ongelezen bericht door 63673J »

Tineke schreef:
jvanringen schreef:Dat klopt, en daarom moet de eigenaren van dergelijke honden het leven zuur gemaakt worden. Goedschiks werkt namelijk niet, dus dan maar kwaadschiks het gewenste gedrag afdwingen. Mensen kiezen zelf voor zo'n hond, dan moeten ze ook zelf maar de lasten dragen, geen meelij met dobbelaars wat mij betreft.
Nou dat geld voor mij niet enkel van eigenaren van dergelijke honden maar voor iedereen die zijn hond maar aan laat klooien wetende dat hij/zij schade aanricht.
Want ook die hebben voor zo'n hond gekozen.
Niet alle honden geven evenveel risico op bepaald gedrag.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

jvanringen schreef:
Tineke schreef:
jvanringen schreef:Dat klopt, en daarom moet de eigenaren van dergelijke honden het leven zuur gemaakt worden. Goedschiks werkt namelijk niet, dus dan maar kwaadschiks het gewenste gedrag afdwingen. Mensen kiezen zelf voor zo'n hond, dan moeten ze ook zelf maar de lasten dragen, geen meelij met dobbelaars wat mij betreft.
Nou dat geld voor mij niet enkel van eigenaren van dergelijke honden maar voor iedereen die zijn hond maar aan laat klooien wetende dat hij/zij schade aanricht.
Want ook die hebben voor zo'n hond gekozen.
Niet alle honden geven evenveel risico op bepaald gedrag.
Nee dat is waar maar als je weet dat je jachthond bijv. egels doodbijt mag je hem van mij ook een muilkorf omdoen als je dat op geen andere manier weet te vermijden.
Ik vind het slopen van andere dieren, op ongedierte na, eigenlijk onnodig.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
63673J

Buiten de gereguleerde jacht om mag er helemaal niet gejaagd worden, en je hond wilde dieren laten slopen mag al helemaal niet. Maar honden mogen wel andere honden vermoorden. Dat gaat mij boven de pet. Ik heb twee keer meegemaakt bij ons dat een hond een schaap vermoordde, hond werd onmiddelijk afgemaakt. Maar de amstaff die een hondje heeft vermoord en een ander hondje zwaar verwond, loopt nog steeds rond, weliswaar aangelijnd, maar zonder de verplichte muilkorf.
Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:Buiten de gereguleerde jacht om mag er helemaal niet gejaagd worden, en je hond wilde dieren laten slopen mag al helemaal niet. Maar honden mogen wel andere honden vermoorden. Dat gaat mij boven de pet. Ik heb twee keer meegemaakt bij ons dat een hond een schaap vermoordde, hond werd onmiddelijk afgemaakt. Maar de amstaff die een hondje heeft vermoord en een ander hondje zwaar verwond, loopt nog steeds rond, weliswaar aangelijnd, maar zonder de verplichte muilkorf.
Nou wat mij betreft mogen honden geen andere honden vermoorden en ik vind het ook bizar dat mensen waar jij het over hebt , zelf niet zulke afdoende maatregelen treffen om dit te voorkomen en zich niet houden aan de muilkorfplicht.
Afbeelding

63673J

Tineke schreef:
jvanringen schreef:Buiten de gereguleerde jacht om mag er helemaal niet gejaagd worden, en je hond wilde dieren laten slopen mag al helemaal niet. Maar honden mogen wel andere honden vermoorden. Dat gaat mij boven de pet. Ik heb twee keer meegemaakt bij ons dat een hond een schaap vermoordde, hond werd onmiddelijk afgemaakt. Maar de amstaff die een hondje heeft vermoord en een ander hondje zwaar verwond, loopt nog steeds rond, weliswaar aangelijnd, maar zonder de verplichte muilkorf.
Nou wat mij betreft mogen honden geen andere honden vermoorden en ik vind het ook bizar dat mensen waar jij het over hebt , zelf niet zulke afdoende maatregelen treffen om dit te voorkomen en zich niet houden aan de muilkorfplicht.
Die mensen hebben 4 van dat soort honden, drie lopen altijd los en hebben maling aan iedereen en iedereen gaat ze uit de weg, want de politie doet niks. Er woont ook iemand bij ons in de buurt die ze fokt, is een broodfokker, en 't zijn allemaal rothonden, sorry dat ik het zeg maar het is gewoon zo, en natuurlijk altijd allemaal los. In de aangrenzende wijk over de brug struikel je er ook over en daar zitten ook een paar hele enge bij, met bazen die totaal geen idee hebben wat ze in huis hebben en alles maar laten gaan want 'hij wil aleen maar spelen hoor'. Wij wonen in een zeer dichtbevolkt gebied, veel mensen, veel honden en dus ook veel spa's. In de krap 3,5 jaar dat we Polly hadden, zijn er al 5 nare incidenten geweest, allemaal met dat soort honden. Ik weet dat je niet mag generaliseren en dat probeer ik ook echt niet te doen, maar je raakt gewoon extra op je hoede met zulk soort honden, daar doe je niks aan, want ze lopen allemaal altijd los, ook in de woonwijk. Dus ontspannen wandelen is er vrijwel nooit meer bij.

We gingen met Polly altijd zoveel mogelijk richting Gooi en de Veluwe, en daar zag je ze vrijwel niet. Wat een verademing! Ik vind het hier gewoon niet fijn meer wat dat betreft en ik ben echt niet de enige hier. Zolang we hier wonen beginnen we daarom ook niet meer aan een ander hondje, want we hebben geen zin meer in die stress.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Domor schreef:Katten worden ook binnen gehouden om geen overlast bij de buren te veroorzaken. Volières doodsangsten uit te laten staan, vijvers leeg te vissen, op konijnen- en caviarennen te springen en in andermans tuin en zandbak te poepen.

Overigens gaat onze toekomstige kat weer naar buiten (komt na gewenning niet binnen) maar in de polder en als muizenvanger is dat toch anders dan in een woonwijk.
Buiten in de polder kan een kat ook veel schade aanrichten.
Hij vangt niet alleen muizen in de polder (dat zou best handig kunnen zijn :ok: ) maar pakt ook de kuikens van de weidevogels in het voorjaar.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:
Tineke schreef:
Die mensen hebben 4 van dat soort honden, drie lopen altijd los en hebben maling aan iedereen en iedereen gaat ze uit de weg, want de politie doet niks. Er woont ook iemand bij ons in de buurt die ze fokt, is een broodfokker, en 't zijn allemaal rothonden, sorry dat ik het zeg maar het is gewoon zo, en natuurlijk altijd allemaal los. In de aangrenzende wijk over de brug struikel je er ook over en daar zitten ook een paar hele enge bij, met bazen die totaal geen idee hebben wat ze in huis hebben en alles maar laten gaan want 'hij wil aleen maar spelen hoor'. Wij wonen in een zeer dichtbevolkt gebied, veel mensen, veel honden en dus ook veel spa's. In de krap 3,5 jaar dat we Polly hadden, zijn er al 5 nare incidenten geweest, allemaal met dat soort honden. Ik weet dat je niet mag generaliseren en dat probeer ik ook echt niet te doen, maar je raakt gewoon extra op je hoede met zulk soort honden, daar doe je niks aan, want ze lopen allemaal altijd los, ook in de woonwijk. Dus ontspannen wandelen is er vrijwel nooit meer bij.

We gingen met Polly altijd zoveel mogelijk richting Gooi en de Veluwe, en daar zag je ze vrijwel niet. Wat een verademing! Ik vind het hier gewoon niet fijn meer wat dat betreft en ik ben echt niet de enige hier. Zolang we hier wonen beginnen we daarom ook niet meer aan een ander hondje, want we hebben geen zin meer in die stress.
Wat dat betreft wonen wij echt in een hele fijne wijk , er komt hier nooit een hond los op je af. Wiens hond los loopt in de wijk blijft bij zijn baasje en heb je geen last van. Er zijn wat kleine keffertjes en een wat grotere hond die uit hun dak gaan als ze je zien maar die zitten standaard vast. Uitlaatrondje door de buurt hier is dan ook altijd heel relaxed.
Afbeelding

Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Tineke schreef:
Nanna schreef:
jvanringen schreef:
Domor schreef: Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen dieren!
Precies. Ingewikkelder is het niet.
Laat dát nou net het hele probleem zijn ;-) Als dat altijd gebeurde hadden wij hier die discussie niet. :19:
Ja maar dat is nu juist de bedoeling van een forum immers :mrgreen:
Wat wel opvallend is dat de mensen die de grootste mond hebben daar zelf het meest moeite mee hebben en dan anders piepen.
Ik hoorde Wb tenminste niet over een schredder praten toen zijn eigen, notabene aangelijnde fox een poedeltje doodbeet :ugh: nee hoor dat was heel normaal want ratten doden was haar taak dus eenmaal schudden en het was gebeurd :roll:
Dat Foxterriertje had nog nooit gebeten naar andere honden, ook niet na dit incident. Nadat deze twee honden van hetzelfde formaat, elk circa 6 kg, elkaar passeerden op een drukke markt in Wallonië draaide het eveneens aangelijnde Poedeltje zich om om mijn hond een aantal gaten in haar rug te bijten. Hierop werd deze boos en schudde de Poedel maar een keer van links naar rechts. Er waren niet eens bijtwondjes. Ik vermoed dat die Poedel gewoon een zwak hart had en van schrik een spontane doch fatale hartaanval kreeg. Heel vervelend, maar de eigenaar was wel zo sportief om aan te geven dat dit er ooit van moest komen. Zijn hond viel namelijk altijd andere honden van achteren aan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tineke
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Dat Foxterriertje had nog nooit gebeten naar andere honden, ook niet na dit incident. Nadat deze twee honden van hetzelfde formaat, elk circa 6 kg, elkaar passeerden op een drukke markt in Wallonië draaide het eveneens aangelijnde Poedeltje zich om om mijn hond een aantal gaten in haar rug te bijten. Hierop werd deze boos en schudde de Poedel maar een keer van links naar rechts. Er waren niet eens bijtwondjes. Ik vermoed dat die Poedel gewoon een zwak hart had en van schrik een spontane doch fatale hartaanval kreeg. Heel vervelend, maar de eigenaar was wel zo sportief om aan te geven dat dit er ooit van moest komen. Zijn hond viel namelijk altijd andere honden van achteren aan.
Oh als kleine hondjes die klapkaken dus van achter aanvallen dan is het geen probleem als ze dan dood worden gebeten, dat moet de eigenaar dan maar sportief oppikken want ze hebben erom gevraagd dus dan komt het er ook een keer van :roll: :roll:
Afbeelding

Wolfsblut
Zeer actief

Tineke schreef:
Wolfsblut schreef:Dat Foxterriertje had nog nooit gebeten naar andere honden, ook niet na dit incident. Nadat deze twee honden van hetzelfde formaat, elk circa 6 kg, elkaar passeerden op een drukke markt in Wallonië draaide het eveneens aangelijnde Poedeltje zich om om mijn hond een aantal gaten in haar rug te bijten. Hierop werd deze boos en schudde de Poedel maar een keer van links naar rechts. Er waren niet eens bijtwondjes. Ik vermoed dat die Poedel gewoon een zwak hart had en van schrik een spontane doch fatale hartaanval kreeg. Heel vervelend, maar de eigenaar was wel zo sportief om aan te geven dat dit er ooit van moest komen. Zijn hond viel namelijk altijd andere honden van achteren aan.
Oh als kleine hondjes die klapkaken dus van achter aanvallen dan is het geen probleem als ze dan dood worden gebeten, dat moet de eigenaar dan maar sportief oppikken want ze hebben erom gevraagd dus dan komt het er ook een keer van :roll: :roll:
Dat hoor je mij niet zeggen. Klapkaken is een heel ander verhaal. Een Foxterriertje van slechts 6 kilo is geen klapkaak en zijn in tegenstelling tot klapkaken dus niet gefokt om te doden. Ratten en muizen vangen zijn ze dan wel heel erg goed in. Die van mij was, als ze niet hoefde te werken, de rust zelve. Ze negeerde andere honden en was meer het type gezelschapshond dat graag met kinderen speelde en graag op je schoot zat. Deze reflexreactie speelde zich af in een fractie van een seconde. Voordat ik kon corrigeren was het al gebeurd. De eigenaar van de Poedel wist dat dit risico er ooit aan zat te komen. Wetende dat hij altijd honden van achteren aanviel had de eigenaar zijn hond beter op zijn arm mee kunnen dragen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tineke
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Tineke schreef:
Dat hoor je mij niet zeggen. Klapkaken is een heel ander verhaal. Een Foxterriertje van slechts 6 kilo is geen klapkaak en zijn in tegenstelling tot klapkaken dus niet gefokt om te doden. Ratten en muizen vangen zijn ze dan wel heel erg goed in. Die van mij was, als ze niet hoefde te werken, de rust zelve. Ze negeerde andere honden en was meer het type gezelschapshond dat graag met kinderen speelde en graag op je schoot zat. Deze reflexreactie speelde zich af in een fractie van een seconde. Voordat ik kon corrigeren was het al gebeurd. De eigenaar van de Poedel wist dat dit risico er ooit aan zat te komen. Wetende dat hij altijd honden van achteren aanviel had de eigenaar zijn hond beter op zijn arm mee kunnen dragen.
Maar goed het gebeurde voor je kon corrigeren , ik neem aan dat ze daarna verder wel gemuilkorfd door het leven ging in geval er weer zo'n keffertje op af zou zijn gekomen met ontblote tandjes.
Kleine hondjes optillen is dus ook einde problematiek met de klapkaken dan zeker gezien jij van mening bent dat deze eigenaar dat ook had moeten doen ,wellicht had deze dat wel gedaan als er een klapkaak was aangekomen.
Ik zie overigens ook weinig eigen aandeel erkennen terug in je verhaal. Het zat er aan te komen en de eigenaar van het andere hondje had maatregelen moeten nemen en het ging zo snel voor je kon ingrijpen :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dat is weer zo`n doet ie anders nooit hoor, reactie :cool2: tja, het telde niet want het was geen spa......
Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Dat is weer zo`n doet ie anders nooit hoor, reactie :cool2: tja, het telde niet want het was geen spa......
Nou inderdaad, alsof dit minder erg is. Kijk als het zo gegaan is als wb zegt dan had hij dit op dat moment zelf niet kunnen voorkomen, iets wat hij uiteraard wel van de klapkaakeigenaar verwacht (en wat je van mij ook mag verwachten) maar hem overkwam het.
Gelukkig trof hij een eigenaar die het positief oppikte dat zijn hondje werd doodgebeten :roll: en niet een die zijn hond direct oppakte en ermee deed wat hij vind dat er met klapkaken zou moeten gebeuren , ongeacht ze wel of niets hebben gedaan ooit.
Afbeelding

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Heavy schreef:Kooi ik ben oprecht blij om te lezen en te zien dat het zo goed gaat met jouw hondje . En dat je dus wél gewoon ontspannen kunt wandelen en jouw hondje kunt laten spelen met andere zonder rondvliegende klapkaken

Valt het gelukkig allemaal toch wel mee :ok:
Wat een stomme opmerking is dit. Zeg je nou serieus dat de klapkaakproblematiek allemaal wel meevalt, omdat het goed gaat met kooi en haar hondje? Dat zijn twee compleet losse dingen. Met mij en Oor gaat het ook uitstekend, behalve dan dat ik tijdens het wandelen bijzonder vaak een soortvan klapkaakontwijkende zigzagpuzzel moet lopen en in een aantal keren zelfs in penibele, ronduit gevaarlijke situaties terecht kom. Of bedreigd word door een baasje die op zn pik getrapt is dat niet iedereen met zn lieffe steffert wil spelen. Dat is wel degelijk een groot probleem, dus nee, het valt niet "toch allemaal wel mee". Inmiddels is ongeveer 20% van alle honden een pitbullachtige/SPA. En ze vertegenwoordigen zo'n 70% van alle incidenten. Er is geen enkele andere hond die in die extreme mate word oververtegenwoordigd in de statistieken. Hou toch eens op te bagetaliseren.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

toots schreef:Ik snap ooK eigenlijk niet wat katten en kinderen er mee te maken hebben?
Mijn katten blijven binnen omdat ze aangereden kunnen worden en omdat ze overlast kunnen veroorzaken in ons nieuwe huis wordt het wat lastiger maar daar gaan we de tuin zo maken dat ze daar niet uit kunnen dat kan natuurlijk ook, mijn katten mijn verantwoording.

En ik vind dat dat dus voor iedereen geldt ;)
Dan zal ik je dat uitleggen als je dat al niet uit mijn reactie hebt afgeleid:

Er wordt hier door meerderen gesuggereerd dat de eigenaren van honden die worden verminkt of gesloopt door hr-honden, zelf ook een aandeel in de verantwoording hebben. Dat gaat zelfs zo ver dat er wordt voorgesteld dat je dan misschien zelf maar helemaal geen hond zou moeten nemen.Want dan kan die niet gesloopt of verminkt worden.
Maar dat is zwichten voor de terreur en daar ga ik niet voor. Als je dat ver genoeg doorvoert kan ik evengoed vast in mijn graf gaan liggen. Al de mijnen lopen namelijk gevaar.
Wel eerlijke dingen vergelijken.
Dat vind ik ook....
Dat is net als bij een spa die hondagressief is zeggen dat hij toch gewoon in de wijk mag loslopen want anders is hij zielig.
Volstrekt belachelijke vergelijking.
Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen dieren!

Dat doe ik. En zodra er een wet komt dat katten niet meer los buiten mogen, komt er bij mij dan ook geen kat meer.

In een geval heb je overigens gelijk: wat voor dieren andere mensen gevangen willen houden in hun eigen tuin is inderdaad mijn zaak niet. Helaas, want ik zou dat evengoed graag willen verbieden, net als circusdieren en dierentuindieren in kleine kooien of het verkeerde klimaat.
Wolfsblut
Zeer actief

Tineke, je hebt flink je best gedaan om een vroegere ervaring met mijn hond op te zoeken. Wetende dat je van mij altijd een reactie krijgt en dit koren op de molen is voor andere klapkaakeigenaren, ben je daar dan ook voortreffelijk in geslaagd. Je gaat zelfs zover om met alle mogelijke middelen mijn betoog volledig uit zijn verband te trekken in een poging om deze te ontkrachten. Al je pogingen ten spijt, het geheel is echter meer dan de som der delen.
Je wringt je in alle mogelijke bochten en bagatelliseert zelfs het psychopatische gedrag van een achterbakse hond die altijd andere honden van achteren aanvalt in een poging om je gelijk te halen. Uit lijfsbehoud zal elk levend wezen, dus ook een hond zich verdedigen, zeker nadat reeds een aantal gaten in zijn rug gebeten zijn. Dit in tegenstelling tot een klapkaak. Die is zoals gezegd, gefokt om te doden. En die doen dat al - uitzonderingen daargelaten, althans volgens eigen zeggen van een aantal forumleden - als een andere hond vrolijk kwispelend bij hun in de buurt komt om even gezellig te buurten. Gewoon omdat ze dat leuk vinden.
Dat verdedigen geldt ook voor mensen. Hoe reageer jezelf als een verward persoon, zonder reden je van achteren zeer pijnlijk tot bloedens toe, in je rug zit te prikken met een scherp voorwerp? Ga je dan onder het genot van een kopje thee met deze verwarde medemens praten om te zeggen dat hij dat niet meer mag doen?
Tineke
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Je wringt je in alle mogelijke bochten en bagatelliseert zelfs het psychopatische gedrag van een achterbakse hond die altijd andere honden van achteren aanvalt in een poging om je gelijk te halen. Uit lijfsbehoud zal elk levend wezen, dus ook een hond zich verdedigen, zeker nadat reeds een aantal gaten in zijn rug gebeten zijn. Dit in tegenstelling tot een klapkaak. Die is zoals gezegd, gefokt om te doden. En die doen dat al - uitzonderingen daargelaten, althans volgens eigen zeggen van een aantal forumleden - als een andere hond vrolijk kwispelend bij hun in de buurt komt om even gezellig te buurten. Gewoon omdat ze dat leuk vinden.
Dat verdedigen geldt ook voor mensen. Hoe reageer jezelf als een verward persoon, zonder reden je van achteren zeer pijnlijk tot bloedens toe, in je rug zit te prikken met een scherp voorwerp? Ga je dan onder het genot van een kopje thee met deze verwarde medemens praten om te zeggen dat hij dat niet meer mag doen?
Een dwergpoedeltje was het toch dat achterbakse beest wat jouw hond aanviel?
En de uitkomst van het verdedigen van jouw hond was dus hetzelfde als die bij een klapkaak.
Mijn vorige Fila een reu van 70 kilo heeft ooit een loslopende Beagle hangend in zijn hielen gehad terwijl hijzelf aangelijnd was, maar daar mocht hij van mij niet op reageren. Vond ik lullig voor hem maar ik wilde niet dat hij die hond zou beschadigen.
Waar was jij eigenlijk toen dat poedeltje enkele gaten in jouw hond zijn rug beet, het sufferdje aan het lezen?
Had jij je hond opgetild was er ook niets gebeurd verder immers. Of anders had je die poedel een rotschop verkocht. Wat je nu doet is waar klapkaapeigenenaren altijd beticht van worden ,excuses verzinnen over de andere hond en hun eigen aandeel bagatelliseren.
Kortom met zo'n boterberg op je hoofd moet je het maar niet hebben over shredders ed hebben.
Je hebt namelijk zelf geen enkele controle over je hond op het moment dat er echt toe doet immers.

Oh en als ik aangevallen wordt door een verward persoon zal ik me verdedigen indien mogelijk , maar niet met een doorgeladen pistool want daar loop ik namelijk niet mee op straat
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

kooi schreef:
toots schreef:
Er wordt hier door meerderen gesuggereerd dat de eigenaren van honden die worden verminkt of gesloopt door hr-honden, zelf ook een aandeel in de verantwoording hebben. Dat gaat zelfs zo ver dat er wordt voorgesteld dat je dan misschien zelf maar helemaal geen hond zou moeten nemen.Want dan kan die niet gesloopt of verminkt worden.

Nou zoals je kunt lezen wordt dat niet enkel door mensen met een hr hond beweert. Overigens ben ik het daar niet mee eens, voor mij blijft de grootste verantwoordelijk ten alle tijden bij de sterkste partij liggen. Al helemaal als dat een hond van een ras is waarbij de kans op agressie groter is. Ik geef wel aan dat ik zelf geen hond meer zou willen als ik daarmee met klotsende oksels over straat moest. Maar goed dat speelt hier niet dus dat is makkelijk praten.
Afbeelding

mijke
Zeer actief

Heavy schreef:
mijke schreef:
Heavy schreef:Kooi ik ben oprecht blij om te lezen en te zien dat het zo goed gaat met jouw hondje . En dat je dus wél gewoon ontspannen kunt wandelen en jouw hondje kunt laten spelen met andere zonder rondvliegende klapkaken

Valt het gelukkig allemaal toch wel mee :ok:
Wat een stomme opmerking is dit. Zeg je nou serieus dat de klapkaakproblematiek allemaal wel meevalt, omdat het goed gaat met kooi en haar hondje? Dat zijn twee compleet losse dingen. Met mij en Oor gaat het ook uitstekend, behalve dan dat ik tijdens het wandelen bijzonder vaak een soortvan klapkaakontwijkende zigzagpuzzel moet lopen en in een aantal keren zelfs in penibele, ronduit gevaarlijke situaties terecht kom. Of bedreigd word door een baasje die op zn pik getrapt is dat niet iedereen met zn lieffe steffert wil spelen. Dat is wel degelijk een groot probleem, dus nee, het valt niet "toch allemaal wel mee". Inmiddels is ongeveer 20% van alle honden een pitbullachtige/SPA. En ze vertegenwoordigen zo'n 70% van alle incidenten. Er is geen enkele andere hond die in die extreme mate word oververtegenwoordigd in de statistieken. Hou toch eens op te bagetaliseren.
Nee dat zijn geen twee compleet losse dingen . Kooi gaf mij het idee in haar eerdere berichten dat ze geen moment ontspannen buiten kon lopen omdat er overal klapkaken opdoken . Elke keer als ze buiten was en dat lijkt gelukkig mee te vallen aangezien ze haar hondje gewoon los kan laten spelen met andere honden . Opletten en uitkijken is heel wat anders dan niet buiten kunnen stappen zonder dat er een klapkaak aan je hond hangt :wink:
Natuurlijk zijn dat wel twee losse dingen. Als ik een uur wandel en ik kom 2 klapkaken tegen heb ik 2x even angst, afhankelijk van hoe goed ik het beest kan ontwijken. De rest van de wandeling loop ik heus wel ontspannen, maar toch vind ik het niet normaal om elke wandeling een of meerdere klapkaken te moeten ontwijken en soms niet eens op het losloopveld terecht te kunnen. En ongeveer 1x per week kom ik in een situatie dat ik echt mn hart in mn keel heb, omdat ie gewoon echt gevaarlijk is. Met een fixerende hond en een baasje dat hem niet kan houden bijvoorbeeld. Dat ik dus het overgrote deel van de tijd wel relaxed loop betekent echt niet dat het geen probleem is dat er zo veel klapkaken rondlopen.
Wolfsblut
Zeer actief

Tineke schreef: Oh en als ik aangevallen wordt door een verward persoon zal ik me verdedigen indien mogelijk , maar niet met een doorgeladen pistool want daar loop ik namelijk niet mee op straat
Hèhè, eindelijk begrijp je dat verdedigen een normale zaak is. En natuurlijk niet met een doorgeladen pistool. Maar daar had ik het dan ook niet over.
Tineke
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Tineke schreef: Oh en als ik aangevallen wordt door een verward persoon zal ik me verdedigen indien mogelijk , maar niet met een doorgeladen pistool want daar loop ik namelijk niet mee op straat
Hèhè, eindelijk begrijp je dat verdedigen een normale zaak is. En natuurlijk niet met een doorgeladen pistool. Maar daar had ik het dan ook niet over.
Verdediging is imo wat anders dan dodelijke slachtoffers maken. Het gaat godbetert om een poedel joh jij doet alsof je hond voor haar leven heeft moeten vechten. Ik zou daar zelf niet zo luchtig over hebben gedaan en het al helemaal niet hebben gebracht als een boontjes komt om zijn loontje.
Afbeelding

Wolfsblut
Zeer actief

Tineke schreef:
Wolfsblut schreef:
Verdediging is imo wat anders dan dodelijke slachtoffers maken. Het gaat godbetert om een poedel joh jij doet alsof je hond voor haar leven heeft moeten vechten. Ik zou daar zelf niet zo luchtig over hebben gedaan en het al helemaal niet hebben gebracht als een boontjes komt om zijn loontje.
De verdediging was niet buitenproportioneel. Bovendien waren de hondjes even groot en van dezelfde gewichtsklasse. Zoals ik eerder al aangaf vermoed ik dat de Poedel gewoon een zwak hart had waar hij uiteindelijk aan overleed.
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:Mijke het is heel moeilijk om in te schatten hoe een situatie echt is als je alleen maar de negatieve verhalen hier leest . Ik kreeg de indruk bij Kooi en ook wel bij jou dat normaal ontspannen lopen niet meer mogelijk was .

Als ik in het losloopgebied loop heb ik ook wel meerdere spannende ontmoetingen omdat Jip niet met reuen kan . Hij heeft ook wel grommende herders in zijn nek gehad en een paar keer gerollebold met reuen en dan had ik ook mijn hart in mijn keel .
Nouja, soms voelt het wel alsof je niet meer normaal over straat kan. Het moment dat je wéér met je hart in je keel het losloopveld af, of een straat uit of de hoek om vlucht of achter een auto moet schuilen of zo'n bakbeest godzijdank mis bijt omdat je niet kunt uitwijken wegens een langsrazende stadsbus ben je er echt best wel zat van. En dan heb ik het dus nog niet over het aantal keren dat je word uitgescholden of bedreigd puur omdat je even de straat over steekt bij een tegemoetkomende klapkaak. Of het aantal keren dat ik een SPA niet vertrouw, weg loop, en het park nog niet uit ben of ik hoor achter me dat het mis is. Het gebeurt niet elke dag maar het gebeurt gewoon wel te vaak, echt veel te vaak, het staat niet meer in verhouding. Natuurlijk kom ik ook wel eens vervelende honden van andere rassen tegen en er is hier een rottweiler waar ik ook met een boogje omheen loop. Maar dat is maar zelden, is totaal geen vergelijking. En ja daar maak ik me druk over. Dus kom nou niet aanzetten met dat het allemaal wel mee valt omdat ik niet 100% van de tijd, 24/7 met bibberende knietjes door de straat loop. 10% Van de tijd is ook al veel te veel. En voor de duidelijkheid, de oplossing ligt dus in het nemen van maatregelen tegen de overkill aan SPA's bij unfit eigenaren, en niet bij het niet meer nemen van een hond omdat ik vaak (terecht!!!) bang ben.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

mijke schreef:
Heavy schreef:Mijke het is heel moeilijk om in te schatten hoe een situatie echt is als je alleen maar de negatieve verhalen hier leest . Ik kreeg de indruk bij Kooi en ook wel bij jou dat normaal ontspannen lopen niet meer mogelijk was .

Als ik in het losloopgebied loop heb ik ook wel meerdere spannende ontmoetingen omdat Jip niet met reuen kan . Hij heeft ook wel grommende herders in zijn nek gehad en een paar keer gerollebold met reuen en dan had ik ook mijn hart in mijn keel .
Nouja, soms voelt het wel alsof je niet meer normaal over straat kan. Het moment dat je wéér met je hart in je keel het losloopveld af, of een straat uit of de hoek om vlucht of achter een auto moet schuilen of zo'n bakbeest godzijdank mis bijt omdat je niet kunt uitwijken wegens een langsrazende stadsbus ben je er echt best wel zat van. En dan heb ik het dus nog niet over het aantal keren dat je word uitgescholden of bedreigd puur omdat je even de straat over steekt bij een tegemoetkomende klapkaak. Of het aantal keren dat ik een SPA niet vertrouw, weg loop, en het park nog niet uit ben of ik hoor achter me dat het mis is. Het gebeurt niet elke dag maar het gebeurt gewoon wel te vaak, echt veel te vaak, het staat niet meer in verhouding. Natuurlijk kom ik ook wel eens vervelende honden van andere rassen tegen en er is hier een rottweiler waar ik ook met een boogje omheen loop. Maar dat is maar zelden, is totaal geen vergelijking. En ja daar maak ik me druk over. Dus kom nou niet aanzetten met dat het allemaal wel mee valt omdat ik niet 100% van de tijd, 24/7 met bibberende knietjes door de straat loop. 10% Van de tijd is ook al veel te veel. En voor de duidelijkheid, de oplossing ligt dus in het nemen van maatregelen tegen de overkill aan SPA's bij unfit eigenaren, en niet bij het niet meer nemen van een hond omdat ik vaak (terecht!!!) bang ben.
Dan zou het echt wel de omgekeerde wereld worden. Gelukkig kan ik de tijden van wandelen hier zo 'prikken' dat ik de ellendelingen niet tegenkom, maar nog, kijk ik goed rond en loop ik alleen waar ik alle kanten uit kan. Dus niet meer de berg op in het Ecopark, want daar kun je geen kant uit.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Tineke schreef:
Dat snap je toch wel? Het was geen SPA, tegenstander van hetzelfde formaat en die had het zelluf uitgelokt.
Dan is dood door de aanval van zijn hond gewoon wat anders :LOL:
kooi
Zeer actief

mijke schreef:

Precies, dat en natuurlijk ook de verhalen hier en van andere mensen in de buurt. Zoals de mevrouw in een scootmobiel die een hondje op haar schoot had wat daarvan afgerukt werd en verscheurd werd door een staff. Ook zij heeft weer een hondje genomen.

Vanavond een rondje met zus, poedel en wawa's.
Geen erg zonnige zondag dus maar twee spa's in het losloopgebied. De eerste, een witte, mocht van het baasje gewoon tussen onze spelende honden kletteren terwijl hij op afstand bleef. Dus wij liepen snel met onze honden de andere kant op. Dat zag hij. In eerste instantie liep hij door,maar op een gegeven moment kwam hij toch weer terug met die hond nog steeds los. Hoogbejaarde, bijna blinde wawa-reutje keffen en zus stond doodsangsten uit. Dat toch weer terug komen met je hond, terwijl je ziet dat mensen duidelijk niet willen dat je hond bij die van hen komt hè, zo flauw vind ik dat.

De tweede, een zwarte, kwamen we verderop tegen, die kwam de hoek om en was aangelijnd, nog steeds in losloopgebied. Onze honden nog steeds los dus. Een pup, een hondje dat nog veel moet leren en twee bejaarde wawa's, dus die heb je niet zo maar gelijk naast je.

Dus ja, weer het hart op hol en verder gelukkig niets.
Meestal komen we er geen tegen of we spotten ze op tijd. Maar het punt is, dat ik en vele hondeneigenaren met mij, nu altijd de omgeving scannen en het gevoel hebben ogen in onze rug te moeten hebben. En dat zou niet zo moeten zijn.

En zo heel af en toe gebeurt het dat er opeens inderdaad eentje de hoek om komt of in het plantsoen los op ons af komt stuiven. En dat is dan even flink schrikken. In het eerste geval als die hijgend en kwijlend de baas voort sleept en in het tweede geval als het donker is en je het niet meteen goed kan zien en die baas misschien ook jou niet ziet met je hondje.

Vaak zie je er eentje een aantal maanden en dan is het opeens weer verdwenen. En er is een groep CM-types die een roedel hebben waarvan ik weet hoe laat ze lopen, dus op die tijden ga ik niet.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Neeltje schreef:
mijke schreef:

Dan zou het echt wel de omgekeerde wereld worden. Gelukkig kan ik de tijden van wandelen hier zo 'prikken' dat ik de ellendelingen niet tegenkom, maar nog, kijk ik goed rond en loop ik alleen waar ik alle kanten uit kan. Dus niet meer de berg op in het Ecopark, want daar kun je geen kant uit.
Ik vind het toch wel erg dat het zo moet. Ik baal er soms ook gewoon van een kleine kwetsbare hond te hebben als je dan in het bos loopt.
Ik liep vandaag ook weer eens in een ander bos, het was goed druk. Maakt mij niet zoveel uit en Apple ook niet.
Al gauw kwamen we een meneer tegen met twee loslopende rottweilers, voor ons reden genoeg om om te lopen. Niet omdat ik zelf met een aso hond loop, maar omdat mijn hond weerloos is tegen honden van dat formaat met foute bedoelingen. We waren nog geen 50 meter verder en beide honden klapten op een totaal onschuldige golden die werkelijk niet wist wat 'm overkwam....
Wat doe je nou toch met zo'n hond dan in zo' n druk bos... :roll: nog geen vijf minuten later kwamen we trouwens ook nog een pitbull formaat pony tegen...
Het is echt heel krom dat ik dan met mijn vriendelijke hond ogen op steeltjes moet hebben en bossen moet ontwijken als ik alleen loop met het idee dat als er weer eens zo'n gek loopt met een loslopende vechtjas ik in m'n eentje weinig kan uitrichten.
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:Weet je wat me opvalt . Je beschrijft nu twee ontmoetingen met een vechthond en er gebeurd niks . Je bent bang omdat je een wawa bij je hebt die kwetsbaar is en keft en je bent bang omdat je een pup erbij hebt lopen die nog niet helemaal goed luistert . Dan wordt jouw angst toch wel voor een groot deel veroorzaakt door de honden waar je zelf mee loopt denk ik ?
Godheremijntijd snap je het nu nog steeds niet? Ze is niet bang omdat ze jonge of nog lerende hondjes bij zich heeft, ze is bang omdat er een overschot aan honden loopt bij wie de kans dat ze zomaar vanuit het niets haar hond aan flarden bijt 1000 maal groter is dan bij welke andere hond dan ook. En dat die honden over het algemeen in handen zijn van baasjes die dat óf niet snappen, óf er een harde plasser van krijgen. Misschien bedoel je het niet zo hoor, maar elke keer als mensen legitieme redenen geven om uit te leggen waarom ze bang zijn voor SPA's, dan kom jij met een argument dat niet over de SPA's gaat maar over de mensen die bang zijn en hun honden. Dat klopt gewoon niet, hoe moeilijk is dat te begrijpen? :19:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

mijke schreef:
Heavy schreef:Weet je wat me opvalt . Je beschrijft nu twee ontmoetingen met een vechthond en er gebeurd niks . Je bent bang omdat je een wawa bij je hebt die kwetsbaar is en keft en je bent bang omdat je een pup erbij hebt lopen die nog niet helemaal goed luistert . Dan wordt jouw angst toch wel voor een groot deel veroorzaakt door de honden waar je zelf mee loopt denk ik ?
Godheremijntijd snap je het nu nog steeds niet? Ze is niet bang omdat ze jonge of nog lerende hondjes bij zich heeft, ze is bang omdat er een overschot aan honden loopt bij wie de kans dat ze zomaar vanuit het niets haar hond aan flarden bijt 1000 maal groter is dan bij welke andere hond dan ook. En dat die honden over het algemeen in handen zijn van baasjes die dat óf niet snappen, óf er een harde plasser van krijgen. Misschien bedoel je het niet zo hoor, maar elke keer als mensen legitieme redenen geven om uit te leggen waarom ze bang zijn voor SPA's, dan kom jij met een argument dat niet over de SPA's gaat maar over de mensen die bang zijn en hun honden. Dat klopt gewoon niet, hoe moeilijk is dat te begrijpen? :19:
Nou dit idd!

Heavy, ze is er 2 tegen gekomen en er is niks gebeurt, met andere woorden wat zeur je nou? :scratch:
Het moet er toch verdorie nog eens bijkomen dat er ook daadwerkelijk iets gebeurt als je er eentje tegen komt zeg.
En het feit dat je kleine hondjes of een pup bij je heb maakt ook al weinig verschil, niet in de kans om gegrepen te worden en niet in het feit of ze luisteren of 'iets uitlokken' Luna was een grote teef, doof en blind, heeft die honden niet gezien of geroken, heeft geen verkeerde signalen uitgezonden en toch moest ze dood! Alleen omdat ze er liep/omdat ze bestond. Net als Yla van Thom. Dus je pleidooi slaat kant nog wal. Het is makkelijk praten als je in the middle of nowhere woont, ik denk dat je wel anders zou piepen als je hier zou wonen, of waar Kooi woont, of waar Mijke woont, zeker met een herder en een reactieve reu, denk daar maar eens over na voor je mensen voor gek verklaard!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
kooi
Zeer actief

Heavy: Je roept hier dat je wil dat vechthonden aangelijnd zijn maar als je er eentje aangelijnd tegen komt in een losloopgebied ben je nog bang .
Ik zeg hier dat ik ze aangelijnd én gemuilkorfd wil. Altijd, overal. Maar zeker in losloopgebied. Natuurlijk ben ik nog bang als ik er eentje aangelijnd tegen kom. Er lopen honden los die er op af kunnen gaan en de meeste hr-honden zijn zo sterk dat die lijn niets te betekenen heeft als de hond echt los wil. Die sleurt zijn baas mee als de wind een ballon aan een touwtje.

Oh en zelf geen hond hebben haalde de angst niet weg. Ik zou het ook vreselijk vinden om getuige te moeten zijn als andermans hond voor mijn ogen verscheurd zou worden of als er een mens zou worden aangevallen. En ik ben ook bang voor mezelf, ik durf ze alleen ook niet van te dichtbij te passeren.

Wat zou je me dan hebben geadviseerd? Helemaal maar niet meer de straat op gaan?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”